PAPA GOMO

PAPA GOMO


Untold Story - Luahan Ketua AMK Shamsul Iskandar Yang Digelar Babi Pendek Oleh Anwar Ibrahim.

Posted: 27 Feb 2013 05:30 PM PST




Gomo bukan tidak kasihan tetapi nak dikasihankan lebih sangat pun memang tak kena lah dengan Gomo yang pro kepada Kerajaan BN ni. Tapi nak ke tak nak Gomo kasihan dengan Ketua Pemuda AMK saudara Samsul Iskandar atau lebih dikenali dengan namanya SAM KETOT.

Sejak 2008 selepas PKR menang banyak kerusi Sam Ketot cuba diketepikan oleh pimpinan PKR terutamanya Anwar Ibrahim. Bermacam macam cara dan usaha yang Sam Ketot lakukan untuk menambat hati pimpinan PKR terutamanya Anwar Ibrahim agar beliau diberikan jawatan dalam mana mana projek yang diraih PKR melalui negeri yang dikuasai mereka namun itu semua hanyalah harapan Sam Ketot yang tidak menjadi kenyataan.

Rafizi Ramli nama yang baru muncul sejak setahun dua ini lebih diyakini Anwar Ibrahim dengan menempatkan beliau dikedudukan yang strategik selaku Pengarah Strategik PKR dan juga orang kanan Anwar Ibrahim dalam jawatan Penasihat Keewangan negeri Selangor.

Sam Ketot? Terus terusan diabaikan sehinggalah kepada pemilihan cabang PKR tahun 2010 yang mana usaha untuk mematikan karier politik Sam Ketot telah diatur oleh Anwar Ibrahim dan pimpinan PKR yang lain.

Hasilnya memeranjatkan semua pihak dalam PKR apabila Sam Ketot sekali lagi menang jawatan Ketua Pemuda AMK walaupun Anwar Ibrahim melakukan banyak pembelian undi untuk memastikan anak didiknya Rafizi Ramli menang jawatan tersebut. Salah seorang lagi calon yang bertanding adalah Chegubard yang mana kita tahu beliau dibela oleh Azmin Ali kerana Azmin tidak sebulu dengan Rafizi Ramli yang dikatakan banyak menempel dengan Anwar Ibrahim.

Kemenangan Sam Ketot dengan jawatan Ketua Pemuda AMK mememang mengejutkan banyak pihak kerana tubuh badan Sam Ketot yang tidak ideal sebagai pemimpin malah kecerdikan Sam Ketot yang ANwar Ibrahim takrifkan tidak ubah seperti Babi pendek.

Harapan Sam Ketot untuk meraih nikmat dalam jawatan penting setelah beliau menang jawatan Ketua AMK hancur berderai apabila Anwar Ibrahim dan pimpinan PKR yang lain terus terusan memanjakan Rafizi Ramli berbanding dirinya.

Gomo sendiri pernah diberitahu oleh seorang pengikut tegar Sam Ketot bahawa Sam Ketot pernah meluahkan kekecewaan kerana beliau yang berjawatan Ketua AMK dianak tirikan dan tidak mendapat yang sepatutnya berbanding Rafizi Ramli yang begitu diangkat oleh Anwar Ibrahim.


Malah untuk membuktikan kesetiaan Sam Ketot kepada Anwar Ibrahim beliau dan pengikut beliau sanggup menghalang Dato Eskay Bersumpah Lakhnat di dalam Masjid berhubung rakaman video Seks yang tersebar pada tahun 2011. Hasilnya? Tindakan Sam Ketot itu dilabelkan oleh Anwar Ibrahim sebagai tindakan yang bodoh.

Untuk pilihanraya 2013 kali ini Gomo difahamkan nama Sam Ketot tidak juga dicalonkan untuk bertanding pada pilihanraya umum. Alasan mengapa beliau tidak disenaraikan Gomo tidak pasti namun mengikut dari sumber pengikut tegar Sam Ketot ianya adalah kerana Anwar Ibrahim mahukan Sam Ketot menumpukan kerja mengumpulkan kekuatan pemuda AMK berbanding sibuk untuk bertanding menjadi calon.

Rafizi Ramli dan Chegubard yang tewas kepada Sam Ketot pada pemilihan jawatan Ketua Pemuda telah disahkan untuk bertanding pada pilihanraya ini dengan Rafizi Ramli sudah sah bertanding di Parlimen Pandan Selangor, manakala Chegubard di Rembau N.9.


Sejak tahun lepas selepas pengikut Sam Ketot memaklumkan kepada Gomo tentang Anwar Ibrahim yang mengetepikan Sam Ketot ini Gomo perhatikan perkembangan Sam Ketot dan ternyata benar bahawa kepimpinan PKR sebenarnya telah mempergunakan Sam Ketot dalam perjuangan PKR untuk menawan Putrajaya.

Rafizi Ramli kini dilihat terus menonjol dengan cerita cerita mega yang berjaya dispin dan direkayasakan menjadi fitnah hebat sepertimana kes Sharizat Jalil, NFC, Nazri Aziz dan yang terbaru Deepak. Manakala Chegubard pula terus diberikan peranan penting untuk menfitnah Najib Razak dan Rosmah Mansor dalam isu Cincin, Handbag dan juga pembunuhan Altantuya.




Sam Ketot? Hanya diberikan ruang sedikit untuk tampil kehadapan dan itupun hanya dipentas ceramah bergerak di atas lori.

Gomo bukan nak menghina Sam Ketot ataupun mahu melambung Sam Ketot namun apa yang Gomo nak ingatkan disini adalah kepada pengikut PKR yang lain bahawa Anwar Ibrahim hanya mahu mempergunakan orang bawahan demi kepentingan beliau semata mata. Sewaktu beliau memerlukan seseorang itu begitu syahdu Anwar Ibrahim meminta bantuan. Dan bila sudah tidak berguna lagi maka dibuang pengikut itu mati kelaparan.

Gomo rasa Sam Ketot bukanlah orang yang pertama pernah mengalami nasib dipermainkan oleh Anwar Ibrahim tetapi sudah beratus orang yang menjadi pengikut Anwar Ibrahim akhirnya meninggalkan PKR kerana sedar bahawa politik Anwar Ibrahim adalah politik untuk dirinya dan ianya bukan untuk orang lain apatahlagi untuk rakyat.

Gomo harap Sam Ketot tabah menghadapi dugaan ini. Untung nasib kalau Anwar Ibrahim atau orang kanannya baca artikel Gomo ni silap silap nama Sam Ketot tersenarai sebagai calon pada pilihanraya ini. Tapi belum tentu tersenarai menjadi calon di parlimen or dun yang boleh menang.

Semoga maklumat ini sedikit sebanyak menyedarkan pihak pihak PKR terutamanya AMK untuk berfikir secara waras dan melihat dimana kedudukan Sam Ketot selaku ketua AMK dan dimana Rafizi Ramli diangkat dan disayang oleh Anwar Ibrahim.

Pssssttt... Sabar jelah Sam Ketot, aku faham luahan kau.




Undi PKR Bawa Kehancuran Negara 
Undi PAS Bawa Pepecahan Umat Islam 
Undi DAP Bawa Penindasan Bangsa 
Undi BN Bawa Kemakmuran Agama, Bangsa Dan Negara.


Breaking News - Keputusan Mesyuarat Pakatan Sahkan Azmin Ali Ganti Khalid Ibrahim

Posted: 27 Feb 2013 04:36 AM PST




Selamat jalan Khalid Ibrahim yang akan mengundur diri dari jawatan Menteri Besar selepas PRU 13 ini. Mahu tidak mahu Khalid Ibrahim tidak lagi bergelar MB Selangor sama ada keputusannya BN menang kembali di Selangor ataupun Pakatan Kekal mentadbir sepenggal lagi.

Mesyuarat Pakatan semalam telah memutuskan Khalid Ibrahim tidak akan bertanding di Dun Ijok yang mana kerusi tersebut akan diberi kepada DAP dengan Khalid Ibrahim mengambil kerusi Parlimen Ampang dari Zuraidah yang akan berpindah ke Parlimen Gombak.

Azmin Ali akan kekal bertanding di Dun Bukit Antarabangsa kerana hasil mesyuarat Pakatan telah memutuskan jawatan pengarah Pilihanraya Pakatan bagi menghadapi PRU 13 ini digalas oleh Azmin Ali manakala khalid Ibrahim bertindak sebagai pembantu.

Azmin Ali juga telah disebut sebulat suara oleh pemimpin Pakatan Selangor untuk mengambil kerusi MB jika Pakatan berjaya mengekalkan kemenangan mereka sepertimana PRU12 yang lalu.

Maklumat lanjut akan menyusul nanti. Coz Gomo akan maklumkan seorang exco kerajaan negeri Selangor yang tidak akan bertanding pada PRU 13.

Psssttt......  DAP beri laluan nampaknya. Apa agenda?
-------------------------------------------------------------------------------

Jom berjuang bersama rakan bloggers di Facebook!

Tunjukkan sokongan anda! Sila Like.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...