House PK

House PK


TERKINI! MARI LIHAT KEADAAN SEBENAR KEM PELARIAN SYRIA DI JORDAN!

Posted: 22 Oct 2012 01:00 AM PDT



























Aku kongsi gambar dari Perak Today untuk semua, semoga ianya menjadi iktibar untuk kita yang hidup aman damai......

PANAS BERAPI! PENEJLASAN TUN M TENTANG DERMA WANG KEPADA PARTI POLITIK

Posted: 21 Oct 2012 11:00 PM PDT

Amalan mendermakan wang dengan jumlah yang besar kepada parti politik bukan satu perkara yang baru bagi parti kerajaan atau pembangkang, kata Mantan Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad.

"Amalan mendermakan wang yang banyak untuk pilihan raya bukanlah satu perkara yang baru dan di Amerika Syarikat misalnya anda perlu menjadi seorang jutawan untuk bertanding calon Presiden.

"Di zaman saya sendiri, amalan ini bukan sahaja berlaku kepada parti kerajaan tetapi juga parti pembangkang kerana mereka ini mahu mendapat manfaat sekiranya pihak lawan menang pilihan raya," katanya kepada pemberita selepas Majlis Konvokesyen Universiti Teknologi Petronas (UTP) di Tronoh, hari ini.

Beliau mengulas desakan pembangkang yang mahu kerajaan BN di bawah pimpinan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak mendedahkan dari mana sumber wang derma berjumlah RM40 juta yang disalurkan kepada Umno Sabah.

Read more...

VIDEO CERAMAH ZUL NORDIN YANG WAJIB DITONTON!

Posted: 21 Oct 2012 09:00 PM PDT

CERAMAH ZAHID MAT ARIP YANG MESTI DITONTON!

Posted: 21 Oct 2012 07:00 PM PDT

PENGAJARAN PANAS DI WAKTU PAGI! JANGAN SAMPAI MALAYSIA JADI SYRIA!

Posted: 21 Oct 2012 05:00 PM PDT

"Syukurlah dengan keamanan yang ada. Jangan sampai Malaysia jadi konflik seperti yang berlaku di Syria,".

Duta Besar Malaysia di Jordan, Datuk Abdul Malek Abdul Aziz mengingatkan rakyat negara ini supaya menjadikan pergolakan yang berlaku di Syria sebagai pengajaran dan mengelak perkara sama dari berlaku di Malaysia.

Katanya, konflik yang berlaku di negara antarabangsa termasuklah Syria disebabkan kegagalan rakyat menikmati keharmonian dalam kehidupan.

Justeru beliau menambah, rakyat Malaysia perlu bersyukur dengan keamanan dan jangan sesekali melakukan perkara-perkara yang boleh menggugat keharmonian sedia ada.

"Konflik yang berlaku ini adalah berkaitan keharmonian… jadi apa yang berlaku iaitu konflik di luar sana mesti dijadikan pengajaran kepada rakyat Malaysia supaya bersatu padu dalam apa juga keadaan.

"Itu yang penting… kita patut bersyukur kerana negara kita aman dan damai… itu yang perlu dikekalkan kerana dengan adanya keharmonian, maka kerajaan dapat melaksanakan pelbagai agenda pembangunan.

Read more...

MISI BANTUAN SYRIA! BAS SUKARELAWAN DISERANG PUAK PEMBERONTAK!

Posted: 21 Oct 2012 03:00 PM PDT

Menjelang petang hari kedua Misi Bantuan Kemanusiaan Mangsa Perang Syria, para sukarelawan mula bergerak ke kem yang menempatkan ribuan mangsa pergolakan di negara terbabit.

Sesampai sahaja di kem yang terletak di Zarqa iaitu sempadan Syria dan Jordan, pada mulanya bas yang dinaiki oleh para sukarelawan diterima dengan baik sama ada oleh pihak berkuasa mahupun pelarian yang tinggal di kawasan itu.

Selepas beberapa ketika, kumpulan media telah diberi amaran oleh pihak berkuasa untuk tidak mengambil gambar namun team Peraktoday.com telah mengambil langkah initiatif lain.

Keadaan pada mulanya agak terkawal, dimana kedatangan 23 sukarelawan disambut dengan baik malah, kanak-kanak Syria yang menetap di kawasan itu kelihatan begitu teruja untuk menerima bantuan.

Bagaimanapun, keadaan berubah dimana mangsa pelarian di kem tersebut mula bertindak agresif dengan mengerumuni bas yang dinaiki sukarelawan Kelab Putra 1 Malaysia (KP1M) dan kumpulan media.

Read more... 

Untuk galeri gambar penuh di Jordan, KLIK SINI
-------------------------------------------------------------------------------

Jom berjuang bersama rakan bloggers di Facebook!

Tunjukkan sokongan anda! Sila Like.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...