House PK

House PK


CILI KASI TARUK! APA SALAHNYA ROSMAH BERBAKTI KEPADA NEGARA?

Posted: 08 Dec 2013 07:08 AM PST

Penulis pernah menulis satu artikel mengenai hubungan baik Rosmah dengan isteri pemimpin2 negara Timur Tengah. Dan turut menjelaskan mengapa hubungan sebegini penting dalam hubungan 2 hala antara negara Timur Tengah dan Malaysia.

Walaupun Rosmah hanya lah seorang isteri kepada Perdana Menteri Malaysia namun hubungan beliau dengan isteri2 pemimpin2 negara Timur Tengah ini dah banyak membantu rakyat Malaysia bila mereka dalam kesusahan. Hal ini jarang diceritakan, tetapi ini peranan 'tidak rasmi' Rosmah dalam membantu rakyat negara ni bila mereka menghadapi masalah di negara2 Timur Tengah.

Dalam ucapan penggulungan Presiden UMNO, beliau telah menceritakan satu kejadian di mana seorang pelajar Malaysia yang dianggap perisik oleh pihak berkuasa Mesir dan dimasukkan dalam penjara. Rosmah yang mempunyai hubungan baik dengan isteri Presiden Mesir pada ketika itu memohon bantuan dan pelajar Malaysia berkenaan dilepaskan.

Satu lagi cerita mengenai bagaimana sekumpulan warga Malaysia yang bermasalah dalam lawatan mereka dapat mendarat ke Jeddah tanpa menggunakan VISA kerana mengikuti rombongan keluarga diraja Saudi.

Ini adalah pertolongan yang diberikan isteri pemimpin Saudi yang bersahabat dengan Rosmah. Sebenarnya banyak lagi hal2 serupa yang melibatkan bantuan lain tak diceritakan, ini lah tugas 'tak rasmi' Rosmah, building a very good relationship with spouse of middle east leaders. Dalam keadaan getir macam 2 kejadian di atas, hubungan sebegini sebenarnya amat berguna.

Rakyat Malaysia yang kerja di Middle East terutama dalam bidang Oil and Gas patut bersyukur, kerana disebabkan hubungan 'tak rasmi' ni banyak syarikat2 minyak di Timur Tengah sanggup ambik pekerja2 dari Malaysia sedangkan 'man power' dari India banyak jugak yang pakar.

Gua pernah kerja kat Heglig, Sudan dalam tahun 2007, muka2 Melayu memang ramai kat sana. Dan sejak kebelakangan ni bilangan ni bertambah ramai termasuk di negara2 Timur Tengah. Sebab tu untuk dapat keuntungan dari negara2 Timur Tengah yang kaya raya ni, hubungan antara pemimpin perlu bersifat peribadi.

Walaupun nampak urusan ke negara2 ni 'tak rasmi' sebenarnya hasilnya adalah untuk rakyat Malaysia jugak. Bayangkan sorang budak welding boleh dapat RM15,000 sebulan , rigger RM8,000 sebulan, pipe fitter RM13,000 sebulan. Dah tu kalau keje kat sana sesetengah company bagi tempat tinggal percuma dan lain2 insentif lagi. Keje setahun kumpul duit je..

HOUSE PK: Ini aku petik dari Be Da Man. Aku tak faham apa salahnya Rosmah buat benda baik untuk negara? Salah ke kalau PM Najib puji isteri dia yang banyak melakukan kebaikan? Aku tak faham dengan pembangkang harami yang terus-terusan menyerang Rosmah! 

Ada jugak pihak-pihak yang kata apa perlunya menteri-menteri lagi, lantik je Rosmah untuk menjadi menteri. Jangan la macam tu, Rosmah hanya membantu untuk kebaikan bersama, apa salahnya? Kenapa kita perlu kondem orang buat benda baik? Jangan la macam tu. 

Aku ni bukan anjing Rosmah, malah selama ini banyak orang cerita pasal dia pakai jet pun untuk lawatan ke negara Arab [un aku tak akata apa. tapi aku sedikit kecewa bilamana PM puji isteri dia buat benda baik dan ada pihak tidak berpuashati. Bukan la niat dihat nak cari pasal atau kondem sesiapa. 

Cuma, kan elok kalau kita sama-sama tak kira le pembangkang ke orang kerajaan ke, asal orang buat benda baik demi negara, kita support le. Kalau asyik nak cari salah je bila kita nak maju kehadapan? Kan? Nanti aku sambung lagi ok....





PANAS BERAPI! DISEBABKAN OMAR ONG BANGSAT NI, MUSNAH MELAYU DALAM PETRONAS!

Posted: 08 Dec 2013 02:53 AM PST

Rentetan dari perletakan jawatan Tun Mahathir, aku nak sentuh sikit pasal hal ni sebab aku dapat info dalaman. Dikhabarkan Tun M letak jawatan sebab dia dah banyak kali bersuara dan beritahu pada pihak berkenaan tentang kerakusan Omar Ong tapi pihak berkenaan buat dunno je.

Akhirnya dia ambil keputusan untuk mengundurkan diri. Khabarnya juga, Omar Ong telah menyebabkan ramai bos-bos melayu terpaksa meletakkan jawatan. Sayang betul, semua bos-bos yang handal dan hebat dipaksa dan ditekan untuk melepaskan jawatan.

Kini ramai Mat Salleh Italian yang menggantikan anak-anak melayu yang talented. Bangsat betul Omar Ong ni. Korang kena ingat Italian pokemon ni bukannya jenis Mat Salleh yang kelas, mereka ni adalah mat salleh tahap paria je kat Europe.

Macamana anak-anak melayu nak maju? Omar Ong ni nak simpan sampai negara tergadai ke? Awat sayang Omar Ong sangat. UMNO pun senyap dan tak berani nak bersuara tentang isu Petronas ni, nampaknya orang-orang UMNO dah kenyang kut? Burrpppppp
-------------------------------------------------------------------------------

Jom berjuang bersama rakan bloggers di Facebook!

Tunjukkan sokongan anda! Sila Like.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...