House PK

House PK


PANAS! MENTERI KITOL KBS TENGAH FARAIDKAN JAWATAN UNTUK KAWAN-KAWAN! TAKKAN PM @najib_razak NAK TENGOK JE KOT?

Posted: 04 Jul 2013 12:49 AM PDT

Ramai kalangan pegawai-pegawai PTD di Kementerian Belia dan Sukan (KBS) mula berbisik sesama sendiri mengenai tingkah laku Menteri baru di kementerian berkenaan. Ramai juga yang mula tutup buku peraturan dan sebagainya, sebab banyak keputusan dilakukan mengikut kepala YB Menteri.

Betul, Menteri ada kuasa.

Betul, Menteri belajar tinggi.

Betul, Menteri ada pengalaman sebagai Pegawai Khas TPM.

Betul, Menteri pandai bercakap.

Tapi tak semuanya YB Menteri tahu. Sekarang ini, di KBS dikatakan sedang berlaku agenda FARAID JAWATAN di kalangan kawan-kawan. Pemegang amanah kepada sistem FARAID ini adalah tidak lain dan tidak bukan, Megat Firdouz Megat Junid Megat Ayub. Dialah pemegang kuasa khas, untuk bertindak bagi pihak Menteri.

Di dalam tangan Megat Firdouz Megat Junid Megat Ayub, diletakkan senarai-senarai jawatan yang boleh difaraidkan di kalangan kawan-kawan.

Dimaklumkan oleh Pegawai PTD (agak kanan di KBS), ada dua list Pejabat Menteri.

1) List Pertama – Wajib dicarikan jawatan dengan apa sahaja cara sekalipun.

2) List Kedua – Jawatan bodoh-bodoh pun cukup.

Sebab itu, blog ini tidak ada kehairanan langsung apabila kalangan rakan blogger yang marah-marah dengan keputusan membatalkan ucapan Tun Mahathir bersama orang muda.

Arahan Menteri. Bila ditanya, tidak takut dengan respons Tun? Jawapan yang diberi.

INI KHAIRY LAH!

Pegawai-pegawai kanan PTD pun risau, kerana dalam masa terdekat, KBS akan membentangkan satu kertas kabinet khas, LARANGAN BADAN-BADAN SUKAN DITERAJUI OLEH AHLI POLITIK DAN KERABAT DI RAJA. Kertas itu memang di atas permintaan YB Menteri. Bila ditegur oleh beberapa orang kanan KBS. Jawapan yang diberi.

INI KHAIRY LAH!

Kepada YB Menteri KBS, kakitangan di KBS semuanya FOOLS dan HIGHLY CORRUPTED. Yang bersih, hanya Pejabat Menteri.

Kakitangan KBS juga resah, kerana pembahagian jawatan mengikut sistem FARAID juga akan berlaku di banyak agensi KBS.

Paling awal terkena tempias.

Perbadanan Stadium Malaysia. Lantikan baru:-

- Dato' Rozabil Ben Al-Perlisi

- Dato' Rizalman Mokhtar (Ketua Pemuda Wilayah)

- Encik Ruben Emir Ghanalingam (share partner YB Menteri)

- Encik Jason Jonathan LO (Jason Lo, kenai dak?)

http://www.stadium.gov.my/index.php/my/mengenai-kami/kumpulan-pengurusan

Bila beri jawatan kepada orang yang ganas. Inilah jadinya.

Pening kepala pegawai-pegawai kerajaan di KBS. Pening. Ini lebih ganas daripada PEMANDU beb.

Sekarang Megat Firdouz Megat Junid Megat Ayub sedang teliti ratusan lagi jawatan yang nak difaraidkan kepada penyokong tegar.

Jangan berebut. Tunggu. Pegawai PTD di KBS sedang tunggu wahyu Pejabat Menteri.

Sumber: Gelagat Anwar

PANAS BERAPI! SI KITOL KHAIRY MEMBATALKAN PROGRAM TUN M DENGAN GOLONGAN BELIA! KENAPA? WAJIB BACA

Posted: 03 Jul 2013 07:00 PM PDT

Tiga bulan lepas semasa Shabery Chik masih lagi menjadi Menteri KBS telah ditetapkan satu program Tun M bersama anak muda. Program tersebut diberi nama 'Bicara Wawasan: Persediaan Belia Dalam Mendokong Wawasan 2020′. Ianya dijadualkan untuk berlangsung pada 8 Julai ini.

Semuanya telah cantik dirancang dan ramai anak-anak muda sudah tak sabar nak bersama negarawan tersebut, sebagai bukti aku siarkan tweet dari seorang wartawan sukan bernama Rizal Hashim.

Inilah masalahnya bila kita ada pemimpin yang kuat berdendam beb. Dari apa yang aku dengar Menteri KBS iaitu Khairy Kitol Jamaluddin telah mengarahkan supaya program ini dibatalkan. Walau telah diarah untuk dibatalkan pegawai dalam KBS telah menyatakan program ini ditangguhkan, pegawai ni kira tak nak keruhkan keadaan.

Nampaknya SIL aka Kitol telah kembali, toh syaitan yang telah lama terpendam dan segala drama perubahan yang dipersembahkan rupa-rupanya adalah hanya untuk sementara. Sifat munafik Khairy ni memang aku dah jangka dari awal lagi. Pendendam beb dia ni.

Nampaknya sekarang ni trend untuk menghidupkan kembali ERA Pak Lah aka Tun Bodohwi sudah bermula. PM kena berhati-hati sebab gang si Kitol semakin hari semakin menyerlah dan kini si Kitol sudah mula menentang secara terang-terangan.

Inilah masalahnya bila kita ada pemimpin yang palsu, pemimpin yang dilatih oleh intelligence British untuk menghancurkan UMNO dari dalam. Sebab pemimpin kena berjiwa besar dan tidak menyimpan sifat dendam. Lagi sekali terbukti apa yang aku cakap selama ini tentang Khairy semuanya adalah benar.

Aku harap UMNO akan melahirkan seorang anak jantan hebat seperti Harun Idris untuk menentang si Kitol yang langsung tiada jiwa melayu didalam dirinya. Pemuda UMNO mesti diselamatkan dari si Kitol ini. Dia memang tak pernah berubah, apa semua dia lakukan selama ini hanyalah lakonan semata-mata.

Sedarlah wahai pemuda UMNO sekalian! Apa la salahnya Tun M seorang negarawan berjumpa dengan anak-anak muda? Peliknya gang-gang Khairy selama ini selalu kata kita kena bersatu tapi dibelakang mereka tetap jalankan jarum untuk pecah belahkan parti. Munafik betul mereka ini...

CILI KASI TARUK! ORANG PARIT BUNTAR PATUT MALU SEBAB PILIH MP SESAT DAN BODOH NAK MAMPOS!

Posted: 03 Jul 2013 05:00 PM PDT

Mujahid Yusof, Ahli Parlimen Parit Buntar berkata, Kerajaan pimpinan Najib Abdul Razak seharusnya memberikan penghargaan dan ucapan terima kasih kepada Nik Aziz kerana telah berjaya memimpin negeri Kelantan selama lebih 20 tahun dengan jaya 'TANPA RASUAH'.

Apalah yang difahamkan tentang RASUAH oleh anak Yusof Rawa itu?

Tak rasuah apa bendanya kalau rakyat Kelantan berbondong-bondong keluar dari negeri itu, mencari rezeki di negeri-negeri lain dan hanya balik untuk memangkah PAS pada PRU atau PRK sahaja?

Tak rasuah apa bendanya kalau duk cerita tentang agama Islam dengan syurga sebagai modalnya, sedangkan kerja-kerja Islam selain daripada ceramah dan kempen, tidak dijalankan. Bahkan dalam banyak projek-projek pembangunan mahupun modal insan terutamanya yang melibatkan Husam Musa dan menantu Nik Aziz, hanya mengenyangkan sebilangan mereka sahaja, bukan rakyat Kelantan secara keseluruhan.

Tanpa rasuah apa benda kalau selama lebih 20 tahun, Nik Aziz gagal membawa pelabur-pelabur baru untuk meningkatkan pendapatan dan hasil negeri selain terpaksa BERGANTUNG SEPENUHNYA kepada bantuan KERAJAAN PUSAT termasuklah untuk membayar gajinya sendiri?

Tak rasuah apa bendanya kalau patung berhala boleh dibina lebih besar dan lebih tinggi dari menara masjid, manakala bilangan masjid pada zaman Nik Aziz pula, hanya bergantung kepada jumlah masjid yang dibina pada zaman Barisan Nasional, manakala pembangunan yang kononnya dicanang-canangkan oleh para pecacai PAS, sebenarnya adalah pembangunan yang dibuat dan dibawa oleh agensi Kerajaan Persekutuan ke Kelantan bagi mewujudkan ketenangan ekonomi agar tidak berlaku pergolakan dan pembunuhan serta kekacauan sepertimana yang berlaku di Selatan Thailand?

Tak rasuah apa bendanya kalau Nik Aziz sendiri dari semasa ke semasa, asyik ler bersyarah dan berkempen politik seolah-olah tanggungjawab sebagai Menteri Besar hanyalah untuk berceramah dan berkempen semata-mata, bukannya memikirkan bagaimana hendak memakmurkan negeri yang dipimpinnya?

Kalau itulah yang dikatakan oleh Mujahid Yusof sebagai JAYAnya TANPA RASUAH, barangkali elok benarlah Mujahid Yusof mencampakkan segala sijil-sijil kelulusannya ke dalam Sungai Kerian kerana daya pemikirannya terlalu bodoh dan membodohkan!

Takdak masalah untuk penghargaan atau penghormatan diberikan kepada Nik Aziz memandangkan sudah menjadi resam Melayu di Malaysia untuk menghargai bekas pemimpin sekalipun pemimpin berkenaan tidak berguna barang seduit pun. Melayu telah ditanam dengan perasaan hormat kepada pemimpin semenjak ribuan tahun lampau lagi. Dan kerana perasaan hormat kepada pemimpin itulah, Melayu telah berjaya mencipta peradabannya sendiri sepertimana yang terzahir di bumi Kampuchea menerusi Angkor Watt yang sekarang ini, Orientalis berusaha bermacam-macam cara untuk menyatakan bahawa watt berkenaan dibina oleh Khmer dan bukannya Melayu terutama dengan penghapusan beberapa bahagian yang mempunyai Tulisan Pancang iaitu tulisan asal Melayu!

Tapi bila keterlaluan sangat kelubung kekaguman diberikan kepada individu seperti Nik Aziz termasuklah kononnya tidak ada rasuah, ia seolah-olah menghapuskan segala nilai-nilai murni yang terdapat dalam ajaran Islam yang dianuti oleh sebahagian umat Melayu termasuklah oleh Mujahid Yusof dan arwah ibu bapanya sendiri!!!

Sumber: Flying Kick

APAHAL KLIA2 LEWAT? YANG LAIN DAH JAWAB, UEM DAN IZZADDIN BILA NAK JAWAB?

Posted: 03 Jul 2013 07:52 AM PDT

Aku ni bukan la player korporat! Tapi sebagai rakyat marhaen aku nak tau jugak kenapa sejak kebelakangan ini banyak sangat projek yang ada tangan UEM ni bermasalah? Hari tu jambatan runtuh di Penang, walau ianya hasil buah tangan syarikat pilihan Guan Eng, tapi UEM adalah Kontraktor Utama.

Dalam hal itu pun UEM senyap je, takpelah  benda tu masih dalam penyiasatan. Biarkan yang pakar buat kerja mereka, siapalah kita ni kan nak bersuara?

Ini kisah KLIA2 ni aku terpaksa bersuara sebab ianya membabitkan kita rakyat marhaen. Kita semua dah tak sabar nak ada airport yang leih baik dari LCCT yang rupa bentuknya lebih hina dari Puduraya zaman 80an dulu. Maaf ya, aku cakap ikhlas ni, LCCT sucks man.

Sebab tu kerajaan bina KLIA2 untuk memberi keselesaan pada rakyat. Sekarang ni aku nak share beberapa keratan akhbar berkenaan isu ini.

Nampaknya semua yang terlibat dah menjawab apa yang berlaku, tetapi UEM masih terus membisu! Kenapa ya? Kita nak tanya sama MD aka CEO UEM Group Berhad, iaitu Dato Izzaddin Idris apa sudah jadi sebenarnya? Kenapa pihak mereka senyap je ni?

Kami sebagai rakyat berhak untuk mempersoalkan kenapa projek ini boleh menjadi lebih lewat dari biasa? Apakah CEO sudah hilang bisanya? Perlukah dia diganti dengan yang baru? Ini benda besr ni beb, sekarang ni mereka kena bayar LAD sebanyak 200 ribu ringgit sehari hingga tarikh siap KLIA2..

Siapa nak jawab ni?

PANAS BERAPI! KEDAI GAMBAR YANG SURUH ORANG ISLAM BUKA TUDUNG KALAU NAK KERJA TELAH DIKENALPASTI? WAJIB BACA

Posted: 03 Jul 2013 02:37 AM PDT

Seakdar gambar untuk mengingatkan BOIKOT CINABENG!
Semalam aku telah siarkan satu syarikat yang memaksa orang melayu islam membuka tudung sekiranya mereka nak berkerja dengan syarikat tersebut. Semalam kita pun tak pastiu syarikat apa. KLIK SINI

Hari ini nampaknya kita dah tau la syarikat mana tu, kalau korang nak tengok syarikat apa tu, KLIK SINI
-------------------------------------------------------------------------------

Jom berjuang bersama rakan bloggers di Facebook!

Tunjukkan sokongan anda! Sila Like.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...