PEMIKIR POLITIK JERANTUT

PEMIKIR POLITIK JERANTUT


Lelaki bersama Gadis Cantik Misteri Dirakam Kamera Ketika Melakukan Hubungan S@ks Dalam Pejabat Di Bulan Puasa!

Posted: 01 Aug 2012 10:03 PM PDT



Pasangan asyik bercinta di Pejabat
Seorang gadis terkejut ketika sedang melihat ke luar jendela dan menangkap basah pasangan asyik bercinta di ruangyang berseberangan dengan apartemen tempatnya tinggal. Demikian dilansir Daily Mail.
Pasangan, yang tidak diketahui identitasnya itu, tidak menutup gorden di sebuah gedung perkantoran di kawasan Nottingham, Inggris. Pria yang tak ingin disebutkan namanya itu kemudian merekam adegan percintaan tersebut.
Ia mengaku, tetangga di tempatnya tinggal menyaksikan adegan percintaan yang digambarkannya sangat panas. "Perempuan itu sungguh cantik. Ia berjalan masuk ke dalam kantor dan kemudian melepas pakaiannya satu persatu dan melepas pakaian si pria lalu melakukan adegan seks dengan pria tersebut," ujar si pria.
"Mereka kemudian melakukan adegan seks yang panas di  meja kerja," ujarnya sembari mengatakan adegan seks itu berlangsung selama 20 menit dan pasangan itu sepertinya tak peduli jika orang-orang di apartemen yang bersebelahan dengan gedung perkantoran itu melihat mereka.
Di dalam video, pakaian pria itu terlihat menggantung di kursi. Beberapa kali pria itu melihat ke arah jendela dan sepertinya tak peduli jika ada banyak orang yang menyaksikan adegan itu.
* Sumber

PANAS!! ANWAR BELA PENJENAYAH!! RAKYAT SILA LIHAT KEJAHATAN YANG DIBUAT OLEH ANWAR!

Posted: 01 Aug 2012 08:18 PM PDT


 SHAH ALAM - Ketua Umum Pakatan Rakyat (PR), Datuk Seri Anwar Ibrahim mengecam tindakan mahkamah ke atas Rafizi Ramli, yang dikenakan pertubuhan di bawah Akta Bank dan Institusi Kewangan (Bafia) hari ini, sambil menyifatkannya sebagai "berunsurkan politk semata-mata" dan "politik dendam."
haha.. itulah jawapan bodoh Anwar yang sekali lagi mahu terus memperbodohkan rakyat dengan membela kejahatan yang dilakukan oleh orang kanan beliau.
PPJ berharap agar rakyat sudah memahami permainan politik Anwar yang sanggup membenarkan kejahatan terus dibela bagi mengelak kesalahan yang dilakukan oleh Rafizi.
Kesalahan yang dilakukan oleh Rafizi ini merupakan kesalhan yang sangat serius, dan tidak perlu menjadi bahan politik pembangkang!
4KESALAHAN AKTA BAFIA, 1989: KEDAULATAN UNDANG-UNDANG MALAYSIA DICABUL OLEH RAFIZI RAMLI

Pada 7 Mac 2011, BekasPenasihat Ekonomi di Pejabat Kerajaan Negeri Selangor dan juga PengarahStrategik PKR, Rafizi Ramli telah menyebarkan kepada umum melalui media massatentang maklumat peribadi akaun pelanggan Public Bank Berhad.

Akibat dari tindakan itu,laporan polis dan laporan kepada Bank Negara Malaysia telah dibuat namunsetelah hampir lima bulan berlalu (sehingga surat ini ditulis), tidak adaapa-apa tindakan yang diambil oleh pihak polis dan BNM keatas Rafizi Ramli.

Kita perlu ketepikan soal samada tindakan Rafizi itu bermotif politik atau sebaliknya, namun isu utamaialah Rafizi Ramli telah menceroboh maklumat akaun peribadi pelanggan bank dan mengedarkannyauntuk tatapan umum dan secara tidak langsung terdedah kepada keselamatan danmaruah pemiliknya.

Kelemahan kita dalammenangani isu yang cukup kritikal ini telah dijadikan cerminan kepadakebanyakan pengguna bank dan pelabur asing luar tentang integriti dankredibiliti institusi kewangan Negara dalam menjaga hak privasi pelanggan bankdan juga kedaulatan undang-undang Negara. Seperti yang ditegaskan sendiri olehAhli Parlimen Bayan Baru, Datuk Seri Zahrain Mohamed Hashim:

Negara akan berdepan pelbagai masalah jika maklumat peribadi pelanggan boleh dijualbeli oleh sesiapa sekali gus membantutkan usaha kerajaan dalam mencapai negaraberpendapatan tinggi.

Ini kerana, bank merupakan institusi terpenting dan asas kepada matlamat itu dan iatidak mungkin akan tercapai sekiranya kedudukan dan nama baik bank-bank diMalaysia terjejas.(Utusan Malaysia, 31/5/2012)

Terdapat empat (4)pembohongan yang melanggari akta BAFIA oleh Rafizi Ramli yang kita kirapihak-pihak yang bertanggunbgjawab harus segera bertindak agar reputasiInstitusi kewangan dan perbankan kita terus dianggap sebagai antara yangterbaik di dunia dalam konteks kerahsiaan dan keselamatan maklumat akaunpelanggan bank tempatan mahupun pelabur luar.

Pertama, Rafizi telahmencerobohi 21 akaun peribadi dan syarikat pelanggan Public Bank Berhad.Pencerobohan yang dilakukan oleh Rafizi Ramli ini boleh kita fahami sendirdalam kandungan akta BAFIA 1989 yang menyebut seperti berikut:

BANKING AND FINANCIALINSTITUTIONS ACT 1989

PART XIII INFORMATIONAND SECRECY

Restriction oninquiring specifically into affairs of a particular customer

96. Except as providedin section 43 (2), and without prejudice to the powers of inspection,examination, investigation or inquiry conferred on the Bank or on aninvestigating officer under this Act, nothing in this Act shall— (a) authorisethe Minister to direct the Bank; or (b) authorise the Bank, to inquirespecifically into the affairs of any individual customer of any licensedinstitution.

Secrecy

97. (1) No director or officer of any licensedinstitution or of any external bureau established, or any agent appointed, bythe licensed institution to undertake any part of its business, whether duringhis tenure of office, or during his employment, or thereafter, and no personwho for any reason, has by any means access to any record, book, register,correspondence, or other document whatsoever, or material, relating to theaffairs or, in particular, the account, of any particular customer of theinstitution, shall give, produce, divulge, reveal, publish or otherwisedisclose, to any person, or make a record for any person, of any information ordocument whatsoever relating to the affairs or account of such customer.

97. (3) No personwho has any information or document which to his knowledge has been disclosedin contravention of subsection (1) shall in any manner howsoever disclose thesame to any other person.

Kedua, Rafizi Ramli telahmendakwa bahawa beliau memperolehi maklumat akaun tersebut melalui seorangpekerja Public Bank yang didakwanya sebagai "whistle blower". Hari ini kitadapati pekerja bank tersebut menafikan beliau adalah "whistle blower" dan inicukup jelas bertentangan dengan dakwaan Rafizi. Kita khuatir, terdapat unsur-unsurrasuah dalam situasi ini dimana Rafizi Ramli berkemungkinan menawarkan "habuan"kepada pekerja bank tersebut.

Kesalahan ketiga Rafiziialah meletakkan tekanan yang cukup dasyat keatas pekerja bank tersebut yangkita kenali dengan nama Johari Mohamad hingga beliau diberhentikan kerja setelahhampir 15 tahun perkhidmatannya bersama Public Bank. Ada yang menyebut hariini, Rafizi Ramli telah tinggalkan Johari tanpa memberi apa-apa pertolonganseperti yang pernah dijanjikan oleh Rafizi sendiri dalam salah satu sidAngakhbarnya. Kita boleh rujuk semula di (minit ke 6:8 – 6:16)

http://www.youtube.com/watch?v=vKPU1xNey1E&feature=related

Manakala kesalahan keempatyang dilakukan oleh Rafizi Ramli dalam konteks akta BAFIA, 1989 ini ialahbeliau telah dengan secara terbuka kepada media membuat pelbagai manipulasi dansalah guna fakta untuk mempengaruhi kerajaan dan orang ramai. Bukan sahajamembuat sidang akhbar terbuka, malah lebih dasyat lagi beliau telah edarkandalam bentuk cetakan maklumat terperinci akaun pelanggan Public Bank kepadaseluruh wakil media yang hadir.

Apa lagi yang tidak kenadengan sistem Undang-Undang Negara kita sehingga individu seperti Rafizi Ramliyang telah secara jelas mencabuli undang-undang BAFIA masih lagi bebas terusmenerus memanipulasi banyak perkara berkaitan kerajaan bukan sahaja tentang NFCmalah termasuk Prasarana, FELDA dan PTPTN?

Bersempena dengan bulanRamadhan yang mulia ini, sama-samalahkita mencari kebenaran hakiki yangselama ini terlalu banyak kebenaran itu disembunyikan dan dinafikan olehindividu yang taksub dengan politik semata-mata.

"Barang siapa yang beriman kepada Allah danhari akhirat maka hendaklah dia berbicara yang baik atau diam sahaja" - Hadisriwayat Bukhari
pssssssst: Rakyat yang berperangai penjenayah sila sokong penjenayah dan bapak penjenayah Malaysia!!

Bukti Jelas UMNO Bangunkan Islam! Pas Dap Jangan Busk Hati!

Posted: 01 Aug 2012 07:05 PM PDT

Alhamdulillah Syukur!!

Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak sanggup bekerjasama dan memberi sokongan penuh dalam usaha menjadikan negara ini sebagai pusat pencetak Al Quran kedua terbesar di dunia selepas Arab Saudi.

Menurut beliau, hasrat untuk menjadikan negara ini sebagai pusat pencetak Al Quran kedua terbesar di dunia dilihat sebagai usaha yang mulia.

"Usaha ini (menjadi pusat pencetak Al Quran kedua terbesar) merupakan satu usaha yang cukup mulia dan saya akan memberi kerjasama dan sokongan penuh bagi supaya cita-cita ini menjadi kenyataan," katanya.

Beliau berkata demikian semasa berucap pada Majlis Pelancaran Al Quran dan Terjemahan Lazfiyyah (PERKATA) di Masjid Tuanku Mizan Zainal Abidin hari ini.

Menurut Najib, majlis ini memberi pengertian yang besar buat umat Islam kerana ia dianggap sebagai menifestasi prihatin kerajaan dan ummah dalam usaha memartabatkan syiar Islam.

"Al Quran adalah mukjizat yang masih kekal dalam tangan umat Islam, terlalu banyak dalilnya yang memperlihatkan kebenaran wahyu Illahi yang ditinggalkan oleh junjungan besar, Nabi Muhammad untuk terus berkekalan selamanya," katanya.

Tambahnya, jika Al Quran dikaji sedalamnya, maka tiada secebis dari dalamnya yang boleh dinafikan.

"Pakar yang telah mengkaji(Al Quran) turut tidak boleh menafikan kebenarannya kerana segala telah terbukti kebenarannya seperti yang terkandung dalam Al Quran," katanya.

Najib turut berkata, Al Quran tidak mungkin hilang kerana sehingga ke hari ini semakin banyak naskah kitab suci itu dicetak.

"Selain itu, kita juga boleh dengan bacaan suci ayat Al Quran melalui rakaman serta daripada alatan teknologi yang sedia ada," ujarnya.

psssst: Bersama membangunkan islam..takperlu cakap tak serupa bikin macam puak-puak yang berselindung disebalik Islam..

YA ALLAH!! SEDIH!! SEPASANG SUAMI ISTERI YG MENANTI KELAHIRAN MAUT DIREMPUH BAS!!

Posted: 01 Aug 2012 02:12 AM PDT


KUALA LUMPUR: Sepasang suami isteri, yang menanti kelahiran cahaya mata kedua maut selepas dirempuh sebuah bas sekolah dalam satu kemalangan di Jalan 15/56 AU 3, Keramat di sini, hari ini.

Dalam kejadian kira-kira 7 pagi itu, mangsa Hafeeze Mohd Hanafi, 30, bersama isterinya Siti Noor Edayu Roslan, 26, yang hamil tujuh bulan, menunggang motosikal jenis Yamaha Lagenda Z, dirempuh dari belakang semasa berhenti di satu persimpangan lampu isyarat.

Ketika kejadian, Hafeeze, seorang anggota tentera yang bertugas di Bahagian Gaji, Kementerian Pertahanan di sini dalam perjalanan menghantar Siti Noor Edayu, kerani di sebuah syarikat di Cheras.

Pegawai Turus Siasatan dan Perundangan Trafik Kuala Lumpur, Deputi Superintendan Abdullah Roning, berkata ketika berhenti di satu persimpangan lampu isyarat, mereka dilanggar bas berkenaan yang datang dari arah Flat Polis Cempaka menghala ke Taman Setiawangsa.

Beliau berkata kejadian itu dipercayai berlaku ekoran kegagalan pemandu bas mengawal kenderaannya ketika menuruni bukit lalu melanggar mangsa yang sedang berhenti di belakang sebuah bas sekolah yang lain di persimpangan itu.
Pelanggaran itu menyebabkan pasangan itu tersepit di antara dua bas. Mereka meninggal dunia di tempat kejadian.

"Kita masih menyiasat…bagaimana bas itu hilang kawalan. Mungkin ia berpunca daripada kegagalan sistem brek," katanya menerusi khidmat pesanan ringkas (SMS). Beliau berkata mayat mereka dihantar ke Hospital Kuala Lumpur (HKL) untuk dibedah siasat.

Sementara itu, dua saksi yang ditemui di lokasi kejadian menyifatkan kemalangan tragis itu berpunca daripada bas yang dipandu laju ketika menuruni bukit yang curam sehingga gagal dikawal dan bergesel dengan sebuah kenderaan sebelum merempuh sebuah motosikal.

Saiful Azhar Ismail, 39, berkata beliau yang dalam perjalanan ke tempat kerja melihat bas sekolah yang menuruni bukit dengan laju cuba mengelak sebuah kereta yang diletakkan di tepi jalan sebelum merempuh pasangan suami isteri itu.

"Sebelum melanggar motosikal itu, saya nampak bas tersebut cuba mengelak kereta Mercedes, lalu menghentam motosikal yang dinaiki mangsa di hadapannya, menyebabkan mereka tersepit di antara dua bas," katanya.

Khairi Azwan, 29, pula berkata kemalangan maut itu melibatkan sekurang-kurangnya sembilan kenderaan iaitu dua bas, lima kereta dan dua motosikal.
"Saya turut membantu mangsa yang cedera dan sempat membawa keluar pelajar-pelahar sekolah dari bas berkenaan.

"Saya lihat pemandu bas yang merempuh kenderaan itu hanya mengalami kecederaan di lutut," katanya yang ketika itu dalam perjalanan ke kedai runcit berdekatan.

Dalam pada itu, bapa Siti Noor Edayu, Roslan Jalil, 53, berkata kehilangan anaknya adalah sesuatu yang di luar jangkaan ketika mereka semua menanti kelahiran anggota keluarga baru.

"Saya tidak sangka perkara ini boleh berlaku ke atas anak saya. Namun, saya terima takdir ini dan reda beliau sudah tiada," katanya ketika ditemui di Bilik Mayat HKL.
Pasangan itu meninggalkan seorang anak lelaki berusia dua tahun.
- BERNAMA

Panas!! BERAPA JUTA NAJIB BAYAR KAU FARITH ISMETH!!

Posted: 01 Aug 2012 01:48 AM PDT

 Seperti yang sedia maklum begitulah budaya dan perangai orang-orang pas dan pembangkang memfitnah! Nak buat macam mana dah tu amalan dan cara hidup pembangkang.
 


"Farid berapa juta Najib bayar kat kau buat video ni? Sudahlah anak sendiri tak mengaku sampai guna nama Allah. Jahanamlah kau membusuk sampai usus"

Kenyataan itu adalah antara sms yang diterima oleh pembaca berita RTM, Farit Ismeth selepas membuat pendedahan dan pengakuat berkaitan tuduhan yang mengaitkan beliau dengan isteri Perdana Menteri, Datin Seri Rosmah Mansor.

Disangka selepas 11 tahun membuat pendedahan, ia dapat membersihkan nama beliau selain menghilangkang kontroversi yang berlaku namun sebaliknya pula yang terjadi.
Apa yang lebih teruk, pengakuan dan pededahan kepada rakan sekerja sebelum ini telah menambahkan lagi tuduhan yang dilemparkan terhadap beliau kononnya telah mendapat habuan atau diupah oleh Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak.
"Kalau saya dipaksa atau diupah tunjuklah bukti siapa yang paksa atau upah saya tu… pengakuan ini adalah yang sebenar-benarnya… terima kenyataan dengan pengakuan saya.
"Sekiranya ada individu-individu yang sangsi, simpan perasaan tu dan jangan lebih-lebih… tak perlu nak kecoh-kecoh dan buat isu… kecualilah jika ada bukti yang sah barulah boleh kita bincang tentang isu ini," katanya dalam sesi perbualan antara pengacara Zamzarina Zambri bersama Farit yang dipaparkan melalui blog.

Dalam perbualan antara kedua-dua sahabat itu, Farit ada menyatakan bahawa selepas pengakuan itu dibuat beliau terus-terusan dilemparkan dengan tuduhan yang lebih berat.

Apa yang lebih teruk katanya, tuduhan berkaitan anak Rosmah yang dikatakan hasil perkahwinan antara beliau dengan isteri Perdana Menteri itu.
"Kalau seorang bapa macam mana jahat pun anak dia… jarangla bapa itu untuk tidak mengaku anaknya… tak kanlah saya seteruk itu dan tidak mengaku anak saya sendiri.

"Jatuh maruah saya sebagai seorang bapa kalau tidak mengaku anak sendiri… jangan hina saya dan kalau seperti yang mereka kata maka saya akan mengaku.

"Tetapi tolong siasat betul-betul… wanita yang dikatakan anak saya itu berBINTIkan siapa… bintikan Farit Ismeth kah… bukan kan.
Rentetan tuduhan berat yang dilemparkan itu, Farit meminta supaya pihak-pihak terlibat supaya menghentikan kerja-kerja hina di bulan yang mulia ini.

Malah katanya, berikutan tuduhan yang dilemparkan itu ia ternyata telah memberi tekanan kepada ahli keluarga beliau.
Tambah Farit, selama 11 tahun beliau berdiam diri dan cuba memastikan keadaan tenang namun apa yang berlaku adalah beliau terus difitnah dengan 1001 tuduhan.

psssst: Bulan-bulan puasa pon pembangkang nak jaja fitnah.. adui bila la nak insaf!!
-------------------------------------------------------------------------------

Jom berjuang bersama rakan bloggers di Facebook!

Tunjukkan sokongan anda! Sila Like.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...