BADUT RAKYAT

BADUT RAKYAT


HOT NEWS !!! TIAN CHUA MEROYAN DI TWITTER !!! DAH SALAH TAK MENGAKU !!! APA CERITA NI ???

Posted: 03 Mar 2013 12:03 PM PST


TIDAK SAMPAI SEJAM ARTIKEL SEBELUM RAKAN BLOGGER MYMASSA DI KELUARKAN DAN DI SAMBUNG OLEH ALOQALOQ PAKAR PENIPU CINA MALAYSIA TIAN CHUA PANAS GILA MEROYAN !!! 

Isunya siapa Liar dan Jahat selepas Duplicate gambar Altantunya dahulu ??? Pernah YB Cina tak ada harga diri ini memohon maaf kepada Datuk Seri Najib ??? Isunya siapa Pembohong mengata Insiden di Lahad Datu Ciptaan UMNO dan Sandiwara.Siapakah yang Liar,Jahat dan Pembohong wahai Pembaca badut rakyat ??


Bak kata pepatah,meludah ke atas langit,jatuh di muka sendiri.Rasakan Awak Tian Chua yang tiada harga diri.Setelah banyak kali menipu.bolehkah Cina Tian Chua ini dipercayai ??? Banyak kali menipu bolehkah dia dipercayai ??? Tian Chua tidak habis-habis membela dirinya di tweeternya,siapa mahu percaya kaki penipu ??? siapa mahu percaya kaki pembohong ??? Dia masih mahu memutar otak kita,soal sama ada Tian Chua mengungkapkannya di Puchong semalam kah,dua hari yang lalu kah,minggu lalukah itu adalah hak kita untuk menyimpannya.


Kita lihat siapa lebih bijak ??? Si Liar Tian Chua kah,Si Jahat Tian Chua kah,Si Pembohong Tian Chua kah ??? Ibu bapanya tidak pernah mengajar dia meminta maaf di atas perbuatan Liar,Jahat dan Pembohongnya ???



RENUNG-RENUNGKAN

HOT NEWS !!! ISU LAHAD DATU !!! TIAN CHUA U TURN JAWAPAN SALAHKAN UMNO DAN KATA POLIS MATI KATAK ???

Posted: 03 Mar 2013 07:25 AM PST


selepas anwar ibrahim tak nak mengaku beliau yang dalang kali ini tian chua pula buat u turn.sebelum ini tian chua mengatakan kejadian di lahad datu adalah lakonan UMNO.anda nak tahu apa pulak jawapan tian chua kali ini ??? lihat gambar di bawah


ini adalah sms yang di terima oleh sahabat blogger Papa Gomo.dah tukar pulak jawapannya.apa cerita ni ??? kalau anda kurang percaya atau kata saya tipu.sila call atau sms number tu.

RENUNG-RENUNGKAN 

ISU LAHAD DATU !!! KENAPA ASKAR TAK MASUK CAMPUR DAN KENAPA DS @HISHAMMUDDINH2O DISALAHKAN ??? MEH BR JAWAB !!!

Posted: 03 Mar 2013 07:16 AM PST


Menjawab Isu Pencerobohan dan Mengapa Bukan Tentera.Persoalan Kenapa polis bukan tentera ??? 

1) Jika kita guna tentera dahulu bermakna kita dalam perang dengan Sultan SULU. 

2) Juga bermakna kita mengiktiraf Sultan Sulu secara langsung sebagai kerajaan yang sah yang mengistiharkan perang kepada kita. 

3) Dan jika ini berlaku ianya akan tertakluk kepada Geneva Convention dan beberapa Protocol Antarabangsa.Jika Polis sebagai pemerintah operasi bermakna.. 

1)  Kita masih anggap mereka itu penjenayah dan penceroboh bukan combatant perang. 

2)  Polis kita akan menangkap dan menahan (perkatannya untuk polis ialah menahan bukan menawan - Menawan ialah perkataan Tentera ada beza di antara keduanya) 

3) Untuk mengelakkan mereka menjadi Tawanan Perang.Cukup sekadar sebagai tahanan penjenayah.Maka tuduahn di Mahkamah Awam boleh di lakukan.Seperti tuduhan yang boleh kita buat di atas lanun Somalia yang kita tahan sedikit masa lalu.Mereka tidak di anggap tawanan perang. 

4) Boleh di ektradisikan dengan lebih mudah ke Filipina.Kalau tindakan ketenteraan atau kita anggap perang susah nak bicara dan mana nak tempatkan mereka dan diklasifikasikan mereka ini ??? Maka jadilah macam kisah CIA dan Black Sitenya untuk WAR on TERROR mereka.Kita kena la buat macam Guantonamo BAy juga.Susah macam tu.Itu sebab kita mengambil langkah Polis dahulu.Jika tentera ambil alih sudah jadi kes lain.Jika keadaan tidak boleh di kawal lagi maka LOCAR AREA EMERGENCY (darurat setempat) boleh di isytiharkan Ianya seperti darurat waktu ribut banjir New Orleans dahulu- tentera USA ambil alih bukan lagi polis tempatan) Dalam keadaan ini bermakna bukan satu negara Malaysia darurat dan bukanlah bermakna perang kerajaan Malaysia dan Sultan Sulu. Darurat hanya untuk keselamatan sahaja dan LOCAL AREA SAHAJA.Rasanya bukan seluruh Lahad Datu pun.Hanya kawasan pencerobohannya sahaja.Nampak hati-hatinya dan telitinya Kerajaan dalam hal ini ??? Menurut langkah satu persatu ??? 

Nota Tambahan.Ingat kes Maunah dahulu ??? Mula-mula polis.Kemudian Tentera ambil alih dan setelah tentera ambil alih tuduhan kepada Mohd Amin (ketua Almaunah)yang membawa hukuman mati ialah tuduhan mengistiharkan perang kepada YAng Di Pertuan Agung.Beliau tidak di tuduh sebagai orang awam iaitu tuduhan Membunuh (i.e; Bunuh polis SB tu).Beliau di tuduh sebagai combatant Perang.Persoalan sempadan bolos.Mereka masuk sikit demi sedikit dengan bot pancung dalam kawasan yang mana sempadan adalah kabur dan menjadi tradisi penduduk tempatan berulang alik.Lagi pun kawasannya luas.Tiada ada negara dalam dunia yang tidak di tembusi sempadannya.Yang sukar sedikit ialah Israel dan Vatican.Israel sebab temboknya dan Vatican City sebab di dindingnya dan juga di kepung oleh bandar Rom. Hatta USA pun sering di cerobohi sempadannya oleh orang Mexico. 

Negara China yang terkenal dengan Gerat wallnya sering di cerobohi orang bangsa Mongolia Nomad atau bangsa padang steppe yang berulang-alik (serupa dengan kes Lahad datu - golongan yang tidak mempunyai sempadan).Hatta Mekah pun pernah di cerobohi oleh bukan Islam.(tidak ada kaitan dengan kes ini sekadar contoh perbandingan bahawa secanggih mana pertahanan pun dengan izinNya bocor juga)

P/S : Pasukan yang terlibat bukan unit biasa.Unit komando PDRM ialah attachment a-unit tindakan khas(UTK), Attachment b-very able trooper 69(VAT69) dibawah pasukan gerakan khas(PGK).untuk lebih menyerupai police SWAT,manakala VAT69 lebih kepada peperangan hutan dan gerila.Komando PGA dikenali sebgai tiger platoon dari 2 Bn PGA.Komando di bawah ATM adalah gerup gerak khas(GGK) iaitu 21 RGK,22 RGK,11 RGK dari Tentera darat.PASKAL pula dari TLDM..PASKAU dari TUDM.ia tertakluk dlm majlis keselamatan negara(MKN) arahan NO. 18.. 

Pihak keselamatan lebih mengetahui apa yang terbaik dan modus operandi.Sesetengah orang,baru menang game Counter-Strike ada hati nak mengajar pasukan keselamatan pulak.lepas tu kata Datuk Seri Hishamuddin Lembik dan bla,bla,bla terutamanya pembangkang.apa cerita ni ??? jangan campur kalaiu tak tahu cerita

RENUNG-RENUNGKAN 

ISU LAHAD DATU !!! TINDAKAN POLIS BETUL !!! ANWAR IBRAHIM MULAKAN PROPAGANDA TERBARU ???

Posted: 03 Mar 2013 04:00 AM PST


Berita yang berhubung insiden 'penaklukan' Lahad Datu,yang mengakibatkan beberapa orang anggota keselamatan terkorban,begitu mengejutkan masyarakat di negara ini.Kemelut yang memakan masa hampir sebulan ini telah mengakibatkan Malaysia menjadi perhatian dunia berhubung pendekatan penyelesaian yang bakal diambil.Pelbagai cara dan kaedah telah digunakan oleh pihak kerajaan,antaranya melakukan rundingan demi rundingan dengan ketua penceroboh bersenjata bagi mengelakkan sebarang perkara yang tidak diingini berlaku.Tambahan sekiranya isu ini tidak ditanggani dengan cara yang berkesan,ia boleh mengugat hubungan dunia hala antara kerajaan Malaysia dan Filipina.Namun semua pendekatan tersebut menemui jalan buntu,bilamana pihak penceroboh tetap berkeras dan enggan menerima keputusan kerajaan.Kerajaan sebelum ini bertegas meminta mereka pulang ke negara asal sekaligus menghormati kedaultanan sesebuah negara. 

Namun disebalik kesedihan itu,tidak dilupakan juga setinggi-tinggi penghargaan dan terima kasih kepada pihak keselamatan negara atas tindakan yang diambil terhadap kumpulan penceroboh bersenjata itu dan yang paling penting,ia dilakukan setelah kerajaan dan pihak keselamatan negara mengunakan semua pendekatan dan ruang perbincangan.kejadian serangan bermula ketika pihak keselamatan negara yang sedang berkawal di salah satu pos kawalan di sekitar Kampung Tanduo diserang oleh pihak penceroboh bersenjata.Selain senapang dan mesin gan,pihak penceroboh turut dilaporkan menyerang pihak keselamatan dengan mengunakan mortar.Apa yang menyedihkan,ada di kalangan pencacai pembangkang yang mempertikai tindakan tersebut dengan menyalahkan kerajaan dan pihak keselamatan negara di atas serangan tersebut.Namun ia bukanlah satu perkara yang pelik,kerana sudah menjadi resam pembangkang untuk 'spin' apa sahaja isu yang boleh digunakan semata-mata untuk merosakkan imej dan kredibilti kerajaan.Sedangkan pada hakikat,sekiranya benar pihak berkuasa bertindak gopoh dan terburu-buru untuk menamatkan kemelut pencerobohan ini,sudah pasti strategi kumpulan penembak tepat akan digunakan. Ia bukan sahaja dapat mengelakkan nyawa pihak keselamatan negara dari menjadi korban,namun di masa yang sama ia akan dapat diselesaikan tanpa perlu mengambil masa yang lama. 

Dengan kelengkapan kepakaran dan peralatan terkini yang dimiliki oleh pihak tentera,bukanlah satu perkara yang mustahil buat kerajaan untuk segera bertindak.Namun sekiranya tindakan tersebut di ambil,maka sudah pasti pihak kerajaan khususnya Datuk Seri Najib akan dikecam oleh masyarakat dunia yang sentiasa cemburu dan iri hati dengan pencapaian negara selama ini Dan apa yang pasti,pada ketika itu,para pencacai pembangkang akan turut sama mengambil kesempatan untuk mengkritik kepimpinan kerajaan,kononnya telah gagal menanggani kemelut pencerobohan ini dengan cara yang berkesan.Anwar pula pada ketika itu,yang telah lama merasa kononnya dirinya adalah pilihan yang terbaik bagi menerajui kepimpinan Putrajaya akan memgeluarkan kenyataan menyelar tindakan tersebut.Isu yang pada mulanya berpunca dari pendekatan dan perancangan sulitnya dengan pemimpin kumpulan penceroboh bersenjata akhirnya telah bertukar menjadi konflik antarabangsa Dan sekiranya gagal,kerajaan akan dijadikan sebagai kambing hitam,bagi menanggung semua masalah cipntaannya ini.Oleh yang demikian,sekali lagi diucapkan setinggi-tinggi penghargaan dan terima kasih kepada kerajaan dan pihak keselamatan negara diatas kecekapan dalam menghadapi kemelut ini.

AL-FATIHAH KEPADA ANGGOTA POLIS YANG TERKORBAN !!!

RENUNG-RENUNGKAN 

ISU LAHAD DATU !!! ANWAR IBRAHIM MULA AMBIL KESEMPATAN !!! WAJIB BACA !!!

Posted: 02 Mar 2013 09:00 PM PST



KENYATAAN MEDIA ANWAR IBRAHIM UNTUK EDARAN SEGERA 

1 MAC 2013

INSIDEN LAHAD DATU : KENAPA KERAJAAN AMBIL MUDAH ISU KESELAMATAN NEGARA?

Saya ucapkan takziah kepada keluarga dua anggota keselamatan negara,Inspektor Zulkifli Mamat dan Sarjan Sabaruddin dari Unit 69 Komando yang terkorban dalam insiden bersenjata di Lahad Datu,Sabah hari ini.Kerajaan Malaysia di bawah kepimpinan Dato' Sri Najib Razak dan menteri yang bertanggungjawab menjaga urusan keselamatan dan pertahanan negara sewajarnya tampil menjelaskan kepada rakyat tentang peristiwa berdarah ini.Mengapa sebegitu mudah sempadan negara dibolosi oleh sekumpulan warga asing bersenjata dan mengapakah kerajaan begitu berkompromi dalam menyelesaikan isu ini? Isu keselamatan negara tak sewajarnya dipandang remeh dan diambil mudah oleh pihak kerajaan. Rakyat perlu diberikan maklumat mengenai apa yang berlaku. 

Lihatlah Anwar.Dalam situasi gawat yang sedang dihadapi oleh negara,Anwar masih mencari jalan melakukan konfrontasi dan provokasi berbau politik terhadap pemerintah.Kenyataam yang dibuatnya tidak langsung menampakkan tanggungjawab bersama sebagai seorang pemimpin dan sebagai rakyat Malaysia yang bertanggungjawab.Kenyataan yang dikeluarkan begitu pantas menuduh kerajaan seolah-olah berpeluk tubuh dan tidak berbuat apa-apa dalam isu pencerobohan terhadap wilayah negara ini. Apakah wajar tindakan beliau menyambar sepantas kilat situasi gawat yang berlaku ini untuk menjadi "hero negara secara overnight",cukup dengan hanya membuat kenyataan akhbar dan meletakkan sepenuhnya kesalahan terhadap kerajaan ??? Apakah kenyataan akhbar sebegini wajar dilakukan dalam situasi di mana satu dunia sudah maklum betapa kerajaan Malaysia sedang berhempas pulas untuk menyelesaikan isu pencerobohan ini melalui perundingan ??? Apakah Anwar buta dan tuli,tidak langsung menyedari kerajaan Malaysia dan Filipina telah dan sedang dan terus mengambil pelbagai langkah untuk menamatkan konflik ini secepat mungkin dengan bermatlamatkan zero casualty ??? Sungguh bangsat rupanya Anwar yang melakukan desakan supaya memberi segala maklumat terhadap rakyat.Setiap jam pihak media rasmi kerajaan memberikan maklumat terkini berkaitan isu ini. 

Tapi apakah wajar pihak kerajaan mendedahkan segala strategi dan maklumat sulit kepada pengetahuan umum ??? Kenyataan Anwar,jelas hanya bertujuan untuk menambah lagi tekanan yang sedang dihadapi oleh pihak keselamatan Malaysia dan tiada langsung niat untuk menyelesaikan secara pertanggungjawaban bersama terhadap keselamatan dan kedaulatan negara.Memang sialan sungguh tabiat "Huguan Siou Haram" ini.Seluruh rakyat Malaysia akan diberitahu siapakah dalang yang telah memberi gambaran dan jaminan palsu kepada Askar Diraja Sulu ini hingga mereka begitu yakin dan nekad melakukan tuntutan yang tidak masuk akal dengan cara yang tidak masuk akal dan dengan kekuatan tentera yang tidak masuk akal sama seperti kerasukan tentera al maunah.Jika benar pendedahan seperti yang dinyatakan oleh pihak risik dan media Filipina,wujudnya penglibatan pemimpin pembangkang Malaysia yang telah memberi harapan dan jaminan palsu hingga membawa kepada pencerobohan nekad ini,maka seluruh rakyat negara ini berkewajiban menghapuskan pengkhianat ini dari bumi Malaysia.

RENUNG-RENUNGKAN
-------------------------------------------------------------------------------

Jom berjuang bersama rakan bloggers di Facebook!

Tunjukkan sokongan anda! Sila Like.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...