PAPA GOMO

PAPA GOMO


PANAS - Suhaimi Adun PKR Sri Muda Akui MB Khalid Ibrahim Mati Pucuk

Posted: 09 Mar 2012 06:00 PM PST





Kalau dah Bachol memang tak boleh nak cakap apa lagi berkenaan pemimpin Pakatan ni. Punyalah bachol sampaikan tergagap gagap nak jawap apa yang rakyat inginkan.

Suhaimi RAJA PASIR Ketua Penerangan PKR Selangor dalam kenyataan nya mendesak agar Noh Omar Timbalan Pengerusi BN Selangor berdebat dengan beliau berkenaan isu pasir. Dalam kenyataanya beliau menyatakan:

"Saya cabar Dato Seri Noh Omar jika benar beliau bukan seperti ayam jantan hanya berkokok, jaguh berkokok. Kalau beliau betul-betul mempunyai bukti betul ada salah laku yang dilakukan oleh Kerajaan Negeri berhubung dengan apa yang didakwanya di Yayasan Selangor, di Kumpulan Semesta. Dia sediakan gelanggang kita berdebat. Tak perlu panggil Menteri Besar, saya sahut cabaran. Saya sedia berdebat dengan Dato Seri Noh Omar untuk menjawab khususnya daripada segi isu pentadbiran kerajaan semasa di zaman Khir Toyo dan semasa zaman Tan Sri Khalid Ibrahim. Dia sediakan tempat saya hadir. Hantar di Tanjung Karang sekalipun saya akan pergi."

Wah hebat Suhaimi ni hahaha, ajak BERDEBAT dalam menyelesaikan isu Penyelewengan Pasir Selangor pulak. Kalau sekali dengar orang akan kata Yb Suhaimi ni ada Telor tetapi realitinya Suhaimi ni takda Telor dan boleh lah dikatakan Bachol.

Patutnya Suhaimi kata:

"Kalau betul-betul mempunyai bukti betul ada salah laku yang dilakukan oleh Kerajaan Negeri berhubung dengan apa yang didakwanya di Yayasan Selangor, di Kumpulan Semesta. kita bawa ke Suruhanjaya Diraja bagi membersihkan nama saya."

Tapi mana Suhaimi ni berani. Nak bersihkan nama sendiri pun tak berani tampil kehadapan.

Isu utama adalah penyelewengan pasir Selangor yang mana ianya melibatkan kepentingan rakyat Selangor. Penyelewengan yang berlaku sudah mencapai tahap Kronik sehinggakan Patrick Wong mati dipercayai dibunuh ekoran isu pasir Selangor ini.



8 pekerja yang dibuang KSSB juga merupakan satu isu yang serius yang mana kelapan lapan mereka dibuang kerja ekoran tidak disenangi pemimpin Kerajaan Pakatan Selangor kerana mempertikaikan penyelewengan yang berlaku dalam urusan jual beli pasir Kerajaan Selangor.

Isu penyelewengan pasir ini seharusnya dibawa ke peringkat yang profesional yang mana satu Siasatan Suruhanjaya Diraja perlu ditubuhkan bagi mengetahui dan menghukum pihak yang terlibat. Jika Suhaimi seorang Adun yang matang sudah pasti beliau menyahut cabaran Noh Omar dengan mencadangkan kepada Menteri Besar untuk menubuhkan Suruhanjaya Diraja menyiasat isu penyelewengan pasir dan dalam masa yang sama membersihkan nama beliau yang sudah terpalit dengan penyelewengan yang berlaku.

Inilah dia pemimpin Pakatan PAS, DAP dan PKR. Isu yang sepatutnya dibawa secara Profesional ingin dihala ke arah perdebatan yang tidak menyelesaikan kemelut yang berlaku. Debat hanya untuk syok sediri sedangkan tindakan dan keputusan siasatan tidak diambil kira.

Ini baru Kerajaan Selangor mereka bersikap sebegini belum lagi mentadbir Malaysia. Percayalah jika mereka menguasai kerajaan Malaysia sudah pasti setiap isu akan didebat dan buka dibawa secara profesional. Jawapnya merana badan lah rakyat Malaysia.










Gomo dengan ini mencabar Suhaimi RAJA PASIR untuk membawa isu penyelewengan Pasir Selangor ini ke Gelanggang Terhormat iaitu Suruhanjaya Diraja. Jangan jadi Bachol seperti Anwar Ibrahim yang sehingga ke hari ini masih lagi GAGAL membersihkan namanya dalam video Seks. Jangan seperti Badrul Amin penasihat ugama MB Selangor yang belum lagi membuat laporan Polis ke atas suami wanita yang beliau di tangkap khalwat.



Rakyat bukan mahukan satu perdebatan dalam mengetahui siapa yang terlibat dalam penyelewengan pasir Selangor. tetapi rakyat inginkan satu Suruhanjaya Diraja dalam membuktikan sama ada Suhaimi terlibat ataupun tidak. Takkan lah nak bersihkan nama sendiri pun takut?


Psssttt.... Pakatan ni suka bawa politik Sarkas....memang memalukan.


DAP ANTI ISLAM
PAS ITU MELAYU
UMNO ITU ISLAM

ANWAR AL-JUBURI HARUS BERTAUBAT


"Pantun Serambi Sampah"

Posted: 09 Mar 2012 07:04 AM PST





Malam ni kita layan pantun kiriman seorang pembaca Blogg Papa Gomo. Pantun yang hebat khas buat ahlol ahlolPakatan PAS, DAP dan PKR yang ada dalam Malaysia mahupun luar Malaysia. Jom layan.............

Pegi Kota Baru
Dari Tanoh Meroh
Taksub amanat Tok Guru
Bini pun ambo sedekoh

Pegi Hulu Langat
Lupa pakai kot
Benci ko UMNO sangat
Setan pun ambo ikut

Balik kapong makan baulu
Waktu petang turun sawoh
Kapirkan UMNO dahulu
Janji kito perintoh

UMNO saing MCA
PAS saing DAP
Barisan tu kapir
Pakatan ni hok suci

Pegi Masjidil Haram
Terlupo seluar londeh
Dahulu kerjasama haram
Sekarang sudah boleh

Waktu pagi pergi memburu
Bimbang pula terjumpa babi
Kalau dulu panggil Tok Guru
Loni panggil Nabi

Tgk cerita labu-labi
Sampai lupa nak mandi
Kalau hok tu panggil Nabi
Yang ni panggil Mahdi

Pergi Golok beli lidi
Ternampak pula ubat kuat
Nasib baik tak ikut Mahdi
Silap-silap kena liwat

Sedap sungguh berpoligami
Masih terliur bini orang
Kalau sudah perangai keji
Lambat laun ditahu orang

Lawak Sepah Memang spontan
Ingatkan sampah Rupanya ahli Pakatan

Hujung minggu makan kepah
Nasib baik bos bayarkan
Ingatkan tempat buang sampah
Rupanya negeri Pakatan

Sampah dibuang hari-hari
Dikutip orang seminggu sekali
Kalau tak mampu urus negeri
Buat apa diundi lagi?

Kiriman saudara Mr Belimbing

Psssttt... Puak pembangkang dipersilakan jawap pantun ni hahaha

DAP ANTI ISLAM
PAS ITU MELAYU
UMNO ITU ISLAM

ANWAR AL-JUBURI HARUS BERTAUBAT


Nurul Izzah Berang Najib Razak Potong Stim

Posted: 08 Mar 2012 11:35 PM PST






Semalam Najib Razak Perdana Menteri Malaysia mengumumkan pembatalan skim SPBA yang dilihat ramai kakitangan kerajaan ianya tidak adil buat mereka kerana hanya mengguntungkan VVIP dalam Kakitangan kerajaan.

Dalam masa yang sama Najib Razak mengumumkan kenaikkan gaji kakitangan awam sebanyak 13% yang mana pembayaran bermula sejak bulan Januari 2012. Tunggakan kenaikkan gaji tersebut akan dibayar mulai bulan Mac dan juga April ini kepada kakitangan kerajaan keseluruhannya.



Syabas Najib Razak dan juga Kerajaan Barisan Nasional.

Dari respon yang Gomo lihat ramai kakitangan kerajan yang gembira akan pengumuman Najib Razak ini. Ramai yang berasa lega bukan kepalang kerana mereka menolak SBPA ini sejak ianya mula diperkenalkan lagi. Bukan sahaja kakitangan awam yang berasa gembira malah para peniaga juga turut senang hati kerana kesan kenaikkan gaji kakitangan kerajaan ini akan membawa rezeki lebih buat mereka.

Yang tak seronok cuma Nurul Izzah Ahli Parlimen Lembah Pantai dari PKR. Kenapa beliau tidak seronok sedangkan kakitangan kerajaan beronok ronok akan pembatalan skim SBPA? Apa yang membuatkan Izzah kurang bernafsu dengan keputusan Najib Razak?

Kata Nurul Izzah:

"Hanya setelah didesak menerusi kritikan yang dibawa oleh Pakatan Rakyat berserta wakil-wakil pekerja CUEPACS barulah tindakan seraya 'sudah terhantuk baru terngadah' diambil oleh Perdana Menteri hari ini," kata Naib Presiden KEADILAN, Nurul Izzah Anwar dalam satu kenyataan hari ini.

Menurut Izzah, pembatalan SBPA itu juga menggambarkan kegagalan kerajaan untuk prihatin terhadap jurang pendapatan penjawat awam, dan mempamerkan sikap sambil lewa dan elitis pemerintah"


Nurul Izzah Ahli Parlimen Lembah Pantai yang sepanjang beliau berkhidmat boleh dibilang berapa kali sahaja turun kepadang berjumpa dengan penduduk Lembah Pantai. Nak kata beliau prihatin masaalah rakyat Malaysia tu kita lupakan sahaja kerana di Lembah Pantai Parlimen beliau sendiri pun apa pun tidak dijayakan demi penduduk setempat Lembah Pantai.

Nurul Izzah menyatakaan bahawa Hasil Desakan "Pakatan Rakyat" maka Kerajaan membatalkan SBPA. What??? Desakan dari Pakatan Rakyat? Bila mereka desak untuk kerajaan batalkan SBPA? Bila ni? Cer tolong Gomo nyatakan bila dan dimana kenyataan mahupun ceramah ataupun Demo yang mereka lakukan dalam membantah SBPA ini?


Mana Pemimpin Pembangkang Dalam Perbincangan
SBPA ni? Mana satu mana? Hoii Mana?

Ini lah Puak Pembangkang yang cukup ligat SPIN sesuatu isu. Umum mengetahui Kerajaan Malaysia amat prihatin dalam menjaga kebajikan rakyat Malaysia. Barisan Nasional bukan baru sepenggal mentadbir Malaysia tetapi sejak Kemerdekaan lagi sudah menjaga rakyat Malaysia yang berbilang kaum ini. Setiap keputusan akan diperhalusi bagi memastikan rakyat tidak mendapat kesan yang besar ataupun terjejas dek kerana keputusan kerajaan.

Maka oleh sebab itulah Najib Razak membatalkan skim SBPA bagi memastikan rakyat tidak mendapat musibat apabila SBPA dilaksanakan kelak. Kerajaan menilai dan membuat keputusan melalui penilaian yang bijak dan bukan disembang dikedai kopi macam Mahfuz Omar dok buat.



Apakah anda semua tahu bahawa penyokong SBPA dilaksanakan adalah mereka dari pakatan Pembangkang ini? Mereka lah yang sebenarnya beriya iya agar kerajaan BN melaksanakan SBPA agar memastikan kakitangan awam yang beratus ribu lain akan naik angin dengan keputusan kerajaan dan seterusnya memastikan BN tidak akan memperolehi Undi dari kakitangan kerajaan yang marah itu.

Itu lah harapan sebenar Nurul Izzah dan juga kepimpinan Pakatan Pembangkang. Dan bila Najib Razak umumkan SBPA dibatalkan maka terhuyung hayang lah mereka kerana tidak dapat menyerang Kerajaan dan manghasut kakitangan Kerajaan yang lain. Pendek kata mereka dah pun CHEKMATE.

Buat kakitangan Awam bersyukurlah dengan pembatalan SBPA ini dan juga kenaikkan gaji yang diumumkan Kerajaan. Pastikan negara terus maju dan makmur bersama Barisan Nasional kerana setiap keputusan yang dilakukan kerajaan pastinya memikirkan kesan sampingan yang rakyat akan terima. Berbeda dengan pembangkang yang hanya padai bercakap dan adu sana sini berbanding melaksanakan tugas dalam menjaga rakyat Malaysia.



Ingat lah wahai kakitangan Awam bahawa Tony Pua dari DAP sekutu PAS dan PKR telah menyatakan secara jelas jika mereka Pakatan menang dan menawan Putrajaya pada PRU 13 ini pekara pertama yang akan dilakukan DAP adalah memastikan SEPARUH Kakitangan Awam dibuang. Jadi renung renungkanlah.......


Psssttt... Nurul Izzah nak balik Permatang Pauh...... awat tak bertanding je kat Lembah Pantai?

DAP ANTI ISLAM
PAS ITU MELAYU
UMNO ITU ISLAM

ANWAR AL-JUBURI HARUS BERTAUBAT

-------------------------------------------------------------------------------

Jom berjuang bersama rakan bloggers di Facebook!

Tunjukkan sokongan anda! Sila Like.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...