PISAU.NET

PISAU.NET


Malaysiakini – Dominated By Racists and Bigots

Posted: 11 Jun 2012 12:00 PM PDT


Have you ever read the comments section of Malaysiakini? Then you should know what we mean when we say that Malaysiakini's hardcore followers are racists, misogynists (that's people who hate women) and bigots.


The kinds of comments they post makes us want to migrate to another country to escape these ugly people with ugly views. They think they are carrying on a discussion but they are just spewing hate and bigotry.


At the height of the NFC issue, they used such foul language on Shahrizat Jalil that we wondered whether Malaysiakini was read by monsters or animals.


We dislike Shahrizat too and we think her husband is a national disgrace and also her two sons. She should also resign and disappear from public instead of hanging around.


But that does not justify Malaysiakini readers/commentors for saying things like she has fondled her tits till cow milk gushed out, that she should open her legs if she wants to survive and other obscene language.


Mahathir is the favourite target of the Malaysiakini racists. They call him mamak kutty, mamak dog and balik India.


Some people tell us that the commentors are not real people in the sense that they are paid cybertroopers, mostly from the DAP, to dominate the discussion and create an impression that all Malaysians hate Umno, MCA and everything connected to the BN.


Unfortunately the greatest impression they have created is that PR supporters are racists, bigots and women haters and that the audience of Malaysiakini are the worst of Malaysian society.


Is it any wonder that Malaysiakini cannot attract enough advertisements to be self sufficient and has to crawl to PR for funding?


Which right-minded company or product would want to be associated with this kind of website, read by people who think and talk like Mat Rempits and Ah Longs?


The only people who should rush to advertise in Malaysiakini would be companies selling red paint and motorcycles that can outrace a police car. Our investigations showed that Malaysiakini gives out free advertisements – without the consent of these companies!


There used to be reasoned and rational people commenting in Malaysiakini. But as the news coverage became more one sided and the spinning became so ridiculous, the intelligent and objective readers have shrunk back from commenting.


Why be associated with this low life crowd, they must be thinking? Congratulations Malaysiakini.


You have become the opposite mirror image of the mainstream media that your supporters love to rubbish. You have reached the pinnacle as a propaganda machine for PR leaders and you are a magnet for rabid racists and bigots.


You must be very proud of that. And all these racists and bigots also happen to be fervent supporters of Pakatan Rakyat. That is scary!!-Stopthelies


Kesepakatan BN Terbukti Melalui Konsep Calon Boleh Menang

Posted: 11 Jun 2012 10:44 AM PDT


Rakyat mengalu-alukan formula baru pembahagian kerusi berdasarkan konsep 'calon boleh menang' dan bukannya populariti parti sepertimana yang diumumkan oleh Tan Seri Muhyiddin Yassin semalam.


Contoh yang diberikan ialah, "…kalau di Parlimen Batu kita lihat (Pengerusi Parti Progresif Penduduk Wilayah Persekutuan) Datuk A. Chandrakumanan boleh menang, maka kita letakkan menggantikan Gerakan,…"


Formula baru ini dapat memastikan bahawa penyokong BN tidak berada dalam dilemma ketika membuang undi atas alasan tidak suka dengan calon yang diletakkan. Sementara itu, ia juga akan membantu BN menarik golongan atas pagar kerana golongan ini sering mengundi berdasarkan calon dan bukan parti. Lebih dari itu, tidak mustahil penyokong pembangkang akan memberi undi kepada BN atas faktor calon yang tepat dan diterima baik oleh masyarakat setempat.


Syukurlah kerana BN telah belajar dari kesilapan 2008, di mana faktor calon yang salah banyak merugikan parti yang sedia lemah ketika itu. Pada 2008, BN terlalu yakin dan selesa dengan nama parti sehingga mengambil mudah faktor calon. Ramai pemimpin BN ketika itu percaya yang rakyat mengundi parti dan bukan calon serta parti akan tetap menang walau siapapun calonnya dan walaupun calon itu tidak bekerja dengan baik untuk mereka. Ternyata sikap tersebut telah membawa kerugian yang besar kepada parti, rakyat dan juga negara.


Walaupun begitu, BN masih berhadapan dengan ketidakpastian sikap parti-parti komponen untuk menerima baik formula ini. Semangat setiakawan serta kematangan calon akan teruji secara langsung. Kemungkinan sabotaj dan boikot tidak boleh dielakkan seratus-peratus.


Maka, di sinilah perlunya rakyat bertindak matang agar tidak terpedaya dengan taktik sabotaj dan golongan yang tidak matang itu. Adalah penting untuk kita melihat sesuatu dalam konteks yang besar dan luas sebelum membuat keputusan. Sedikit kajian dalam mencerna maklumat juga tidak akan merugikan kita kerana undi kita adalah penentu masa depan kita dan juga negara.


Sewajarnya, sekiranya seorang wakil rakyat telah berkhidmat dengan baik akan disukai oleh penduduk setempat. Maka sewajarnyalah juga beliau akan dicalonkan kembali.


Justeru, jika tidak tercalon, ia adalah salah diri sendiri dan bukannya salah parti atau salah kepimpinan. Andainya masih ingin merajuk, mengsabotaj atau memboikot PRU kerana tidak tercalon, maka ia dengan sendirinya menunjukkan yang mereka sememangnya tidak mempunyai ciri-ciri seorang manusia yang bertanggungjawab, jauh sekali seorang wakil rakyat atau pemimpin yang baik, sekali gus membuktikan bahawa keputusan untuk tidak mencalonkan mereka adalah tepat sekali.


Apa yang para calon 'wannabe' ini perlu tahu ialah, PRU di zaman transformasi ini tidak boleh lagi dianggap seperti PRU-PRU sebelum ini. Pemikiran rakyat sudah maju, sikap rakyat sudah berubah. Rakyat mampu memperolehi maklumat mengenai pemimpin dan isu-isu tertentu melalui hujung jari sahaja. Pemimpin boleh berpura-pura baik, boleh memanipulasi maklumat dan boleh menipu mengenai sesuatu isu tetapi beliau tidak boleh menipu sesiapa kecuali dirinya sendiri.


Maka, kita harap semua pemimpin dari semua parti komponen berlapang dada dan menerima nasib mereka dalam PRU akan datang dengan terbuka. Jika nasib tidak menyebelahi anda sebagai calon, pastinya itu adalah yang sewajarnya untuk anda. Terimalah dengan sebaiknya dan baikilah diri jika masih menyimpan cita-cita untuk ke puncak kuasa. Tunjukkan pada rakyat bahawa kesepakatan antara parti-parti komponen BN adalah kesepakatan yang tulen, dan bukannya palsu sepertimana Pakatan Rakyat.

Pisau kata "di penang ,pas bergaduh dengan pkr berebut kawasan,dap penang bergaduh dengan orang luar yang guan eng nak calonkan"

Lagi Skandal DAP Pulau Pinang Jual Tanah Halau Rakyat Miskin.

Posted: 11 Jun 2012 05:59 AM PDT

Semua ini didiamkan hanya bermodalkan RM100. Lagi skandal regim DAP halau orang miskin keluar dari Pulau Pinang!
Lim Guan Eng & regim DAP membuktikan mereka cakap tak serupa bikin, Buletin Mutiara dengan kos 300 ribu wang rakyat digunakan sebagai alat untuk berbohong meneruskan agenda menutup segala bentuk penipuan kerajaan regim DAP.


Kita semua sedia maklum apabila ketua menteri paling celaka dalam sejarah regim DAP Pulau Pinang mengumumkan untuk membina rumah murah dengan peruntukan 500 juta sebenarnya ia adalah untuk menutup kerugian 10billion akibat penjualan tanah Bayan Mutiara dibawah harga pasaran yang Lim Guan Eng sendiri akui semasa sidang dewan.


Realitinya rakyat miskin dihalau keluar daripada tanah pulau ,tanah pulau dijadikan kawasan eksklusif oleh kerajaan RAKYAT BERKEBAJIKAN untuk orang orang kaya .


Selepas Bayan Mutiara gagal untuk membina rumah kos rendah kali ini wujud satu lagi skandal penjualan tanah di tanah seluas 1.1 ekar milik kerajaan negeri di Jalan Zainal Abidin dibiarkan begitu sahaja tanpa sebarang pelan projek perumahan rakyat (PPR) walaupun ianya telah diluluskan Majlis Mesyuarat Negeri (MMK) sejak tahun 2005.

Untuk makluman fasa pertama berjaya disiapkan oleh kerajaan BN,manakala fasa kedua tanah tersebut Lim Guan Eng dan regim DAP berjaya menjualnya kepada hospital swasta .


Dalam plan asal kawasan tersebut diperuntukan untuk membina rumah pangsa yang boleh disewa dengan kadar RM100 sebulan oleh rakyat miskin. Natijahnya apabila regim DAP memerintah tanah ini telah dijual.
Flat dibelakang tanah lapang yang berjaya disiapkan oleh kerajaan BN sebelum regim DAP mengambil alih.

Plan asal,lokasi PPR yang sepatutnya regim DAP meneruskan agenda BN membantu rakyat namun kesemua ini hanya tinggal harapan apabila tanah telah dijual untuk mengaut keuntungan dan memenuhkan poket sebelum PRU13!!!

Pisau kata " regim DAP halau rakyat miskin keluar dari pulau dengan bermodalkan RM100"

Tanah Untuk Rakyat Miskin Di Lelong DAP Untuk Cari Duit Pilihanraya.

Posted: 11 Jun 2012 05:28 AM PDT



Lim Guan Eng dan regim DAP baru baru ini mengumumkan AKAN membina rumah murah selepas hampir habis mandat sebagai kerajaan negeri,itupun selepas mengadai tanah yang bernilai 10 billion dalam skandal kes Bayan Mutiara.

500 juta dirancang untuk belanja membuat rumah murah,tetapi kesemuanya dibina di Batu Kawan Seberang Perai Selatan. Bukannya di Barat Daya atau Timur Laut Pulau Pinang di sebelah tanah Pulau.

Kenapa? Berdasarkan plan DAP,tanah di sebelah pulau adalah menjadi hak eksklusif untuk para kontraktor yang mahu mengaut keuntungan berlipat kali ganda dengan menjual rumah dengan harga paling minumiun setengah juta.

Satu lagi contoh klasik yang dilakukan oleh regim DAP apabila menjual sebidang tanah yang dikhaskan oleh kerajaan BN untuk membina rumah kepada hospital swasta. Isu ini juga membuktikan penduduk miskin tidak layak untuk tinggal disebelah pulau dan dihalau keluar ke tanah besar di Seberang Perai.

Lim Guan Eng dan regim DAP sehingga sekarang tidak mampu membuktikan dimana lokasi rumah murah yang dibina oleh regim DAP. Mereka hanya mampu berbohong diatas kertas dan ceramah kononnya kerajaan regim SUDAH MEMBINA RUMAH MURAH kepada penyokong haprak pakatan yang sentiasa akan menyokong walaupun tahu ia adalah satu pembohongan.

Pemuda Barisan Nasional (BN) Negeri mendesak kerajaan DAP menunaikan manifesto pilihan raya yang lalu sebelum berhasrat menabur lebih banyak janji untuk memperolehi mandat seterusnya dari rakyat.

Ini berikutan nasib golongan rakyat miskin di Pulau Pinang seolah-olah dipinggirkan di bawah pentadbiran Ketua Menteri Lim Guan Eng termasuk pembinaan rumah kos rendah.

Buktinya, tanah seluas 1.1 ekar milik kerajaan negeri di Jalan Zainal Abidin dibiarkan begitu sahaja tanpa sebarang pelan projek perumahan rakyat (PPR) walaupun ianya telah diluluskan Majlis Mesyuarat Negeri (MMK) sejak tahun 2005.

Ketua Pemuda BN Negeri Oh Tong Keong berkata, sebagai sebuah kerajaan yang bertanggungjawab kepimpinan DAP seharusnya mengutamakan pembinaan PPR itu sebaik memegang tampuk pemerintahan negeri pada 2008.

"Kita cuma nak tahu bila mereka (kerajaan negeri) mahu membina rumah kos rendah buat rakyat miskin sedangkan tanah sudah ada namun tiada sebarang perancangan dilakukan sejak mereka memerintah," kata Tong Keong.

Sementara itu, Timbalan Ketua Pemuda BN Negeri Ir. Shaikh Hussein Mydin mahu Guan Eng membuktikan bahawa kerajaan Guan Eng peka terhadap kebajikan rakyat miskin di Pulau Mutiara itu.

Shaikh berkata, sudah ramai rakyat miskin di negeri itu kini berhijrah ke negeri lain berikutan tidak mampu memiliki rumah ekoran harga rumah terlalu mahal.

"Kerajaan negeri menggalakkan pembangunan memang bagus tapi jangan sampai rakyat miskin terpinggir," katanya.

"Kalau boleh saya mahu dia (Guan Eng) bina rumah PPR yang lebih tinggi serta kurangkan sewa dari RM 100 kepada RM 50," ujarnya.-Sumber


Pisau kata "Jual tanah untuk hospital swasta pun ada kawtim la..mana boleh kasi free"

Aksi Nik Aziz Anak Beranak Yang Menjadi Perbualan Khawarij.

Posted: 10 Jun 2012 09:30 PM PDT

Apa yang terlintas dalam kepala otak korang bila tengok gambar kat bawah ni...

Nik Abduh Solat Kat Taman
Nik Aziz Solat Kat Hutan
Ramai ambil peluang ambil gambar keramat hidup PAS bersolat.

Pisau teringat kata kata seorang pakcik semasa PRK Galas,katanya "sebagai umat Islam dan penyokong PAS sekali seumur hidup mesti solat berimankan Nik Aziz,kalau tak sempat bersolat dapat bersalam atau dapat tengok muka pun jadilah..."

Orang tua ni tafsir dan beri fatwa ikut sedap mulut hingga menghalalkan yang haram..

Pisau kata " kita tak cukup surau & masjid kah? "

Ceramah Hasut & Bohong Guan Eng DAP Kepada Kaum India.

Posted: 10 Jun 2012 07:52 PM PDT


Lim Guan Eng dan barisan pemimpin DAP memang tak boleh lari daripada politik perkauman,menghasut dan menyemai kebencian adalah resepi utama.

Didepan kaum cina Guan Eng cakap lain,kaum melayu kononnya dia adalah pembela umat Islam akhir zaman manakala didepan kaum India beliau berlagak hero kononnya DAPlah harapan hidup atau pun mati kaum India.

Kelmarin DAP Cawangan Lintang Delima Bukit Gelugor, telah menganjurkan forum bertajuk "setelah 54 tahun negara kita mendapat kemerdekaan di manakan kedudukan kaum India di Malaysia dan dimana masa hadapannya?" Bertempat di Dewan Himpunan Cina ,Jalan Masjid Kapitan Keling Pulau Pinang. Lebih kurang 300 orang terdiri daripada kaum cina dan India hadir .

Ahli pemimpin rasis chauvanis ultrakiasu yang hadir adalah Lim Guan Eng-Bagan,Chow Kon Yeow-DAP Tanjong,Prof Ramasamy -TKM2,Kulasegaran -DAP Ipoh Barat,Sivakumar-Adun DAP Tronoh.

Adun Gengster Komtar Ng Wei Aik ,Ganabathi Rao bekas pemimpin Hindraf dan juga Prem Anand pengerusi DAP cawangan Lintang Delima.

Mungkin ramai yang tidak tahu bahawa pakatan amat terdesak untuk mendapatkan undi daripad kaum India,maka pelbagai usaha harus dibuat agar meraih kembali sokongan sepertimana yang mereka perolehi ketika PRU12 yang lalu.

Bayangkan dari mula ceramah tersebut penuh dengan hasutan dan pembohongan,para pemimpin DAP ini cuba mengambarkan seolah BN tidak ada jasa langsung terhadap kaum India.

Jom tengok antara pembohongan dan hasutan DAP terhadap kaum India.

-kaum india di negara ini tertindas selama 54 tahun oleh BN.

- BN yg di pimpin oleh umno tidak mengambil tahu kebajikan kaum india.

-mic gagal menjaga kebajikan kaum india di negara ini sehingga kini.

-selepas perjuangan hindraf, baru kaum india di negara ini mendapat hak mrk itu pun atas kepentingan politik bn utk meraih sokongan pd pru akan dtg.

-semua sjk(t) di negara ini tidak mendapat bantuan kewangan.

-ptptn perlu dimansuhkan

-kalau pr menawan putrajaya pada pru ke 13 semua pelajar akan mendapat pendidikan secara percuma dari peringkat tadika sehingga ke universirti.

-meminta semua pemuda/pemudi india mendaftar sebagai pengundi untuk mengundi pr.

-meminta hadirin mengundi pr pada pru akan datang untuk membuang umno dari putrajaya.

-jangan percaya janji janji yg ditaburkan oleh pemimpin bn.

-umno memainkan politik perkauman dan kotor.

-mic tidak relevan lagi di negara ini dan pemimpin mic tidak berani bersuara di parlimen untuk menuntut hak kaum india d negara ini.

-kaum india tidak mendapat peluang pekerjaan di sektor awam.

-pelajar-pelajar kaum india tidak mendapat bantuan biasiswa untuk melanjutkan pelajaran di peringkat universiti.

Korang bandingkan pembohongan DAP dengan apa yang telah dilaksanakan oleh BN.

ANTARA PERUNTUKAN BANTUAN KHAS YANG DISEDIAKAN OLEH KERAJAAN DATO' SERI NAJIB TUN RAZAK UNTUK MEMBANTU KAUM INDIA SEJAK BELIAU DILANTIK SEBAGAI PERDANA MENTERI ADALAH SEPERTI BERIKUT:


1. PERUNTUKAN RM 10 JUTA DILULUSKAN BAGI PUSAT TUISHEN 'SRI MURUGAN
CENTRE' YANG MEMBANTU MEMBIMBING PELAJAR-PELAJAR INDIA

MENGHADAPI PEPERIKSAAN SPM/STPM.

2. YAYASAN 1MALAYSIA MENYALURKAN BANTUAN PENDIDIKAN KEPADA 50

PELAJAR INDIA CEMERLANG SEJUMLAH RM15,000.00 SEORANG .

3. PERATUS KEMASUKAN KAUM INDIA DALAM SEKTOR AWAM (PERKHIDMATAN

KERAJAAN) DINAIKKAN DARI 4.1% KEPADA 7. 4 % DI MASA DEPAN.

4. MENYEDIAKAN PERUNTUKAN BANTUAN RM 50 JUTA BAGI BAIK PULIH SEKOLAH-

SEKOLAH TAMIL DI SELURUH NEGARA.

5. MEMBUAT TETAPAN BILANGAN PELAJAR-PELAJAR INDIA YANG MENERIMA

BIASASISWA PERSEKUTUAN DITAMBAH PADA MASA DEPAN. SEJUMLAH 316

DARIPADA 1011 YANG HADIR TEMUDUGA BIASISWA JPA TELAH DITAWARKAN

BIASISWA JPA. SEJUMLAH 1810 PELAJAR TELAH MEMOHON UNTUK BIASISWA

JPA DARIPADA KERAJAAN PERSEKUTUAN. INI ADALAH TERMASUK 126

PELAJAR BAGI MENERUSKAN PENDIDIKAN DALAM BIDANG PERUBATAN,

DENTISTRY, PHARMACY,UNDANG-UNDANG DAN KEJURUTERAAN.

6. PERUNTUKAN RM 200 JUTA DISEDIAKAN BAGI PROGRAM LATIHANH

KEMAHIRAN INDUSTRI KUMPULAN BELIA INDIA.

7. MENINGKATKAN PELUANG MENDAPAT KONTRAK BAGI KONTRAKTOR INDIA

DALAM SEKTOR KERAJAAN.

8. PNB MEMPERUNTUKKAN RM 500 JUTA (AMANAH SAHAM 1MALAYSIA) SAHAM

BAGI MENINGKATKAN PERATUS EKUITI KAUM INDIA DALAM SEKTOR

KORPORAT DALAM NEGARA.

9. BILANGAN PENERIMA BIASISWA UNTUK PELAJAR-PELAJAR SPM YANG LULUS

DENGAN CEMERLANG DINAIKKAN DARIPADA 120 PELAJAR KEPADA 316 PELAJAR

BAGI TAHUN 2010.

10. PADA JULUNGKALINYA KAUM INDIA DIPERUNTUKKAN 15% (RM 53.5 JUTA)

DARIPADA JUMLAH SAHAM (RM499.5 JUTA)YANG DISEDIAKAN OLEH PNB.

11. PEMBINAAN SEBUAH SEKOLAH TAMIL BARU,SRJK(T) SG.SALAK, DILULUSKAN

DENGAN SERTA MERTA BAGI KEPENTINGAN PELAJAR-PELAJAR TAMIL DI

KAWASAN SILIAU DI NEGERI SEMBILAN.

12. LEBIH DARIPADA 4 ORANG DILANTIK SEBAGAI DUTA MALAYSIA DI LUAR

NEGARA.

13. PERUNTUKAN GERAN RM 2 JUTA DISEDIAKAN KEPADA PERSATAUAN PENIAGA-

PENIAGA INDIA MALAYSIA UNTUK MEMBANTU PENIAGA-PENIAGA INDIA.

14. LEBIH DARIPADA RM 3.2 JUTA DISEDIAKAN BAGI TUJUAN BAIK PULIH TEMPAT

IBADAT (KUIL) HINDU DI SELURUH MALAYSIA.

15. PERUNTUKAN SEJUMLAH RM 20 JUTA DISEDIAKAN BAGI MEMBANTU PENIAGA-

PENIAGA KECIL KAUM INDIA (PROGRAM TEKUN) DALAM BUDGET 2010.

16. SEJUMLAH RM 1,060 JUTA DISEDIAKAN UNTUK MEMBINA DAN BAIK PULIH SEKOLAH-SEKOLAH RENDAH DISELURUH NEGARA.

17. PERUNTUKAN SEJUMLAH RM130 JUTA DISEDIAKAN UNTUK MEMBANGUN DAN

MEMAJUKAN SEKOLAH-SEKOLAH TAMIL DISELURUH NEGARA.

18. PERUNTUKAN SEJUMLAH RM 20 JUTA DISALURKAN KEPADA KEMENTERIAN

SUMBER MANUSIA UNTUK MELATIH GOLONGAN BELIA INDIA DALAM BIDANG

PERINDUSTRIAN.

19. PERUNTUKAN RM 70 JUTA SETIAP TAHUN BAGI TUJUAN BAIK PULIH SEKOLAH

BANTUAN MODAL SELAMA DUA TAHUN (2011-2012)

20. PERUNTUKAN RM109 JUTA UNTUK PERLUASAN KEMUDAHAN AIR PAIP KE

LADANG-LADANG YANG SIZENYA BERLUAS 1,000 EKAR DAN YANG TERLETAK

BERHAMPIRAN (5 KM ) DENGAN SALURAN UTAMA PAIP AIR KERAJAAN.

21. BANTUAN RM 2,000 SEBULAN UNTUK BAYARAN AIR DAN ELEKTRIK BAGI

SEKOLAH-SEKOLAH BANTUAN MODAL.

22. MEMBENTUK JKKK DI LADANG-LADANG DAN DIKAWASAN RAMAI PENDUDUK

INDIA BERMASTAUTIN UNTUK MEMELIHARA KEPENTINGAN KAUM INDIA.

23. PERUNTUKAN RM70 JUTA DISEDIAKAN UNTUK MENYEDIAKAN HOSTEL

1MALAYSIA UNTUK MEMUATKAN PELAJAR-PELAJAR DARIPADA SEMUA KAUM.

24. AMANAH IKHTIAR MALAYSIA DISEDIAKAN UNTUK MEMBANTU WANITA

TERMASUK WANITA INDIA.

25. PERUNTUKAN RM35 JUTA UNTUK PROGRAM TEKUN NASIONAL UNTUK

MENYEDIAKAN PINJAMAN KEPADA PENIAGA-PENIAGA KECIL BELIA.

26. PERUNTUKAN SEJMLAH RM 109 JUTA DISEDIAKAN UNTUK MENYEDIAKAN

KEMUDAHAN ASAS DI 182 LADANG DAN KAWASAN PENDALAMAN DI SELURUH

MALAYSIA.

27. PERUNTUKAN SEBANYAK RM150 JUTA DISEDIAKAN UNTUK MELATIH 20,000

ORANG PELAJAR-PELAJAR DARIPADA LADANG DAN PINGGIR BANDAR YANG

TERCICIR DAN GAGAL DALAM PEPERIKSAAN SEKOLAH.

28. PERUNTUKAN SEBANYAKA RM 500 JUTA UNTUK MELATIH DAN MENYDIAKAN

BANTUAN OLEH KEMENTERIAN SUMBER MANUSIA KEPADA PENIAGA KECILL.

29. SKIM PEMBIYAAN PERUMAHAN KOS RENDAH DENGAN PERUNTUKAN RM 50

JUTA MELALAUI BANK SIMPANAN NASIONAL UNTUK PEKERJA LADANG.

PINJAMAN RM60,000 DISEDIKAN DENGAN FAEDAH 4 PERATUS.

30. KELULUSAN PERUNTUKAN RM 10 JUTA UNTUK PROJEK KEMUDAHAN

PENGANGKUTAN RAIL-CAR DI BATU CAVES.

31. MENJADIKAN KAWASAN BRICKFIELDS SEBAGAI KAWASAN LITTLE-INDIA BAGI

MEMARTABATKAN WARISAN (HERITAGE) KAUM INDIA DI MALAYSIA YANG

MENDAPAT PENGHARGAAN TINGGI DARIPADA PERDANA MENTERI INDIA.


32. KERAJAAN TELAH MENYEDIAKAN PERUNTUKAN RM 20 JUTA RINGGIT KEPADA

USAHAWAN KECIL KAUM INDIA YANG MERUPAKAN TAMBAHAN KEPADA

PERUNTUKAN SEDIA ADA RM 15 JUTA RINGGIT DARIAPADA RM 200 JUTA

RINGGIT YANG DIPERUNTUKKAN KEPADA TABUNG KUMPULAN USAHA NIAGA

(TEKUN).


33. PERUNTUKAN SEBANYAK RM230,000.00 DISEDIAKAN UNTUK PERTUBUHAN

HINDU YOUTH MALAYSIA (NGO) MELALUI KEMENTERIAN SUMBER MANUSIA.


34. KERAJAAN PUSAT MENYEDIAKAN PERUNTUKAN RM 100,000 UNTUK BAIK PULIH

KUIL HINDU DILADANG KERILLA, KELANTAN YANG DILAPORKAN BINA PADA

TAHUN 1932.


PENYEDIAAN PERUNTUKAN TERSEBUT JELAS MEMBUKTIKAN KERAJAAN KEPIMPINAN YAB DATO SERI MOHD.NAJIB TUN RAZAK PRIHATIN TERHADAP PEMBANGUNAN MASYARAKAT INDIA.

Keseluruhan ucapan berbentuk hasutan & pembohongan oleh pemimpin pemimpin Dap. Pemimpin Dap anggap ini lah peluang untuk menghasut masyarakat India menentang Kerajaan walaupun mereka tahu sebahagian besar janji janji mereka tidak akan dapat di laksanakan.

Pisau kata " ada tanah rumah murah untuk rakyat dijual DAP "
-------------------------------------------------------------------------------

Jom berjuang bersama rakan bloggers di Facebook!

Tunjukkan sokongan anda! Sila Like.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...