House PK

House PK


TAHNIAH UMNO KERANA MEMBERI MEDIA CINABENG LEBIH RUANGAN UNTUK PERHIMPUNAN AGUNG UMNO!

Posted: 29 Nov 2013 08:43 PM PST


Tahniah le UMNO! Perhimpunan parti keramat orang melayu tapi penuh dengan media Cinabeng yang bencikan melayu UMNO! 

Nampaknya UMNO memang tak mahu dan tak pernah belajar kan? Cinabeng dah cirit atas kepala pun masih mahu pujuk kaum tak sedar diri ni. Tahniah le UMNO.



KUNYIT HANGIT! SATU PERHIMPUNAN GAY BESAR-BESARAN BAKAL DIADAKAN DI KL ANJURAN ANWAR!??

Posted: 29 Nov 2013 06:59 PM PST

Di saat persediaan mengatur skrip serta gerak lakonan dan menghalusi watak-watak yang bakal berjuang dalam perhimpunan BerShit 4, kita bakal dikejutkan dengan satu perhimpunan protes secara besar-besaran oleh Persatuan Gay Kebangsaan dan bakal dihadiri oleh puak-puak gay dari seluruh pelusuk dunia.

Ini adalah berpunca dari rasa tidak puas hati  puak-puak gay yang tidak dilunas beberapa tuntutan mereka ke atas Nuwar Al Juburi. Ada sumber mengatakan bahawa perhimpunan ini mungkin lebih besar jumlah pesertanya daripada jumlah peserta BerShit 3 sebelum ini.

Alahai..mana taknya? Mungkin sebahagian besar peserta kali ini terdiri daripada 40ribu orang 'Banglasia' milik Nuwar Al Juburi!

Agaknya apa tuntutan mereka? Lagi mau tanya?!

p/s : "tak ada yang percuma dalam dunia ni....lu 'liwat' lu bayar laa..."..international pok!!

Sumber: Blog dari Sematan ke Lawas

KENYATAAN WIRA PERKASA TENTANG KENAIKAN MELAMPAU TARIFF ELEKTRIK!

Posted: 29 Nov 2013 02:57 AM PST

Kenyataan Media Wira Perkasa Malaysia
26 Muharam 1435 / 29 Nov 2012  

Ketidakwajaran kenaikan taraf elektrik sebanyak 20 peratus pada 2014.

Sebagai sebuah kerajaan yang diwawarkan dalam mengutamakan rakyat dalam segala aspek, isu kenaikan elektrik yang bakal dinaikan sehingga 20 peratus pada awal 2014 adalah tidak wajar jika ianya dilihat dari pelbagai segi walaupun jaminan ianya tidak akan membebankan pada masyarakat yang berpendapatan rendah. 

Kadar yang sediaada sudahpun cukup untuk menjadi beban kepada masyarakat yang berpendapatan rendah dan kita cuba bayangkan bilamana kenaikan itu dilaksanakan.

Alasan kerajaan seperti memberi penekanan terhadap masalah pembaziran tenaga elektrik serta merasionalkan subsidi. 

Jika kita teliti alasan alasan tersebut ianya bukanlah cara yang betul dalam mendidik rakyat bagi mengelakan pembaziran dan menghadkan subsidi. 

Realitinya adalah keuntungan yang diutamakan oleh pihak syarikat utiliti tersebut. Saban tahun kita baca, dengar dan lihat keuntungan diperolehi oleh syarikat utiliti tersebut.

Maka dengan itu, sebagai salah satu keperluan asas yang diguna pakai oleh setiap lapisan rakyat dinegara ini adalah tidak wajar dan relevanya kenaikan itu dinaikan sehingga 20 peratus. 

Wira Perkasa Malaysia melihat isu ini sebagai sesuatu yang tidak patut daj tidak perlu dilaksanakan dalam mana rakyat mahu sesuatu yang boleh membantu mereka bukan yang membebankan.

Menteri yang bertangungjawab harus melihatnya dari setiap sudut bukan hanya menerima input dari penasihat penasihat yang tidak pernah mengetahui kesusuhan rakyat dibawah secara realitinya. 

Jika dikira congak diatas kerta memang ianya dilihat sesuatu yang tidak membebankan tapi pada hakikatnya rakyat yang menanggung.

Irwan Fahmi Ideris
Ketua Wira Perkasa Malaysia
-------------------------------------------------------------------------------

Jom berjuang bersama rakan bloggers di Facebook!

Tunjukkan sokongan anda! Sila Like.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...