Gelombang Rakyat

Gelombang Rakyat


UMNO BALAS ANJUR SOLAT HAJAT DOA 'KO PAS..?'

Posted: 23 Nov 2012 07:28 AM PST



UMNO akan tetap mendoakan setiap anggota PAS diberi petunjuk serta hidayah walaupun PAS mendoakan perkara sebaliknya terhadap parti tersebut.

Ketua Penerangan UMNO Datuk Ahmad Maslan berkata, UMNO tidak akan berganjak dengan pendirian akan terus berdoa agar PAS bersama UMNO dalam melakukan sesuatu yang mampu membangunkan negara.

"UMNO telah berjaya memajukan negara ini sehingga menjadi sebuah negara Islam contoh di dunia, usaha Umno ke arah itu semuanya berlandaskan Islam. Maka tuduhan Pas itu nyata tidak berasas.

"Jangan sesekali kita bertindak menghancurkan sesama bangsa dan agama kita, itu jelas bertentangan dengan ajaran Islam," katanya kepada pemberita selepas mengadakan sessi pertemuan bersama lebih 20 ilmuan Islam di Pusat Dagangan Dunia Putra (PWTC) di sini hari ini.

Dalam pada itu, Pengerusi TV Al Hijrah Tan Sri Dr Mohd Yusof Noor berkata tindakan Pas yang mendoakan kehancuran Umno dan menuduhnya murtad merupakan perbuatan yang menzalimi parti itu.
  
Beliau tindakan memfitnah itu bagaikan 'menggigit tangan yang menyuap mereka' kerana anggota Pas sendiri telah mengecapi pelbagai faedah hasil daripada kemajuan negara yang telah diusahakan Umno dan pemimpinnya.
  
"Hasil usaha UMNO dan Barisan Nasional (BN), anggota Pas ini dan keluarganya hidup senang dan aman serta mendapat banyak peluang di negara ini, namun tergamak mereka minta diturunkan bala dan menabur fitnah kepada 'tangan yang menyuap mereka'.

"Doa (hancurkan Umno) dan dakwaan (Umno murtad) nyata tidak berpaksi kepada kebenaran. Doa yang minta binasakan orang bukan doa dituntut dalam Islam," jelasnya.



-------------------------------------------------------------------------------

Jom berjuang bersama rakan bloggers di Facebook!

Tunjukkan sokongan anda! Sila Like.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...