CELAH GELEGAR

CELAH GELEGAR


Trend saman petanda buruk kebebasan media - Peguam

Posted: 22 Mar 2013 07:43 AM PDT


KUALA LUMPUR 22 Mac - Seorang peguam, Hasnal Rezua Merican menyatakan, tindakan menyaman akhbar atau blogger merupakan petanda buruk kepada kebebasan media di negara ini.

"Tindakan ini telah menjadi trend untuk menyempitkan kebebasan bersuara dan media. Kalau tidak boleh beri peluang untuk akhbar atau blogger untuk mengkritik, maka jangan bercakap mengenai kebebasan media," katanya kepada Utusan Online hari ini.

Menurutnya, memanglah dari sudut undang-undang, sesiapa yang menyebar fitnah tidak kira penulis asal atau pencetak dan sebagainya boleh disaman.

Namun, ujar Hasnal Rezua, tindakan menyaman semata-mata hanya mereka yang mencetak semula dakwaan dikatakan fitnah itu tanpa memanggil penulis asal boleh disifatkan usaha menyempitkan pembelaan pihak yang disaman.

"Akhbar-akhbar propembangkang juga ada menyiarkan fitnah atau perkara-perkara yang meragukan tetapi tidak disaman oleh kerajaan. Kerajaan sedia ada lebih percaya kepada kebebasan media di samping pendekatan memberi penjelasan mengenai perkara yang sebenar.

"Tetapi trend yang ada sekarang, baru ditanya soalan, sudah hendak saman. Baru ditanya soalan, sudah ugut hendak panggil pengawal keselamatan.

"Kalau tidak bersedia untuk menghadapi media, memberikan jawapan atau penjelasan terhadap soalan yang akan diberikan, jangan dipanggil sidang akhbar," katanya.

Tindakan saman media dan blogger ini juga, kata Hasnal Rezua, merupakan usaha menutup mulut tidak kira daripada kalangan media atau pun penyokong parti itu sendiri.



[PUKUL] PapaGomo SAHKAN TERIMA 5 JAHITAN di Kepala

Posted: 22 Mar 2013 07:14 AM PDT


Anwar: Susah la you…you know I tolak dari Segambut immediate…?
Lelaki: Ada apa kat Segambut?
Anwar: Daripada rumah I lah (ketawa)
Lelaki: Yalah betullah mana boleh percaya. You fikir kalau you in my shoes percaya tak?
Anwar: …Walaupun kadang-kadang I punya twitt banyak masuk
Lelaki: Hah yalah tu la I cakap betul ke you punya twitt…
Gara gara klip video yang Papa Gomo paparkan semalam hari ini datang pencacai upahan PKR main kotor ikut belakang. Bukan main hebat depa ni memang suka ikut pintu belakang. Dasar kaki sodomy.

Apa pun terima kasih pada yang bertanya khabar dan menyokong perjuangan Papa Gomo terutama apabila dipukul curi oleh lelaki bermotosikal sewaktu Gomo turun dari kenderaan tadi di Segambut selepas solat jumaat.

Mujur cedera sikit dikepala dan hanya menerima 5 jahitan sahaja. Umur masih panjang dan selepas ini Gomo akan berjaga jaga dengan lebih berwaspada disamping meminta bantuan rakan rakan lain sewaktu Gomo keluar ke mana mana lokasi.

Apa sekalipun yang berlaku Gomo nothing to lose dalam mendedahkan siapa Anwar Ibrahim bapak segala syaitan yang juga merupakan seorang pengamal homoseksual.

Lawan tetap lawan, kau hantar lah berapa ramai pun Anwar
Al Juburi, jangan ingat aku akan berhenti dari mendedahkan kelakuan sumbang kau kaki liwat.

Buat puak pakatan terutama PKR, kalau anak jantan lain kali lawan secara berdepan. Bukan main ikut belakang pukul curi. Bangsat!!!

Sumber:PapaGomo

[TERKINI][GAMBAR] Tiga Mahasewel Ditahan Polis DEMO BERKHEMAH Di Hadapan Angkasapuri!

Posted: 22 Mar 2013 06:28 AM PDT

Petang tadi, tiga orang mahasiswa institut pengajian tinggi (IPT) ditahan polis kerana berdemonstrasi berkhemah di pintu masuk bangunan Angkasapuri yang menempatkan stesen televisyen dan radio RTM. 
Kejadian tersebut berlaku kira-kira jam 4 petang tadi.

Antara mahasiswa yang ditahan termasuklah Pengerusi Solidariti Mahasiswa Malaysia (SMM), Safwan Anang, rakannya Muqit dan Akram Ahmar manakala tiada mahasiswi yang dikenakan tindakan sama.

Mereka berhimpun di hadapan Angkasapuri sebagai menuntut agar pihak mereka dibenarkan mengadakan debat terbuka dengan perdana menteri.
Sebelum kejadian tersebut berlaku, mahasiswa yang berdemonstrasi memacakkan khemah di tepi pejalan kaki sebagai tanda akan terus berada di pintu masuk bangunan berkenaan.

Wakil ketua pengarah penyiaran, Norhyati Ismail telah turun menerima memorandum dan berbincang dengan puak mahasewel.



 
-------------------------------------------------------------------------------

Jom berjuang bersama rakan bloggers di Facebook!

Tunjukkan sokongan anda! Sila Like.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...