House PK

House PK


BALA BESAR MELANDA PENANG AKIBAT DARI DOSA ANAK KIT SIANG!

Posted: 02 Jul 2012 01:00 AM PDT





Ini adalah gambar-gambar dari Jalan Logan berhampiran KDU dan Jalan Anson Georgetown.

Korang tengok la betapa hebatnya Guan Eng yang anaknya si peraba budak sekolah tu tadbir Penang ni? Aku percaya puak-puak anjing dari PAS akan kata ini bukan salah Guan Eng tapi salah UMNO punya, PAS memang sial, sebab PAS la DAP besar kepala.

Ini semua bala Allah kepada Pakatan kerana kurang ajar sangat dengan umat Islam lat Penang tu. Akibat dari kegagalan menjaga PBT maka inilah yang berlaku. Kat Selangor pun sama, Pakatan Rasuah ni gagal nak kawal PBT.

Suka atau Tidak, terbukti kerajaan BN memang cekap dalam mengawal PBT ni, sekarang ni kita sedang menderita akibat dari memilih silap kerajaan, tak pernah beb aku tengok Penang kena macam ni. Guan ENg cibai buat apa? Melayan China Dol ke? Atau dia sedang melatih anak dia untuk meraba nenen lagi?

Wahai Rakyat Penang, tak kira lu Cina ka, India ka atau Melayu. Lepas ni make sure DAP bungkus ok? Kalau tak esok lu orang punya rumah semua habis tenggelam punya. Mereka ni tak reti nak jaga Penang. That is for sure.

PANAS BERAPI! KALAU JALIL HAMID KETUA PENGARANG NST/BH ADA MARUAH, MAKA SEWAJARNYA DIA LETAK JAWATAN!

Posted: 01 Jul 2012 11:07 PM PDT


KUALA LUMPUR: Ketua Pengarang Kumpulan NST/BH, Dato Jalil Abdul Hamid telah sabotaj persediaan pilihanraya Perdana Menteri merangkap Pengerusi BN dan Presiden UMNO, Dato Seri Najib Tun Abdul Razak dan sepatutnya dipecat di atas pengkhianatan ini.

Sabotaj ini dilakukan dengan melaporkan kenyataan bekas Ketua Pengarah Perkhidmatan Awam (KPPA) Dato Abu Bakar Abdullah seolah beliau dianiaya dipecat dari jawatan dan membantu menimbulkan salahfaham dan keresahan dikalangan kakitangan awam.


Jalil nampaknya bersekongkol memalukan Perdana Menteri dengan membela Abu Bakar melalui cara memberi ruang untuk dia menyuarakan rungutan. Sudahlah Najib dimalukan kerana terpaksa menukar keputusan, laporan tersebut akan dianggap seolah-olah Abu Bakar telah dianiayakan.

Laporan Berita Harian, yang telah diluluskan penyiaran oleh Jalil, mendedahkan rungutan Abdullah yang sebelum ini hanya desas desus dikalangan sekumpulan kecil pegawai kerajaan. Kini ianya telah tersebar hingga ke portal pro-pembangkang.

Disebarkan pembangkang

Laporan tersebut tidak dapat diperolehi secara online tetapi disiarkan di Berita Harian edisi hari minggu semalam bertarikh Julai 1hb.

Namun begitu, ia telah dilaporkan semula oleh portal pro-pembangkang yang diuruskan oleh bekas-bekas wartawan dan penyunting dari News Straits Times, The Malaysian Insiders. Laporan mereka berbunyi: KLIK SINI UNTUK SELANJUTNYA..

HOUSE PK: Sebagai seorang Ketua Pengarang, Jalil Hamid sepatutnya tahu, kenapa KPPa kena berambus! Apa si Jalil ni sangat bebal sampai dia tak tahu pasal isu SBPA? Atau mereka ni duduk kat sana sekadar memanaskan kerusi empuk saja? Dimana tanggungjawab kamu wahai Jalil sebagai seorang ketua?

Tahukah kamu sebagai seorang ketua, KPPA atau ABu Bakar telah dipertanggungjawabkan untuk peneylarasan gaji kakitangan awam? Itu tanggungjawab dia, maka dia pun syorkan SBPA kepada PM, ada yang menceritakan Abu Bakar tak salah sebab dia hanya ikut saja apa pegawai dia bagi.

Brader Jalil, sebagai seorang ketua sebuah organisasi, apaila kamu dipertanggungjawabkan untuk sesuatu AMANAH, maka ianya menjadi tanggungjawab kamu samada gagal atau berjaya! SBPA hari tu hampir membuatkan kakitangan kerajaan benci Pimpinan sekarang, mujurlah PM dengar dan batalkan SBPA.

Aku boleh terangkan panjang dan lebar lagi, tapi kau seharusnya faham Jalil, bila gagal, walau bukan Abu Bakar yang buat benda itu, tetapi sebagai ketua, bilaman dia terima SBPA dan persembhakan kepada PM makanya dia sudah menerima perkara tersebut dan sebagai ketua dia kena bertanggungjawab la.

Apa benda ni Jalil? Adakah kamu telah ditrain sebegitu dalam NST/BH sekairanya berlaku sesuatu maka kamu lepas tangan dan salahkan pihak lain? Kau nak salahkan PM atas kegagalan Abu Bakar SPPA? Ada akai ka lu Jalil Hamid?

So tak payah nak cerita panjang la ok, Jalil Hamid, kamu tak layak duduk di NST/BH lagi, tambahan pulak sebagai Ketua Pengarang kamu sudah gagal untuk handle BH dan NST. Suratkhabar NST dan BH ni pun macam hidup segan mati tak mahu. LU dok sana pun mengabihkan beras je.

WE DEMAND JALIL HAMID TO RESIGN! Ayuh kengkawan blogger semua, kita perlukan Ketua Pengarang yang lebih berwibawa! Wahai Tuan PM! Kasi pecat je si Jalil ni. Dok kat situ pun menyemak je, dah la tak pernah nak bantu kerajaan, jadi BIAWAK HIDUP pulak lagi.

Jom mulakan kempen untuk perletakan jawatan Jalil Hamid si Ketua Pengarang yang paling bengap dalam sejarah BH/NST. Dia ni punya bengap sama macam Kali Ular! Masa untuk pembersihan di NST dan BH. AKu rindukan NST dan BH seperti dulu yang begitu gah dan mantap!

Belah la Jalil Hamid!

EURO 2012! HOUSE PK MENYOKONG ITALIA!

Posted: 01 Jul 2012 09:25 AM PDT

Pagi nanti Italia akan menentang Espanyol! Aku dengar PM turun ICT Shah Alam untuk menonton bola secara live dari sana, Noh Omar pun ada sekali. Kalau korang nak join mereka turun la kesana!

Aku yakin Itali akan menang! Berapa scorenya? Aku tak pasti yang pasti ITALI akan jadi JUARA EURO 2012

BABI PUNYA PAS! PASARAYA MYDIN PULAK MENJADI SASARAN MEREKA UNTUK EDAR RISALAH YANG MEYESATKAN!

Posted: 01 Jul 2012 08:18 AM PDT

NAMPAKNYA parti pembangkang seperti PAS sanggup menghalalkan apa saja cara untuk meraih sokongan rakyat Perak hingga sanggup menyebarkan risalah berbaur politik kepada pengunjung sebuah pasar raya besar di Ipoh, hari ini.

Tindakan penyebaran risalah yang didalangi penyokong parti cuba mengelirukan umat Islam seolah-olah solat hendaklah disinonimkan dengan pemimpin PAS kerana tertera wajah Mursyidul Am, Datuk Nik Aziz Nik Mat yang sedang mengerjakan solat secara berjemaah pada risalah tersebut.

Apakah motifnya PAS menyebarkan risalah itu kepada pengunjung pasar raya berkenaan jika bukan kerana kepentingan politik hingga sanggup memperalatkan kaum wanita dan kanak-kanak untuk memastikan cita-cita itu tercapai.

Berdasarkan maklumat yang dihantar kepada Peraktoday.com oleh seorang pengunjung yang dikenali sebagai Razman Ali, tindakan parti pembangkang itu jelas menyinggung perasaannya sebagai umat Islam.

"Sekitar jam 12 tengah hari hingga 1 petang tadi, saya bersama keluarga membeli belah di sebuah pasar raya di Ipoh.

"Ketika menuruni eskalator ke aras bawah, saya menerima risalah itu daripada seorang wanita yang dipercayai anggota PAS.

Read more...

CILI KASI TARUK! KHALID GAGAP SANGGUP PECAT EXCO DEMI PERTAHANKAN FAEKAH!?

Posted: 01 Jul 2012 06:28 AM PDT

BAU bangkai dalam pentadbiran kerajaan negeri Selangor sudah tidak dapat ditahan-tahan lagi. Khabarnya bukan sikit mata yang kelabu melihatkan perilaku Setpol yang seorang itu. Kecik, molek tapi dalam kepalanya banyak muslihat.

Dibawah dia dan seorang kawannya, diletakkan tanggungjawab untuk menguruskan Geran Selangorku bernilai RM 300 juta. Khabarnya juga, geran ini sepatutnya jadi modal pilihanraya umum akan datang, diletakkan nama geran, hanya sebagai wayang.

Tapi si Setpol ini telah ikut resmi tiang, apa yang dicanangkan dalam pembentangan bajet 2012 tempoh hari, kepada itulah yang akan dibelanjakan. Tidak ada sedikit ruang pun untuk Pengarah Pilihanraya PKR, Azmin Ali mengusik bagi tujuan persiapan kempen besar-besaran.

Inilah sebenarnya punca kenapa berlaku pertelagahan pun, berebutkan wang.

Dalam kecoh-kecoh ini semua, terselit rasa kagum, mana tak kagum, nak singkir Exco Kanan dari PAS, Datuk Dr. Hasan Ali dulupun tidak sesusah nak menyingkirkan perempuan kecik seorang ini. Exco kanan tu, pernah diwar-war nak jadi Menteri Besar pun.

Yang itu senang nak diterajang keluar, yang ini susah betul.

Ini politik 2 alam pembangkang yang patut rakyat tahu. Gebang pasal kronisme, nepotisme dan korupsi boleh tahan, tapi tanpa sedar kes Setpol ini sahaja mendedahkan begitu banyak masalah yang seringkali berkaitan dengan apa yang dia sering tuduh kepada BN.

Begini sajalah, Setpol itu bertahan sebab Wan Azizah jadi pelindungnya. Azmin tak berani nak berkeras sangat sebab Wan Azizah bini Anwar. Macam mana hebat pun pengorbanan Azmin, tetap tak boleh lawan pengorbanan Wan Azizah.

Kalau Azmin serah bini untuk dibaham lelaki, Wan Azizah biarkan suami untuk membaham isteri orang (ada video), lelaki muda (air mani dalam dubor) dan pelacur China (ada video).

Secara matematiknya, pengorbanan Wan Azizah ibarat planet, pengorbanan Azmin ibarat bulan.

Apa pun Azmin tak senang duduk juga, dia lawan cuma tak bersemuka. Orang Azmin ada dimana-mana, dalam SUK, pejabat Menteri Besar semua orang Azmin ada. Jangan tak tahu, yang dok dedah surat anak saudara minta jadi panel lawyer pun Azmin punya angkara.

Percayalah selepas ini, lebih banyak surat rasmi/rahsia yang akan kita baca. Even penulis dimaklumkan, minggu depan ada pendedahan lebih dahsyat. Dengarnya, sudah ada ejen Azmin dah jumpa blogger UMNO bertukar-tukar maklumat.

Semua ini menginsafkan penulis, ini baru di peringkat negeri, tuan-tuan bayangkan kalau puak ini menguasai peringkat persekutuan, lebih banyak drama kelakar seumpamanya akan kita lihat. Dihujung-hujung siapa yang menderita, kita juga,rakyat.

Tapi eloklah bertekak tu, kita kaup untung dari jauh je.

Sumber: MyKMU

House PK: Aku difahamkan bahawa Faekah ini sangat berkuasa hinggakan semua Exco pun kena sembah pada Faekah untuk sebarang projek, kali ini mereka dapat peluang untuk halau keluar Faekah! APa pandangan korang pasal isu ini?

WALAWEI! BERJUTA HADIR KE PERHIMPUNAN PAS KEDAH DI SERDANG, SELANGOR!

Posted: 01 Jul 2012 06:19 AM PDT

Inilah keadaan PAS kat Kedah yang sebenarnya, so aku nak bagitau si Ameno World yang tak apa jantinanya tu. Tak payahlah kau nak tuduh kata ini gambar superimpose la, ada tisu terbang la, maka video tu tak betul la sebab ini adalah kisah benar.

Begini kisahnya, satu Perjumpaan Pengundi PAS Kedah Luar Kawasan di Lembah Kelang Bersama Pimpinan PAS Kedah pada 30 Jun 2012 pada waktu petang di Stadium Tertutup MPSJ Serdang Jaya, Seri Kembangan, Selangor Darul Ehsan. Aku dapat tahu yag hadir tak smapai pun 20 orang.

Antara yang hadir ialah Dato Sri Azizan dan Mahfuz Omar. Mlaang sekali, Majlis bodoh ni tidak mendapat sambutan ramai, penganjur jangkakan seramai 2000 orang akan hadir. Korang tau tak makanan ditempah mengikut jumlah tersebut tau. Last-last yang hadir tak sampai 250 pun, Kui kui kui.

Kerusi yang disediakan ditengah gelanggang sebanyak 900 jumlahnya, secara keseluruhan yang hadir 90% orang luar dari Serdang. Orang Serdang tak sampai 50 pun. Ini bukti PAS semakin tak disukai. Padan muka. Kah kah kah
-------------------------------------------------------------------------------

Jom berjuang bersama rakan bloggers di Facebook!

Tunjukkan sokongan anda! Sila Like.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...