Kedah Ke KL - MctHeory

Kedah Ke KL - MctHeory


NAK MAMPUIH GAMAKNYA!! Video Lelaki Bogel Dibelasah Perempuan Beramai-ramai!!

Posted: 09 Nov 2011 08:08 AM PST



Rasanya mamat tu ada masalah mental kot. Sebab tu jadi macam ni.. Ini la akibat terlampau bebas sangat berSEKS sampai keluar rumah pun dah tak reti nak pakai baju.

Ini akibat hak asasi manusia yang terlampau, hingga hilang norma-norma sifat kemanusiaan.

Binatang pun tak 'main' sesama jantina sendiri tau..

GEMPAR!! Kisah Lori Israel Masuk Malaysia!!

Posted: 09 Nov 2011 05:08 AM PST




Dakwaan blog Milosuam berkenaan ZIM yang merupakan sebuah syarikat penghantaran antarabangsa dimiliki syarikat dari Israel adalah benar. Walau bagaimanapun, dakwaan berkenaan lori gambar di atas milik syarik ZIM adalah kantoi sama sekali . Bagaimana saya katakan itu adalah dakwaan yang kantoi?? Ok mari kita belajar tentang proses penghantaran barangan dari luar negara.




Sekiranya 'term' jual beli barangan dari luar negara membabitkan CIF, DDP dan DDU (kebiasaan yang digunakan dalam perdagangan antarabangsa ; untuk memahami istilah ini sila google INCOTERMS ) . Penjual dari luar negara akan melantik 'shipping agent' . 'Shipping agent' ini akan menguruskan dokumentasi2 (cukai, GST, hazardous item declaration, etc) pelepasan kastam di pelabuhan negara masing2. 




"Shipping agent" pula akan melantik "freight forwarder" , kadang2 untuk syarikat agensi penghantaran yang besar seperti ZIM, peranan "shipping agent" dan "freight forwarder" dimainkan oleh syarikat yang sama. Untuk urusan jual beli yang menggunakan penghantaran melalui laut , "freight forwarder" ini akan melihat jadual kapal2 kargo yang menuju ke pelabuhan negara pembeli. 




Kes kontena ZIM yang berada di Malaysia bukanlah sesuatu yang mengejutkan kerana, "shipping agent" penjual barangan di luar negara telah melantik ZIM sebagai "freight forwarder" iaitu barangan yang dijual itu akan disimpan didalam kontena ZIM.  Kontena ZIM itu pula dimuatkan ke dalam kapal kargo yang dibenarkan untuk berlabuh di pelabuhan Malaysia. 




Apabila sampai di pelabuhan Malaysia, kontena ZIM ini akan dikeluarkan dari kapal bersama kontena2 dari syarikat2 "freight forwarder" yang lain.  Pihak pembeli dari Malaysia akan diberitahu ketibaan kapal untuk urusan "clearance" tax dan duti. Pihak pembeli juga perlu melantik "freight forwarder" tempatan untuk urusan pelepasan kastam. "Freight forwarder" tempatan ini akan menggunakan lori mereka untuk menghantar kargo ke destinasi pembeli. 




Oleh demikian, jelas disini lori bernombor JHE 3553 bukan lori dari syarikat ZIM, lori ini sebenarnya dimiliki oleh syarikat "freight forwarder" tempatan  (SA Kargo, Multi-Trans, Nis-Trans, etc..) . Aku tahu benda ni pun sbb biasa juga buat clearance barang2 dari 'oversea'.  Keh keh keh... Blogger Milosuam kantoi lagi .... tak cukup pun 24 jam article dikeluarkan..isk isk isk

Cilok dari blog BedaMan


McTheory:
Kantoi lagi.. Milo Basi ni memang busuk la..

PANAS!! Akhir Anwar Mengaku Juga Bahawa Dia Gemarkan Seks Bebas!!

Posted: 09 Nov 2011 02:08 AM PST



Kah kah kah.. dah agak dah.. mesti si mangkuk ni akan bersuara punyalah.. Dia ni bapak segala homoseksual di Malaysia, mana boleh dia tak bersuara.

Demi kunyit akan ku pertahankan jua, walaupun diri ku dihina dan di cela.

Lagi satu, ni semua taktik pakatan haram nak sapu semua undi kaum songsang pada PRU ke 13 nanti. Sebab tu ramai pemimpin mereka sanggup membela sangat kaum songsang ni, hatta mereka nak melakukan pesta seks pun, ramai yang sokong.

Demi undi, kunyit dengan gesel pun korang sokong. Mampus la..

Di mana letaknya Islam? Simpan dalam poket?

Selepas Thailand, rasanya Malaysia pula nak kena bala banjir kalau perkara macam ni berterusan.

Dunia akhir zaman, golongan songsang mula bersuara..


McTheory:
Tunggu masa saja la nak kena..

TUDIAAA!! Mat Sabu Naik Angin Maki YB Zul Noordin!!

Posted: 08 Nov 2011 11:05 PM PST



Tengok video di atas. Sakan benar Mat Sabu maki YB Zul. Yb Zul tak ada standart kata Mat Sabu.

Mat Sabu kata YB Zul lagi murah dari katak puru.

Kalau YB Zul takdak standart, habis Mat Sabu tu, standart sangat la?

Mat Sabu ni tau dak standart tu maksudnya apa? Rasanya dia tau sebut saja kot.


Mat Sabu diploma pun sangkut, lagi nak kutuk orang yang lebih hebat dari dia. Memang kalau dari segi pangkat, Mat Sabu ni Timbalan Presiden Pas. Tapi semua orang tahu, Mat Sabu naik jadi Timbalan pun sebab Mat Sabu ni kaki bodek Dap.

Dap dan Anwar mengawal proksi mereka dalam parti Pas.

Sebab tu kedudukan pimpinan Pas, disusun mengikut kesesuaian jalinan persahabatan mereka dengan Anwar dan Dap.

Itu sejarah Mat Sabu dari dalam Pas.

Zul Noordin pula seorang pejuang Islam yang mempertahankan kalimah Allah, dan sanggup di pecat dari parti, semata-mata untuk mempertahankan kesucian kalimah Allah dari diguna pakai oleh orang bukan Islam.

Jadi pemimpin mana yang lebih standart?



Ini latar belakang pendidikan YB Zul, beliau mendapat pendidikan awal di Ashby Road (English) Primary School, Ipoh. Kemudian bersekolah Menengah di Anderson School, Ipoh dan King Edward VII, Taiping, Negeri Perak. Beliau menyambung pelajarannya untuk Pra Universiti di Maktab Tentera Di Raja, Sungai Besi, Kuala Lumpur sebelum melanjutkan pengajian ke New Zealand iaitu pengajian A-Level di Pakuranga College, Bucklands Beach, Auckland dan akhirnya memasuki Victoria University of Wellington, New Zealand di antara tahun 1982-1986.

Manakala Mat Sabu pulak, bersekolah di Pulau Pinang dan mendapat SPM dengan kelulusan gred 3. Kemudian menyambung pelajaran jurusan pemakanan di ITM separuh jalan pada 1975 apabila terkandas dalam pelajarannya. Tahun 1975 menyertai ABIM dan 1981 menyertai PAS.

Soo pemimpin mana yang lebih standart?

kalau Mat Sabu kata YB Zul tak standart, Mat Sabu ni nak panggil apa pulak? Pemimpin haprak ka?

Balik cermin diri la Mat Sabu. Hang bukan tau apa pun, mengorat bini orang hang tau la.


McTheory:
Mahh.. muka abang bau benda tu la Mah.. he he he..

PANAS!! Skandal Rafizi Berkongsi HOBI Bersama dengan Anwar!!

Posted: 08 Nov 2011 08:08 PM PST

gambar kenangan semasa di London..

Apa anwar buat dengan rafizi di london, ia masih lagi jadi tanda tanya bagi sesetengah ahli pkr yang mengetahui cerita itu, dikhabarkan anwar bergegas ke london bila mendapat panggilan telefon dari rafizi, ia berlaku sekitar tahun 95-96, haa... part ni yang saspend nie.

Semua sudah sedia maklum, perkenalan anwar dan rafizi berputik sejak rafizi masih lagi bersekolah di MCKK, kalau korang tengok gambar diatas, itulah saat perkenalan anwar dengan rafizi, ceritanya lebih kurang sama dan tak lari jauh macam mana anwar mula mengenali azmin ali.

Macam aku kata tadi la, anwar sanggup bergegas ke london apa bila mendapat panggilan dari rafizi, padahal ketika itu anwar memegang jawatan timbalan perdana menteri, mesti ada sesuatu yang teramat istimewa pada rafizi sehinggakan anwar sanggup terbang ke london meninggalkan segala tugas dia sebagai timbalan perdana menteri.

Cerita yang di simpan selama 16 tahun akan terbongkar tidak lama lagi, aku cukup yakin dan pasti, sekiranya cerita ini terbongkar, maka hancur berderailah pkr, silap haribulan, pas akan keluar dari pakatan haram. - DET

patut makin lebar si jambu ni..

Cinta dua jantan berputik di London. Ewahhh.. macam nostalgia zaman silam la pulak ye. Kiranya sebelum Azmin dan Saiful, si Rafizi ni dulu yang selalu berkongsi 'HOBI' dengan Anwar ye. he he he..


McTheory:
Patutla selepas belajar terus masuk PKR, duduk jawatan tinggi pulak tu.. ada udang disebalik mee..

PANAS!! Malaysiakini Fitnah Lagi, Kononnya Mufti Perlis Pertikaikan Ibadah Haji DS Najib!!

Posted: 08 Nov 2011 06:04 PM PST



Malaysiakini berbohong lagi apabila mufti Perlis Dr Juanda menafikan merasa terkejut dengan ibadah haji seperti yang disiarkan di Malaysiakini. Dr Juanda cuma dihubungi oleh Malaysiakini untuk mendapat penjelasan mengenai Haji yang paling awal boleh dibuat sahaja tanpa mengaitkan dengan Perdana menteri dan isteri serta rombongannya.

Apa yang dilaporkan oleh Malaysiakini amat bertentangan dengan kenyataan yang diberikan oleh Dr. Juanda. Mufti perlis juga berharap agar Malaysiakini memperbetulkan kenyataannya yang telah diputarbelikan supaya mengelakkan persepsi buruk. - Sg Rapat

Apa nak jadi dengan Malaysiakini haram jadah ni. Tak sudah-sudah membelit cerita yang benar jadi tak benar. Pasal DS Najib pergi haji pun dorang boleh fitnah dan kata macam2. Memang puak ni haram jadah la. Dah berapa kali Malaysiakini di kantoikan kerana membuat cerita belit. Kali ni kantoi lagi.

Portal paling haprak di Malaysia, tak lain tak bukan ialah Malaysiakini.

McTheory:
Kalau tak fitnah, bukan Pakatan la namanya..

PANAS!! KERAJAAN SELANGOR BAKAL DITORON LAGI!!!

Posted: 08 Nov 2011 04:00 PM PST



Barisan Nasional (BN) Selangor akan menumpukan perbahasan mereka kepada isu-isu pemungkiran janji oleh kerajaan pakatan pembangkang yang telah memerintah Selangor selama lebih tiga tahun di sidang Dewan Undangan Negeri (DUN) yang bermula esok, kata Ketua Pembangkang Datuk Mohamad Satim Diman.

Beliau berkata, BN selaku pembangkang di Selangor akan mendedahkan dan membongkar pelbagai isu dan penyelewengan pentadbiran pakatan yang dibentuk oleh Pas, Parti Keadilan Rakyat (PKR) dan DAP yang telah mengambil alih tampuk pemerintahan negeri selama tiga tahun tujuh bulan sejak 8 Mac 2008.
Pakatan pembangkang gagal menunaikan janji-janji dalam manifestonya pada pilihan raya umum ke-12 lepas, yang menekankan antaranya janji-janji untuk mewujudkan pentadbiran berwibawa, bertanggungjawab, telus, cekap, jujur, amanah dan berintegriti tinggi, katanya pada sidang akhbar di sini hari ini.

Mohamad Satim berkata, kerajaan negeri juga belum menunaikan janjinya untuk menurunkan cukai pintu sebanyak 20 peratus bagi rumah kediaman sehingga sekarang.
"Isu cukai pintu merupakan satu perkara yang amat besar kerana 60 peratus daripada masyarakat di Selangor adalah di bandar dan mengapa tidak turunkan cukai di peringkat pihak berkuasa tempatan," katanya.

Mohamad Satim berkata, apa sebenarnya program Merakyatkan Ekonomi Selangor yang dilaung-laungkan oleh kerajaan negeri sedangkan selama tiga tahun ini tiada kedengaran pelaksanaan projek rumah kos rendah atau kos sederhana rendah tetapi sebaliknya hanya memberikan kupon RM100 untuk warga emas membeli-belah.

Selain itu, urus tadbir Perbadanan Kemajuan Negeri Selangor (PKNS) turut akan dipertikaikan dan sehingga sekarang laporan audit terhadap operasi PKNS yang didakwa menghadapi masalah dan berlaku penyelewengan, masih belum lagi dikeluarkan, katanya. - Bernama


ULASAN

PEMBANGKANG SELANGOR (BN) SEDANG MEMANTAPKAN LAGI USAHA MEMBONGKAR PEMBOHONGAN PAKATAN RAKYAT SELANGOR,TAPI PEMBANGKANG KEDAH (BN)BILA LAGI??SELANGOR DAH LAMA BUAT SSDE,PEMBANGKANG KEDAH MASIH TIDUR LAGI KA?KAYMON LAA PEMBANGKANG DI NEGERI KEDAH KERJA KUAT SIKIT,BUAT CERAMAH PENERANGAN DEKAT RAKYAT,DEDAH DAN CARI ISU DAN BONGKARKAN BUAT TATAPAN RAKYAT KEDAH..

PMK
DAH JADI PEMBANGKANG PUN TAK PANDAI CARI ISU LAGI.
-------------------------------------------------------------------------------

Jom berjuang bersama rakan bloggers di Facebook!

Tunjukkan sokongan anda! Sila Like.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...