Kedah Ke KL - MctHeory

Kedah Ke KL - MctHeory


CELAKA!! Kit Siang Persendakan Polis yang Terkorban, Tian Chua Kata Semua ini Lakonan UMNO! #LahadDatu

Posted: 01 Mar 2013 06:28 AM PST

Mc taktau nak kata apa kat Kit Siang, anjing Dap tua yang memang kurang ajar tahap celaka! Kit Siang mempersendakan anggota komando polis yang meninggal tu.  

Celaka  tua ni, seorang ahli politik veteran yang merupakan pencetus utama TRAGEDI BERDARAH 13 MEI 1969, sekali lagi memperlekehkan pihak polis dan kerja-kerja mulia yang mereka lakukan.

Kit Siang mencemuh kematian dua orang anggota polis tersebut yang menurutnya tidak seharusnya berlaku kerana PDRM menikmati pelbagai kemudahan serta logistik.


Manakala Naib Presiden PKR, Tian Chua pula lebih keterlaluan apabila menyatakan bahawa pertempuran di Lahad Datu itu merupakan satu lagi SANDIWARA UMNO dan BARISAN NASIONAL untuk menutup cerita KAD PENGENALAN BIRU dan PENDATANG ASING.

Serangan tembak menembak di Lahad Datu dipercayai konspirasi terancang kerajaan Umno untuk mengalih perhatian dan menakut-nakutkan rakyat, kata Naib Presiden KEADILAN, Tian Chua.

Dua ekor mangkuk ayun ni memang busuk hati dan buta perut. Anggota polis kita terkorban pun dua ekor ni masih lagi nak main-main. Inilah cina Pakatan haram, kutuk polis yang berjuang untuk negara.

Apakah Tian Chua dan Kit Siang tak terfikir perasaan balu-balu anggota polis terbabit?


McTheory:
Muka orang, perangai serupa binatang!

#IsuAirSgor Oii Khalid, Setakat Cakap, Bila Nak Settle Masalah Air Selangor ni?

Posted: 01 Mar 2013 04:38 AM PST

 
Makin dekat bahang PRU 13, makin ligat Kerajaan Negeri Selangor menipu dan menafikan fakta sebenar tentang masalah air di Selangor. Fitnah terhadap Syabas dan Kerajaan Pusat pula semakin menjadi-jadi.

Kata mereka, mereka risau, Syabas akan mensabotaj air di Lembah Kelang dan Selangor bila bubar parlimen nanti dan letakkan kesalahan gangguan air kepada Kerajaan Negeri Selangor.

Malah Kerajaan Negeri Selangor menuduh Syabas tidak berusaha dan mencari jalan penyelesaian untuk mencegah masalah air dari terus berlaku. Kiranya Syabas ni tak bertanggung jawab la.

Tuduhan dari Kerajaan Negeri Selangor itu sangat berat, sedangkan selama ini Syabas yang bekerja keras dengan bantuan Kementerian dan Kerajaan Pusat apabila terjadinya masalah air di Selangor.

Kalau Syabas tak berusaha mencegah masalah air ni, siapa yang nak bantu? Nak harap Kerajaan Negeri Selangor? Rasanya mereka hanya pandai cakap dari membuat kerja.

Apakah pembaca masih ingat, Apakah punca sebenar terjadinya masalah air di Selangor ni? Pembaca pun tahu kalau ianya tak disabotaj dan diganggu oleh Kerajaan Negeri, rasanya masalah gangguan air seperti di Wangsa Maju takkan berlaku!

Jangan lupa, Kerajaan Negeri Selangor pernah menyekat permohonan modal Syabas (CAPEX) untuk membaikpulih infrastruktur saliran air di Selangor dan seluruh Lembah Klang. Duit tu untuk bantu Syabas beroperasi dengan lebih baik.

Sedangkan paip-paip air dan fasiliti air di Selangor dan Lembah Klang perlu diselenggara mengikut waktu tertentu serta ditukarganti bagi memastikan bekalan air kepada rakyat tidak terganggu.

Kalau tak ada duit, macam mana nak tukar ganti? Bila Syabas buat permohonan modal, Kerajaan Negeri Selangor tak luluskan. Masuk tahun ni dah 3 tahun modal Syabas disekat Kerajaan Negeri, macam mana nak beroperasi dengan baik?

Hasil sabotaj Kerajaan Negeri ni, seramai 500,000 orang pengguna di Selangor dan sekitar Kuala Lumpur terjejas teruk apabila pam di loji rawatan air di rumah pam Wangsa Maju rosak akibat beroperasi melebihi kapasiti.

Sama la juga macam pembinaan loji Langat 2, sekarang Syabas dah cakap benda tu perlu dan wajib dibuat sebab kalau tak buat, Selangor hatta Lembah Kelang akan mengalami masalah air. Tapi Kerajaan Negeri berdegil juga taknak buat, siap ugut Kerajaan Pusat untuk gagalkan projek tersebut.

Nanti bila berlaku gangguan air, macam biasa Kerajaan Negeri Selangor akan menuding jari kepada Syabas dan dalangnya Kerajaan Pusat. Sedangkan Syabas dah beritahu awal-awal lagi tentang perkara ini.

Loji Langat 2 ni sangat penting, hinggakan Kerajaan Pusat teruskan projek ini tanpa keizinan Kerajaan Negeri. Sebabnya kalau tak teruskan, rakyat Selangor akan mengalami kekurangan air yang teruk pada masa hadapan.

Syabas hanya sebuah syarikat air di negeri Selangor. Operasi Syabas tetap dipantau oleh Kerajaan Negeri yang mempunyai 30% pegangan saham didalamnya. Tapi Kerajaan Negeri bukan nak pantau, lebih kepada nak merosakan!

Kerajaan Pusat lebih fokus kepada rakyat dari politik, sedangkan Kerajaan Negeri Selangor yang dibawah Pakatan Rakyat Selangor ni lebih fokus kepada politik dari isu rakyat. Sebab tu dorang tak peduli pun apa nak jadi pada rakyat pada setiap tindakan bodoh dorang tu.

Apa yang dorang tahu hanyalah, memberi alasan dalam setiap ceramah! Berforum tak sudah-sudah, cakap tak habis-habis, tuduh sana, tuduh sini, orang tu jahat, orang ni jahat, dorang saja yang baik. Sedangkan orang yang dorang tuduh jahat tu yang banyak membantu rakyat, mereka yang baik, hanya tahu bercakap tak sudah-sudah.

Jadi kalau mengikut situasi ini, siapa yang sabotaj siapa sebenarnya? Yang mengaku baik tapi hanya pandai bercakap? Atau yang dituduh jahat tapi memang buat kerja bantu rakyat?

Apa dorang (Kerajaan Negeri Selangor) ingat setakat cakap dengan air liur tu, boleh selesai masalah air di Selangor ke?


McTheory:
No Action Talk Only Puii!

INFO TERKINI! Konflik Lahad Datu, Gambar dan Nama Anggota Keselamatan Negara yang terkorban dan cedera! #LahadDatu

Posted: 01 Mar 2013 01:13 AM PST



Berikut adalah senarai anggota komando PDRM atau VAT69 yang terkorban dan cedera sewaktu serangan mortar dalam krisis Lahad Datu :

1. Inspektor 17992 Zulkifli B. Mamat (terkorban)

2. Koperal 113088 Sabarudin B. Daud (terkorban)

3. Koperal 152133 Mohd Tarmizi B. Hashim (cedera di tangan dan kaki) (ditempatkan di Hospital Lahad Datu)

4. Koperal 135383 Azman B. Ampong (cedera di punggung/peha) (ditempatkan di Hospital Lahad Datu)

5. Konstabel 176533 Mohamad Qaiyum'aiqal B. Zolkifli (cedera di bahu kanan & kedua-dua kaki) (ditempatkan di Hospital Sandakan).

Semoga rakyat Malaysia terus tabah dan memberikan sokongan kepada anggota kita yang bertugas.

Rahmat Allah kita pohonkan.


sumber TMS


TERKINI! Konflik Lahad Datu, 10 penceroboh Mati Di tembak!! #LahadDatu

Posted: 01 Mar 2013 12:10 AM PST



LAHAD DATU: Jumlah individu yang maut atau cedera dalam insiden tembakan balas di antara pihak keselamatan Malaysia dan pemberontak Sulu dipercayai meningkat.

Selepas laporan pertama yang melaporkan dua pengikut Sulu terbunuh dan tiga anggota polis Malaysia cedera, maklumat yang diperoleh dari Kampung Tanduo di sini mendakwa sekurang-kurangnya 10 lelaki Sulu bersenjata mati dan empat lagi cedera.

Namun, tiada laporan mengesahkan mengenai empat anggota keselamatan yang cedera atau berlaku sebarang kematian.

Bagaimanapun, wartawan di pintu masuk Felda Sahabat 17 menuju ke Kampung Tanduo melihat dua mayat diusung menaiki jip oleh kakitangan perubatan pasukan keselamatan Malaysia.

Keluarga Sultan Kiram mengesahkan di Manila bahawa sekurang-kurangnya 10 anggotanya maut manakala empat lagi cedera.

Pesuruhjaya Polis Sabah, Datuk Hamza Taib enggan memberi komen dan memberitahu satu sidang media akan diadakan kemudian.

Sejak itu, pelbagai laporan mengenai bilangan individu yang cedera atau maut mula tersebar. - MStar

TERKINI!! Konflik Lahad Datu Dua Penceroboh Mati Di Tembak!

Posted: 28 Feb 2013 11:26 PM PST


Tembakan didengari di Felda Sahabat 17, Kampung Tanduo, Lahad Datu, Sabah, Jumaat, yang menjadi tempat kumpulan penceroboh selatan Filipina berkampung.

Ia berikutan tindakan pihak keselamatan Malaysia memasuki kawasan itu dipercayai untuk memulakan operasi menahan anggota kumpulan itu setelah beberapa siri rundingan gagal dan tempoh pengusiran berakhir. Kejadian itu bagaimanapun masih belum disahkan oleh polis.

Dalam pada itu media Filipina melaporkan, bahawa beberapa orang telah terbunuh ketika penceroboh dari kesultanan Sulu berbalas tembak dengan tentera Malaysia di Lahad Datu. Bagaimanapun ia tidak diketahui anggota dari pihak mana yang terbunuh dalam kejadian tersebut. Akhbar Philippine Star melaporkan bahawa pihak berkuasa Malaysia memulakan serangan ke atas kubu pihak penceroboh tersebut hari ini.

Sementara itu, Bernama melaporkan Menteri Dalam Negeri Datuk Seri Hishammuddin Tun Hussein mengesahkan berlaku insiden tembakan di Kampung Tanduo, Lahad Datu tetapi menegaskan bahawa pasukan keselamatan Malaysia tidak melepaskan tembakan.

"Saya mengesahkan pasukan keselamatan kita tidak melepaskan walau satu das tembakan pun, sebaliknya ditembak pada 10 pagi Jumaat !" katanya dalam mesej tweet tanpa menyebut sama ada operasi dijalankan untuk menahan penceroboh bersenjata itu.

Bercakap pada sidang media di sini Hishamuddin menegaskan yang Malaysia sudah memberi tempoh sewajarnya untuk mengusir kira-kira 150 penceroboh itu supaya berundur dan pulang ke tanah air mereka. Malah, beliau berkata Malaysia sudah berlembut dengan memberi ruang secukupnya dalam beberapa siri rundingan dan kaedah diplomasi.

"Saya mengingatkan kumpulan penceroboh yang memasuki negara ini agar tidak menuduh Malaysia tidak beri waktu dan ruang secukupnya kepada mereka untuk berundur dari negara ini. "Malaysia sudah banyak berlembut dengan cara rundingan dan diplomasi," katanya kepada pemberita selepas perjumpaan dengan Pergerakan Pemuda Malaysia Palestin di Jabatan Pertahanan Awam.

Kita sambung kembali cerita di Lahad Datu sekurang-kurangnya dua pengikut Sultan Sulu dipercayai terbunuh manakala tiga polis cedera dalam insiden berbalas tembakan di Kampung Tanduo,di sini awal pagi tadi.

Menurut laporan pertama yang tersebar dari kawasan insiden, tiga polis yang cedera diterbangkan ke Sandakan.

Sehingga pukul 12.45 tengah hari Jumaat, penduduk kampung berkata mereka masih lagi terdengar bunyi tembakan.

Bagaimanapun, pasukan keselamatan Malaysia masih belum mengesahkan laporan pertama yang tersebar berikutan bunyi tembakan yang kedengaran di Kampung Tanduo kira-kira pukul 11 pagi Jumaat.

Polis juga enggan mengulas jika tembakan itu adalah langkah awal bagi mengusir lelaki bersenjata yang diketuai oleh Azzimudie Kiram, adik Sultan Sulu Jamalul Kiram III.

Bagi Mc, sepatutnya kerajaan Malaysia sudah boleh bertindak sekarang. Mc percaya rakyat Malaysia faham, kenapa mereka ini patut ditembak dan tindakan tegas perlu diambil demi keselamatan rakyat Malaysia yang lain.

Pencerobohan ke negara lain adalah satu kesalahan yang besar. Jika Malaysia tidak berlembut hati dan mengamalkan diplomasi, Mc percaya hancur sudah Kesultanan Sulu yang bengong tu.

Berita baru diterima, dua komando polis Malaysia juga terbunuh akibat letupan mortar penceroboh. Kita doakan semoga anggota keselamatan kita selamat dalam mempertahankan negara.


McTheory:
Sokong Tindakan Tegas di ambil!

TERKINI!! Konflik Lahad Datu, Tentera Malaysia Mula Melepaskan Tembakan!

Posted: 28 Feb 2013 11:02 PM PST


Adik Sultan Sulu, Jamalul Kiram III iaitu Raja Muda Agbimuddin Kiram mendakwa pasukan keselamatan Malaysia pada Jumaat mula melepaskan tembakan ke arah kumpulan bersenjata dari Filipina yang menceroboh masuk ke sebuah kampung di Sabah.

Dalam satu temu bual bersama radio dzBB kira-kira pukul 10 pagi Jumaat, Agbimuddin Kiram yang juga ketua kumpulan tersebut berkata, mereka telah ditembak dan terpaksa mempertahankan diri.

"Biglang pumasok sa amin (Mereka datang dengan tiba-tiba), kami perlu mempertahanakan diri sendiri," kata Raja Muda Agbimuddin Kiram.

Ketika ditanya masa pasukan keselamatan Malaysia bertindak, dia berkata: "Oras na ito (pada waktu ini)."

Bunyi tembakan kedengaran ketika temu bual itu diadakan.

Temu bual itu kemudiannya terputus.

Dalam temu bual kedua dengan stesen radio, Agbimuddin Kiram berkata, dia menerima laporan bahawa beberapa anggotanya cedera dan memberitahu mereka tidak akan ada berundur atau melakukan gencatan senjata.

"Meron na (Terdapat anggota yang cedera)," katanya dalam temu bual itu apabila ditanya jika ada anggotanya yang cedera, beberapa saat selepas temu bual pertama itu terputus.

Ketika ditanya sama ada terdapat polis Malaysia yang cedera, dia berkata:"Ewan ko (Saya tidak tahu)."

Kumpulan pemberontak itu menceroboh Tanduo di sini sejak 9 Februari lalu dan enggan meninggalkan kawasan berkenaan walaupun kawasan tersebut telah dikepong oleh pasukan keselamatan negara tiga hari kemudian.

Mstar.

TUDIAA!! Apabila Hadi Awang Kena Goreng Dengan Anwar!!

Posted: 28 Feb 2013 10:39 PM PST






Nah cacai..buka mata luas luas noo..Bukan Umno yang kata tau..tapi ni apa anwar kata..Patutlah hadi beriya iya takmau tarik balik kenyataan tu..Rupa rupanya dia yang tulis skrip yang dibacanya depan anwar dan kit siang tempoh hari..

Inilah pak katon bin anok haromm..perangai persis syaiton..Anwar pula dah tau nama dia tak lekat sebagai bakal calon PM (kalau menang lah, tapi jangan harap) sebab tu dia cantas awal awal lagi tak mau bagi Hadi koononnya Hadi dalang penjual kalimah Allah..

Macam tu ja Anwar goreng Hadi Awang ni..Hadi bukan ada otak pun..Apa yang dia pikiaq hanya nak balas dendam kat Umno saja he he..


McTheory:

Jual orang lagi untung tau.. he he

PANASS!! Kedah diserang Gelombang Bersih Putih Selamatkan KUIN!! #TukarKedah

Posted: 28 Feb 2013 07:16 PM PST







Semalam lebih kurang seribu orang menghadiri himpunan Opss Gempur JAZAN ( Jamil dan Azizan ). Program ini dibuat atas desakan kakitangan KUIN yang telah di tindas oleh Rektor KUIN, Jamil Osman dan Azizan Razak, Menteri Besar yang juga merupakan Pengerusi Lembaga Pengarah KUIN.

Kat bawah ni video luahan hati pensyarah KUIN yang tertindas..


TUDIAA!! Lagi Calon Pas Kedah Telah Di Kesan? #TukarKedah

Posted: 28 Feb 2013 04:49 PM PST



Seorang lagi bakal calon Pas telah dikesan? Benarkah cerita dari Kamera Kupang ni?

Di beritakan oleh beberapa orang ahli PAS, Seorang guru Agama sebuah Sekolah Kebangsaan antara calon pilihan untuk mewakili PAS di DUN Kupang pada PRU13 ini. Beliau yang menjawat Jawatan politik sebagai Setiausaha PAS Kawasan Baling, yang begitu aktif membantu perjalanan politik PAS di kawasan Baling ini, selepas PAS kawasan Baling menggugurkan YB Ustaz Taib Azamuddin sebagai YDP Kawasan digantikan dengan YB Johari Abdullah.


Orang yang di maksudkan ialah Ustaz Hassan Bin Saad. Merupakan orang kuat YB Johari Abdullah. Khabar angin yang bertiup kencang yang menyatakan Ustaz Hassan sebagai Calon di sokong dengan Bukti Video dari berita awani. Namun ada mata yang melihat kelibat Guru Agama sekolah menengah Kebangsaan di Kupang ini menghadiri Pelancaran "manifesto Pakatan Rakyat" di Selangor.

Guru sekolah ini sanggup tinggalkan sesi persekolahan mengambil cuti ke Program Politik pembangkang. Patut la prestasi di sekolah semakin menurun, rupanya sibuk berpolitik. Nak berpolitik boleh, tapi pastikan kerja yang diamanahkan tu siap dulu.

Kalau kita dapat gaji sebagai cikgu, tapi buat kerja sebagai cikgu pun tak ikhlas, duit gaji yang kita terima tu, tak berkat. Silap-silap jadi haram.


McTheory:
Macam mana nak jadi YB kalau tak amanah?
-------------------------------------------------------------------------------

Jom berjuang bersama rakan bloggers di Facebook!

Tunjukkan sokongan anda! Sila Like.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...