Kedah Ke KL - MctHeory

Kedah Ke KL - MctHeory


HOT! Gambar 122 Objek Misteri Dari Satelit! #MH370 #PrayForMH370

Posted: 26 Mar 2014 08:12 AM PDT


Akhirnya ada juga petunjuk baru yang boleh dikaitkan dengan kehilagan pesawat MH370. Walaupun belum pasti, tapi ia sedikit sebanyak menjadi 'spot' lebih kecil untuk para percari dan penyelamat memberi tumpuan.

AGENSI Remote Sensing Malaysia (ARSM) telah menerima data imej satelit baru dari Airbus Defence and Space di Perancis semalam berkaitan objek yang ada kemungkinan datang dari pesawat Malaysia Airlines (MAS) MH370.

Pemangku Menteri Pengangkutan Datuk Seri Hishammuddin Tun Hussein berkata imej berkenaan telah dirakam pada Ahad lepas.

"ARSM telah membuat analisis ke atas data terbaru satelit berkenaan yang menunjukkan satu kawasan di Lautan Hindi dengan keluasan kira-kira 400 km persegi menunjukkan 122 objek berpotensi dari MH370.

"Sesetengah objek bersaiz kira-kira 1 meter panjang dan objek lain ia bersaiz berbeza, sesetengah objek berwarna terang yang dijangkakan bahan berupa pepejal, ia dikesan kira-kira 2,557km dari Perth, Australia," kata Hishammuddin dalam sidang media di Pusat Dagangan Dunia Putra (PWTC) hari ini.

Menurut beliau informasi itu segera diberikan kepada pihak berkuasa Australia yang mengetuai operasi mencari dan menyelamat (SAR) di koridor Selatan di Lautan Hindi.

"Maklumat data satelit yang diterima ARSM segera diberikan kepada Pusat Koordinasi Menyelamat Australia di Perth semalam," katanya.

Hishammuddin yang juga Menteri Pertahanan berkata perlu diingatkan kesemua objek berkenaan masih belum boleh disahkan daripada peswat MH370 tetapi ia adalah satu lagi petunjuk baru dalam mengesan pesawat berkenaan.

"Kita masih belum boleh membuat pengesahan objek berkenaan adalah serpihan pesawat MH370 bagaimanapun ini adalah satu lagi petunjuk baru yang akan membantu operasi SAR pesawat MH370," katanya.
Dengan kemasukan data satelit dari Airbus berkenaan, sehingga kini terdapat empat petunjuk data imej satelit telah diterima dari Australia, China dan Perancis dengan menunjukkan objek yang berkemungkinan adalah serpihan pesawat itu.sumber SINI

Operasi SAR MH370 masuk hari ke-19 hari ini. Pelbagai spekulasi dan teori dibuat oleh pelbagai pihak, malah ada yang kata, pesawat tersebut disembunyikan dan pengumuman kerajaan Malaysia itu palsu.

Sebelum keadaan menjadi lebih melarat, adalah lebih baik bukti-bukti pesawat yang terhempas atau hilang dijumpai. Kita hanya merancang, berharap dan berdoa, namun Allah SWT yang menentukan.

Dibawah, gambar-gambar objek yang dijumpai dari satelit.

Kawasan objek yang dikesan..

Objek dari satelit..

McTheory:
Sabar menanti  untuk mengetahui misteri objek berkenaan.

HOT! Bila Dua Media Yahudi Mula Salahkan Kerajaan Malaysia! #MH370 #PrayForMH370 #BoycottCNN

Posted: 26 Mar 2014 06:12 AM PDT



Kenapa perlu media yahudi antarabangsa menghentam Malaysia dalam isu tragedi pesawat MH370 ni? Mereka sama-sama memantau dan mengikuti perkembangan isu ini dari mula, dan secara tiba-tiba mereka boleh menyalahkan kerajaan Malaysia diatas terjadinya peristiwa yang memilukan ni?

Apa yang menjadi isu disini ialah agensi berita yahudi US, FOX News dan CNN cuba mengaitkan Islam adalah pengganas dalam tragedi MH370? Apa kena mengena penganas Islam dalam hal kehilangan pesawat ni?

US nak tutup kejahatan mereka di mata dunia ke?

FOX NEWS mengatakan bahawa Pilot dan Co-Pilot yang mengemudi pesawat MH370 ketika ianya berlepas adalah PENGGANAS ISLAM. Pertanyaan tersebut juga ditanya berkali-kali? Tak cukup dengan itu, nama YDP Agung, YAB PM, dan YAB TPM juga dipersenda mereka. Apa mereka mahukan sebenarnya?

CNN juga secara membabi buta menyalahkan kerajaan dan tentera Malaysia.




Tindakan dua media US yang kita tahu sememangnya didalangi oleh yahudi, menimbulkan syak keatas teori penglibatan US didalam tragedi kehilangan pesawat MH370 tersebut.

Kenapa dan apa perlunya dua media US ini mengaitkan Islam dan kerajaan Malaysia dalam kes MH370? Apa keuntungan dan kepentingan yang mereka dapat?

Sebenarnya tuduhan yang menyatakan "Kerajaan Malaysia serta Tentera Malaysia adalah pembunuh sebenar mereka" ianya telah di mulakan terlebih dahulu oleh pihak CNN dengan agenda agar rakyat China mengikut rentak propaganda mereka untuk memburukkan imej negara Malaysia.

Apabila rakyat China mengikut rentak propaganda CNN maka mudah la kerja puak yahudi lahanatullah yang berada di sebalik CNN untuk memburuk-burukkan imej sesebuah negara Islam seperti Malaysia di mata dunia. Mudah la kerja puak yahudi lahanatullah menimbulkan perasaan "Islam Fobia".

Ingatlah bahawa yahudi lahanatullah tidak akan merasa senang sekiranya mereka tidak memburukkan imej Islam didalam sesuatu isu.

Disebabkan dua media US galak memainkan tragedi MH370 dan menyalahkan pihak yang tak sepatutnya. Ia seperti mengiakan teori yang pernah bersangkutan dengan CIA, FBI, MOSSAT dan NSA.

Kalau tak terlibat, kenapa US perlu mengelabah lebih dari sepatutnya?

McTheory:
Macam ada yang tak kena saja ni?

HOT! Bukti Kukuh Mengesahkan #MH370 Hilang Di Lautan Hindi! - CEO MAS! #PrayForMH370

Posted: 26 Mar 2014 12:12 AM PDT


Jangan asyik dengan teori dan spekulasi yang bukan-bukan, kita dengar apa si CEO MAS jelaskan dulu,

Ahmad Jauhari Yahya CEO MAS berkata, terdapat beberapa bukti kukuh yang boleh mengesahkan dakwaan MH370 hilang di Laut Hindi.

Tengok video dibawah,

HOT! Cina Dap Doakan Supaya PM Najib dan Penyokong BN Mati!! #MH370

Posted: 25 Mar 2014 08:16 PM PDT



Orang berbudi kita berbahasa, orang memberi kita merasa. Tapi kalau orang dah nak pijak kepala kita, takkan kita nak tengok saja?

Contoh macam si kafir harbi ni,


Translation dari Facebook Ng Teong yang mengecam PM dan semua anggota BN mati.

 Articlenya adalah berbunyi seperti berikut :

Ng Kok Teong (wakil DAP) menyatakan dia mewakili 130 juta Rakyat China untuk mengali kubur PM Najib dan Penyokong Parti BN, dan lapan belas keturunan semua penyokong BN.
Dia juga menyatakan hasratnya untuk mendoakan supaya PM Najib dan semua penyokong BN dan keluarganya mati dilanggar kereta. Sumber :- Taiping Mali

Betapa kurang ajarnya sekor kafir harbi ni, apakah tidak ada tindakan yang boleh diambil keatas kafir harbi ni? Tiada akta atau undang-undangkah yang boleh disabitkan? Takkan penguatkuasa nak tengok saja? Ini boleh mencetuskan perbalahan yang serius!!

Kalau takdak, kami nak pakat-pakat pijak dia seorang sikit! Kalau 3 juta orang UMNO pijak sorang sikit, nak tengok juga dia jadi macam mana!

McTheory:
ISA patut ditubuhkan semula.. 

HOT! PM Najib Kesal Pembangkang Mempolitikkan Isu #MH370!

Posted: 25 Mar 2014 06:18 PM PDT




Dah nama pun Pakatan Rakyat, apa isu yang puak ni tak politikkan? Kalau boleh segala isu dalam Malaysia ni mereka akan ambil kesempatan dan meraih keuntungan politik.

Rasanya kalau sehari mereka tak politik, akan mati keras kejung kot.

Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak melahirkan rasa kesal kepada pihak yang mempolitikkan isu pesawat Malaysia Airlines (MAS) MH370 semasa Pilihan Raya Kecil (PRK) Dewan Undangan Negeri (DUN) Kajang baru-baru ini.

Najib yang juga merupakan Ahli Parlimen Pekan berkata tindakan tersebut tidak wajar diungkapkan pada sesi ucapan PRK DUN Kajang lalu di atas sebab bukan masanya untuk mempolitikkan isu tersebut.

"Masa ini bukan masa untuk kita untuk mempolitikkan isu ini.

"Isu MH370 tidak wajar sama sekali dijadikan bahan dalam ucapan semasa PRK DUN Kajang baru-baru ini," katanya tengah hari ini ketika membentang usul khas tragedi MH370 di Dewan Rakyat di sini hari ini.


Sebelum ini, isu kehilangan pesawat Malaysia Airlines MH370 disentuh oleh Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim yang menyifatkan kerajaan sengaja mempolitikkan status juruterbang yang juga penyokong fanatik beliau.

Malah kemunculan 'Raja Bomoh' yang digelar 'Bomoh 1Malaysia' turut menjadi isi kandungan dalam ucapan Anwar sambil mendapat gelak tawa penyokong sebagai suara latar.

Tambah Najib, dibawah usul tersebut, Dewan turut merakamkan takziah kepada seluruh keluarga, rakan dan kenalan penumpang dan anak-anak kapal pesawat berkenaan.

"Bahawa Dewan ini menyatakan ucapan terima kasih tak terhingga kepada semua pihak yang terlibat yang memberikan kerjasama dan bantuan dalam operasi mencari dan menyelamat khususnya kepada negara-negara luar yang telah banyak memberikan bantuan dalam operasi tersebut.

"Apa yang perlu kita lakukan dalam minggu-minggu dan mungkin bulan-bulan akan datang ialah untuk mencari segala serpihan, rangka serta objek-objek yang berkaitan dengan pesawat MH370 supaya kita boleh mengesahkan tanpa ragu-ragu bahawa pesawat itu telah hilang di selatan Lautan Hindi," katanya.
-------------------------------------------------------------------------------

Jom berjuang bersama rakan bloggers di Facebook!

Tunjukkan sokongan anda! Sila Like.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...