House PK

House PK


AMARAN KEPADA ANJING! JANGAN SAMPAI AKU MULA BALIK!

Posted: 28 Nov 2012 01:28 AM PST

Sekadar gambar hiasan Tidur!
Sejak kebelakangan ini, aku perhatikan ada bebrapa komen yang secara konsistenmneyerang Tun M dan anak beranak beliau, aku rasa ini bukan pembangkang tetapi aku rasa ini adalah anjing manusia kecewa yang tak dapat apa-apa jawatan gamaknya. Anjing ni tahu dia mungkin tak dapat nak bertanding sebab RASUAH dia terlampau.

Aku nak bagi nasihat sikit la, ikat la anjing kau tu, jangan sampai aku mula balik apa yang aku hentikan dulu. Stop sperading lies or I shall reveal the dark truth about you! Dah berkali aku mintak kasi la bukti pasal apa yang anjing kurap ni bercakap, tapi samapi ke la cerita saja la, bukti habuk pun tarak. Yilek!

Kita masih tak lupa apa yang berlaku dulu, 5 tahun perintah UMNO habis musnah, sian Najib terpaksa kena tanggung semua ni akibat dari kerja jahat anak beranak yang aku geli nak sebut kat sini. Orang lain mungkin lupa, aku tak lupa....jangan sampai aku mula balik...

HOUSE PK SOKONG PERWAKILAN WANITA UMNO UNTUK KEMBALIKAN 'PELUANG DAN KEDUDUKAN' SHAHRIZAT JALIL!

Posted: 27 Nov 2012 11:12 PM PST

Perwakilan Wanita Umno Kedah Halidah Putih merayu kepada Presiden parti, Datuk Seri Najib Tun Razak supaya mengembalikan "peluang dan kedudukan di tempat yang sewajarnya" kepada Datuk Seri Shahrizat Abdul Jalil, selepas pilihan raya umum akan datang.

Katanya, rayuan itu dibuat kerana pergerakan itu "sayang" ketua Wanita Umno itu yang menurutnya, cukup gigih memajukan sayap utama parti itu dan kaum wanita.

"Saya merayu kepada Datuk Seri Najib... Datuk Seri, kami sayang ketua pergerakan Wanita Umno Malaysia. Tolong kembalikan, Datuk Seri (Najib)... ketua kami di mana yang sewajarnya.

"Beliau berjuang tidak mengira waktu, masa. Tak kira apa jawatan pun... Waima (beliau) tidak ada jawatan pun, maka Datuk Seri Shahrizat seorang yang cukup gigih.

"Kita merayu, tolonglah, berilah peluang dan berikan kembali kedudukan kepada Datuk Seri Shahrizat Jalil, selepas pilihan raya umum ke-13 di tempat yang sewajarnya" katanya ketika menyampaikan ucapan menyokong ucapan ketua Wanita Umno itu.

Shahrizat melepaskan jawatannya sebagai menteri pembangunan wanita dan keluarga selepas dikaitkan dengan isu National Feedlot Corporation (NFC) yang diterajui oleh suaminya.

Bagaimanapun beliau kekal sebagai ketua Wanita Umno. Manakala teraju Kementerian Wanita, Keluarga dan Masyarakat didiambil alih oleh Najib yang juga menteri kewangan.

Selepas itu, perwakilan Wanita Umno Selangor Mesrah Selamat menegaskan pihaknya akan terus menyokong dan mempertahankan kepimpinan Shahrizat "hingga titisan darah yang terakhir" walaupun sayap itu berdepan dengan pelbagai "serangan" daripada dalam dan luar parti.

"Jangan bimbang... Demi apa? Demi cinta dan perjuangan kami rela mempertahankan (beliau) dengan apa cara sekalipun. Insya-Allah," ikrarnya mewakili seluruh lebih satu juta ahli wanita di negeri itu.

Sebelum itu, seorang perwakilan Wanita Kelantan merayu kepada Najib untuk memberikan 30 peratus calon wanita bertanding dalam pilihan raya umum dan sebagai pembuat dasar, memandangkan prestasi jentera sayap itu.

"Jentera wanita menerima pujian yang tidak putus-putus... Sekarang (aura) jentera (Wanita) sudah mula dirasai dan insya-Allah (presiden) tidak akan ragu-ragu dalam memberi 30 peratus kuota calon dan membuat dasar menjadi kenyataan," katanya.

Beliau berkata demikian sewaktu menyampaikan ucapan mencadangkan ucapan Shahrizat yang disampaikan sebelum itu.

HIDUP SHAHRIZAT JALIL!

PENDEDAHAN SEL13.COM! MISTERI DISEBALIK SEBUAH SYARIKAT SPONSOR MP AMPANG THE BIBIK!

Posted: 27 Nov 2012 08:40 PM PST

Seperti yang kami janjikan semalam, hari ini kami akan mendedahkan perihal seorang ahli parlimen pembangkang yang selama ini lantang berpasangan dengan Rafizi Ramli menuduh orang-orang Umno melakukan rasuah dan penyelewengan. Rafizi adalah salah seorang pemimpin PKR yang hidungnya mengalami masalah deria bau. Atas sebab itulah dia boleh bertahan untuk kerap berada di sisi Zuraida.

Minggu lepas kami telah mendedahkan tentang koleksi kereta terakhir yang dibeli oleh anak kelahiran Bengkulu, Sumatera Indonesia itu semenjak bergelar YB adalah Mercedes Benz E240 yang didaftarkan pada 24.05.2012.

Ahad lepas atau lebih tepat pada 25.11.2012 seorang ahli PKR di Ampang yang menjadi mata-mata kami untuk memerhatikan pergerakan Zuraida, melaporkan kepada kami pada hari berkenaan Zuraida ada beberapa program di Ampang.

Antara majlis yang dihadirinya pada hari berkenaan adalah penyampaian sumbangan deepavali di Dewan Flat Ahmad Razali Ampang dan dialog dengan penduduk Ukay Perdana di Hotel Flamingo. Pergerakan Zuraida pada hari itu menggunakan sebuah kereta Mercedes Benz E200 CGI.

Read more...

APAKAH KUMPULAN ANTI LYNAS MAHU MENGULANGI SEJARAH 13 MEI?

Posted: 27 Nov 2012 08:38 AM PST

Korang tak percaya kan? Satu masa dulu tahun 1969, cina DAP ni berarak siap bawak penyapu maki hamun melayu halau keluar dari Kg Baru, kini ianya berulang lagi, tapi mungkin orang melayu sekarang ni penakut? Jom kita baca apa tertulis kat bawah ni:

Hari minggu yang lepas berlaku satu perarakan besar-besaran kumpulan Hijau yang didominasi oleh kaum Cina di ibukota. Dalam ramai-ramai yang berarak tu ,boleh dikatakan hanya sebahagian kecil muka kaum Melayu, mungkin sekitar 5% . Entah mungkin publisiti untuk perhimpunan ini tak dibuat secara meluas maka banyak media-media yang ketinggalan , malah mungkin pihak polis sendiri pun tak menjangkakan perarakan kumpulan Hijau pada minggu lepas boleh mengakibatkan beberapa jalan utama di Kuala Lumpur sesak teruk . Pada hari tu , aku dalam kereta , memandu nak menuju ke KLCC . Mungkin mata aku ni jenis cepat menangkap 'anomalies' di persekitaran jadi semasa melalui perhentian LRT Titiwangsa aku nampak sesuatu yang agak berlainan . Perhentian LRT Titiawangsa dipenuhi kaum Cina yang memakai baju hijau , ada sebahagian darinya memakai baju warna kuning .

Baca seterusnya DISINI

PANAS BERAPI! PAS DOA KO UTK UMNO TAPI UMNO DOAKAN KESEJAHTERAAN UNTUK PAS!

Posted: 27 Nov 2012 06:58 AM PST

Alhamdulillah, UMNO erbukti lebih berakal dan Islamik bilamana mereka mendoakan kesejahteraan PAS, mari kia baca petikan berita dari KL Pos ni:

KUALA LUMPUR 27 Nov - Perasmian Persidangan Pergerakan Wanita, Pemuda dan Puteri UMNO pada malam ini dimulakan dengan memohon serta mengajak Pas kembali insaf.

Doa yang dibaca oleh Wakil Pergerakan Pemuda Umno Malaysia itu turut memohon agar Pas terbuka hati untuk menerima Umno di atas tali persaudaraan sesama Islam dan bangsa Melayu.

Sebelum ini, PAS telah mengadakan solat hajat dan berdoa - 'KO BN' supaya UMNO dan Barisan Nasional (BN) hancur di Stadium Sultan Muhammad IV Jumaat malam lepas yang dipimpin adik kepada Mursyidul Am PAS, Nik Razi Nik Mat sempena perhimpunan anjuran parti pambangkang itu.

House PK: Aku harap lepas ni UMNO buat solat hajat dan doakan untuk PAS suapay mereka kembali ke pangkal jalan dan menjadi msulim yang sejati! Amin Ya Allah! 

ESOK TENGAHARI SEL13.COM AKAN DEDAHKAN LAGI SKANDAL PANAS PUAK PAKATAN HARAM!

Posted: 27 Nov 2012 06:00 AM PST

Setelah sel13.com dedahkan skandal seorang bibik yang kini menjadi MP kat Ampang, KLIK SINI.

Esok mereka akan dedahkan lagi:

"Setelah seminggu berehat selepas mendedahkan kemampuan luar biasa ahli parlimen PKR yang mampu memiliki empat kereta mewah dalam tempoh empat tahun bergelar YB, esok kami akan kembali dengan satu pendedahan lagi yang juga melibatkan pemimpin pembangkang.

Siapa dan apa pendedahannya , sila tunggu jawapannya sebelum jam 12 tengahari esok di sel13.com.

Sekiranya apa-apa terjadi kepada laman ini sebelum kami sempat mendedahkannya esok, maklumat atau berita yang kami simpan akan disalurkan kepada beberapa blog lain melalui emel untuk didedahkan.

Laman ini pernah digodam beberapa bulan lepas susulan pendedahan surat kroni yang melibatkan setiausaha politik MB Selangor dan pendedahan kisah ahli parlimen Kuala Langat menghalau isteri dari rumah gara-gara bernikah lain.

Sejak seminggu lepas selepas pendedahan kisah kemampuan luar biasa Zuraida usaha menggodam laman ini bermula kembali. Namun setakat hari ini mereka masih belum berjaya kerana kami telah mempertingkatkan tahap keselamatan laman ini susulan serangan pertama beberapa bulan lepas yang didalangi oleh pihak-pihak yang berkecimpung dalam kumpulan jingga 13."


House PK: Aku dengar bibik yang dulunya menjual buah ni cukup main takut dia kat Parlimen sekarang. Dia datang pun curi-curi pastu dia lari balik dari Parlimen pun curi-curi gak, takut dia sekarang ni, yalah kalau wartawan tanya nanti apa si BIBIK buruk rupa ni nak jawab kan?

 So tungguuu...esok jam 12 tengahari di SEL13.COM!

NURUL IZZAH SI BANGSAT BUKA RUANG KEPADA KEMUSNAHAN ISLAM-MELAYU!!

Posted: 27 Nov 2012 04:00 AM PST

Anak Ketua Pembangkang, Nurul Izzah Anwar, melakukan perbuatan yang boleh membunuh karier politiknya bagi kali kedua apabila bertindak menyaman akhbar Utusan Malaysia berhubung kenyataan beliau kebebasan beragama.

Naib Presiden PKR itu menuduh Utusan Malaysia telah memfitnah beliau antara 5 dan 7 November melalui empat artikel yang telah disiarkan berkaitan kenyataannya di Gereja Full Gospel Tabernacle 3 November lalu.

Menyaman Utusan Malaysia dilihat sebagai 'political suicide' bagi Nuruk kerana ramai penganalisa politik berpendapat kes itu adalah amat terang dan jelas tidak menyebelahinya jika diheret ke muka pengadilan.

Ini kerana Utusan Malaysia bukanlah media pertama yang telah menyiarkan jawapan Nurul kepada satu soalan dari seorang ahli Majlis Peguam Malaysia, Siti Zabedah Kassim dalam satu forum bertajuk ?Negara Islam: Versi Mana; Siapa Bertanggungjawab?

Jawapan Nurul, "Apabila anda bertanya saya, tiada paksaan dalam beragama...mengapa sesetengah pihak rasa bersalah, perkara ini (kebebasan beragama) hanya terpakai kepada orang bukan Melayu, sepatutnya diguna pakai secara sama rata." pertama kali dimuatturun oleh portal berita Malaysiakini dan turut disiarkan dalam blog 1Kristian dalam masa yang sama.

Utusan Malaysia hanya menyalin jawapan Nurul yang disiarkan di dalam Malaysiakini tanpa sebarang perubahan sedikitpun di dalam ayat tersebut walaupun setitik noktah.

Malangnya di sebabkan kebencian yang mendalam pemimpin-pemimpin PKR dan pembangkang yang lain terhadap akhbar berbahasa Melayu milik UMNO, Nurul telah memilih jalan mudah untuk memangsakan Utusan Malaysia.

Samada Nurul buta, pekak atau tuli tidak dapat dipastikan tetapi yang jelas beliau tidak mengambil apa-apa tindakan undang-undang terhadap Malaysiakini mahupun blog 1Kristian.

Ini menjadikan kes saman beliau terhadap semakin lemah dan tidak boleh dipertahankan di mahkamah kerana yang melakukan 'kesalahan' bukannya Utusan Malaysia tetapi Malaysiakini seperti pepatah Melayu, "lain orang yang makan nangka, lain orang yang kena getah."

Hakikatnya Nurul sekarang sedang menggigil ketakutan kehilangan undi orang Melayu tertutama di Lembah Pantai yang marah kepadanya kerana kenyataan beliau itu menghilang bangsa Melayu dan merendahkan kedudukan Islam di negara ini.

Dalam usaha Nurul untuk mendapat sokongan orang bukan Islam beliau sanggup menghina Melayu dan Islam begitu sekali di hadapan hadirin yang rata-ratanya anti-Islam.

Ini kerana forum tersebut bukan untuk mencari jawapan atau kefahaman mengenai isu Negara Islam tetapi lebih condong kepada mempertikai kedudukan Islam sebagai agama persekutuan.

Tujuan forum itu adalah untuk menyebarkan fahaman pluralisme yang meletakkan status Islam sama taraf dengan agama lain dan pada masa yang sama ingin menyuntik konsep kebebasan beragama termasuk di kalangan orang Melayu.

Di sinilah kedangkalan Nurul dalam ilmu politik dan kecetekan dalam ilmu agama telah memerangkapnya dalam permainan golongan Kristian pada forum itu.

Nurul terperangkap untuk menghina Islam dan Melayu dalam sebuah gereja dan bayangkan betapa gembiranya orang-orang kafir apabial seorang yang mengaku Islam memijak-mijak kemuliaan agamanya sendiri!

Bersembunyi di belakang tindakan undang-undang terhadap Utusan Malaysia tidak mampu membersihkan dosa yang Nurul lakukan malah akan menambahkan lagi sengsara dan bebanan dosa kepada agama dan bangsa.

Mungkin juga ada hikmah apabila Nurul mempertahankan prinsip kebebasan beragama sehingga merangkumi orang Melayu kerana ia membuka minda orang Islam di negara ini apakah bentuk tindakan yang bakal diambil oleh PKR dan Pakatan Rakyat jika mereka ditakdirkan berkuasa.

Nurul telah melontarkan bibit-bibit bencana yang bakal menimpa umat Islam di Malaysia dengan penyebaran agama yang dinamakan pluralisme.

Sudah tentu untuk menjayakan agenda pluralisme, pihak pembangkang akan meminda Perkara 3 (1) dalam Perlembagaan mengenai Islam sebagai agama persekutuan.

Jika Perkara 3 (1) dipinda, Perkara 160 (2) akan turut menjadi korban golongan pluralis.

Di bawah Pakatan Rakyat orang Melayu tidak lagi memeluk agama Islam untuk ditakrifkan sebagai orang Melayu menurut Perlembagaan, cukup sekadar bertutur bahasa Melayu dan mengamalkan adat resam Melayu.

Jika berkuasa, Pakatan Rakyat akan merobak-rabikkan fabrik masyarakat negara ini yang berterakan Islam di mana institusi raja-raja Melayu sebagai pelindung dan payung kepada orang Melayu dan Islam.

Negara akan ditukarkan kepada sistem demokrasi ala Barat sepenuhnya malah lebih dahsyat daripada itu.

Melayu akan lenyap, Islam akan berkubur dan suara-suara azan daripada kubah-kubah masjid akan menjadi satu kenangan silam jika rakyat membenarkan Pakatan Rakyat berkuasa.

CILI KASI TARUK! DONG ZHONG SEMAKIN KURANG AJAR! INI BUKTINYA

Posted: 27 Nov 2012 02:00 AM PST

Perhimpunan 1125 yang diadakan oleh Dong Zong untuk membantah Pelan Pendidikan Kebangsaan disertai lebih kurang 7,000 peserta.  Akhbar-akhbar Cina melaporkan jumlah seramai 10,000.   

Apapun jumlah sebenar, yang pastinya Dong Zong akhir-akhir ini semakin giat menuntut berbagai keistimewaan yang kononnya bertujuan untuk mempertahan dan meningkatkan pendidikan Cina bagi kaum Cina. .

Walaupun terbukti yang kerajaan tidak pernah meminggirkan sekolah-sekolah vernakular, namun Dong Zong masih tidak berpuas hati apabila pelan pendidikan baru menekankan usaha menyemai semangat jatidiri negara melalui Bahasa Kebangsaan.

Bagi Dong Zong penambahan masa bagi subjek Bahasa Malaysia mengancam Bahasa Mandarin. Nampaknya, Dong Zong ingin memastikan anak-anak kaum Cina kekal tidak fasih berbahasa kebangsaan dan kekal terasing dari pergaulan dalam masyarakat majmuk di negara ini. Malah, dari tuntutan-tuntutan sebelum ini, jelas terlihat bahawa Dong Zong bertekad untuk memisahkan kaum Cina dari aspirasi nasional dengan memperjuangkan peperiksaan yang tidak bersandarkan syarat-syarat yang digariskan oleh kementerian pendidikan.

Jelas, bahawa Dong Zong enggan tertakluk di bawah kawalan kerajaan.

Namun, sungguh biadab dan tidak bermaruah sekali Dong Zong apabila di masa yang sama menuntut layanan sama seperti Sekolah Kebangsaan. Apa jenis manusia yang sedia kaya, tetapi masih lagi asyik meminta-minta?

Seperti biasa, parti-parti pembangkang juga mencelah mencari 'laba' dari perhimpunan ini, seperti PKR, DAP dan termasuklah PAS. Namun, kehadiran Pengerusi Cawangan MCA Kota Kecil, Tai Foo Him menjelaskan lagi agenda perkauman dalam perhimpunan ini.

Menurut Dong Zong, pertubuhan itu bukan anti kerajaan. Ini mungkin separuh benar.

Dong Zong bukan anti kerajaan, tetapi anti jatidiri dan aspirasi Malaysia yang berteraskan identiti Melayu. Dong Zong tidak mahu anak-anak mereka menyerap 'roh' Malaysia sepertimana tokoh yang disegani semua bangsa iaitu Tan Sri Lee Lam Thye yang dianggap telah 'diMelayukan'.

Bagi kaum Cina, 'diMelayukan' adalah satu penghinaan kerana bermakna telah tunduk kepada Melayu. Sikap kiasu yang angkuh dan bongkak tidak membenarkan mereka berada di bawah dari sesiapa. Memandangkan Melayu yang mereka pandang rendah dan hina itu adalah tunjang kerajaan negara ini, maka Dong Zong yang tidak dapat menerima hakikat ini menjadi amat anti dengan Melayu.

Justeru, Dong Zong ingin menunjukkan kepada Melayu, iatu kerajaan bahawa mereka lebih berkuasa dan merekalah tuan dalam negara ini. Dong Zong tidak berminat kepada semangat perpaduan, kerjasama, saling hormat-menghormati dan toleransi antara sesama kita kerana bagi mereka, kaum Cina jauh lebih mulia dari semua.

Dengan itu, Pilihanraya yang menjelang tiba ini digunakan sepenuhnya oleh Dong Zong untuk menunjuk kuasa dan menguji ketahanan kerajaan.

Namun, kita percaya, jika semua yang dituntut mereka juga ditunaikan kerajaan, Dong Zong tetap tidak akan berpuas hati, selagi tonggak pemerintahan berada di tangan Melayu.
-------------------------------------------------------------------------------

Jom berjuang bersama rakan bloggers di Facebook!

Tunjukkan sokongan anda! Sila Like.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...