Kedah Ke KL - MctHeory

Kedah Ke KL - MctHeory


PANASS!! Kisah Menarik Polis Inggeris Dapat Hidayah Peluk Islam!!

Posted: 09 Feb 2013 07:19 AM PST


Jika Allah memberikan hidayah kepada hamba yang dikehendakiNya, tak seorang pun kuasa mencegahnya. Dan jalan hidayah Allah boleh melalui apa saja, termasuk hal yang tak diduga sebelumnya. Seorang polis wanita Inggris bernama Jayne Kemp adalah salah seorang wanita yang merengkuh hidayah Allah dengan cara yang tak pernah ia sangka.

Ceritanya bermula saat ia bertemu kes kekerasan rumah tangga seorang wanita di Eccles, Salford. Ia berupaya membantu wanita yang datang ke pejabatnya itu.

"Saat itu saya tidak sedang mencari agama apapun, tetapi setiap pertanyaan yang saya jawab tentang Islam, Saya hanya boleh menjawab lima lebih lah," kata Jayne Kemp dikutip dari Manchester Evening News.

Untuk membantu wanita itu, Jayne perlu mengetahui solusi Islam untuk kes seperti itu. Polis berusia 28 tahun itu kemudian berdiskusi dengan Muslim yang ia temukan di Twitter.

Tak cukup di dunia maya, Jayne semakin tertarik untuk mengetahui lebih jauh tentang Islam.

"Di tempat saya bekerja di Eccles, di sana ada sebuah masjid besar dan populasi Muslim yang besar, jadi Saya pikir Saya harus mencari lebih banyak tentang ini," ujarnya.

"Saya rasa Saya jatuh cinta dengan Islam."

Hari demi hari yang dilalui Jayne dengan pengetahuan barunya mengenai Islam semakin membuat polisi wanita itu menyukai agama yang dibawa oleh Nabi Muhammad itu.

Jayne menemukan ternyata Islam mengajarkan nilai-nilai luhur seperti berbuat baik kepada tetangga, menghormati orang-orang tua, dan menyayangi yang lebih muda.

Jayne, yang semula selalu mendengar isu negatif tentang Islam, bahwa wanita dalam Islam itu teraniaya, menemukan fakta berbeda. Ternyata semua itu salah. Islam sangat memuliakan wanita.

Kecintaan Jayne kepada Islam mengantarkannya untuk berikrar Syahadat pada April 2012 dan mengubah namanya menjadi Aminah. Ia pun kini telah menjadi seorang muslimah yang berjilbab.

Keislaman Jayne diterima oleh keluarga dan rekan-rekan kerjanya. Namun, ia juga tidak akan memaksa kedua anaknya untuk masuk Islam, sebagaimana memang tidak ada paksaan untuk masuk agama Islam.

PANASS!! Berapa Ramai Ahli Pas yang telah jatuh SYIRIK? #KalimahAllah - Haron Din

Posted: 09 Feb 2013 04:37 AM PST


Sekali lagi Timbalan Mursyridul Am Pas, Datuk Haron Din membuat penegasan mengenai isu kalimah Allah.

Bukan Islam di Malaysia tidak dibenarkan sama sekali untuk menggunakan kalimah Allah, demikian penegasan untuk kali kedua Timbalan Mursyidul Am PAS, Datuk Dr Haron Din.

"Saya selama-lamanya akan pertahankan kalimah Allah...tak akan reda sama sekali kalimah itu diletak (menggantikan 'God' dalam Bible versi bahasa Melayu).

"Boleh jatuh syirik dan (sesungguhnya) Allah tak ampunkan dosa orang yang lakukan syirik," kata beliau lagi.

Kalau begitu, berapa ramai ahli Pas yang telah jatuh syirik kerana menyokong agama lain menguna kalimah Allah. Termasuklah Mat Sabu dan Khalid Samad!

Untuk rekod isu kalimah Allah dicetuskan oleh Setiausaha Agung DAP, Lim Guan Eng dalam perutusan Krismas tahun lalu apabila beliau mendesak kerajaan pusat membenarkan kalimah itu digunakan dalam Bible versi bahasa Melayu.

Keputusan Guan Eng ini pada mulanya disokong oleh Presiden PAS Datuk Seri Hadi Abdul Hadi Awang dan Mursyidul Am parti itu Datuk Nik Aziz Nik Mat namun selepas bermesyuarat pada 14 Januari lalu, Majlis Syura Ulama PAS telah menolak keputusan tersebut.

Keadaan ini menambahkan kerumitan kepada DAP apabila Pengerusi DAP, Karpal Singh menegaskan kepimpinan tertinggi DAP tidak pernah bersetuju dan menerima keputusan Majlis Syura PAS berhubung larangan penggunaan kalimah Allah oleh bukan Islam.

Malah pemimpin veteran DAP itu turut menyanggah Majlis Syura yang tidak sepatutnya berpegang kepada keputusan kalimah Allah hanya untuk orang Islam kerana ia bercanggah dengan hasil mesyuarat Majlis Presiden pakatan pembangkang yang terdiri daripada DAP, PAS dan PKR.

Sebenarnya, semua orang sedang tertunggu jawapan dari Anwar. Apakah dia akan menyokong atau membantah. Sesungguhnya Anwar masih lagi berdiam diri dan tak berani menyatakan pendiriannya.

Nak di sokong, habis la undi cina, nak dibantah, undi melayu pula hilang. Jadi?? Baik diam-diam saja. hehe


McTheory:
Kalau Anwar sokong, tentu Haron Din pula akan meninggalkan Pas!!

TUDIAA!! Hobi Pelik Anwar Ibrahim Yang Patut KIta Tahu!!

Posted: 09 Feb 2013 12:09 AM PST


 Siapa nak tahu apa hobi Anwar? Rakan blogger Jawaber6, membongkarkan semuanya. Memang kelakar!!
 ADUH!! Tergelak besar bila ada seorang sahabat yang pernah menjadi tali barut Parti Keadilan Nasional (nama PKR lama) dan agak aktif jugak dalam pergerakan Angkatan Muda Keadilan sebelum angkat kaki meninggalkan parti penuh bala itu.
Straight to the point. Anwar rupanya ada hobi pelik yang semua pengikut bawahannya tak tau dan mungkin tau tapi tak nak ambik tau. Meh sini aku bagi tau dulu 4 hobi antara banyak hobi Anwar Ibrahim ni.

1) Simpan gambar lelaki 'cute' atau jambu.



2) Lekat 'facial-mask' setiap malam sebelum tidur.

3) Simpan koleksi jam tangan mewah.

4) Gemar memakai bengkong agar kelihatan gagah perkasa.

Itulah antara hobi pelik Anwar Ibrahim yang orang lain tak tahu. Yela siapa nak ambil tahu kan. Yang penting menang Putrajaya. Semua ini dah tak penting. Masalah moral adalah masalah peribadi. Masalah tak pandai urustadbir negara lebih penting dari masalah moral untuk menjadi Perdana Menteri.
Lagi satu sahabat aku ni juga berpesan supaya jangan tertipu dengan perwatakan menarik Anwar Ibrahim kerana depan lain tapi belakang lagi lain. Semua yang dibuat dan diucap oleh Anwar adalah hipokrit semata-mata. Wallahua'lam.


McTheory:
Perghh.. lawak siot!! hahaha

PANASS!! Megat Spy DEDAHKAN Video DS Najib diSABOTAJ Pembangkang!! @NajibRazak

Posted: 08 Feb 2013 10:17 PM PST


Nampaknya  Megat Spy datang lagi. Kali ni siasatannya mengenai video Gong Xi Fa Cai, DS Najib yang telah disabotaj oleh cai-cai pembangkang.

Baca apa Megat Spy kata,

Perghhh..memang mantap video Dato Najib dalam ni..sempoi wa cakap lu..ini la yang dikatakan Pemimpin! Bersama rakyat tidak mengira kaum..tahniah la gua ucapkan..

Tapi macam biasa la jumlah dislike kat Youtube tu mesti lagi banyak dari jumlah like..apasal ek?

Pastu kalau korang jumlahkan bilangan LIKE dan DISLIKE tu sama tak dengan jumlah viewer kat atas tu..919 (jumlah like) + 1,506(jumlah dislike) = 2425 (jumlah viewer)..tak sama kan..

Jumlah viewer tu 2156 tapi total 2425...terlebih 269 lak?mana datang lebih 269 ni?? Youtube salahkira ke atau gua yang salah kira? setakat ni gua rasa gua belum bodoh matematik lagi..hahaha

Tak lama lepas tu gua tengok lagi video tu..TUDIA!!!MAKIN BERTAMBAH-TAMBAH JUMLAH DISLIKE dan Sekali lagi yang MAGIKNYE JUMLAH VIEWER TU TAK BERGERAK-GERAK!!HAhahha...kelakar la puak pembangkang ni buat keje..agak-agak la nak tipu orang der!! nampak desperate giler wa cakap lu!!


Nampak tak permainan permbangkang yang menggunakan taktik kotor untuk menimbulkan persepsi buruk terhadap rakyat?kalau kerajaan nak main kotor baik jumlah like yang lagi banyak ye tak?

Kalau lu orang yang baca ni penyokong Dato Najib JOM LIKE VIDEO NI RAMAI-RAMAI!! Kita kasi sailang sama dorang...hahahaha!!!!Hidup Dato Najib!!



Taktau camne nak like? pastikan sign in dulu kat youtube pastu klik je logo youtube kat atas tu dan otomatik ada button like kat page youtube tu nanti! Selamat Meng"LIKE"!!


Komen Mc:
Punyalah busuk perut cai pembangkang ni, sampaikan video nak ucap Gong Xi Fa Cai pun dorang nak sabotaj? Apa salah video tu? Kalau korang tak puas hati, suruh la Anwar buat video lagi satu. Bersaing la cara sihat.

Dah nama kata pembangkang tu, memang keji la perangai. Perut busuk serupa bangkai laa..

McTheory:
Dengan video pun takut ka? adoii laa..

PANASS!! Ahli Pas PIJAK Guan Eng, Hasil Tarbiah UMNO?

Posted: 08 Feb 2013 07:19 PM PST


Pas mana pernah ingkar dan buat kerja membelakangkan Dap. Pas macam mana pun tetap 'sayangkan' Dap seperti mana Nik Aziz 'sayangkan' Karpal, bila dua kekasih tua tu menyambut harijadi bersama-sama.

Lalu PAS Pahang menafikan laporan Utusan Malaysia semalam, mengenai penglibatan ahlinya dalam demonstrasi di pekarangan Masjid As-Syakirin, Maran.

"Perlakuan yang dilakukan oleh remaja upahan (confirm dorang tuduh UMNO) membawa bendera PAS dan memijak gambar Lim Guan Eng dan bendera DAP jelas suatu tindakan terdesak Umno dalam menghadapi PRU13," kata Pesuruhjaya PAS Pahang, Datuk Tuan Ibrahim Tuan Man.

Kata Tuan Man lagi, saban hari, pelbagai pembohongan yang dilakukan oleh mereka dengan liputan media Umno ternyata satu sandiwara provokasi bagi mencetuskan kebencian antara kaum menjelang PRU13.

PAS Kawasan Maran, kata Tuan Ibrahim, telahpun membuat laporan polis pada pagi ini.

"Kita harap pihak polis bertindak, kerana bukti bergambar mereka yang terlibat dapat membantu penyiasatan. Kita akan mengikuti secara dekat kes ini, dan mengharapkan siasatan segera dijalankan," tegas Ketua Penerangan PAS Pusat itu.


Bila dorang dah puas caci maki UMNO dengan tuduhan tanpa bukti. Kemudian dorang Pas pergi buat laporan polis. Lepas tu nak jumpa peguam dan kalau boleh nak failkan saman terhadap UMNO. Maknanya Pas nak saman UMNO di Mahkamah.

Sudah la bukti pun tak ada, hanya bergantung pada laporan akhbar, kemudian buat laporan polis. Lepas buat laporan polis, Pas terhegeh-hegeh nak saman UMNO di mahkamah. Ahli Pas pijak gambar Guan Eng, UMNO juga yang salah?

Apa kena mengena UMNO dalam permasalahan ini?

Paling menarik, bila Pas buat laporan polis dan nak saman UMNO di mahkamah. Percaya pula Pas pada POLIS dan MAHKAMAH. Bukankah Pas pernah kata, UMNO kontrol kedua-dua penguatkuasa ni. Kalau benar UMNO kontrol, kenapa Pas yakin nak saman UMNO?

Ahli Pas pijak muka Guan Eng, UMNO juga yang salah..

McTheory:
Guan Eng kena 'kontrol' dengan bini dia pun, salah UMNO kot?

TUDIAA!! ADUN Pas Kantoi Skandal Isteri Orang?

Posted: 08 Feb 2013 04:38 PM PST



Kisah Adun Ladang ( PAS ), Kuala Terangganu Dato' Tengku Hassan Tengku Omar yang disyaki berzina dengan isteri penyokong sendiri, kini panas kembali apabila Suami kepada Aida Tengah, Mohd Apandi Abdullah tampil menceritakan keburukan yang di lakukan Adun berkenaan.

ADUN Pas Ladang, Kuala Terengganu, Dato' Tengku Hassan Tengku Omar menjadi punca perceraian antara Mohd Apandi Abdullah dengan isterinya, Aida Tengah.

Apandi mula curiga dengan kelakuan isterinya apabila dia kerap kali berkunjung ke rumah wakil rakyat Pas itu di Padang Negara, Kuala Terengganu walaupun selepas kematian isteri wakil rakyat Pas itu.

Tujuannya untuk mengurut! Rakaman suara bersama Apandi menceritakan, pernah satu ketika dia tertidur kerana menunggu isterinya yang mengurut Dato' Tengku Hassan.

Mengurut apa lama sangat? Sampai si suami yang tunggu si isteri tertidur… Itulah titik-titik hitam yang menjadi punca perceraian antara Apandi dan Aida. ikuti pendedahan seterusnya bermula esok di Terangganu Today



Pas oii.. Pas.. kalau tak seks bukan Pas laa.. pas pis puss..
-------------------------------------------------------------------------------

Jom berjuang bersama rakan bloggers di Facebook!

Tunjukkan sokongan anda! Sila Like.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...