BADUT RAKYAT

BADUT RAKYAT


FAKTA !!! DI MANA #ANWARIBRAHIM KETIKA PEMIMPIN #PAS SAKIT ???

Posted: 19 Apr 2014 08:00 AM PDT


gambar di atas menunjukkan segalanya siapa Anwar Ibrahim.kata ketua pembangkang ??? di mana anda semasa pemimpin PAS sakit ??? kata nak keadilan ??? kalau nak keadilan,semua yang sakit perlu di lawat,bukan hanya pemimpin DAP !!! ada faham kaaa ??? semasa anda sakit wahai anwar ibrahim,ustaz Haron Din jenguk anda,bila Ustaz Haron Din sakit,mana anda ??? adakah pemimpin PAS ini jijik di mata Anwar Ibrahim ???

PATUT KAH PUAK PAS SOKONG ANWAR IBRAHIM ???

APA KATA ANDA ???

RENUNG-RENUNGKAN 

FAKTA !!! #KARPALSINGH TERIMA #PEMBALASAN KERANA #KEJAHATAN SENDIRI !!! WAJIB BACA !!!

Posted: 19 Apr 2014 05:00 AM PDT


ini adalah untuk renungan bersama,ini juga adalah kenyataan.saya terpaksa keluarkan fakta ini khas untuk anda wahai pembaca Badut Rakyat TERUTAMA PEMBANGKANG !!! Sila baca sampai habis dan kemudian anda fikirkan.Jika anda rasa apa yg dikatakan ini betul dan anda setuju,sila sebarkan pula kepada rakan,kenalan dan ahli keluarga anda.Jika anda tidak setuju,sila abaikan.Hari Rabu tanggal 22 Oktober 1997 jam 5.14 petang (mengikut hansard Parlimen),ahli parlimen Jelutong,Tuan R. Karpal Singh telah membangkitkan dalam Dewan Rakyat kegiatan homoseksual Timbalan Perdana Menteri ketika itu,Datuk Seri Anwar Ibrahim.Ini berikutan satu perjumpaan yang telah diadakan oleh Karpal Singh dengan bekas pemandu Datin Seri Wan Azizah,iaitu Azizan Abu Bakar sebelum itu yang mengadu kepada Karpal beliau tidak tahan diliwat Anwar Ibrahim.Satu akaun bersumpah juga telah dibuat oleh Azizan melalui firma guaman Karpal Singh.

Memandangkan Karpal membangkitkan perkara itu di dalam Dewan Rakyat,iaitu satu institusi yang tinggi dan berintergriti dalam negara,serta kedudukan Dewan Rakyat itu yg tidak membolehkan ahli-ahlinya berbohong,maka Perdana Menteri ketika itu Datuk Seri Dr Mahathir mengambil serius dakwaan tersebut dan telah mengarahkan satu siasatan dijalankan oleh polis.Manakala Anwar Ibrahim tidak berani membawa usul untuk merujuk Karpal kepada J/kuasa Hak dan Kebebasan Parlimen.Ini menguatkan lagi bukti bahawa apa yang dikatakan Karpal Singh adalah betul.Hasil siasatan yang dijalankan polis mengesahkan Anwar terlibat dalam kegiatan homoseks.Pada 2 September 1998,Datuk Seri Dr Mahathir telah bertindak memecat Anwar sebagai TPM dan Menteri Kewangan.Setelah ditahan dan didakwa di Mahkamah kerana kesalahan meliwat Sukma,Munawar Anes dan Azizan Abu Bakar,tiba-tiba Karpal Singh selaku orang pertama yang mendedahkan kegiatan homoseks Anwar telah bertukar arah dan terlibat dalam barisan peguambela Anwar pada 1999 untuk perbicaraan kes liwat yang dibangkitkan olehnya sendiri pada 1997. Daripada 1999 hingga 2005 memakan masa 6 tahun. 

Oleh kerana kemunafikkannya itu,pada 2005 Karpal telah terlibat dalam satu kemalangan jalan raya di Pulau Pinang yang membuatkan beliau lumpuh dan terpaksa bergerak atas kerusi roda.Tahun 2008 Anwar Ibrahim ditangkap dan didakwa kali kedua atas kesalahan homoseks,iaitu meliwat Saiful Bukhari Azlan.Walaupun dalam keadaan lumpuh dan berada atas kerusi roda Karpal sekali lagi bertindak sebagai peguambela Anwar dan mempertahankan kegiatan homoseks Anwar.Daripada 2008 hingga 2014 memakan masa 6 tahun.Selepas enam tahun Kemalangan,Karpal kemalangan lagi sekali dan akhirnya kemalangan itu meragut nyawanya.Beliau mati dalam keadaan yang sangat ngeri.Dimana mukanya dalam keadaan senget dan matanya terbeliak.Beliau sendiri yang mendedahkan kegiatan homoseks Anwar dan kemudiannya beliau sendiri pula yang mempertahankan kegiatan homoseks Anwar. 

Tindakannya itu membuat orang ramai keliru dan seterusnya membuat masyarakat berpecah belah.Mungkin inilah balasannya terhadap manusia yang jahat seperti Karpal.Akhir kata marilah kita sama-sama renungkan pengajaran atau iktibar yang boleh kita ambil daripada peristiwa ini.

APA KATA ANDA ???

RENUNG-RENUNGKAN

BREAKING NEWS !!! SURAT TERBUKA UNTUK #USTAZDON DIDEDAHKAN !!!

Posted: 19 Apr 2014 01:30 AM PDT


Bismillahirrahmanirrahim.Dengan nama Allah yang Maha Pengasih lagi Maha Penyayang. 

Salaam a'laikum warah matullahi wabarakatuh. 

Ke hadapan Ostad Don Daniyal yang dihormati,moga anda dan keluarga berada di bawah lembayung kasih sayang dan rahmatNya, InshaAllah. Wahai Ostad, Baru-baru ini seantero Tanah Melayu gempar dengan dua dakwaan anda : 

1. Bani Tamim itu merujuk kepada Tanah Melayu 
2. Fatwa Syaikh Ali Jumaah tentang halalnya darah ikhwan itu benar 

Saya tidak mahu mengulas panjang perkara nombor satu itu, memandangkan sudah ramai cerdik pandai dan tokoh-tokoh agama menegur dan mengkritik anda untuk itu.InshaAllah saya yakin ostad dapat menerima teguran-teguran yang dilontarkan dengan baik dan berlapang dada.Cuma saya masih ternanti-nanti sekiranya ada video atau rakaman suara anda yang meminta maaf dan menarik balik kenyataan itu.Sekiranya ada bolehlah sesiapa letak pautannya pada ruangan komen post ini. 

Wahai Ostad, 

Tujuan surat ini ditulis adalah untuk bertabayyun dengan anda,sepertimana yang diseru oleh anda sendiri.Secara spesifiknya tentang dakwaan anda yang nombor dua itu.Untuk rekod,jujur saya sendiri tidak mendengar dan melihat video youtube Anda yang sudah menjadi viral itu.Saya hanya berkesempatan untuk menonton video balas anda,yang menjawab kritikan dan teguran orang ramai tentang dakwaan anda yang sungguh liar itu.Itu pon tak sempat nak habis.Maka tulisan ini banyak berdasarkan komen-komen dan tulisan yang saya baca di alam maya,juga borak-borak dan cakap-cakap mereka yang pernah menonton video itu dengan mata kepala mereka sendiri.Oleh sebab itu,saya mohon maaf awal-awal,andai ada perkara-perkara yang disebutkan di sini tidak tepat dan tersasar daripada apa yang anda maksudkan.Untuk mengelakkan kontroversi dan daripada berlaku tidak adil kepada anda, apa yang akan saya tuliskan akan bersifat lebih umum dan meluas.Harapnya begitulah. 

Wahai Ostad, 

Sebelum itu,ingin saya jelaskan di sini,betapa saya amat menghormati anda.Anda merupakan figure agama yang amat diminati masyarakat.Anda sentiasa menjadi rujukan dan ikutan masyarakat dek besarnya pengaruh anda dalam kalangan mereka.Malah saya sendiri pernah mendengar ceramah anda secara langsung suatu ketika dahulu.Jujur,saya amat terhibur dan kagum dengan perkongsian yang anda berikan.Apatah lagi anda berceramah ketika itu dengan memakai kot sepasang,lengkap dengan cermin mata hitam.Fuh.Anda adalah manifestasi bahawa untuk menjadi seorang ostad,tidak semestinya perlu sentiasa memakai serban dan jubah.Dengan pendekatan anda ini,anda telah berjaya menarik minat ramai anak muda untuk lebih dekat dan selesa dengan agama.Bukan anak-anak muda sahaja, malah makcik-makcik juga.

Eh.Oleh sebab itu,topi saya untuk anda.Bukan semua tokoh agama berjaya mencapai status dan kejayaan seperti yang anda kecapi sekarang.

Wahai Ostad,

Namun kebenaran tetap kebenaran.Meski pahit,saya wajib menegakkannya.Saya menulis ini dengan penuh sedar bahawa saya mengambil risiko yang besar untuk ditempelak dan dikritik habis-habisan oleh para peminat anda.Saya sanggup mengambil risiko itu.Mungkin sudah banyak teguran dan kritikan yang ostad terima tentang isu ini.saya tidaklah berniat untuk menambahkan lagi beban dan keserabutan pada anda.Namun saya merasakan,perlu untuk saya menyuarakan pendapat dan pandangan saya selaku wakil kepada ramai anak muda yang tidak bersetuju dengan kenyataan anda itu. Ok perasan la pulak bila masa kau orang lantik saya jadi wakil kan.Eheh.Saya bukanlah apa-apa.Bukan juga siapa-siapa jika hendak dibandingkan dengan anda.Saya hanyalah seorang insan yang masih lagi hingusan dan bertatih untuk menjadi seorang hamba yang diredhaiNya.

Saya tiada sijil agama dari mana institusi pengajian.Juga tidak pernah mendapat tauliah untuk memberikan ceramah agama. Yang saya ada hanyalah ilmu-ilmu yang saya perolehi dari bulatan gembira dan konferens riang yang saya hadiri.Juga kadang-kadang tu adalah bertalaqqi ilmu dengan seorang dua ostad yang saya kenali.Dan sudah tentu,banyak juga ilmu dan pengetahuan yang saya perolehi daripada bacaan-bacaan yang saya lakukan.Selain itu,saya bukanlah seorang tokoh agama pada pandangan mata masyarakat. Namun itu tidak bermakna saya tidak berhak untuk menyuarakan rasa hati dan pendapat saya. Apatah lagi dakwaan dan tuduhan anda itu amat berat dan dekat dengan diri saya. 

Wahai Ostad,

Dengan bersetuju malah menyokong fatwa yang dikeluarkan oleh Syaikh Ali Jumaah yang menghalalkan darah ikhwan dan sesiapa sahaja yang menentang kerajaan di Mesir,anda telah membuat suatu kesilapan yang besar.Sebagai seorang figure yang berpengaruh dalam masyarakat, anda telah memberi isyarat bahawa darah seorang Muslim itu halal apabila dia menentang kerajaan yang memerintah. Entahlah, mungkin ada hadith-hadith atau ayat-ayat al-Quran yang membenarkan hal tersebut, tetapi jika mahu diikutkan dengan ilmu saya yang seciput ini, hasil daripada pembacaan yang saya tidak seberapa ini, darah seorang Muslim itu amat tinggi nilainya di sisi Allah, malah lebih bernilai lagi daripada Kaabah di Mekah itu! 

"…bahawa barangsiapa membunuh seseorang, bukan kerana orang itu membunuh orang lain, atau bukan kerana berbuat kerosakan di muka bumi, maka seakan-akan dia telah membunuh semua manusia."

[al-Ma'idah, 5:32] 

Sedangkan nyawa bukan Islam pon diangkat martabatnya oleh Islam, apakan lagi nyawa kita sesama Muslim. 

"Ketika itu kami berada di tempat ibadah bukan Islam, lalu dilalukan di hadapan kami jenazah bukan Islam. Maka kami berdiri.Dikatakan kepada kami bahawa itu ialah mayat seorang majusi.Maka kami berkata kepadanya, "Sesungguhnya pernah dilalukan di hadapan Nabi SAW seorang jenazah bukan Islam, lalu Nabi SAW berdiri. Dikatakan kepada Nabi SAW bahawa itu adalah jenazah Yahudi, maka baginda berkata kepadanya, "Bukankah ianya juga adalah insan yang bernyawa." 

[Hadith Riwayat Bukhari dan Muslim] 

Wahai Ostad, 

Kalaupon benar ikhwan dan mereka yang menentang kerajaan itu adalah golongan bughah,takkanlah bunuh itu adalah satu-satunya solusi yang ada? Adakah darah dan nyawa saudara sesama Islam itu begitu rendah harganya, hanya kerana mahu menegakkan sebuah kerajaan yang zalim? Dan jika benar Syaikh Ali Jumaah itu seorang ulama' yang adil dan mulia, mengapa dia tidak mengeluarkan fatwa yang sama ketika puak-puak tamarrud merancang makar-makar untuk menjatuhkan Presiden Mursi..?? Maaf, tapi saya langsung tidak boleh menerimanya apabila hujah anda untuk menyokong hujah Ali Jumaah adalah kerana dia pernah bermimpi bertemu Rasulullah SAW dan kononnya, baginda lah yang mengarahkan agar dilakukan pembantaian kejam dan zalim terhadap penyokong Mursi dan penentang kerajaan al-Sisi. 

Aduhai Ostadku. 

Agaknya sebab itulah,pengasas Ikhwanul Muslimin,Almarhum Imam Hassan al-Banna datang dengan Usul 20nya, di mana pada Usul 3,dinyatakan dengan jelas: 

"Iman yang benar, ibadah yang sahih dan mujahadah mengandungi cahaya dan kemanisan yang diberikan Allah ke daalam hati hambaNya yang dikehendaki. Namun ilham, lintasan hati, kasyaf dan mimpi bukanlah dalil hukum syarak dan tidak diambil kira kecuali jika tidak bercanggah dengan hukum-hukum dan nas-nas agama." 

Usul ini amatlah relevan kerana rupa-rupanya di zaman ini, memang wujud ramai golongan yang mendakwa bermimpi itu dan ini untuk menjustifikasikan tindakan atau rancangan mereka yang terang tang tang menyalahi syarak! Menggunakan hujah mimpi untuk kepentingan diri sendiri! Lahawla wala quwwata illa billahil 'alliyil adzim. Dr. Asri Zainul Abidin juga telah menjawab isu ini di dalam penulisannya. Anda bolehlah membacanya di sini. Tak cukup dengan Dr. Asri, Syaikh Yusuf al-Qardhawi juga pernah menempelak fatwa Ali Jumaah itu. Kritikan Syaikh Yusuf Qardhawi, seorang ulama' kontemporari ulung di era moden ini terhadap kecurangan Syaikh Ali Jumaah boleh dibaca di sini. 

Wahai Ostad, 

Berkaitan dengan isu salafi dan wahhabi ini, saya mahu bertanya kepada anda.Jika benar lah ahli ikhwan itu ramainya terdiri daripada golongan salafi dan wahhabi,mengapa di Mesir itu mereka tidak sertai sahaja parti Salafi an-Nur, yang sememangnya sudah terang lagi bersuluh merupakan jemaah dan perkumpulan golongan Salafi? Adakah mereka itu musuh dalam selimut, api dalam sekam, gunting dalam lipatan dalam pertubuhan Ikhwanul Muslimin? Sungguh,saya tidak dapat mengotakkan fakta itu.Lucu sekali apabila difikirkan,selama ini geng-geng salafi sering menuduh ikhwan sebagai ahli bidaah. Di satu pihak pula, geng-geng tarikat sufi menuduh ikhwan sebagai salafi dan wahhabi. Yang untung siapa? Musuh-musuh Islam yang menyaksikan perbalahan sesama Muslim ini dengan penuh riang gembira dan keterujaan sambil makan popkon panas perisa karamel masin. Saya hanya mampu menggeleng kepala. 

Wahai Ostad, 

Poinnya adalah,anda adalah seorang figur yang disegani oleh ramai orang dan sebahagian besar daripada masyarakat di Malaysia ini.Anda bertanggungjawab dengan apa yang anda katakan, apatah lagi apabila ia memberi pengaruh yang besar kepada sudut pandang dan perspektif mereka. Dengan mengatakan ikhwan itu wahhabi,anda secara efektifnya juga telah melabel semua orang yang menyertai bulatan gembira (Baca: Usrah) itu juga wahhabi. Itu adalah satu tuduhan berat yang tidak boleh diterima akal. Dan disebabkan oleh anda yang cukup berpengaruh itu, tidak mustahil sekiranya ada orang yang akan lari dan menolak ajakan-ajakan untuk menyertai bulatan gembira kerana takut dilabel sebagai salafi dan wahhabi. Aduhai. Oleh sebab itu saya katakan di awalan tadi, tuduhan/dakwaan anda itu amat berat dan sangat dekat dengan saya dan saya yakin, berat dan dekat juga dengan ramai lagi orang di luar sana. Anda menyeru agar asatizah dan ramai orang di luar sana untuk bertabayyun dengan anda. Bagaimana pula sikap anda dengan ikhwan? Apa mereka tidak layak untuk mendapat tabbayun daripada anda? Adakah anda sudah meneliti fakta-fakta yang ada, membuat kajian dengan terperincinya, sebelum membuat tuduhan yang semberono yang sebegitu rupa? 

Wahai Ostad, 

Izinkan saya menutup penulisan ini dengan sepotong hadith : "Barangsiapa yang beriman dengan Allah dan hari akhirat, maka hendaklah dia berkata baik atau diam."

[Hadith Riwayat Bukhari dan Muslim] 

Harapnya anda dapat menerima teguran ini dengan baik dan berlapang dada.Tidaklah ada niat lain saya menulis ini melainkan sebab rasa hormat dan kasih saya kepada anda fillah. Moga anda dapat merenungi kembali dakwaan dan kata-kata anda yang menimbulkan kontroversi itu. Dan sekiranya perlu, saya amat berharap anda dapat menarik kembali kenyataan anda itu dan membuat permohonan maaf kerana sungguh, anda telah mengguris banyak hati dan perasaan di luar sana. Dan sekiranya saya telah mengguris hati atau perasaan anda atau keluarga, saya memohon maaf sesungguhnya. Bukan untuk mencari populariti. Bukan juga untuk mendamba publisiti. Cuma saya tahu ramai yang tidak bersetuju dengan pendapat anda yang satu ini dan saya merasakan perlu untuk saya menyampaikannya. Moga Allah ampunkan dosa-dosa saya, anda dan kita semua, biidznillah. Sekian, terima kasih.

Yang benar, 
Inche gabbana 
Angel Pakai Gucc

surat ini dihantar dari Email khas untuk Ustaz Don.Sila beri surat ini kepada beliau

APA KATA ANDA ???

RENUNG-RENUNGKAN

EKSKLUSIF DAN FAKTA !!! #KARPALSINGH MATI MENINGGALKAN HUTANG !!! HUTANG APA ??? WAJIB BACA !!!

Posted: 18 Apr 2014 10:00 PM PDT


pepatah ada mengatakan,Harimau Mati Meninggalkan Belang.Tapi dalam kes Karpal singh ni,lain pulak ceritanya.Dia pergi meninggalkan hutang.saya bukan nak kacau urusan peribadi karpal singh,tapi ini adalah kenyataan,lagipun keluarga tengah meratapi pemergian beliau.apapun,hakikat tetap hakikat.Kebenaran tetap perlu ditegakkan.kita perlu terima realiti mengenai perkara tersebut.Kebenaran itu memang susah untuk kita telan.pemergian Si Karpal tu telah membawa bersama satu persoalan mengenai dakwaan yang telah dibuat pada tahun 1997 yang lalu.Pada ketika itu,Karpal Singh telah membuat tuduhan terhadap anwar ibrahim secara terang - terangan mengenai salah laku moral didalam sidang Parlimen.

Waktu tu jugak Karpal Singh membuat desakan supaya anwar ibrahim digugurkan dari jawatan sebagai Timbalan Perdana Menteri dan Menteri Kewangan.Kata Karpal,dia boleh membawa saksi serta mangsa yang terbabit dalam salah laku moral hubungan seksual luar tabiie anwar ibrahim sebagai bukti.Malah,pada waktu itu juga,Karpal sendiri yang menjadi wakil kepada Bekas Pemandu Peribadi Wan Azizah menghadapi anwar ibrahim di mahkamah.Maka,keputusan pihak mahkamah yang mendapati bahawa anwar ibrahim seorang Peliwat adalah hasil kerja yang ditinggalkan oleh Karpal singh. 

kenapa dalam kes liwat kali kedua yang melibatkan anwar ibrahim dengan Saiful,Karpal singh tiba - tiba berubah arah dan menjadi Ketua Peguam untuk anwar ibrahim ??? adakah kerana duit ??? Perkara itu yang masih lagi menjadi satu tanda tanya kepada seluruh rakyat Malaysia sehingga hari ini dan jawapan kepada persoalan itu telah dibawa Karpal ke dalam kubur. 

Kesimpulannya, Karpal singh masih lagi berhutang besar dengan seluruh rakyat Malaysia mengenai dakwaan yang dia buat.Sekarang siapa yang nak melunaskan hutang dia tu ??? Mampu ke anak dia nak langsaikan hutang tersebut ??? cuba anda fikirkan soalan ni baik-baik.saya tuju soalan ini kepada pembaca dari pembangkang yang suka sangat sokong anwar ibrahim tu.bukti dah ada tapi masih lagi kata bukan anwar,habis tu muka dah sebijik tu sapa dia ??? takkan adik anwar ??? takkan abang anwar ???

APA KATA ANDA ???

RENUNG-RENUNGKAN

EKSKLUSIF !!! PRK !!! LALUAN SUKAR BUAT #BN DI #BUKITGELUGOR !!!

Posted: 18 Apr 2014 07:00 PM PDT


Kini,mahu tidak mahu akan diadakan Pilihanraya Kecil Bukit Gelugor.Tinggal masa dan tarikhnya akan diumumkan.biasanya,selepas Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) menerima notis kekosongan dari Speaker Dewan Rakyat dan mengadakan mesyuarat.Sebelum ini ada tanda tanya apakah kerusi parlimen itu akan kosong selepas Karpal Singh dijatuhkan hukuman denda RM4,000 selepas kerana menghamburkan perkataan berbaur hasutan terhadap Sultan Perak pada 2009.Atas kertas,laluan untuk BN menang dalam PRK Bukit Gelugor memang sukar. 

Pada Mei 2013,Karpal menang kerusi itu dengan majoriti 42,706 dari 82,042 orang yang mengundi.Bukit Gelugor merupakan kawasan di bandaraya George Town,Pulau Pinang.Bukit Gelugor mempunyai beberapa lokasi strategi seperti Gelugor,Sungai Gelugor,Sungai Dua dan bersambung dengan Jelutong.Jelutong merupakan kerusi Parlimen Karpal sejak tahun 1970 an.namun dilepaskan beliau selepas tewas dalam PRU10 pada tahun 1999.Kekalahan pertamanya selama lebih 40 tahun menjadi ADUN dan Ahli Parlimen.

Pada PRU11,2004,beliau berpindah kawasan ke Bukit Gelugor,di mana beliau menang menewaskan calon MCA dengan majoriti tipis 1,261 undi.Bagaimanapun pada PRU12,Karpal menang bergaya dengan memperolehi 21,015 undi.Sebelum mengejutkan berbagai pihak pada PRU13 dengan rekod majoriti antara yang tertinggi iaitu 42, 706 undi.Mengikut data SPR pada 2013,P51 Bukit Gelugor mempunyai 14.48 peratus atau 11,880 orang pengundi Melayu,61,112 atau 74.49 peratus pengundi Cina, 8,660 atau 10.56 pengundi India dan 0.48 peratus atau 390 lain-lain kaum.Bukit Gelugor mempunyai 21 Pusat Daerah Mengundi (PDM) dan 432 lokaliti.Yang pasti,seperti mana-mana PRK sebelum ini,BN perlu meletakkan calon,biar sesukar manapun haluan di atas kertas. Namun rakyat perlu diberikan pilihan.

BERIKUT RINGKASAN DATA PENGUNDIAN DI BUKIT GELUGOR 

Ringkasan Data Pengundi : 

1. Jumlah Keseluruhan Pengundi Parlimen P51 Bukit Gelugor adalah 82, 042 org dgn pecahan : 

a. Melayu - 11,880 org (14.48%) 
b. Cina - 61,112 org (74.49%) 
c. India - 8,660 org (10.56%) d. Lain2 - 390 org (0.48% )

2. Perbezaan Majoriti : 

a. PRU 11 (2004) - Calon DAP tewaskan Calon MCA majoriti 1,261undi. 
b. PRU 12 (2008) - Calon DAP tewaskan MCA majoriti 21,015 undi 
c. PRU13 (2013) - Calon DAP tewaskan Calon MCA majoriti 42, 706 undi. 

3. Jumlah Daerah Mengundi - 21 PDM.

4. Jumlah lokaliti - 432 lokaliti.

APA KATA ANDA ???

RENUNG-RENUNGKAN

KANTOI !!! #MH370 !!! KENYATAAN #ANWARIBRAHIM NAK PERBODOHKAN RAKYAT DIDEDAHKAN !!!

Posted: 18 Apr 2014 05:00 PM PDT


Ketua Umum PKR,Anwar Ibrahim diselar kebanyakan masyarakat Malaysia apabila sehingga kini masih belum memberikan kenyataan di manakah hilangnya pesawat MH370 seperti mana yang didakwanya sebelum ini.Anwar sebelum ini pernah menyatakan akan memberitahu di mana lokasi pesawat MH370 pada Khamis,10 April lepas tetapi sehingga sekarang masih belum dimaklumkan.Namun,seperti biasa Anwar berlakon kononnya beliau sakit dan tidak dapat memaklumkan kepada rakyat di manakah hilangnya pesawat MH370. 

Terbaru,Anwar dikatakan mampu menyelesaikan misteri kehilangan pesawat MH370 dalam satu saat sekiranya diberi kuasa.Akhbar Nanyang Siang Pau bertarikh 5 April lalu telah menyiarkan artikel mengenai wawancara Anwar dengan majalah Southern Weekly yang dimiliki Southern Media Group China. Artikel bertajuk satu saat yang ditulis oleh Chang Long Yan daripada Institut Kewartawanan Taima disiarkan dalam ruangan Pendapat Yuan Lun halaman C9.Ketika wawancara itu,Anwar ditanya jika dirinya seorang Perdana Menteri,bagaimanakah caranya beliau menangani isu insiden pesawat Malaysia Airlines (MAS) MH370 

Menurut Ketua Pembangkang itu,beliau hanya memerlukan waktu satu saat untuk menyelesaikan segala isu yang berbangkit.Ini betul-betul cerita dogeng dan dilihat cuba untuk memperbodohkan rakyat Malaysia dan masyarakat dunia.Sehingga kini Malaysia bersama dengan bantuan daripada negara luar sedang berusaha mencari lokasi pesawat MH370 itu biarpun terpaksa menghadapi pelbagai rintangan dan cacian daripada pembangkang serta berita fitnah daripada media luar negara.

APA KATA ANDA ???

RENUNG-RENUNGKAN
-------------------------------------------------------------------------------

Jom berjuang bersama rakan bloggers di Facebook!

Tunjukkan sokongan anda! Sila Like.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...