tun faisal dot com

tun faisal dot com


[Video] @TianChua kantoi menipu di sidang media #PenipuRakyat

Posted: 22 Apr 2014 05:11 PM PDT




Nama pun Penipu Rakyat. Kalau Anwar Ibrahim boleh menipu tentang 40,000 pengundi Bangladesh kemudia nafikan, apa lagi Tian Chua. Sampai bila lah macai-macai akan terus tertipu dengan pemimpin-pemimpin PR, gelap hati agaknya... 


#KrisisAirSelangor jejas keyakinan dan operasi pelabur, apa kata Tok Pa dan Exco PR Selangor? #OpsBaldi

Posted: 22 Apr 2014 02:00 AM PDT


Krisis Air Selangor jejas keyakinan pelabur tempatan dan luar negara terhadap kerajaan Negeri Selangor 



Persatuan Pekilang Pekilang Malaysia (FMM) - kos air pengilang meningkat kepada RM 150,000 sehari, jika tidak mereka akan rugi RM 15 juta sehari..



Krisis Air Selangor sebabkan Nestle rugi RM 15 juta sehari, 500 orang pekerja kontrak bakal kehilangan kerja...



Apa penyelesaian terbaik yang boleh difikirkan oleh Exco Kerajaan Negeri?




"Ambil peluang masa hujan ni..." - sumber



Banyak air di Serdang, 21 April 2014

Sembah Mayat Karpal: Keadilan Daily cuba cipta hadis palsu untuk selamatkan Anwar?

Posted: 21 Apr 2014 11:30 PM PDT



Terdapat kecenderungan yang menakutkan di kalangan pembangkang yang sanggup mengada-adakan hadis palsu bagi menyokong perbuatan pemimpin mereka yang menyalahi aqidah dan hukum-hukum Islam. 

Kecenderungan ini bukan sesuatu yang mengejutkan kerana mereka sanggup melakukan apa saja demi mendapatkan kuasa. Bagi Melayu sosialis, pluralis dan mungkin juga ada di kalangan mereka yang agnostic deist dan atheis di dalam PR, bukan masalah untuk mentafsirkan secara salah ayat al-Quran dan hadis, contoh untuk memberi justifikasi terhadap penggantian Biblical God kepada Allah dan menghalalkan demonstrasi jalanan. Malah mereka sanggup mengada-adakan hadis semata-mata untuk mempertahankan pemimpin mereka.



Dengar apa kata Azhar Idrus

Isu Tunduk Jenazah oleh Pemimpin PR

Keadilan Daily, Suara rasmi PKR memetik Anwar Ibrahim memberitahu bahawa Nabi Muhammad saw telah tunduk kepada jenazah bukan islam musyrik... 

Perkataan tunduk rupanya tidak ada disebut di dalam kitab hadis. Hadis mana digunakan oleh Anwar kita tidak pasti.

Antara berdiri dan tunduk jauh bezanya sejauh langit dan bumi...

Di bawah ini disalin semula hadis sahih muslim yang diterjemahkan untuk panduan anda agar tidak  menundukkan kepala kepada jenazah bukan Islam.

Hadis riwayat Amir bin Rabiah ra., ia berkata:

Rasulullah saw. bersabda: Apabila kalian melihat iringan jenazah, maka berdirilah menghormatinya sampai iringan jenazah itu lewat meninggalkan kalian atau sampai diletakkan dalam kubur. (Shahih Muslim No.1590)

Hadis riwayat Abu Said ra., ia berkata:

Rasulullah saw. bersabda: Apabila kalian mengiringi jenazah, maka janganlah kalian duduk sebelum jenazah itu diletakkan. (Shahih Muslim No.1591)

Hadis riwayat Jabir bin Abdullah ra., ia berkata:

Ada iringan jenazah lewat, lalu Rasulullah saw. berdiri menghormatinya dan kami ikut berdiri bersama beliau. Kemudian kami berkata: Wahai Rasulullah, jenazah itu adalah jenazah Yahudi. Rasulullah saw. bersabda: Sesungguhnya kematian itu menggetarkan, maka jika kalian melihat iringan jenazah, maka berdirilah. (Shahih Muslim No.1593)

Hadis riwayat Qais bin Saad ra. dan Sahal bin Hunaif ra.:

Dari Ibnu Abu Laila bahwa ketika Qais bin Saad ra. dan Sahal bin Hunaif ra. sedang berada di Qadisiyah, tiba-tiba ada iringan jenazah melewati mereka, maka keduanya berdiri. Lalu dikatakan kepada keduanya: Jenazah itu adalah termasuk penduduk setempat (yakni orang kafir). Mereka berdua berkata: Sesungguhnya Rasulullah saw. pernah dilewati iringan jenazah, lalu beliau berdiri. Ketika dikatakan: Jenazah itu Yahudi, Rasulullah saw. bersabda: Bukankah ia juga manusia?. (Shahih Muslim No.1596)




-------------------------------------------------------------------------------

Jom berjuang bersama rakan bloggers di Facebook!

Tunjukkan sokongan anda! Sila Like.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...