PISAU.NET

PISAU.NET


Anak Saudara Kesayangan Anwar Di Dakwa Kes Syabu!

Posted: 08 Jun 2012 06:00 AM PDT

November 2011 Pisau dedahkan kes penangkapan anak saudara Anwar berikutan terbabit dengan dadah syabu.:klik sini

Hari ini beliau telah didakwa dimahkamah Bukti Mertajam atas kesalahan menagih dadah.

Ayah saudara menagih bontot budak laki & china doll,si ayah ditangkap basah ..si anak ditangkap menagih dadah..

Seorang pembantu khas kepada Exco Kerajaan Negeri dihadapkan ke Mahkamah Majistret Bukit Mertajam, semalam atas tuduhan mengambil dadah.

Aidi Rafizul Idrus, 36, dituduh melakukan kesalahan itu di sebuah rumah di Jalan Paya, Berapit, 29 November 2011 lalu.

Pada tarikh itu, dia bersama tiga yang lain ditahan polis dalam satu serbuan di rumah berkenaan dan dibawa ke Ibu Pejabat Polis Daerah Seberang Perai Tengah (SPT) kira-kira jam 11.05 pagi untuk menjalani ujian saringan air kencing.

Hasil ujian yang dilakukan Bahagian Narkotik kemudiannya mendapati dia positif dadah dan didakwa mengikut Seksyen 15(1)(a) Akta Dadah Berbahaya 1952.Sabit kesalahan boleh dikenakan hukuman­ penjara maksimum dua tahun atau denda RM5,000 atau kedua-duanya sekali.

Dalam pada itu, Aidi yang merupakan pembantu khas kepada Exco Pertanian dan Industri Asas Tani, Pembangunan Luar Bandar dan Tebatan Banjir mengaku tidak bersalah atas pertuduhan itu dan mohon dibicarakan.-sumber
Pisau kata " Anak saudara kesayangan Anwar tuh!"

Roger Mitton dan fiksyen kapal selam

Posted: 08 Jun 2012 01:00 AM PDT

Roger Mitton, seorang wartawan serantau di Phnom Penh Post, Kemboja menulis artikel bertajuk, 'Urusniaga kapal selam menghantui PM Malaysia'.


Untuk seorang wartawan mengulangi skrip yang telah dibatalkan oleh penulis asal, Raja Petra Kamaruddin (RPK) amatlah menyedihkan.


RPK, seorang yang kurang stabil, pengecut dan juga pelarian mengangkat dirinya sebagai manusia berintegriti dan seorang wira, telah pun membuat pengakuan terbuka bahawa beliau hanya mengada-ngadakan kisah pembabitan Perdana Menteri dalam pembunuhan Altantuya. Pembunuhan itu juga telah pun dibawa ke mahkamah dan tiada satu pun bukti yang dapat mengaitkan apa-apa dengan PM mahupun kapal selam yang dibeli.


Tetapi jelaslah, bahawa ada pihak yang masih dihantui dengan kisah ini, atau mungkin juga dengan 'jawatan PM' serta enggan mengakui bahawa tiada apa-apa yang pelik di belakang pembelian kapal selam dan bahawa kisah pembabitan PM dalam pembunuhan hanyalah merupakan fitnah terang-terangan.


Lucu bila memikirkan Mitton mempunyai pengetahuan yang lebih sedikit dari RPK, penulis skrip asal sendiri. Contohnya, beliau tahu bahawa Altantuya telah dirogol sebelum tubuhnya hancur diletupkan.


Jika kita mempunyai tahap imaginasi yang tinggi sepertimana Mitton, kita akan menyangka bahawa Mitton sebenarnya terlibat dalam pembunuhan itu.


Ini dapat menjelaskan bagaimana beliau tahu secara terperinci bahawa wanita tersebut telah dirogol dan apakah yang dibualkan oleh Altantuya dengan Razak Baginda sebelum dibunuh, sedangkan Mitton hanya bertemu Razak sekali atau dua kali sebelumnya.


Tetapi, Mitton tidak dapat menulis kisahnya dengan tepat. Artikel beliau agak mengelirukan dan pembaca gagal mengenalpasti sama ada Altantuya adalah perempuan simpanan Razak dan bagaimana beliau terlibat dengan PM. Dan kita dapat mengesan bahawa Mitton agak berhati-hati dengan menyebut jumlah harga kapal selam secara jangkaan, mungkin kerana tidak mempunyai maklumat terperinci.


Pastinya beliau tidak mempunyai maklumat terperinci kerana jumlah rasuah yang didakwa sering berubah-rubah dalam setiap versi kisah ini.

Pisau kata "teringat filem hollywood 'Whack The Dog' "
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Lim Guan Eng Di Tangkap Berbohong, Rakyat Pulau Pinang Di Perbodohkan Lagi!

Posted: 07 Jun 2012 11:00 PM PDT






Pergerakan Pemuda Umno PP membidas sifat diam diri ketua menteri berkenaan pengabaian alam sekitar dalam projek2 pembangunan di pulau pinang yang telah dibangkitkan oleh Persatuan Pengguna Pulau Pinang(CAP). Malahan pentadbiran kerajaan negeri DAP pula cuba memesongkan isu dengan menyalahkan kerajaan negeri BN terdahulu yang telah meluluskan pelan pembangunan tersebut.


Mungkin Lim Guan Eng terlupa atau jahil bahawa sahlaku sebarang pelan kebenaran merancang adalah selama setahun sahaja jika pembinaan tidak dimulakan lagi dan perlu diperbaharui setiap tahun sehingga maksimum 3 kali sahaja dan ianya akan terbatal secara automatik setelah 3 kali diperbaharui dan perlu dikemukakan semula setelah itu.


Jika kerajaan negeri BN memberikan kelulusan pada tahun 2007 maka secara rasminya ianya akan terbatal pada tahun 2010 jika tiada pembinaan dimulakan. Pelan kebenaran baru perlu dikemukakan dan diluluskan oleh kerajaan negeri DAP pulak,bukankah DAP yang akan meletakkan syarat baru pembangunan dan meluluskan pembangunan tersebut.


LGE sepatutnya lebih faham sebelum sebarang pembangunan yang mempunyai impak yang besar perlu dibuat kajian kebolehlaksanaan yang merangkumi Impak alam sekitar( EIA), impak trafik(TIA) dan impak sosial (SIA).Walaupun tiada keperluan penilaian tersebut jika kawasan pembangunan adalah kecil tetapi kerajaan negeri DAP boleh meminta pemaju melaksanakan kajian tersebut jika dilihat perlu. Mungkinkah Ketua Menteri sibuk mengejar glamour dan keuntungan pada ketika itu sehingga gagal memastikan pembangunan seimbang di Pulau Pinang.



Kenyataan LGE pada 29/5/12 yang menyatakan bahawa bilangan "arahan pemberhentian bekerja"(stop work order) yang banyak menunjukkan bahawa kerajaan negeri DAP tegas kepada pemaju perumahan adalah satu kenyataan yang kurang bijak sama sekali..Kenyataan tersebut adalah untuk menyangkal bahawa kerajaan negeri DAP telah memanjakan pemaju-pemaju perumahan mewah di Pulau Pinang.


LGE telah menyatakan bahawa bilangan 'stop work order' oleh MPSP sebanyak 11 kali dan MPPP sebanyak 259 kali membuktikan bahawa DAP lebih tegas terhadap pemaju. Pemuda mengingatkan LGE agar jangan cuba memutarbelit fakta dan bahawa isu yang penting adalah bukan siapa yang memanjakan pemaju tetapi bilangan perumahan mampu milik rakyat miskin dan sederhana di Pulau Pinang.


Penilaian keberkesananan bilangan stop work order yang banyak terhadap mana mana pemaju pada zaman DAP lebih memungkinkan unsur-unsur rasuah dan pecah amanah timbul berbanding pemaju yang mematuhi undang2 daripada peringkat awal kelulusan perancangan pembangunan daripada pada zaman BN.


Dalam menangani isu ini, LGE cuba berselindung disebalik kenyataan presiden persatuan pemaju pulau pinang(REHDA) Datuk Jerry Chan yang menyatakan bahawa harga rumah di Pulau Pinang akan lebih mahal lagi jika pembangunan dilereng bukit dihentikan. Alasan yang tidak sepatutnya diterima oleh kerajaan negeri DAP jika mereka mengutamakan kesejahteraan rakyat pulau pinang.


Tindakan meluluskan tebusguna tanah laut di bayan mutiara untuk perumahan mewah dan meluluskan pembangunan mewah dilereng bukit tanpa terkawal adalah tidak menepati slogan "cleaner and greener penang".terbukti semua slogan tersebut hanyalah gimik untuk mengaburi mata rakyat miskin pulau pinang.


Kerajaan negeri DAP perlu memastikan pembangunan yang seimbang antara golongan kaya dan sederhana dikawal selia dan tidak membiarkan dikawal secara membuta tuli oleh pasaran.


Kenyataan bahawa Kerajaan Negeri akan membina 12000 unit rumah mampu milik di daerah SPS ditambah pula pengumuman baru tambahan 6000 di empat daerah lain jelas membuktikan pembangunan yang tidak seimbang bagi setiap daerah dikeseluruhan Pulau Pinang.Persoalan pertama yang timbul, kononnya wang hasil jualan tanah emas bayan mutiara sebanyak 500 juta digunakan untuk membiayai perumahan di batu kawan tetapi sehingga hari ini,pemaju bayan mutiara masih tidak membayar 500 juta.


Persoalan seterusnya pula, mengapakah rumah2 kos rendah dan sederhana lebih ditumpukan hanya di kawasan seberang dan bukan di bahagian pulau. Disamping itu LGE juga turut menganggarkan sebanyak 20,000 rumah mampu milik akan dibina pemaju swasta yang tidak dapat dipastikan lagi. yang mana jumlah kesemuanya adalah 38000 unit rumah mampu milik akan dibina, takut janji tinggal janji.


LGE nampaknya cuba mengelirukan rakyat sekali lagi dengan bermain dengan angka tetapi hakikatnya rakyat PP masih mencari2 dimanakah 11596 rumah kos rendah dan kos sederhana rendah yang kononnya telah dibina oleh kerajaan negeri Pakatan Rakyat menerusi PDC sejak 2008 yang dilaporkan didalam akhbar buletin mutiara milik kerajaan negeri.


LGE perlu faham bahawa rakyat pp tidak boleh diperbodohkan selalu, semua rakyat pulau pinang terutamanya rakyat miskin dan sederhana sememangnya menunggu PRU13 untuk menumbangkan kerajaan negeri DAP yang mengutamakan orang2 yg lebih kaya.


Persoalannya sekarang adalah,Rakyat PP sebenarnya tengah mencari dimanakah 11596 unit rumah tersebut sekarang,??? Pemuda berharap LGE dapat membawa rombongan rakyat melawat 11596 unit rumah dahulu sebelum MENJANJIKAN 38000 unit rumah pula.

Ir.Shaik Hussein Mydin

Pisau kata " Regim DAP & Guan Eng tak pernah cakap benar..bohong & fitnah tiap hari,rakyat terpesona akhirnya merana"

PKR Tidak Terlibat K-Pop Bertam! - Dr Mansor.

Posted: 07 Jun 2012 06:00 PM PDT

Isu K-Pop Bertam semakin panas apabila Umno dituduh sabotaj pentas persembahan PKR Bertam Nite 2012 di Dewan Millanium.Para penari seksi dan syarikat kroni PKR yang menyediakan persembahan tiba tiba dituduh dengan pelbagai cercaan sedangkan banyak program PKR syarikat yang sama turut terlibat.

Manakala Dr Mansor dalam sidang akhbar menafikan PKR terlibat didalam persembahan seksi dan menghairahkan apatah lagi beliau sendiri mengaku tiba lewat jam 10.30 malam.

PKR Tak terlibat yer? Dr Mansor tiba lewat yer?


Dr Mansor dakwa PKR tidak terlibat dalam persembahan K-Pop?

Secara tiba tiba Dr Mansor mengaku dirinya tiba lewat sedangkan beliau duduk semeja dengan penyelaras Dun Penaga Ustaz Roshidi dan merasmikan majlis makan malam tersebut.

Paling menarik,jawatankuasa penganjur tidak pula menghentikan persembahan tersebut malah hadirin bertepuk tangan sambil lebai PAS menyeringai tersenyum gumbira melihat aksi yang lebih hangat dari biasa.

Manakala pemuda khawarij PAS untuk selamatkan keadaan telah bangkit membantah kononnya mereka tidak bersetuju persembahan K-Pop sedangkan puak PAS penuh dalam dewan semasa persembahan.

Kes K-Pop Bertam Pisau ibaratkan seperti Ostad Badrul yang ditangkap berkaunseling jam 3 pagi yang akhirnya beliau salahkan Umno.Sendiri dapat sedap kemudian tuduh difitnah orang lain.
Ustaz Roshidi Penyelaras PAS Dun Penaga berbaju biru duduk semeja bersama TKM1 Dr Mansoor
Ketibaan Dr Mansor
Korang baca artikel dari KaldianDaily pulak..

KEPALA BATAS 6 Jun: Ketua Cabang KEADILAN Kepala Batas, Abdul Latif Abdullah memberitahu, jawatankuasa program 'Bertam Nite 2012′ terdiri daripada mereka yang dibawa dari luar Cabang Kepala Batas dan tiada kaitan langsung dengan cabang tersebut khasnya dan KEADILAN amnya.


"Saya tegaskan bahawa tidak wujud KEADILAN Bertam di dalam struktur parti, yang ada adalah pimpinan pusat, pimpinan negeri, pimpinan cabang dan pimpinan ranting," katanya dalam kenyataan.


Beliau menjelaskan demikian berhubung program 'Bertam Nite 2012′ yang berlangsung di Kompleks Sukan MPSP Bertam, dekat sini Ahad lalu yang menjadi kontroversi dengan adanya persembahan tarian menyerupai K-Pop.


Sehubungan itu, Abdul Latif berharap orang ramai tidak lagi terkeliru dan dikelirukan oleh mereka yang mempunyai agenda tersendiri di Parlimen Kepala Batas.
Beliau bagi pihak Cabang Kepala Batas memohon maaf kepada seluruh pendokong Pakatan Rakyat khususnya kepada warga Kepala Batas.


"KEADILAN Cabang dan seluruh penyokong PR di Kepala Batas masih tetap berada dalam semangat juang yang tinggi bagi meneruskan agenda Pakatan Rakyat menuju Putrajaya," kata beliau.
Short URL: http://www.keadilandaily.com/?p=31244
Fooyo..penganjur bukan orang PKR rupanya...tu la korang cepat sangat fitnah..kesian la sama pakatan rakyat ...hahaha


Pisau kata "Pakatan kata rakyat tuh semua bodoh senang nak bohong...so spin la skit mesti diaorang percaya...apa susahnya"
-------------------------------------------------------------------------------

Jom berjuang bersama rakan bloggers di Facebook!

Tunjukkan sokongan anda! Sila Like.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...