House PK

House PK


CILI KASI TARUK! ZUL NORDIN BONGKAR TENTANG PEMBOHONGAN ISU APCO - WAJIB TONTON

Posted: 23 Feb 2013 07:00 PM PST

CILI KASI TARUK! PEMBANGKANG MULA HILANG ARAH BILAMANA MEREKA SUDAH MULA TAHU MEREKA AKAN KALAH TERUK!

Posted: 23 Feb 2013 04:00 PM PST

Perang psikologi yang dicetuskan oleh pembangkang kononnya mereka mampu menguasai 140 kerusi Parlimen dalam Pilihan Raya Umum Ke-13 (PRU-13) dengan menjadikan kemenangan di Sabah, Sarawak dan Johor bakal memberikan mereka majoriti mudah untuk menubuhkan kerajaan, tidak lebih dari sekadar untuk meredakan ketegangan yang melanda gabungan itu kebelakangan ini sekali gus untuk mengembalikan keyakinan penyokong mereka.

Menurut satu sumber, menjelang saat akhir menjelang PRU-13, risikan di peringkat dalaman gabungan pembangkang menunjukkan mereka akan kehilangan banyak kerusi. Perkembangan terbaru itu sedikit sebanyak membuatkan pemimpin-pemimpin pembangkang mulai resah.

Persepsi positif yang ingin ditonjolkan oleh pembangkang seperti mana yang disiarkan oleh portal berita The Malaysian Insider, sebenarnya tidak mencerminkan apa yang berlaku dalam gabungan pakatan pembangkang ketika ini. Biarpun diperingkat kepimpinan tertinggi Dap, Pas dan Parti Keadilan Rakyat (PKR) nampak segalanya berjalan lancar, di peringkat akar umbi lain pula ceritanya.

Tinjauan bebas yang memihak kepada gabungan pembangkang hasil tinjauan sumber yang tidak dinamakan itu, menurut penganalisis politik sengaja dicipta untuk mencipta perang psikologi untuk meningkatkan keyakinan di kalangan penyokong mereka. Dan dalam masa yang sama untuk membuatkan Barisan Nasional (BN) berasa goyah. Sedangkan hakikatnya, keyakinan rakyat terhadap BN kebelakangan ini semakin bertambah dan penerimaan rakyat hari ini tidak sama seperti mana yang berlaku pada 2008.

Dalam Dap sendiri wujud ketidakyakinan terhadap kepimpinan parti ekoran pemilihan pucuk kepimpinan parti yang tidak telus. Pas pula terus bergelut dengan perbezaan pandangan antara golongan ulama dan kehendak majoriti akar umbi dengan pucuk kepimpinan. Begitu juga halnya dengan PKR yang turut berdepan dengan krisis kepimpinan selain kegagalan mereka dalam melaksanakan apa yang dijanjikan kepada rakyat Selangor.

Di peringkat kepimpinan pusat pula. pertelingkahan membabitkan Pas dengan Dap bukan perkara baru. Bermula dengan penggunaan kalimah Allah sehinggalah penolakan akar umbi Pas terhadap Datuk Seri Anwar Ibrahim sebagai calon perdana menteri. Antara PKR dan Dap pula masing-masing bersaing untuk mencari pengaruh – ingin menonjolkan diri untuk mengemudi gabungan pembangkang.

Jadi untuk mengatakan gabungan pembangkang berada pada posisi yang kuat dan terbaik untuk mengambil alih kerajaan, ia perlu dilihat daripada realiti sebenar ketika ini. Mutakhir ini jelas menunjukkan BN berada pada kedudukan terbaik – bukan sahaja untuk mempertahankan kerajaan tetapi juga berpeluang untuk kembali meraih majoriti dua pertiga.

Jika gabungan pembangkang yakin mampu menguasai lebih 140 kerusi dengan menjadikan Sabah, Sarawak dan Johor sebagai sasaran, berdasarkan satu sumber yang diperoleh oleh malaysiaaktif menunjukkan sebaliknya.

Menurut sumber tersebut, BN mampu menang sehingga 165 kerusi Parlimen, menambah 25 kerusi. Sementara gabungan pembangkang dijangka hanya mampu mempertahankan 57 kerusi – hilang hampir separuh daripada kerusi yang dimenangi. Sumber itu juga menyebut Pas bakal kehilangan lima kerusi, terutama di Kedah dan Kelantan.

Sementara Dap pula bakal kehilangan empat kerusi terutama di Perak dan Selangor, mungkin juga di Pulau Pinang. PKR pula dikatakan akan mengalami kejutan lebih hebat dan dijangka hanya mampu mempertahankan 16 kerusi parlimen. Kerusi yang hilang kebanyakkannya di Selangor, Kedah dan Wilayah Persekutuan.

Menurut sumber itu lagi, keyakinan terhadap kemenangan besar BN kali ini banyak dibantu oleh faktor kepimpinan Perdana Menteri Datuk Seri Najib dan kejayaan program-program transformasi yang telah dan sedang dijalankan oleh kerajaan ketika ini.

Peningkatan sokongan terhadap kepimpinan beliau juga disebabkan percakaran dalam gabungan pembangkang yang sedikit sebanyak menggugat keyakinan rakyat. Selain itu kegagalan mereka dalam memenuhi janji-janji dan mengemukakan janji-janji baru yang tidak munasabah turut membuatkan rakyat sangsi dengan matlamat dan hala tuju gabungan pembangkang dalam mentadbir negara.

Mungkin analisa yang diberikan oleh Economist Intelligence Unit (EIU), sebahagian daripada majalah terkenal berpangkalan di London, The Economist, lebih berpaksikan kepada realiti sebenar. Dalam kenyataannya, EIU meramalkan BN akan memenangi PRU-13 berdasarkan kepada rekod pencapaiannya yang baik, agenda pembaharuan yang dilakukan oleh perdana menteri serta kepimpinan ekonomi beliau yang berjaya.

Menurut laporan itu lagi, ia berbeza dengan gabungan pembangkang yang hanya pandai membuat janji untuk mendapatkan kuasa di mana ia dilihat sebagai penghalang terbesar kepada pembangkang untuk memenangi hati rakyat walaupun mereka sendiri menyedari tidak sesuai dan sesuatu yang amat sukar untuk melaksanakan semua janji-janji kempen mereka.

 Walaupun mungkin ada yang percaya dan yakin dengan kemampuan pembangkang, dalam membuat perkiraan, ia perlu melihat kepada realiti semasa. Situasi hari ini jauh berbeza dengan apa yang berlaku pada 2008. Malah isu yang timbul juga berbeza.

House PK: Terima kasi kepada Malaysia Aktif untuk artikel ini. Hmmm, seperti yang telah aku katakan Pakatan nak create perception yang mereka akan menang besar pada hakikatnya mereka memang akan kalah, tetapi demi nak buat Kunyit Spring punya hal maka mereka buat la cerita murahan macam ni..DAP nak bertanding 150 kerusi tu, so Guan Eng bakal PM ya? Hik hik hik

CILI KASI TARUK! APAHAL PAS KEDAH MINTAK AZIZAN RAZAK TURUN DARI JADI MB NI?

Posted: 23 Feb 2013 07:30 AM PST


Tempoh hari pada hari Rabu, berlaku satu demo oleh Dewan Ulamak Kedah yang membuat bantahan di Markas PAS Batu 9, Kuala Semut. Seramai 30 orang ahli PAS Jerai dan Kota Seputeh menyuarakan bantahan terhadap pemimpinan Menteri Besar PAS, Dato Azizan Razak dan menuntutnya mengundur diri.

Mereka ini mendakwa mewakili suara Dewan Ulamak PAS Kedah kecewa dengan pentadbiran MB kedah yang didakwa gagal melaksanakan keputusan dewan Ulamak PAS Kedah.


Jurucakap mereka menafikan mereka menentang PAS, sebaliknya hanya menentang MB Kedah.

Suatu yang menarik adalah sebelum bermula demo, beberapa org ahli PAS menyatakan tiada apa yg berlaku dan meminta semua wartawan beredar. Mereka menjemput wartawan untuk hadhir hari ini di Jalan Megat dewa hari ini, Februari 22hb.

Dalam mereka luahkan perasaan, mereka cuba berhati-hati, maklumlah nak PRU. Ketua UPU Megat Dewa, Asri Ahmad, berkata dalam ucapan bahawa mereka mendesak MB turun dari kepimpinan negeri tapi berkata mereka masih berdiri teguh di belakang keputusan ulamak PAS.

Ahli PAS jerai, Nordin b Ahmad menuntut ulamak diberi tempat yang sepatutnya seperti mana PAS Kelantan. Dia menuntut kerajaan negeri mesti mendengar keputusan parti. Sepatutnya parti yang memerintah kerajaan dan bukannya kerajaan yang perintah parti.

Tuntutan ini agak menarik. PAS muncul dan ditubuhkan dari sekumpulan ahli-ahli ugama yang membuat tuntutan sama terhadap YDP UMNO ketika itu. Mereka mahu kerusi tetap untuk perwakilan "ulamak". Kecewa bila tuntutan tak diterima, Haji Ahmad Fuad dari Pulau Pinang keluar dan bersama kumpulan Islam lain tubuhkan PAS.

Pihak British begitu cepat menerima permohonan pendaftarana parti PAS Piss Pus ini. Tak berapa hari Haji Ahmad Fuad dilantik menjadi Councillar di Pulau Pinang dengan gaji lumayan dan diberi kereta.

Tapi hari ini, Mat Sabu sanggup sokong komunis Mat Indera dan Chin Peng yang konon lawan british dan tuduh pula UMNO tali barut British. Padahal UMNO mahu halau british tetapi dengan cara yang ambilkira kelamahan kita yang ada. Tak sembrono dan tak berstrategui macam Unit Amal dan golongan baring tengah jalan PAS.


Cerita pasal sembrono dan cara keganasan PAS, Zan taliban dan beberapa rakan muncul dan membantah ahli-ahli PAs berkenaan hingga keadaan menjadi tegang sebentar. Nampaknya pihak PAS sedaya upaya cuba untuk mggagalkan usaha kumpulan ini. Kisahnya diceritakan di Kedahan69ers SINI

Bagi kami, episod ini kerja bodoh. Inilah akibatnya slogan "Kepimpinan Ulamak" yang PAS jajakan selama ini. Ulamak bukan setakat mengaji Quran dan tahu hukum hakam, dan hukum orang lain kafir serta maki hamun rakyat yang perlu bantuan.

Ulamak adalah ahli dalam sesuatu bidang. Kalau nak mentadbir negeri mestilah orang yang taju dna ahli dalam mentadbir. Kalau tak pakar atau ahli, sekurang-kurangnya mempunya daya pemikiran, kebolehan kepimpinan dan sedikit sebanyak ilmu, pengalaman dan kebolehan belajar untuk mentadbir.


Slogan :Kepimpinan Ulamak dipahamkan PAS sebagai memberi kuasa dan jawatan politik dan kerajaan kepada golongan yang ngaku diri sebagai ulamak atau para pengamal atau sikit-sikit guru ugama. Ini tidak lain dan tidak bukan hanya golongan ular dalam semak yang mahu kuasa, kekayaan dan ego keulamakan.

Sepatutnya ikut cara UMNO yang menyerahkan pentadbiran kepada mereka yang layak. Serahkan kepada ulamak dalam ilmu pengurusan, pentadbiran dan lain-lain kepakaran diperlukan untuk jawatan yang tertentu.

Takkanlah guru ugama yang ajar hukkum mandi wajib dan negaji mukaddam memimpin negeri yang mana memerlukan ilmu-ilmu dalam pentadbiran awam, perundangan, kewangan, pelaburan dan pengurusan korporat, pengurusan ekonomi dan sain sosial.

Itu yang rancangan pembangunan ekonomi hanya nak tanak rambutan di Pedu. Tak tahu balance kewangan, potong balak sampai hutan botak untuk cari wang. tapi jual air murah-murah ke Pulau Pinang. Buat Ladanag rakyat yang hanya penyelwengan. KUIN sampai tak dibayar gaji.


Dah kasi ulamak naik, mahu turunkan pulak. Takkan Tok Jan nak turun.

Peliknya Azizan adalah sebahagian dari faction Ulamak dalam PAS. Apa langsung letak lagi banyak-banyak ulamak dalam kerajaan, wang boleh turun dari langit? Masaalah air boleh selesai?

Sumber: The Unspinners

BO LA WEIII! NIK AZIZ ADALAH HAIWAN YANG SUDAH PATUT DISIMPAN DIKANDANG SEBENARNYA!

Posted: 23 Feb 2013 06:00 AM PST

Sebelum aku nak bebel pasal si tua kutuk yang tak sedar diri ni ada baiknya korang tonton dulu video Bo La Wei kat atas tu, bukan apa sekadar nak mengingati rakyat Kelantan siapa dia Nik Aziz Haiwan ni sebenarnya..

Baiklah aku marah sangat ni sebab si tua kutuk tak sedar diri ni cakap macam ni:


Kota Bharu: Mursyidul Am PAS, Datuk Nik Aziz Nik Mat semalam, tetap dengan pendiriannya menyamakan penerima Bantuan Rakyat 1Malaysia (BR1M) setaraf haiwan.

Malah Menteri Besar Kelantan itu menyalahkan UMNO, dengan menyifatkan kaedah pemberian bantuan berkenaan juga sudah meletakkan rakyat Kelantan setaraf dengan haiwan.

"UMNO sekarang guna duit melalui BR1M 1 dan BR1M 2 (untuk mendapat sokongan). Ini seperti kita hendak panggil ayam, panggil itik; hei itik, mari aku nak beri ceramah ugama, mana itik hendak mari. Tapi kena beri hampas nyor, beri padi, baru dia mari, mesti beri benda.

"Begitu juga pada lembu dan kerbau, haiwan ini tidak mari kecuali beri rumput, beri hampas nyor kepada dia, baru mari. Kalau kita panggil orang, beri benda juga, tidak beri ilmu bererti kita meletakkan manusia ini setaraf haiwan," katanya kepada pemberita selepas majlis bersama warga Yayasan Islam Kelantan (YIK), di sini, semalam.

Nik Aziz Rabu lalu sekembali dari menunaikan umrah, menyamakan usaha murni Kerajaan Pusat dalam membantu meringankan beban rakyat miskin melalui pemberian BR1M itu, seperti ayam dan lembu, akan datang sekiranya manusia memberikan haiwan itu dengan makanan.

Beliau turut menyifatkan pemberian wang berkenaan adalah salah di sisi Islam kerana ajaran Islam yang sebenarnya ialah memberikan ilmu kepada manusia.

Ditanya sama ada penerima BR1M itu bersalah kerana menerima duit bantuan itu, beliau menegaskan, mereka yang diberikan wang berkenaan, perlu mengambilnya, namun apabila hendak memangkah parti dalam pilihan raya umum nanti, harus memangkah PAS.

"Saya kata, bila diberi duit, harus terima; beri kain pakai; beri gula kacau; beri lembu ambil, tapi beri kertas undi pangkah PAS. Duit itu hak mereka kerana ia duit kerajaan bukan UMNO. Sepatutnya saya boleh beri duit itu. Sebagai ketua kerajaan Kelantan, BR1M kena beri pada saya, saya akan beri kepada rakyat," katanya.

Sama ada beliau merasakan penerima bantuan berkenaan dijadikan seperti ayam dan itik, Nik Aziz berkata, sebenarnya UMNO yang meletakkan rakyat Kelantan ini macam setaraf haiwan itu.
"Ayam beri barang, kambing biri-biri beri barang, rakyat Kelantan juga diberi barang. Itu salah UMNO meletakkan manusia dan haiwan serupa, sama-sama diberi barang. Sepatutnya manusia diberikan ilmu," katanya.

Katanya, beliau tidak kisah apa yang hendak dikatakan akhbar dalam isu ini, namun menyifatkan wartawan itu berdosa sekiranya mengubah ucapannya.


House PK: Lu orang tengok la si haiwan Nik Aziz ni, dah la dia sendiri tadbir Kelantan pun hancus pastu bila kerajaan Persekutuan tolong rakyat Kelantan dia marah pulak siap panggil binatang lagi? Apa benda ni wei Rakyat Kelantan? Korang takde maruah ke? Apa barang Nik Aziz siap panggil binatang lagi dan lagi ni?


Tahukah anda yang menerima BR1M ni adalah dari semua kalngan rakyat? Bukan orang BN je yang dapat tau? Semua dapat. kalau la BN busuk hati dia tapis dan bagi pada penyokong dia saja macamana? Apa perasaan penyokong Pakatan kalau macam tu beb?


BN bagi kat semua dan setakat yang aku tau la, penyokong PAS la yang paing keterdepan sekali untuk mengambil duit BR1M ni. Ada clause special pulak si lahanat tua kutuk ni kata ya? Kerajaan bagi duit ambik tapi undi dan pangkah mesti PAS saja?


Kenapa macam tu Nik Aziz? Supaya rakyat Kelantan terus minum air KARAT? Supaya mereka terus dhimpit kesusahan? Inikah yang kamu mahukan wahai rakyat Kelantan sekalian? Sampai bila korang nak diperbodohkan oleh orang tua nyanyuk ni?


Allah dah tunjuk siapa Nik Aziz ni sebenarnya, kini terserah la pada orang Kelantan untuk menilainya sendiri....

GEMPAR TAHAP BABI WEI! ADA LAGI SEKOR ANJING PKR KANTOI DENGAN SKANDAL HARAMNYA!

Posted: 23 Feb 2013 04:12 AM PST

PKR dan lendir memang tak boleh nak dipisahkan lagi sudah, teraru menurut blogger Waris AMP ada satu skandal orang PKR yang akan didedahkan tak lama lagi? Siapa dia ni? Apa dia buat? Jeng jeng jeng..mari kita baca kat bawah ni:

Baso gilo doh weh!! Bukan niat nak ceroboh privasi sesiapa! Tapi kalau sampaikan di pejabat operasi boleh berskandal MAIN dengan darah daging sendiri, mana letaknya moral pemimpin Parti Keldaikan Rakyat?!! WA cakap real ni der..

Kejadian ni berlaku semalam sekitar jam 2-3 pagi di mana pemimpin ni masih lagi kononnya khusyuk dan rajin bekerja tatkala semua pekerja lain di pejabat operasi Parti Keldaikan Rakyat telah pulang untuk beradu setelah saban hari lelah duduk saja di ofis.

Pemimpin PKR yang kononnya bekerja lewat masa ni dalam menunjukkan kerajinannya menjelang PRU13 dalam usaha meyakinkan ketua umumnya (yang perangai lebih kurang sama); telahpun disekodeng tanpa disedari!!

Sumber WA kata dia nak pergi ambik upah pacak bendera PKR malam tu, biasanya masih ada orang di pejabat berkenaan. Setibanya dia di sana, pintu gril berkunci rapat, tapi lampu masih terbuka.


Baca seterusnya di Waris AMP
-------------------------------------------------------------------------------

Jom berjuang bersama rakan bloggers di Facebook!

Tunjukkan sokongan anda! Sila Like.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...