House PK

House PK


CILI KASI TARUK! KALAH KES LIWAT, YUSOF JADI PEGUAMBELA ANWAR!

Posted: 22 May 2012 12:46 AM PDT

BUKAN sedikit mata yang terbeliak di hari perbicaraan Anwar dalam isu Bersih pagi tadi.

Semuanya gara-gara melihat peguam yang mewakili Anwar, Datuk Mohd Yusof Zainal Abidin, bekas peguam cara II negara, yang juga mengetuai barisan pendakwaan kes liwat Anwar dan Saiful Bukhari.

Ia seolah-olah melihat Mahathir berpegang tangan dengan Anwar, sehari selepas memecatnya dari jawatan Timbalan Perdana Menteri pada 1998.

Yusof dengan rasmi melepaskan jawatan sebagai Peguam Cara II Negara, beberapa hari sebelum Anwar dibebaskan dari tuduhan meliwat Saiful Bukhari oleh Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur pada 9 Januari 2012.

Sementara ramai yang beranggapan, Anwar menang kes tersebut kerana hakim terkhilaf dalam penghakimannya, manun tindakan Yusof kini menimbulkan kesangsian sama ada ketua pendakwaan sendiri pun ada memainkan peranan juga dalam pembebasannya.

Bagaimana dan berapa besar peranan yang dimainkan Yusof, penulis tidak pasti, tapi penulis yakin ada dan semua ini menuntut Yusof tampil memberikan penjelasan apa sebenarnya yang berlaku.

Lagipun kita sedang cakap Yusof sebagai peguambela sekarang, bukan Yusof sebagai peguam cara, dan kebetulan golongan peguam kini ada isu kredibiliti dan integriti yang serius.

Sekarang fahamlah kita kenapa kes Anwar ini tertangguh sekian lama tanpa dicabar pasukan pendakwaan.

Read more...

PANAS BERAPI! PATUT LA KES LIWAT SAIFUL KALAH SEBAB PENDAKWARAYA ORANG ANWAR RUPANYA! ?

Posted: 21 May 2012 11:00 PM PDT

TAK tahulah apa strategi Anwar pakai apabila melantik bekas ketua pendakwaan kes liwatnya , Datuk Yusof Zainal Abidin sebagai peguam yang mewakilinya dalam kes Bersih ini.

Pada yang tak tahu, ini kali kedua Anwar buat tindakan hampir serupa, kali pertama dengan melantik Karpal Singh sebagai peguam bela dalam kes liwat sama, walhal Karpal Singh jugalah yang mula-mula menuduhnya sebagai peliwat pada 1997.

Memang perjalanan kes liwat antara Anwar dengan Saiful Bukhari ini semacam ada tidak kena dari mula. Nampak macam ada kelemahan ketara di pihak pendakwaan bila tidak langsung membantah puluhan penangguhan yang dipohon oleh Anwar.

Sehingga menyebabkan kes mudah macam ini pun berlarutan hampir 3 tahun.

Sepanjang masa itulah, berkoyan-koyan, kalau tak bertan-tan sumpah seranah macai Pakatan haram dilempar kepada Yusof yang mengetuai pendakwaan Anwar ketika itu, tapi penyudahnya orang itu jugaklah diambil Anwar untuk mewakilinya dalam kes Bersih ini. Macam dah takde peguam lain ya.

Apa jadi dengan macai yang disebutkan di atas? Korang berlumba-lumbalah jilat balik ludah yang dulu di halakan kepada Yusof. Jangan salahkan orang lain, salahkan Anwar dan diri sendiri kerana menyokong Anwar.

Penulis rasa, Peguam Negara wajib bagi penjelasan dalam hal ini. Adakah ketirisan berlaku di pihak pendakwaan sepanjang kes Anwar berjalan, dilihat dari pendirian yang diambil Yusof sekarang dengan membela Anwar pula.

Kalau ada ketirisan, pastikan sama ada wujud sogokan atau wang yang terlibat. Sekarang ni sudah semacam ada trend di Malaysia ini, etika dan profesionalisme tidak dipedulikan demi kepentingan politik kepartian. Dan Anwar memang diketahui punya sumber yang hampir tidak terbatas untuk merealisasikan perkara tersebut.

Dalam kes NFC saja cukup. Kerani bank pun diperalatkan untuk menyampaikan dokumen sulit akaun pelanggan kepada PKR dan kemudiannya dijadikan isu politik yang tidak berkesudahan.

Dan kini peguam dan Jabatan Peguam Negara pula.

HOUSE PK: Hmmm, dalam kes ini memang sah Saiful teraniaya, rupa-rupanya memang dah lama le agaknya si Yusof ni jadi balaci Anwar, aku setuju dengan apa yang ditulis Adamyan dari MyKMU ni. Sebab tu kes tu tertangguh begitu lama, alih-alih Anwar bebas!

Something is wrong man!

SIAL PUNYA NIZAR! MEMANG SAH DIA NI PEMBOHONG BERSIRI!

Posted: 21 May 2012 09:00 PM PDT



Apa cerita ni Nizar? Hinanya kau ni wahai Nizar Laknatullah! Aku ni bukan la nak menyokong si mamat gila projek ni, Tapi kau ambik kesempatan macam sial beb. Nampak sangat kau manusia jijik yang desperate, meh kita baca apa ditulis Perak Today kat bawah ni:

"Saya tidak ada dan tidak pernah membuat panggilan yang meminta Nizar Jamaluddin datang ketika kejadian tersebut".

Demikian penjelasan Naib Ketua Pemuda Umno Kampar, Zamhuri Md Zin berhubung tindakannya mengamuk hingga mengisytiharkan keluar UMNO yang mendapat perhatian pemimpin agung Pas Perak, Datuk Seri Mohamad Nizar Jamaluddin.

Melalui video yang telah tersebar di seluruh itu, Nizar telah mengatakan bahawa Zamhuri telah membuat panggilan dan meminta supaya beliau datang ke Pejabat Tanah Kinta di Batu Gajah.

Bijak sungguh Nizar menipu. Kalau dah memang dasar pembohong buat apa pun semuanya mesti berlandaskan penipuan.

Dalam pertemuan PerakToday.com bersama Zamhuri malam tadi, beliau menafikan sekeras-kerasnya bahawa beliau ada membuat panggilan kepada Nizar pada hari itu.

"Mengenai kedatangan Nizar itu, ingin saya tegaskan dia telah membuat pembohongan… dia telah berbohong dan saya tidak sekali-kali panggil dia datang melalui telefon.

"Dalam video itu, memang dia ini betul-betul pembohong bersiri… dia punya cara berbohong itu memang cukup cantik dan boleh mempengaruhi orang ramai supaya percaya apa yang dia cakap.

"Saya sendiri terkejut macam mana secara tiba-tiba dia dan Sivakumar dan Nizar boleh datang sebab perkara ini berlaku memang tak dirancang, ia berlaku secara spontan," terang Zamhuri.

Tambah Zamhuri lagi, Nizar secara tiba-tiba datang seperti penyelamat keadaan kononnya untuk menenangkan beliau yang berang dengan kerajaan Barisan Nasional (BN).

Ternyata, tindakan Zamhuri yang berang dengan sikap pegawai kerajaan telah diambil kesempatan oleh Nizar.

Read more...

EKSKLUSIF DARI PERAK TODAY! PENGAKUAN ZAMHURI TERBARU PASAL UMNO! MESTI TONTON

Posted: 21 May 2012 05:00 PM PDT



Hmmm, mamat ni hari tu bukan main lagi nak join DAP, sekarang korang nilaikanlah sendiri. The damage has been done..terlajak perahu boleh diundur, terlajak kata ..LU FIKIR LA SENDIRI!

Ini adalah pendedahan eksklusif Perak Today.

SELANGOR KENA BANGKIT! BILA MASALAH AIR SELANGOR AKAN SELESAI NI?

Posted: 21 May 2012 12:54 PM PDT





Masalah air kat Selangor ni dah sampai ke tahap serius beb, kalau tak dibendung dan kerajaan Pakatan bawah Khalid Gagap nak berdegil jugak, maka kita rakyat Selangor akan menderita nanti!

Korang dengarlah apa yang dibongkarkan oleh Dato Mohd Zin pasal isu ini.

CILI KASI TARUK! KENAPA TAUKE RUMAH URUT RONNIE LIU BELI COMPACTOR SAMPAH? WHY?

Posted: 21 May 2012 07:35 AM PDT

Beberapa orang rakan dari MPK memaklumkan bahawa lawatan Ronnie Liu ke Xiamen, China pada 24 April lalu adalah untuk melihat lori compacter sampah yang akan dibeli bagi kegunaan MPK dan beberapa PBT lain di Selangor.

Mereka mendakwa pembelian tersebut dibuat menerusi Kumpulan Darul Ehsan Bhd (KDEB) iaitu anak syarikat Kerajaan Negeri melalui salah satu anak syarikat sampah mereka iaitu HEBAT ABADI.

Adalah difahamkan sebanyak 50 buah lori akan dibeli dari China secara Completely Knocked Down (CKD) dengan anggaran kos RM10 juta. Pembelian tersebut diselaraskan oleh KDEB dengan bantuan Acmar Holdings Sdn. Bhd. (diterajui oleh Dato' Stephen Tee) yang berpangkalan di Bandar Baru Kelang.

Read more...
-------------------------------------------------------------------------------

Jom berjuang bersama rakan bloggers di Facebook!

Tunjukkan sokongan anda! Sila Like.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...