Kedah Ke KL - MctHeory

Kedah Ke KL - MctHeory


PANASS!! Najib Razak Buat Kacau di GAZA??

Posted: 22 Jan 2013 05:47 AM PST


Hari ini DS Najib Tun Razak dan Datin Rosmah Mansor yang selama ini di maki hamun dan di FITNAH bermacam-macam oleh puak-puak pembangkang telah berada di bumi Palestin mengadakan lawatan kemanusiaan.

Najib tiba di kawasan sempadan Rafah di wilayah Palestin kira-kira 10.40 pagi (waktu tempatan) atau kira-kira (4.40petang waktu Malaysia).Ketibaan Najib disambut Perdana Menteri kerajaan Hamas di Gaza, Ismail Haniyeh, di kawasan sempadan.Lagu kebangsaan Malaysia, Negaraku, dan Palestin berkumandang selepas itu.Najib juga memeriksa kawalan kehormat Pasukan Polis Palestin.

Sebelum itu, Najib menempuh perjalanan sejauh 55 KM dari lapangan terbang El-Arish di Mesir ke kawasan sempadan Rafah.Selepas memeriksa kawalan kehormat, Perdana Menteri dan Ismail mengadakan perbincangan di Pusat Pemeriksaan Imigresen Rafah.

Di Gaza, beliau akan melawat sekolah yang dibiayai rakyat Malaysia, Al Madrasah Al Malaziah, sebelum melawat tapak pembinaan pejabat baharu untuk Ismail.

Kemudian, Najib dan isterinya Datin Seri Rosmah Mansor akan menghadiri majlis jamuan tengah hari yang dihoskan Ismail di Hotel Movenpick sebelum melawat Universiti Al-Aqsa, di mana Najib akan dianugerahkan Ijazah Kehormat Kedoktoran.

Sumber asal klik Pejuang Bangsa

PANASS!! Islam Di Pijak, Beranikah Pas Keluar Pakatan!!

Posted: 22 Jan 2013 04:36 AM PST



Suka atau tidak, PAS perlu menerima hakikat kehadirannya dalam gabungan longgar pakatan pembangkang, PR tidak membawa sebarang kesan signifikan yang bermanfaat untuk kepentingan agama Islam dan umatnya di negara ini.

Dalam banyak keadaan, PAS lebih banyak beralah dan terpaksa menggadaikan prinsip perjuangannya sendiri semata-mata untuk menjaga hati rakan sepakatan. Di masa yang sama DAP dan PKR berterusan menuntut PAS berubah mengikut corak yang mereka tentukan.

Demikian halnya dalam isu tuntutan kalimah Allah s.w.t untuk diguna pakai dalam kitab Bible versi Bahasa melayu yang kembali dihangatkan oleh Setiausaha Agung DAP, Lim Guan Eng semasa beliau menyampaikan perutusan Kristmas 2012 tempohari.

Gara-gara isu itu PAS bagaikan tersepit diantara keperluan menjaga kesucian agama Islam dengan tuntutan politik PR. Bagaikan lembu yang dicucuk hidung akhirnya PAS mengalah lagi dan menurut sahaja tuntutan itu untuk dijadikan dasar rasmi PR.

Berikutan desakan demi desakan bertali arus dari luar dan dalam parti, PAS kemudiannya cuba menunjukkan kejantanannya kepada DAP dan PKR dengan merubah semula keputusan dari setuju kepada sebaliknya.

Namun langkah PAS melalui Majlis Syura Ulamanya yang bersidang pada 13 Januari 2013 itu bagaimanapun dipandang sepi seolah-olah tiada nilainya di mata PR apabila Timbalan Presiden PKR, Azmin Ali menegaskan PR tetap berpegang pada keputusan 8 Januari 2013.

"Isu Allah telah selesai dan tidak pernah berubah. Baru-baru ini, Presiden Pas mengesahkan kedudukan Pas dalam mesyuarat Majlis Pimpinan Tertinggi Pakatan Rakyat pada 8 Jan, dan ia adalah sama seperti pada tahun 2010.

"Kami terikat dengan dasar-dasar Pakatan Rakyat yang telah dibincangkan semasa mesyuarat. Dan kerana terikat kepada dasar-dasar itu, kami akan berpegang kepada keputusan itu. Majlis Syura (Pas) tidak berkaitan dengannya," tegas Azmin ketika sidang akhbar di ibu pejabat PKR pada 17 Januari lepas.

Maksudnya, apa sahaja keputusan Majlis Syura Ulama PAS, ia tidak mengubah pendirian PR yang telahpun dipersetujui oleh Presiden PAS pada 8 Januari 2013 untuk membenarkan orang bukan Islam khususnya penganut Kristian menggunapakai kalimah Allah s.w.t dalam kitab Bible.

Pendirian PR seperti yang ditegaskan oleh Azmin itu tentunya meletakkan PAS sekali lagi terumbang ambing dan serba salah, namun itulah akibat yang perlu diterima bila mana PAS selama ini terlampau mendahulukan kepentingan politik berbanding keutamaan pada agama.

Menyedari situasi semasa PAS dalam gabungan PR sudah sama seperti balaci dan pencacai yang sering diarah itu dan ini, muncullah suara-suara lantang di kalangan kepimpinan PAS menuntut parti itu mengambil keputusan tegas demi kepentingan agama dan maruah parti.

Golongan pendesak ini mahukan PAS segera keluar daripada gabungan liberal PR dan kembali bergerak sendirian kerana percaya itulah langkah terbaik untuk mengembalikan semula jatidiri PAS sebagai sebuah parti yang memperjuangkan Islam.

Mereka sudah selangkah di hadapan apabila desakan merubah keputusan dan pendirian PAS dalam isu kalimah Allah s.w.t sudah membuahkan sedikit hasil. Sekiranya desakan drastik yang diusulkan itu turut mendapat sokongan meluas, berkemungkinan PAS bakal mengumumkan langkah drastik keluar dari PR.

Namun demikian, selama mana golongan pendesak perubahan ini mampu bertahan sukar ditentukan memandangkan hampir di setiap peringkat kepimpinan PAS dari bawah ke atas sebahagian besarnya sudah dikuasai oleh pemimpin PAS yang berkiblatkan ideologi Anwarinas.

PANASS!! Lawatan ke Gaza Najib Razak BIKIN Israel Ketar Lutut!!

Posted: 22 Jan 2013 01:16 AM PST

http://www.timesofisrael.com


Apahal akhbar Israel ni sibuk sangat PM Malaysia nak pergi Gaza? Siap buat liputan muka depan? Apakah mereka risau dengan Malaysia yang selalu bantu umat Islam di seluruh dunia? atau mereka tak suka DS Najib pergi ke Gaza untuk bantu Palestine?

Apa pun Mc tabik kat PM kerana menjaya mengerunkan Israel. Bukan semua pemimpin Islam berjaya mengerunkan Israel, hanya negara Islam seperti Malaysia saja yang mampu mengetarkan lutut pemimpin Israel.

Lagi satu, Najib Razak dah sampai ke Gaza, bila pulak pemimpin puak Pakatan nak pergi ke sana? Ada berani ka? Sibuk jerit jihad dan syahid, takkan takut mati?


McTheory:
Setakat berani takbir di Malaysia.. simpan telor lu orang baik-baik.. he he

PANASS!! Penceramah Pas Mempunyai Banglo Jutaan Ringgit?

Posted: 21 Jan 2013 10:28 PM PST





Bila jadi penceramah Pas terus kaya, kenapa ya? Mungkin sebab duit derma yang selalu disalurkan tu. Blog Keris7Lok mendedahkan semua ini.

Pemimpin PAS selalu berkata orang UMNO/BN hidup mewah kerana makan duit rasuah, tipu rakyat dan sebagainya. Ayat-ayat tersebut selalu dijadikan modal bagi mengutip derma untuk duit poket mereka sendiri.

Tetapi hakikatnya mereka juga sebenarnya hidup bergaya dengan kemewahan yang luarbiasa... hinggakan ada diantara mereka yang memiliki mahligai mewah, kenderaan mewah pendek kata segala-galanya mewah.
Jadi apa bezanya PAS dengan sendikit peminta sedekah dikaki lima?

Umum mengetahui bahawa pemimpin Pas dan pakatan haram memang bijak bermain silap mata di hadapan rakyat. Kehadiran mereka ke ceramah-ceramah dengan menaiki kenderaan biasa berjaya mengaburi mata rakyat yang menyangka mereka adalah orang yang biasa-biasa sahaja.

Lebih celaka, dalam ceramah, mereka pula tuduh orang lain hidup mewah kerana amalan rasuah dan pelbagai. Jadi itu antara modal yang digunakan untuk mengutip wang rakyat melalui derma politik di dalam ceramah pakatan haram.

Sedangkan, di belakang rakyat mereka juga sebenarnya hidup senang lenang dengan kemewahan yang menakjubkan. Ada yang memiliki kenderaan mewah lebih dari sebuah. Ini tidak termasuk kapal layar peribadi, rumah penginapan di luar negara dan macam-macam lagi yang rakyat tidak tahu.

Walaupun hakikatnya, mereka ini tidak punya pekerjaan melainkan menghambakan diri kepada parti politiknya dan siang-malam asyik maki hamun di dalam ceramah sahaja.
Jadi, mana datangnya sumber kekayaan itu?

Lain ceritanya pula, gambar di atas menunjukkan kediaman milik bakal calon Pas bagi parlimen Larut pada pilihan raya umum akan datang (PRU-13). Kediaman adalah milik bekas Pengarah Jabatan Siasatan Jenayah Bukit Aman, Dato' Mohd Fauzi bin Shaari yang terletak di No 7 Jalan 15/10, Seksyen 10, 40000 Shah Alam.

Pembinaan banglo mewah ini pernah mendapat bantahan penduduk di situ kerana dibina di kawasan riadah. Namun ketika itu, penduduk tidak tahu banglo mewah itu milik siapa. Rupa-rupanya milik salah seorang pemimpin Pas.

Mana datangnya duit untuk membina sebuah mahligai mewah yang dikatakan punya kemudahan lif ini? Adakah kekayaan ini dikumpul ketika berkhidmat di dalam kerajaan dahulu? Ataupun benar dakwaan kononnya beliau menerima RM15,000 setiap kali berceramah?

McTheory:
Konpuiss la konpius.. he he

EKSKLUSIF!! #LISTEN Lagi Laporan Polis Sharifah Zohra Keatas SAMM dan HarakahDaily Kerana Menyebar MAKLUMAT PALSU!!

Posted: 21 Jan 2013 07:17 PM PST


Seperti biasa, harakah tanpa usul periksa keluarkan berita palsu yang memberi keuntungan terhadap puaknya. Mc pun taktau dimana hebatnya portal tahap longkang yang sentiasa menyebar fitnah ni, walaupun sebenarnya portal itu membawa imej sebuah parti yang namanya ada Islam.

Akibat dari pembohongan tersebut dan maklumat palsu tersebut, Sharifah Zohra telah membuat laporan polis kedua keatas SAMM dan yang pertama keatas Harakahdaily.

Nak baca laporan polis pertama akibat pencerobohan SAMM boleh klik SINI

Kat bawah ni Mc bawa kan salinan laporan polis yang dibuat semalam.





Pelik sungguh puak SAMM ni. Bila orang taknak berdebat, mereka ajak dan confirmkan sendiri umpama Sharifah sudah beri persetujuan. Sedangkan pada hakikatnya tidak begitu. Apakah mereka ini syok sendiri? Atau gila bayang?

Nampak sangat puak SAMM ni sama 'waya putuih' macam ketuanya Chegu Bard juga la. Sakit otak!


McTheory:
Kita tengok apa tindakan pihak berkuasa pada puak sakit otak ni!

PANASS!! Kuasa Tabung Derma Jihad Pas, YB Pas Naik Porsche Cayman!!

Posted: 21 Jan 2013 04:36 PM PST



Tak sangka Wakil-Wakil Rakyat PAS sekarang ni mampu memiliki dan membeli kereta mewah. Diantaranya ialah Pesuruhjaya PAS Perlis yang juga merupakan ADUN Sanglang, Ustaz Hashim Jasin yang mampu memiliki Porsche Cayman. Bukan calang-calang orang yang mampu memiliki kereta mewah ini.

Inilah amalan yang patut dicontohi oleh pemimpin-pemimpin UMNO iaitu pemimpin-pemimpin PAS menabung dari kecil. Namun tak pastilah jika dengan duit gaji dan elaun sebagai Wakil Rakyat di Perlis mampu untuk membayar ansuran kenderaan berkenaan. Ini belum dicampur dengan kos penyelenggaraan, insuran dan lain-lain lagi.

Buat juak-juak PAS peringkat bawahan, teruskan usaha murni anda untuk menderma di setiap kantung derma di dalam ceramah-ceramah Pakatan Haram. Semoga usaha anda akan memastikan kunci ke syurga milik anda. Biaqlah hangpa naik motor buruk asalkan pemimpin-pemimpin hangpa boleh naik kereta Porsche!

Untuk mengesahkan Porche Cayman WWF 3000 ini milik Pesuruhjaya PAS Perlis, Ustaz Hashim Jasin... Ada dua saman speedtrap AES kenderaan ini selepas buat carian berdasarkan no kad pengenalan: 390801095027... Ada 13 saman semuanya, termasuk 2 saman speedtrap untuk kenderaan WWF 3000, manakala kenderaan lain ialah: RD 6943 (Proton Wira). Kesemua saman berjumlah RM 1250.00... Masih belum dibayar...


Hebat Ustaz PAS ini. Kereta mahal-mahal sanggup dibeli. Saman tak mahu bayar pula dengan segera. Lagi satu, Ustaz-Ustaz PAS ni kaki lumba juga ye?

Sumber asal CTS, Mc petik dan gabungkan.

McTheory:
Kaya-kaya Ustaz Pas lanih.. dahsyat depa..

-------------------------------------------------------------------------------

Jom berjuang bersama rakan bloggers di Facebook!

Tunjukkan sokongan anda! Sila Like.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...