PAPA GOMO

PAPA GOMO


Wartawan Malaysiakini Cuba Cetus Kekecohan Di Persidangan UMNO.

Posted: 27 Nov 2012 07:00 PM PST



"UMNO Anjing, UMNO Sial, UMNO bla bla bla...............

Itulah sedikit sebanyak kata kata cacian dan makian oleh beberapa orang wartawan portal PEMBANGKANG yang terdiri dari Malaysiakini, Harakahdaily, Keadilan Daily, The Malaysian Insider serta jentera cybertroopers pencacai pembangkang ekoran kawalan ketat untuk masuk ke Dewan Merdeka malam tadi.

Segala cacian dan makian mereka pihak pembangkang ini turut mendapat reaksi dari pimpinan pembangkang dengan menyatakan Persidangan UMNO 2012 kali ini membuktikan UMNO menyekat kebebasan bersuara dan bersikap prejudis kerana tidak memberikan portal pembangkang ruang melaporkan berita.

Petugas Media Melalui Pemeriksaan
pihak urusetia UMNO

Gomo naik sawan yang hampir hampir nak kena sawan Babi bila dapat tahu kenyataan tidak puas hati pihak pembangkang dalam isu liputan Persidangan UMNO 2012 ni. Naik sawan sebab selama Gomo menceburi Politik Gomo tak percaya langsung dengan kebijaksanaan wartawan dan juga portal pembangkang ni. Kalau ada wartawan pembangkang yang baik melaporkan berita sekalipun pastinya editor mereka akan mengubah menjadi cerita yang tidak betul dan itu semua kita sudah maklum selama ini.

Ini rumah UMNO maka suka hati kami lah pihak UMNO nak bagi PAS MEDIA kepada pihak wartawan mana sekalipun. Malah Gomo juga difahamkan dalam ketegasan pihak urusetia UMNO ini mereka masih lagi bertoleransi dengan wartawan pembangkang dengan memberikan 2 PAS MEDIA kepada wartawan JUNIOR Malaysiakini.

 
Perwakilan UMNO Melalui Pemeriksaan
Pihak Urusetia UMNO

Tidak cukup dengan itu ada wartawan pihak pembangkang yang tidak mendapat PAS Media yang berlegar sekitar persidangan UMNO ini berlangsung tidak dihalau oleh pengawal keselamatan. Pihak UMNO tidak menghalang mereka masuk sekitar perkarangan PWTC melainkan tempat tempat yang dikhaskan kepada petugas media dan perwakilan.

 Tidak Melepasi Pemeriksaan Dan Tidak Dibenarkan Masuk

 
 Melepasi Pemeriksaan Dan Dibenarkan Masuk

Itulah kebijaksanaan UMNO yang tidak kejam sepertimana yang dilakukan oleh media pembangkang selama ini. Pihak pembangkang sewaktu program mereka berlangsung cukup kejam dengan para wartawan sampaikan pilih bulu untuk membenarkan wartawan membuat liputan.

Rakyat boleh nilai kebebasan media yang UMNO terapkan selama ini, malah sehingga ke hari ini dengan kebebasan media yang ada portal pembangkang bagaikan dirasuk syaitan dengan menjalankan kerja jijik mereka melemparkan fitnah berbagai jenis ke atas pimpinan UMNO dari masa ke semasa. Apakah itu semua mereka pihak pembangkang masih menyatakan UMNO menyekat kebebasan media?

 
Cuak wartawan ni takut tak lepas masuk. He he he

Tidak dinafikan kawalan ketat sepanjang Persidangan UMNO 2012 ini berlangsung sedikit sebanyak merencatkan liputan petugas media yang ada. Namun ini semua dilakukan demi kebaikkan agar perjalanan Persidangan UMNO 2012 berjalan dengan lancar tampa masaalah.

Malah bukan sahaja petugas media yang terpaksa menghadapi kawalan ketat oleh pihak urusetia UMNO, para perwakilan dan ahli UMNO tampa mengira jawatan dalam parti turut menerima nasib yang sama apabila tidak sewenang wenangnya dibenarkan masuk ke sesuatu tempat.Segala pintu dewan mempunyai sistem pengimbas bagi memastikan hanya yang berdaftar sahaja dibenarkan masuk.

Timbalan Presiden UMNO Turut Melalui Proses Pemeriksaan
Pihak Urusetia UMNO

Gomo menyambut baik apa yang dilakukan oleh pihak Urusetia UMNO kali ini demi memastikan Persidangan UMNO 2012 ini berjalan dengan lancar dan jayanya. Ini rumah UMNO maka UMNO lah juga yang berhak menentukan siapa yang boleh ataupun tidak boleh masuk.

Makcik tu pun nak jadi wartawan jugak.... He He He

Buat puak pembangkang terutama pencacai Cybertroopers mereka yang masuk ke PWTC bagi mencari modal modal untuk menyebarkan propaganda jahat kami mengalu alukan kehadiran anda. Tapi ingat wahai pencacai pembangkang, jangan sampai tertangkap kerana bila dah tertangkap hehehe.... kita kerat KOTE tu..hahaha.

Ramai perwakilan pemuda mahukan aweks ni Periksa Kad Perwakilan Mereka.
Aku pun tak tahu kenapa. Kau orang rasa sebab apa? He He He



Psssttt.... Moga Persidangan UMNO 2012 ini berjalan dengan lancar. Amin.

"Tanah Tumpahnya Darahku"
Melayu Bersatu Bersama UMNO Pastikan Tanah Melayu Ini Terus Dibela Dan Dijaga.
UMNO Parti Orang Melayu Sejak Dulu Hingga Kini.

Ucapan Muhyiddin Yassin Beri Mesej Jelas Buat Ahli UMNO Dan Rakyat

Posted: 27 Nov 2012 03:00 PM PST


Perbezaan di antara Barisan Nasional (BN) dan pakatan pembangkang yang ditekankan Tan Sri Muhyiddin Yassin dalam ucapan perasmian serentak sayap Wanita, Pemuda dan Puteri UMNO diharap dapat menyedarkan rakyat akan kepincangan dalam pembangkang

Naib Presiden UMNO, Datuk Seri Hishammuddin Tun Hussein berkata ucapan Timbalan Presiden UMNO itu boleh dilihat sebagai suatu yang menginsafkan bukan sahaja kepada anggota parti, tetapi juga kepada orang ramai.

Beliau berkata ucapan bersandarkan fakta sebenar permasalahan dalam pakatan pembangkang yang mentadbir Selangor, Pulau Pinang dan Kedah itu perlu dihayati, dan diterjemah di peringkat akar umbi oleh ketiga-tiga sayap parti menjelang pilihan raya umum akan datang.

"Dengan ini kita dapat memahami politik kebencian dan politik fitnah yang diguna oleh pembangkang untuk menghantui atau memberi gambaran buruk terhadap UMNO dan juga parti-parti komponen BN," katanya selepas perasmian itu, di sini Selasa malam.


Seorang lagi Naib Presiden UMNO, Datuk Seri Mohd Shafie Apdal berkata Muhyiddin turut menekankan kesepakatan dan perkongsian dalam BN bukan ungkapan semata-mata, tetapi satu kebenaran yang terbukti dengan perbuatan.

Mohd Shafie berkata UMNO yang memiliki banyak kerusi Parlimen berbanding rakan komponen tetap memberikan peluang kepada setiap parti komponen untuk dilantik dalam kabinet.

"Tapi kita tidak memerintah dengan meletakkan kepentingan UMNO semata-mata, sebaliknya perkongsian itu kita terjemahkan dengan tindak-tanduk, semua kaum kita bagi peluang dan ruang," katanya.

Mohd Shafie berbeza keadaan itu berbeza dengan pembangkang yang kononnya satu pasukan, satu pakatan yang berpadu, tapi jelas hanya janji kosong yang tidak dapat diterjemahkan dalam pemerintahan mereka.

Bagi seorang lagi Naib Presiden UMNO, Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi, doa yang memohon umat Islam termasuk anggota Pas kembali ke jalan Allah dan menyambut salam perpaduan, merupakan doa lazim yang dilakukan mengikut sunnah Rasululullah.

"Kita mengambil pendekatan 'bilhikmah wabil hasanah' iaitu pendekatan kebijaksanaan dan berlemah lembut dengan tidak mendoakan rakan kita yang telah mendoakan kebinasaan kita, sebaliknya mendoakan supaya mereka terbuka hati, berpadu demi agama Islam di samping tidak mengetepikan agama lain," katanya.


Ketua Wanita UMNO, Datuk Seri Shahrizat Abdul Jalil berkata ucapan Muhyiddin mengiktiraf sumbangan Wanita UMNO sebagai srikandi negara yang menyumbang kepada kestabilan parti.
Katanya Wanita UMNO lebih berminat kepada politik untuk membela nasib rakyat bukan yang menimbulkan fitnah serta tohmahan yang menjurus kepada rusuhan dan kekacauan di negara ini.
Ketua Pemuda UMNO, Khairy Jamaluddin pula berkata ucapan Muhyiddin itu jelas merupakan seruan kepada Umno dan BN untuk mengembleng tenaga mempertahankan Putrajaya.

"Pemuda UMNO sahut cabaran menjadi hulubalang parti, kita akan lipat ganda usaha ke kawasan masing-masing dan pastikan jentera  kita mantap dan penerangan kita jelas, dan dengan usaha yang tidak mengenal penat-lelah ini kita yakin lebih ramai orang muda dan pengundi muda dapat kita tarik bersama Umno," katanya

Sementara itu, Ketua Puteri UMNO, Datuk Rosnah Abdul Rashid Shirlin berkata amanat serta doa yang dilafaz Timbalan Presiden Umno tersebut akan sentiasa dipegang setiap anggota Puteri dalam melaksanakan tugas teras memperkasa UMNO.

"Sebagai Ketua Puteri, saya akan pastikan jentera Puteri sentiasa bersiap siaga dalam apa jua keadaan demi menjadikan kemenangan sentiasa berpihak kepada parti biarpun ketiga-tiga sayap menggalas cabaran yang berbeza," katanya.


Sumber UMNO Online

Psssttt.... UMNO Parti Keramat Orang Melayu

"Tanah Tumpahnya Darahku" Melayu Bersatu Bersama UMNO Pastikan Tanah Melayu Ini Terus Dibela Dan Dijaga. UMNO Parti Orang Melayu Sejak Dulu Hingga Kini.

UMNO Doakan PAS Pecah Perut?

Posted: 27 Nov 2012 07:24 AM PST



Perasmian Persidangan Pergerakan Wanita, Pemuda dan Puteri UMNO pada malam ini dimulakan dengan memohon serta mengajak Pas kembali insaf.
 
Doa yang dibaca oleh Wakil Pergerakan Pemuda Umno Malaysia itu turut memohon agar Pas terbuka hati untuk menerima Umno di atas tali persaudaraan sesama Islam dan bangsa Melayu.
 
Sebelum ini, PAS telah mengadakan solat hajat dan berdoa - 'KO BN' supaya UMNO dan Barisan Nasional (BN) hancur di Stadium Sultan Muhammad IV Jumaat malam lepas yang dipimpin adik kepada Mursyidul Am PAS, Nik Razi Nik Mat sempena perhimpunan anjuran parti pambangkang itu

Sumber KL POS.

GOMO: Itulah kelebihan UMNO yang memang kita tahu cukup bermurah dengan doa yang mengajak kebaikkan bersama berbanding PAS yang acap kali mendoakan kemudaratan walaupun kepada sesama umat Islam.

Ini bukan kali pertama UMNO mengambil sikap sebegini dengan mendoakan kebaikkan buat PAS. Nik Aziz Presiden PAS pernah mendoakan agar Presiden UMNO yang juga Perdana Menteri Malaysia Datuk Sri Najib Tun Razak pecah perut walaupun segala kebaikkan yang diberikan kepada Nik Aziz.

Gomo harap PAS bermuhasabah diri dalam pekara ini, kembalilah ke pangkal jalan demi sesama Melayu dan juga Islam. Bukakkan lah pintu hati PAS agar menolak DAP dan juga PKR yang songsang malah terkutuk agenda mereka.

Pssstttt…. Melayu Perlu Bersatu….. Amin…


"Tanah Tumpahnya Darahku"
Melayu Bersatu Bersama UMNO Pastikan Tanah Melayu Ini Terus Dibela Dan Dijaga.
UMNO Parti Orang Melayu Sejak Dulu Hingga Kini.
Sent by Maxis from my BlackBerry® smartphone

Risalah “Ini Negeri Bukan Melayu Punya,Kita Mahu Kasi Halau Semua Melayu" Diedarkan Waktu Demo Anti Lynas.

Posted: 27 Nov 2012 12:42 AM PST



Perhimpunan LYNAS yang digembar-gemburkan sebagai wadah untuk memperjuangkan nasib rakyat Pahang terutama yang tinggal di Gebeng tempat lokasi kilang LYNAS didirikan sebenarnya hanya helah semata-mata bagi mengaburi mata rakyat terutama orang Melayu.

Dalam keriuhan peserta LYNAS menyambut kedatangan mereka di Dataran Merdeka sebenarnya mempunyai maksud yang tersirat. Rupa-rupanya ini sebenarnya hasrat utama mereka ini



Risalah yang bertaburan di atas jalan di kawasan sekitar Dataran Merdeka. Kesian pekerja Bangla kena sapu balik semua risalah ni. Betapa jijiknya risalah ini sehingga dicampurkan sekali bersama sampah sarap yang lain.




Akhirnya inilah niat sebenar yang cuba disampaikan oleh Penganjur LYNAS. Tulisan dalam bahasa Cina dibuat agar orang Melayu tidak faham apa yang cuba disampaikan.  Maksud sebenar tulisan ini seperti berikut "Kita dah monopoli ekonomi. Ayuh! DAP, MCA, Gerakan! Mari kita kawal politik Malaysia. Sekarang atau tidak.."



Tidak cukup di atas jalan di tiang-tiang sekitar juga di tampal dengan risalah berbaur hasutan ini.

Maka tidak hairanlah mengapa pihak pemimpin Cina termasuk Majlis Peguam Malaysia bersungguh-sungguh menekan kerajaan supaya memansuhkan Akta ISA dan Hasutan. Rupa-rupanya setelah kedua-dua akta penting ini dihapuskan pihak pemimpin Cina mulai berani memainkan isu perkauman dan hasutan. Adakah mereka ini semua sudah lupa terhadap Peristiwa Berdarah 13 Mei yang menyaksikan ribuan nyawa melayang akibat rakyat termakan hasutan oleh pemimpin Cina ketika itu yang baru menang Pilihanraya. Jadikanlah ia sebagai pengajaran. Jangan disebabkan oleh tamakkan kuasa keharmonian yang kini terjalin akan musnah begitu sahaja.
Bukan sahaja di Dataran Merdeka malah risalah ini juga telah diedarkan di beberapa tempat di negeri lain semasa  Himpunan Kebangkitan Rakyat (HKR) yang pertama diadakan di Negeri Sembilan pada 03/11/2012 dan juga di ceramah ceramah yang DAP adakan bermula di Melaka pada 09/11/2012. 

Rujuk http://www.papagomo.com/2012/11/eksklusif-dap-mula-edarkan-risalah.html untuk mengetahui lebih lanjut.



Jika ini adalah edaran ketiga dilakukan oleh pemimpin Cina LYNAS maka benarlah lagi bersuluh pemimpin Cina cuba mengadu domba dan cuba menghancurkan keharmonia kaum di negara ini. Ayuh kita tolak pemimpin yang memainkan isu perkauman melampau seperti ini.


Psssttt..... Orang Melayu masih tak nampak lagi agenda DAP melalui Cina CIBAI ni semua?

"Tanah Tumpahnya Darahku"
Melayu Bersatu Bersama UMNO Pastikan Tanah Melayu Ini Terus Dibela Dan Dijaga.
UMNO Parti Orang Melayu Sejak Dulu Hingga Kini.

-------------------------------------------------------------------------------

Jom berjuang bersama rakan bloggers di Facebook!

Tunjukkan sokongan anda! Sila Like.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...