Kedah Ke KL - MctHeory

Kedah Ke KL - MctHeory


GEMPAR!! Nik Ajis KANTOI Terkena Panggilan Hangit!! Kelakar!!

Posted: 01 Jan 2013 07:17 AM PST


Kah Kah Kah.. kelakar gila bangat!! Memang kreatif la bro.. Mc tahu siapa yang buat ni, memang terbaik derr!!

EKSKLUSIF!! Bolehkah Kita Raikan Perayaan Agama Lain? Kita Tanya Ustaz Fathul Bari Jawab!

Posted: 01 Jan 2013 04:38 AM PST


Sesuatu yang terbaik tentang Ustaz Fathul Bari ialah, beliau menjelaskan sesuatu perkara dengan jelas, berdasarkan Al-Quran dan hadis. Tidak ada berat sebelah atau pertimbangan yang berdasarkan kepentingan lain. Semuanya hanyalah untuk umat Islam.

TUDIAA!! Isu Kalimah Allah Pakatan Haram Bakal Berpecah!!

Posted: 01 Jan 2013 01:18 AM PST


Mahaguru fahaman pluralisme di Malaysia, Anwar Ibrahim amat gelisah apabila Pas membangkang gesaan Dap berhubung isu penggunaan kalimah ALLAH oleh penganut Kristian di dalam Al Kitab (Injil).

Justeru, tidak mahu isu itu merebak kepada tahap menggugat kerjasama PKR, Dap dan Pas dalam Pakatan Rakyat, Anwar telah memanggil mesyuarat tergempar pemimpin-pemimpin ketiga-tiga parti untuk merungkai satu lagi krisis yang berpotensi meledak menjelang Pilihan Raya Umum ke-13.

Isu penggunaa kalimah ALLAH kembali menjadi panas apabila Setiausaha Agung Dap, Lim Guan Eng menghidupkan balik isu itu dalam perutusannya menjelang sambutan Hari Krismas pada 24 Disember lalu.

Dap menegaskan kerajaan perlu membenarkan penganut Kristian di Sabah dan Sarawak, menggunakan kalimah ALLAH di dalam Al Kitab iaitu versi bahasa Melayu kitab Injil.

Jika Dap benar-benar mahu menjadi jaguh kepada penggunaan kalimah ALLAH di kalangan penganut Kristian di Malaysia, mengapa isu ini diperjuangkan hanya sejak dua tahun lalu dan tidak dari masa parti itu ditubuhkan?

Mengapa ketua agama Kristian sedunia, Paus Benedict XVI tidak menggunakan kalimah ALLAH di dalam mana-mana ucapan atau penulisan gereja di negara-negara Barat?

Mengapa di Malaysia yang mana umat Islam adalah lebih 60 peratus daripada jumlah penduduk negara manakala penganut Kristian hanya mencecah 9.2 peratus sahaja, isu ini perlu digembar-gemburkan sehingga ke tahap mencabar Perlembagaan Negara?

Ini tidak lain tidak bukan kerana pembangkang mahu mempolitikkan isu yang sensitif ini untuk dilihat sebagai hero menjelang pilihan raya.

Ia juga menjadi sebahagian daripada agenda licik pembangkang terutamanya Dap untuk mencabar kedudukan Islam sebagai agama persekutuan serta melemahkan kedudukan umat Islam di negara ini.

Dengan menggunakan logik yang tidak masuk akal dan berselindung di sebalik jaminan kebebasan beragama di dalam Perlembagaan, pembangkang cuba mengeksploitasi ruang yang diberi bagi kepentingan politik mereka.

Pas, yang sekian lama dituduh sebagai keldai tunggangan Dap dan dipaksa tunduk kepada kemahuan parti cauvinis Cina itu dalam beberapa isu sebelum ini telah mengeluarkan kenyataan yang bercanggah dengan pendirian keras Dap.


Ketua Penerangan Pas, Tuan Ibrahim Tuan Man dalam kenyataan medianya menegaskan bahawa penganut Kristian di negara ini tidak harus menggunakan kalimah ALLAH di dalam Al Kitab.

Ini kerana jika digunakan tanpa melihat keadaan sosio-politik dan latarbelakang Islam sebagai agama persekutuan di negara ini, ia menimbulkan kekeliruan di kalangan kedua-dua penganut Islam dan Kristian.

Bayangkan tertera kalimah ALLAH pada papan tanda gereja yang sudah tentunya akan menimbulkan kemarahan umat Islam apatah lagi mengelirukan umat Islam khususnya golongan belia dan remaja yang masih belum mantap pemahaman agama mereka.

Dap hanya memikirkan kepentingan segolongan kecil penganut satu agama sahaja tetapi kerajaan harus menjaga kepentingan dan hak semua rakyat daripada pelbagai agama, bahasa, budaya dan bangsa.

Kali ini nampaknya Pas tidak akan berganjak dalam isu ang menyentuh sensitiviti dan kepentingan agama Islam dan sanggup bertarung dengan Dap untuk menegakkan pendapatnya.

Jika Pas berundur dan terus akur kepada tekanan Dap bermakna ia tidak layak mengaku sebagai parti yang memperjuangkan Islam dan lebih elok dibubarkan sahaja parti itu.

Kredibiliti pas akan terjejas teruk jika ia tidak mempertahankan kenyataan Tuan Ibrahim sebagai pendirian rasmi parti itu.

Mengalah dalam isu ini akan bererti Pas akan kehilangan bukan sahaja keyakinan ahli-ahlinya sebagai sebuah parti Islam tetapi juga undi pada pilihan raya nanti.

Sanggupkah Pas dilabel sebagai parti bacul yang berdegar-degar melaungkan mengenai Islam tetapi cabut lari apabila dicabar oleh Dap sedikit?

Sudah tentunya dalam polimik isu kalimah ALLAH ini, Anwar akan muncul sebagai hero yang akan menyokong kuat pendirian Dap dengan mengenepikan pendapat Pas.

Dap sejak 2008 menyokong Anwar sebagai calon Perdana Menteri sekiranya Pakatan Rakyat menang dalam PRU13, namun Pas selama ini hanya berdiam diri dan pada muktamarnya baru-baru ini telah mencalonkan presidennya, Abdul hadi Awang.

Jadi tidak mungkin Anwar akan membiarkan sokongan kuat Dap kepadanya sebagai calon Perdana Menteri akan dibiarkan digugat oleh Pas.

Mesyuarat Pakatan Rakyat yang akan diadakan untuk membincangkan isu kalimah ALLAH akan mengeruhkan lagi hubungan Pas dan Dap yang sudah pun tegang sejak sekian lama.

Mereka adalah musuh politik tradisi dan tidak mungkin sepandai mana Anwar bersilat di gelanggang politik Pakatan Rakyat mampu menyelesaikan masalah yang mampu mencemar imej dan maruah Islam.

PANASS!! Skandal Anwar Ni Patut Kena Hadap Ke Mahkamah!!

Posted: 31 Dec 2012 10:17 PM PST


Sebagai seorang seorang isteri pemimpin politik yang kaya raya, siap dengan kereta mewah dan rumah berharga berjuta serta pernah juga memegang pendapatan sendiri yang cukup lumayan sebagai pengarah syarikat walaupun tidak perlu bekerja, Shamsidar Tahrin sewajarnya dilihat sebagai wanita yang memiliki segala-galanya.

Namun, di sebalik semua ini, Shamsidar dilihat sebagai isteri yang paling malang kerana mempunyai suami yang kalau tidak dayus, tentunya tidak menyayanginya langsung. Ini kerana apabila nama beliau menjadi gah dikaitkan dengan skandal seks bersama Anwar Ibrahim, bekas Timbalan Perdana Menteri, suaminya langsung tidak mengambil apa-apa tindakan tegas untuk membela dan membersihkan namanya.

Dengan bukti DNAnya yang didapati dari tilam dalam kes liwat 1 yang membabitkan Anwar, nama Shamsidar kini busuk, sebusuk-busuknya. Malah, kisah-kisah dalaman dan terperinci yang didedahkan oleh ahli keluarga suaminya, Ummi Hafilda serta rakan baik Anwar, Nallakarupan menjadikan Shamsidar bagai wanita yang tiada harga walau sesen pun lagi. Tidak cukup dengan itu, anaknya Afifa turut terheret sekali apabila didakwa sebagai anak luar nikahnya dengan Anwar.

Malang bagi Shamsidar kerana walaupun sehingga begitu sekali aibnya dibuka, suaminya masih tidak tampil ke hadapan membela maruahnya. Tidak juga suaminya bertindak memencilkan diri dan keluarga mereka dari pandangan umum, sebaliknya masih begitu ghairah menonjolkan diri mengejar cita-cita untuk berkuasa sambil membiarkan saja maruah isterinya dipersoal dan dipijak-pijak.

Sehingga kini, Nalla dan Ummi terus menjadikan Shamsidar sebagai bahan ceramah dan kenyataan media. Lebih dahsyat, Nalla juga menyatakan yang beliau mempunyai bukti berbentuk rakaman aksi Anwar dengan Shamsidar yang pasti mengejutkan.

Semua ini adalah tuduhan dan dakwaan yang amat berat dan mampu menghancurkan hidup seorang wanita dan sebuah keluarga, apatah lagi suaminya yang bergelar ahli politik.

Tidak ada seorang manusia pun yang akan terus berdiam diri jika dirinya dituduh dengan sebegitu rupa. Dan tiada suami yang boleh menahan diri dari mengambil tindakan sewajarnya jika isterinya dituduh atas kesalahan yang begitu kotor dan hina sedangkan di masa yang sama beliau kononnya percaya yang isterinya tidak bersalah.

Tetapi, inilah yang berlaku kepada Shamsidar. Suaminya hanya tahu membuat penafian secara ringkas terhadap segala tuduhan terhadapnya, tetapi selebihnya enggan mengulas lanjut.

Justeru, sudah sampai masanya, Shamsidar bertindak sendiri untuk membersihkan namanya, jika benar beliau tidak pernah mempunyai hubungan sulit dengan Anwar. Bukankah sudah jelas kini bahawa Shamsidar tidak boleh mengharapkan perlindungan atau pembelaan suaminya.

Sesungguhnya, suami seperti Azmin, tidak layak dihormati. Adalah dayus bagi lelaki membiarkan isterinya dihina jika isterinya benar-benar tidak bersalah, dan dayus juga bagi lelaki yang rela isterinya dikongsi oleh orang lain.

Penting bagi Shamsidar untuk membersihkan namanya jika beliau tidak mahu keturunannya menanggung malu selama-lamanya. Ini kerana, sejarah silamnya tidak akan hilang dan dilupakan begitu saja memandangkan beliau bukannya orang biasa. Beliau adalah isteri seorang ahli politik yang didakwa berhubungan sulit dengan Timbalan Perdana Menteri dan kini Ketua Pembangkang Malaysia

Justeru, seluruh keturunannya akan dikenang dengan kisah gelap ini yang pasti terpahat kemas dalam sejarah politik negara. Ia bakal menjadi rujukan, sebagai pengajaran kepada pemimpin masa depan.

Apakah Shamsidar tidak kisah jika seluruh keturunannya terpaksa menanggung malu memikul beban namanya yang busuk? Apa kata cucu-cicitnya nanti? Terutama, anak-anak Afifa? Apakah Azmin mampu mencantas terus susur galur keturunannya bagi memastikan kisah silam tidak dibongkar kepada keturunannya oleh keluarganya sendiri?

Semuanya terpulang kepada Shamsidar sama ada untuk bertindak sewajarnya membawa Nallakarupan dan Ummi Hafilda ke mahkamah dan mencabar mereka secara rasmi, atau terus hidup dalam keadaan dan pandangan hina.

Jika Shamsidar memilih untuk hidup dalam penuh kehinaan, dipandang serong oleh jiran dan rakan, sentiasa gusar dicemuh di belakang dan mungkin juga berdepan di majlis-majlis hanya kerana beliau enggan membela diri melalui undang-undang, maka kita melihat bahawa mungkin inilah cara hidup yang layak bagi seorang wanita yang bukan sahaja sanggup menduakan suami, tetapi, suatu ketika berbangga dan secara terbuka pula bermegah mengenainya.

PANASS!! Abby Abadi Kata Nama Allah Adalah Isu Kecil!!

Posted: 31 Dec 2012 07:36 PM PST


Inilah hasil tarbiah Pas selama ini kepada Abby Albody..Ketika umat Islam lain menentang pengunaan kalimah Allah oleh penganut kristian, si Abby Albody ni pulak berkata isu kalimah lebih kecil berbanding menolak hukum Allah..

Sebenarnya perbualan ini hanyalah diantara penyokong umno yang mengucapkan tahniah kepada MP Pas Mujahid Yussof Rawa tidak menuduh Umno memulakan isu kalimah Allah sebaliknya Guan Eng..

Tiba tiba saja Si Abby menyampuk cakap isu kalimah lebih kecil.Tidak pasti sama ada Abby ada melihat perbualan sebelumnya atau tidak..


 Adakah Abby masih tidak dapat membezakan antara tuhan bagi agama lain dan Allah bagi orang Islam?? Allah pemilik sekalian Alam tetapi adakah orang bukan Islam patuh dan taat kepadaNya?

Maknanya Abby sokong jika kalimah Allah digunakan penganut agama lain?? Untuk permudahkan lebih ramai pemimpin Dap menghina Islam??

Sumber Medan Tempur Kedah

PANASS!! Kisah Sebenar Kejadian Tetak Budak 3 Tahun di Baling Kedah!!

Posted: 31 Dec 2012 05:36 PM PST


Gambar Hiasan

Rumah Kejadian 

Berita yang menyedihkan ini dilaporkan oleh Pisau Kedah, ini kisah sebenar, kisah disebalik berita di akhbar konvensional.

Terkejut dan sayu setelah mendengar kisah kanak-kanak, Mohd Muaz Mohd Izwani berusia 3 tahun di tetak oleh ibu saudaranya sendiri mengunakan sebilah parang yang di percayai mengidapi masalah tekanan mental semenjak 20 tahun yang lalu di rumah neneknya, Kampung Kejai, Mukim Tawar, Baling pada pukul 11.30 pagi kelmarin

ketika kejadian, kanak-kanak berkenaan yang sedang bermain dengan ibu saudaranya itu di beranda rumah neneknya telah di tetak berulang kali di bahagian kepala, tangan dan leher sehinggakan terkulai kanak-kanak berkenaan.

Ibu kanak-kanak terbabit yang menyedari kejadian itu telah cuba menyelamat anaknya, Mohd Muaz namun turut di cederakan suspek sehinggakan mengakibatkan kecederaan di leher dan tangan.

Menurut sumber saudara terdekat keluarga berkenaan,yang ditemui ketika berada di tempat kejadian siang kelmarin, ibu saudara kanak-kanak itu yang berusia 36 tahun itu sudah 7 kali di masukan ke wad sakit mental semenjak 20 tahun yang lalu dan peristiwa yang berlaku kelmarin merupakan kali pertama Ibu Saudara kanak-kanak terbabit bertindak ganas berbanding sebelum-sebelum ini.

Mengikut sejarah, ibu saudara kanak-kanak terbabit mula menghadapi tekanan mental ketika masih belajar di Sekolah Agama Yayasan Khairah Pokok Pisang,Kupang, Baling 20 tahun yang lalu dan terpaksa di berhentikan dari sekolah berkenaan dan telah di rawat untuk di sembuhkan.

Ibu saudara kanak-kanak terbabit yang pernah berkahwin dengan seorang lelaki yang menghadapi penyakit yang sama dari kawasan Baling dan di kurniakan seorang cahaya mata. Namun anak kepada pasangan mental terbabit telah di jaga oleh abang suspek pembunuhan setelah suami suspek yang kurang siuman menghilangkan diri.

Kanak-kanak yang menjadi mangsa tindakan luar kawalan ibu saudaranya itu telah menghembuskan nafas terakhir di dalam perjalanan ke hospital setelah mengalami pendarahan yang teruk di bahagian kepala, tangan dan leher.

Ketika Pisau Kedah cuba mengambil gambar kawasan kejadian yang di penuhi darah ianya telah di halang oleh seorang dari keluarga terbabit yang enggan memberi kerjasama kepada mana-mana pihak media.

Apa yang dapat di lihat, keluarga terbabit di dalam keadaan trauma akibat kejadian yang menimpa keluarga terbabit.

Sehingga semalam Pisau Kedah, ketika di dalam program ceramah perdana Ustaz Fathul Bari telah di khabarkan, Datuk Azeez Rahim masih lagi bersama keluarga terbabit bagi membantu menyelesaikan permasalahan yang di hadapi keluarga berkenaan.


McTheory:
Takziah kepada keluarga berkenaan.. marilah kita sama-sama sedekahkan Al-Fatihah kepada Adik Muaz..
-------------------------------------------------------------------------------

Jom berjuang bersama rakan bloggers di Facebook!

Tunjukkan sokongan anda! Sila Like.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...