BADUT RAKYAT

BADUT RAKYAT


EKSKLUSIF !!! AIR EMPANGAN SUSUT !!! BUKTI SELANGOR DI AMBANG KRISIS AIR !!!

Posted: 07 Oct 2012 08:30 AM PDT


saya tidak faham kenapa kerajaan PR Selangor masih menafikan yang negeri yang diperintah mereka ini bakal berdepan dengan krisis air yang kronik.Tidak mungkin mereka tidak mampu memahami fakta dan angka yang menjelaskan masalah ini.Tidak mungkin juga mereka tidak turun melawat sendiri ataupun melihat gambar-gambar empangan yang didedahkan oleh beberapa blog dan laman web yang menunjukkan jumlah takungan air yang menyusut dengan kadar yang pantas.Antara yang terbaru ialah empangan Sungai Selangor dekat Jalan Kuala Kubu Bharu yang didedahkan oleh Mynewshub.Air di empangan ini yang berukuran lebih kurang 600 hektar telah susut hampir 40 peratus dari paras takungan yang sepatutnya iaitu kira-kira 235 juta meter padu.Salah satu sungai iaitu Sungai Liut yang menjadi sumber kepada takungan air di empangan itu juga semakin kering untuk menyalurkan air ke dalam empangan tersebut. 

Gelongsor limpahan di empangan juga sudah hampir lima bulan tidak dilimpahi air menyebabkan tiada simpanan air di empangan pengawal Sungai Selangor.Justeru,apakah alasan kerajaan PR Selangor bagi terus berdegil menyatakan yang krisis air yang dibimbangi BN hanya mainan politik ??? Krisis air Selangor dijangka berlaku pada 2014 atau lebih awal berdasarkan kajian dan unjuran yang dijalankan oleh pakar. Masalah kekurangan bekalan air mula timbul selepas kerajaan PR Selangor membekukan perbelanjaan modal (Capex) syarikat konsesi yang menyebabkan syarikat tersebut tidak berupaya meneruskan kerja-kerja penggantian paip yang telah lama dan rosak. Sekali gus menyumbang kepada peningkatan bekalan non-revenue water (NRW) di negeri ini.Secara dasarnya,negara ini mempunyai bekalan air hujan yang cukup tetapi, bekalan air terawat memerlukan loji dan teknologi rawatan yang sistematik yang mana membawa kepada projek Langat 2 yang dicadangkan oleh kerajaan BN Selangor yang terdahulu. Namun, kerajaan PR Selangor telah bertindak membekukan projek ini atas alasan ingin mengstruktur semula industri air di Selangor. 

Alasannya ialah agar membolehkan kerajaan Selangor mengurus kadar tarif air dengan lebih rendah berbanding kenaikan sehingga 37 peratus yang dicadangkan syarikat konsesi air terlibat. Dalam ertikata lain, kerajaan PR Selangor mengambil pendirian bahawa mereka lebih rela jika rakyat tidak mendapat bekalan air bersih langsung daripada membayar harga yang tinggi untuknya. Pendirian kerajaan PR Selangor ini amatlah mencurigakan, apatah lagi dengan terbuktinya bahawa janji mereka untuk memberi 20m padu air percuma kepada rakyat dalam PRU terdahulu hanyalah janji kosong di mana perlaksanaannya adalah tidak menyeluruh dan tidak adil kepada beberapa pihak.Kini, krisis air yang bakal melanda semakin nyata dengan empangan-empangan yang semakin menyusut dan kering

Apakah kerajaan PR Selangor buta ??? Politik apakah yang sedang dimainkan oleh kerajaan Selangor ??? Salahkah jika rakyat terus meragui mereka ??? Apakah kerana mereka terlalu angkuh untuk mengaku tersilap memahami dan mencongak fakta dan angka mengenai bekalan air,sehingga sanggup membiarkan rakyat menanggung derita ??? Dengan kedegilan kerajaan Selangor,inilah disarankan agar rakyat Selangor yang masih ragu-ragu mengenai isu air mengambil inisiatif sendiri untuk menyelidik perkara ini agar dapat membuat pilihan yang tepat dalam PRU nanti.Pastikan kerajaan yang dipilih dapat menjamin kesejahteraan hidup rakyat dan bukannya angkuh tidak bertempat.Jangan dua kali terhantuk sehingga berdarah baru hendak ditengadah. Ingatlah kata-kata Khalid Ibrahim,iaitu manifesto PR bukannya janji. 

RENUNG-RENUNGKAN 

KANTOI !!! PEMIMPIN PAKATAN HARAM LANGGAN GRO ??? APA CERITA NI ???

Posted: 07 Oct 2012 05:33 AM PDT


Adakah gambar di atas pemimpin pembangkang yang sedang berseronok dengan sekumpulan GRO ??? Menurut sumber foto-foto ini di rakam di sebuah pusat hiburan tetapi lokasinya tidak di ketahui.Apapun sudah menjadi kebiasaan bagi para pemimpin PKR,DAP dan juga PAS sarat dengan skandal seks tidak kiralah dengan GRO,isteri orang malah dengan anak sendiri pun mereka bikin cerita.Tidak sah kalau tidak ada skandal seks dari kalangan mereka.Ingat seks ingat PR !!! 

LIHAT GAMBAR DI BAWAH 
 

ANDA NAK LAGI ???


UNTUK SELANJUTNYA

RENUNG-RENUNGKAN

HOT NEWS !!! RAKYAT SELANGOR DAH MUAK !!! LAGI DESAKAN RAKYAT UNTUK AIR PERCUMA !!! APA CERITA NI KHALID GAGAP ???

Posted: 07 Oct 2012 01:13 AM PDT


Gerakan Prihatin Rakyat Selangor (GPRS) menyifatkan Menteri Besar,Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim sebagai seorang pemimpin yang tidak berhati perut.Pengerusinya, Dato' Sohaimi Shahadan berkata,sehingga kini beliau langsung tidak mempedulikan desakan rakyat berpendapatan rendah yang menduduki rumah flat dan pangsapuri untuk turut menikmati skim air percuma.Apa yang dikesali,pemimpin kerajaan pakatan pembangkang itu langsung tidak mahu turun padang melihat sendiri tuntutan yang dibuat oleh rakyat dalam beberapa demonstrasi aman sebelum ini. 

"Malah sehingga kini Abdul Khalid masih enggan mempertimbangkan untuk mengagihkan rebat RM11.40 yang tertunggak selama empat tahun kepada pemilik meter pukal.Hari ini penghuni flat Syarikat Perumahan Negara Berhad (SPNB) Taman Medan Cahaya PJS 2,Taman Datuk Harun yang mengandungi lebih 3,000 unit rumah pula menyatakan tuntutan mereka kepada kerajaan negeri," ujarnya kepada pemberita selepas bersama-sama penduduk flat SPNB Taman Medan Cahaya PJS 2, Taman Datuk Harun mengadakan demostrasi aman menuntut air percuma dari Menteri Besar Selangor,kerajaan negeri dan pihak SYABAS. 

Sebelum ini empat demonstrasi secara aman dilakukan penghuni Apartmen Mentari Court, Petaling Jaya,Apartment Vista Lavender,Jalan Klang Lama,Apartment Angsana Bandar Mahkota Cheras dan Apartmen Putra Perdana, Puchong. Malah penduduk juga bertindak memfailkan tuntutan mereka di mahkamah demi mendapatkan hak yang sengaja dinafikan oleh kerajaan negeri. Mengikut kiraan, setiap isu rumah layak mendapat sebanyak RM570 iaitu tunggakan subsidi bernilai RM11.40 setiap bulan yang didarab selama 50 bulan (bagi tempoh dari Jun 2008 hingga kini). Keseluruhan jumlah yang perlu dibayar oleh kerajaan negeri ialah sebanyak RM405,270...

"Selepas ini tuntutan saman akan dibuat oleh penghuni flat Syarikat Perumahan Negara Berhad (SPNB) Taman Medan Cahaya PJS 2,Taman Datuk Harun bagi membuktikan tindakan mereka bukan main-main.Kerajaan negeri sepatutnya mencari mekanisme yang sesuai untuk mengagihkan subsidi 20 meter padu air kepada seluruh rakyat di negeri ini bukan memberi alasan yang dangkal yang jelas menipu rakyat. Kenyataan Abdul Khalid bahawa manifesto pilihan raya bukan janji yang perlu ditunai mendedahkan belang sebenar kerajaan pakatan pembangkang yang sebenarnya tidak boleh dipercayai lagi. GPRS percaya, selagi menteri besar masih menutup mata dan berpeluk tubuh,selagi itulah rakyat akan bangkit membuat tuntutan mereka kepada kerajaan negeri," ujarnya yang juga Ketua Pemuda UMNO Bahagian Selayang. Tambahnya,tuntutan ini bukan digerakkan oleh GPRS tetapi atas kesedaran rakyat sendiri yang selama ini telah tertipu dengan permainan politik pakatan pembangkang yang bertopengkan slogan Kerajaan Prihatin.
-------------------------------------------------------------------------------

Jom berjuang bersama rakan bloggers di Facebook!

Tunjukkan sokongan anda! Sila Like.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...