BADUT RAKYAT

BADUT RAKYAT


KURANG AJAR !!! #PEMBANGKANG BUAT #PARLIMEN MACAM BAPAK DIA PUNYA !!!

Posted: 11 Apr 2014 08:00 AM PDT



Tindakan bangang MP DAP kelmarin membawa anak kecil ke Parlimen bagi menyuruh kerajaan Malaysia menjaga keturunan mereka cukup memalukan !!!

Ke mana gaji mereka berbelas ribu tak termasuk elaun lain untuk menghantar anak ke pusat asuhan atau mengupah pengasuh sendiri ??? Kalau anak sendiri pun tak boleh jaga,bagaimana nak menjaga kebajikan rakyat ??? Ada jerr perkara dan semuanya nak salahkan kerajaan BN !!!

Tak mustahil selepas ini pemimpin chauvinis DAP ini akan mengusung pulak mak bapak dan atuk nenek mereka Parlimen supaya kerajaan Malaysia buka pulak pusat jagaaan orang tua

APA KATA ANDA ???

RENUNG-RENUNGKAN

#MH370 !!! KURANG AJAR !!! DS @SHABERYC !!! #ALEXCHOW MENGHINA #KERAJAAN DAN BERSIFAT #RASIS !!!

Posted: 11 Apr 2014 04:49 AM PDT


kurang ajar !!! apa masalah alex chow ni ??? nampak tak apa yang dia kata ??? bila pulak kerajaan sembunyikan semua maklumat berkenaan kehilangan MH370 ??? ada bukti ker ??? sah-sah mamat ni puak DAP rba ni.kenapa saya kata begitu ??? lihat statement mamat ni kat bawah


anda nampak tak permainan alex chow ??? nak kerr PM Kaum cina ??? nak kerr ??? kalau china,saya tak kisah.ini Malaysia !!!! hanya orang melayu jerr boleh jadi PM !!! betul tak pembaca Badut Rakyat ???

SEBARKAN !!!

APA KATA ANDA ???

RENUNG-RENUNGKAN

#REFORMASI2.0 !!! KURANG AJAR !!! #ANWARIBRAHIM TUDUH HAKIM NEGARA MACAM BOMOH !!!

Posted: 11 Apr 2014 04:49 AM PDT


Susulan hukuman penjara penjara yang dikenakan selepas didapati bersalah dalam kes liwatnya,Anwar Ibrahim jelas berang dan menyerang hakim dengan pelbagia cacian di dalam setiap ceramahnya dan yang terbaru,dalam satu ceramah jelajah Reformasi 2.0 yang bertempat di Taman Rakyat Jalan Kebun,Anwar yang juga merupakan Ahli Parlimen Permatang Pauh dengan lantangnya menghasut penyokongnya supaya membenci intitusi kehakiman negara kononnya menjadi tali barut kepada UMNO.Anwar mempertikaikan kredibiliti hakim yang terlibat dalam kes perbicaraannya dengan dakwaan tidak telus dan menggelarkan mereka umpama bomoh kerana dokumen pembelaan yang diberikan pihaknya diteliti dalam masa yang singkat sahaja.

"Fail tebal dari atas sampai bawah dalam masa sehari belum tentu habis baca,tapi hakim sekarang macam bomoh tengok saja dari atas sampai bawah, sah Anwar masuk penjara lima tahun," ujar beliau sambil disambut sorakan dari penyokongnya. 

Anwar turut menuduh bahawa segala perbicaraan kesnya itu telah diatur dan dirancang dengan teliti agar beliau disabitkan dengan kesalahan meliwat demi menyekat agendanya untuk menawan Putrajaya."Tak payah buat perbicaraan kalau sudah tahu dari awal saya masuk penjara, bukannya saya tak tahu ini rencana Umno nak jatuhkan saya tetapi saya berjanji akan tetap lawan habis-habisan, saya tak takut dengan kekejaman dan kezaliman Umno," tegas Anwar lagi. 

Jelajah Reformasi 2.0 ini diadakan ke seluruh pelosok negara untuk menarik sokongan penyokong selepas Anwar disabitkan dengan kesalahan meliwat Saiful Bukhari.Antara agenda utama Reformasi 2.0 adalah melakukan demonstrasi jalanan demi menuntut bela terhadap Anwar Ibrahim yang kononnya dianiaya pihak kerajaan.

APA KATA ANDA ???

RENUNG-RENUNGKAN

AHLI PARLIMEN #PEMBANGKANG TUNJUK KEBODOHAN DIRI DI #PARLIMEN !!!

Posted: 10 Apr 2014 11:41 PM PDT


1.propaganda terbaru dari ahli parlimen pembangkang dari DAP.Kempen bawa anak ke Parlimen tunjuk minta simpati kepada rakyat Malaysia bertapa susahnya menjadi ahli Parlimen.Apa kejadah semua ni ???

2. Nampak gayanya sampai bila rakyat hendak diperbodohkan oleh Yang Bodoh-bodoh sekalian.undi mau kerja macam hampeh.kalau saya tertengok Yb ni terhegeh-hegeh usung anak dalam parlimen memang kena maki dan sumpah seranah dari saya.itu tanggungjawab sendiri.kalau tanggungjawab sendiri pun tak boleh nak urus macamana YB-YB sekalian nak urus rakyat ??? alamat dari menyatakan suara rakyat kepada suara sendiri.sekadar lepas tengkuk sendiri. 

3. kebiasaannya kebanyakan YB lelaki yang saya kenal pun tak bawak anak ke hulu kehilir Al maklumlah memang rakyat faham tugas YB ni memang sibuk memanjang membawa sampai ke malam.kalau YB BN nya sibuk dengan perlaksanaan Dasarnya,tugasanya terhadap rakyat berbeza pula YB Pakatan Pembangkang ni sibuk nak anjur demo sini sana.brainstorming siang malam rancang nak guling kerajaan. 

4. Tindakan yang maha bangang ni boleh dikategorikan sebagai bangang abadi.mana tidaknya tindakan mereka ini sesungguhnya memalukan Malaysia.kepada YB DAPings sekalian kalau nak berlakon pon janganlah sampai over sangat.saya harapkan kepada semua nilai sendiri dengan mata hati elok kerrr tak tindakan mereka ini.

APA KATA ANDA ???

RENUNG-RENUNGKAN

5 TAHUN MALAYSIA BAWAH KEPIMPINAN DS @NAJIBRAZAK !!! APA YANG BELIAU LAKUKAN ???

Posted: 10 Apr 2014 07:00 PM PDT


TANGGAL 3 April 2009 akan terus tercatat dalam sejarah sistem politik dan pentadbiran Malaysia kerana ia melihat peralihan kuasa dari Tun Abdullah Ahmad Badawi kepada Datuk Seri Najib Tun Razak sebagai Perdana Menteri Malaysia yang ke-enam.Kini,genap 5 tahun Najib menerajui kepimpinan negara.Beberapa hari sebelumnya,beliau mengambil-alih kepimpinan UMNO,sebagai Presiden yang ketujuh bagi parti tersebut.Hakikatnya,ada pasang-surutnya,namun suhu politik tidak sama ketika beliau mengambil baton transisi penukaran kepimpinan.Najib berhadapan dengan keadaan politik tidak menentu,perpaduan antara etnik yang rapuh dan kegawatan ekonomi pada ketika itu.Hatta,konsep 1Malaysia dilancar pada 5 April 2009 yang menjadi roda untuk menyegerakan keyakinan dan kepercayaan berasaskan kepada kesedaran, kefahaman dan penerapan nilai kesepaduan kewarganegaraan ; ia didokongi oleh Pelan Transformasi termasuk Pelan Transformasi Kerajaan, Pelan Transformasi Ekonomi, Model Ekonomi Baru dan perancangan Rancangan Malaysia ke-10 yang menjadi rujukan kepada pentadbiran beliau.

Sepanjang 5 tahun,Najib menjadikan rakyat sebagai paksi pencapaian beliau yakni kesejahteraan dan pembangunan sosial dan ekonomi mereka.

Antaranya,penubuhan Tabung Amanah Saham 1Malaysia,Klinik 1Malaysia,Tabung Penyelenggaraan 1Malaysia,1AZAM (Akhiri Zaman Miskin),Kedai Runcit Kecil (TUKAR),Kedai Rakyat 1Malaysia (KR1M),Bantuan Rakyat 1Malaysia (BRIM),Projek Perumahan Rakyat 1Malaysia (PR1MA),Pusat Transformasi Luar Bandar (RTC),Teksi Rakyat 1Malaysia (TR1MA),1Malaysia For You (1M4U),1Malaysia Privilege Card, Pusat Panggilan 1Malaysia (1MOCC) dan Program Kebajikan Rakyat 1Malaysia (KAR1SMA). 

Ia terhasil dari Petunjuk Prestasi Utama yang diperkenalkan agar ada semakan kepada kekuatan,kelemahan,ancaman dan peluang yang membolehkan sokongan terus dinikmati.Enam teras Bidang Keberhasilan Utama (NKRA) iaitu mengurangkan jenayah,membanteras rasuah,peluang pendidikan,taraf kehidupan masyarakat miskin,penambahbaikan infrastruktur luar bandar dan pengangkutan awam menjadi landasan utama kepimpinan beliau ; bersesuaian dengan Pelan Transformasi Kerajaan yang dilancar pada Januari 2010 yang mana laporan pencapaiannya diumum pada Mac 2013. Najib juga telah mengumumkan pembentukan Jawatankuasa Pemilih Parlimen untuk membawa transformasi ke atas pilihan raya bersama dengan wakil pembangkang.Malahan,komitmen transformasi juga jelas apabila beliau turut menandatangani Ikrar Integriti Pilihan Raya Transpa­rency International pada 2013.Perubahan juga dilakukan beliau dalam memerihal isu sekuriti dan kedudukan warganya.

Antaranya,memansuhkan Akta Keselamatan Dalam Negeri(ISA) ; mengkaji semula Akta Mesin Cetak dan Penerbitan serta Akta Polis 1967, memansuhkan Akta Buang Negeri, Rang Undang-Undang Perhimpunan Aman dan pindaan Seksyen 15 Akta Universiti dan Kolej Universiti (AUKU) 1974.Dari lensa ekonomi,beberapa pendekatan diperkenalkan supaya wujud liberalisasi dan mekanisme yang boleh diterima ramai. Malaysia telah menjadi negara pertama memiliki institusi kewangan Islam mega dengan modal berbayar AS$1 bilion.Begitu juga dengan penubuhan Danajamin Nasional Berhad untuk memudahkan akses kepada pasaran bon. Garis panduan pelaburan Pelabur Asing juga disediakan supaya pelaburan komprehensif akan dapat diakses.Model Ekonomi baru dan Pemerkasaan Ekonomi Bumiputera pada September 2013 menggambarkan posisi beliau untuk memantapkan kedudukan ekonomi bumiputera seiring dengan agenda nasional yang lain.Dari sudut hubungan dengan negara luar, Najib mempamer hubungan jauh lebih diplomatik dalam usaha meraih sokongan berterusan dari negara luar. Ia penting supaya hubungan dalaman dan luaran dapat mengimbangi persaingan yang saling perlu memerlukan antara satu sama lain.Di samping memperhebatkan kedudukan di ASEAN yang jelas terutama dalam menjadi pengantara memeterai perjanjian damai di Filipina,Najib mendapat pengiktirafan dari kepimpinan Obama di Amerika Syarikat dan pemimpin dari Britain, Perancis, Australia dan Turki. Bagi negara Asia Tengah dan rantau Arab, Malaysia masih merupakan model contoh. 

Malahan,Najib menjadi Perdana Menteri Malaysia yang pertama bertapak di bumi Palestin. Hubungan ini turut membantu proses pencarian pesawat MH370 yang hilang sejak 6 Mac lalu.Beberapa laporan boleh dijadikan sebagai penanda aras kepada pencapaian Malaysia sepanjang 5 tahun di bawah kepimpinan Najib.Walaupun berhadapan dengan pelbagai keadaan tidak menentu sepanjang pentadbiran beliau, Kajian Global Peace Index 2013 mendapati Malaysia merupakan negara yang ke-29 paling selamat dari 162 negara seluruh dunia. Apa yang telah dilakukan di sepanjang 4 tahun pertama membolehkan beliau terus diberikan mandat untuk mentadbir negara.Walaupun berlaku pengurangan 4 kerusi berbanding 137 kerusi Parlimen sewaktu beliau mengambil alih dari Abdullah pada 2009,kemenangan 133 kerusi dari Pilihan Raya Umum (PRU) 2013 merupakan satu yang diidamkan oleh mana-mana negara dalam konteks politik muktahir dengan iklim politik global yang sentiasa berubah-ubah.Cabaran Najib pasca 5 tahun mentadbir negara adalah untuk memastikan sekurang-kurangnya mengekalkan majoriti ini jika PRU diadakan pada tahun 2018 yang kurang 15 kerusi untuk majoriti dua pertiga dan 21 kerusi untuk perubahan kerajaan.Walaupun berhadapan dengan 16 Pilihan Raya Kecil (PRK) sepanjang 2008-2013,ia tidak mengubah sebarang kerangka kuasa sebagaimana dengan 4 PRK yang dihadapi sejak Mei 2013.Namun,4 PRK yang dilalui pasca PRU Ke-13 sekurang-kurangnya membolehkan Barisan Nasional (BN) meneliti kekuatan,kelemahan dan ancaman jika mahu me­lakukan penambahbaikan dari semasa ke semasa.Begitu juga dengan beberapa isu yang masih menjadi tumpuan yang boleh menjadi dilema ke atas pentadbiran Najib. 

Isu ini termasuk isu agama,kalimah Allah,air,gula,tol.cukai pintu,tarif elektrik,harga barang,petrol,tambang LRT,tambang bas,Astro dan GST yang memerlukan penjelasan mudah dan difahami kerana ada pihak memanipulasi bukan ke atas dasar tetapi kekurangan maklumat.Ini juga termasuk dakyah pembunuhan karakter ke atas beliau dan keluarga menunjukkan bahawa ada yang masih bersifat antagonis namun saya percaya ia dilakukan kerana gusar dengan kelemahan sendiri.Aib,hina dan provokasi biasa dalam alam politik yang diharungi Najib tetapi ia sentiasa cuba diseimbangi dengan kepimpinan berteraskan kepada kepentingan umum dari diri.Sepanjang 5 tahun,Najib telah merentasi berbagai-bagai isu dan waktu yang sama memperkenalkan agenda baru untuk memelihara kestabilan,namun yang penting adalah pasukan yang ampuh; pasukan yang percaya kepada formula perkongsian kuasa sekian lama.Parti komponen perlu mengikat semula dengan asas perjuangan parti supaya ada sifat kebergantungan yang setara berpaksikan kepada kekuatansendiri supaya tidak menyukarkan proses meningkatkan populariti.Ada pemimpin yang menjadi liabiliti dengan kenyataan-kenyataan yang luar biasa dan ada pula yang meletak jawatan dari Kabinet kerana nilai perjuangan yang mudah diramal. 

Dalam fasa-fasa yang dilalui oleh Najib sepanjang 5 tahun mentadbir negara,beliau berjaya mengekalkan kestabilan walau sentiasa bertembung dengan keadaan tidak menentu.Pada Mac 2014,Najib diiktiraf mempamer kepimpinan berwibawa dan dinobat sebagai arkitek Program Transformasi Kerajaan yang dianugerahkan oleh Caux Round Table (CRT) Certificate of Principled Governance.Sebagai 'Bapa Transformasi Negara',Najib memegang amanah untuk terus mengemudi negara ke alam yang jauh lebih baik dari keadaan hari ini.Kepimpinan beliau juga tidak terlepas dari ujian tetapi mengurus konflik dan krisis tidak dapat dilakukan berseorangan.Rakyat sendiri perlu memastikan agenda memakmurkan negara dapat dicapai bersama walau mempunyai ideologi yang berbeza ke­rana masa depan negara-bangsa melangkaui apa jua kepentingan dalam merealisasikan agenda dan gagasan besar pentadbiran beliau yang dahagakan kesejahteraan yang seimbang merentasi alam geografi, garis keetnikan dan sifat kependudukannya. - HRM

APA KATA ANDA ???

RENUNG-RENUNGKAN
-------------------------------------------------------------------------------

Jom berjuang bersama rakan bloggers di Facebook!

Tunjukkan sokongan anda! Sila Like.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...