House PK

House PK


PANAS BERAPI! PERLU KE CEO MAS MELETAK JAWATAN?

Posted: 26 Mar 2014 01:47 AM PDT

Aku kesian tengok CEO MAS Ahmad Jauhari ditekan oleh sesetengah pihak yang memberi tekanan yang melampau kepada dia hingga menyuruh beliau meletakkan jawatan sebagai CEO MAS. Memang aku sedih dan kesiankan dia....

Tapi sebagai seorang CEO, sekiranya berlaku benda-benda besar macam ni, memang sewajarnya dia perlu dipertanggungjawabkan. AKu akui Ahmad Jauhari adalah seorang CEO yang bagus tetapi bagaimana nak 'justify' dia bagus kalau timbul banyak persoalan tentang pilot-pilot yang berkhidmat dia MAS?

Simple je, bukan menuduh ya. Capt Zaharie pada Jumaat 6hb MAc telah menghadiri perbicaraan rayuan kes liwat Anwar dan sejurus itu beliau terus ke tempat kerja dan membawa MH370 ke Beijing. Sepertimana seluruh dunia tahu Zaharie adalah peminat tahap fanatik Anwar. So timbul keraguan dihati kita sebab dari laporan yang kita dapat Transponden ditutup secara sengaja.

Ya ada yang mengatakan dia sebagai True Hero apabila si GoodFellow mengatakan Zaharie cuba selamatkan kokpit yang terbakar dan dia terus menuju ke Langkawi. Tetapi didalam perjalanan mereka kelemasan dan flight tu berjalan sendiri. Lebih lanjut KLIK SINI

Cuma persoalannnya kalau benar bagai dikata, pesawat menuju ke Langkawi, macamana pulak boleh terhempas di Perth sebelah Lautan Hindi selatan? Jauh tu beb, google la MAP dan lihat sendiri. Lagi sekali bukan aku berniat nak menuduh. Cuma apa yang berlaku ni macam tak berapa nak logik kan?

Dan mungkinkah ini adalah perbuatan sabotaj dari pihak krew sendiri? Jadi bila timbul banyak persoalan sebegini, maka orang yang perlu dipertanggungjawabkan adalah CEO MAS la kan takkan nak suruh Tony Fernandes pulak yang bertanggugjawab kan? Ini sekadar pandangan peribadi aku.

Dikhabarkan juga co pilot punya salasilah keluarga adalah orang PAS. Kira sekarang ni orang PKR dan PAS yang mengemudi pesawat malang MH370 ni. Kalau nak dipolitikkan kita pun boleh tuduh macam-macam, cuma aku tak sampai hati sebab kita tak tau apa kisah sebenarnya lagi. Tapi bila tengok cai-cai pembangkang punya kutuk dan hina kerajaan, sangat melampau.

Kalau kita buat benda sama dan memang ada modus operandi pun kalau nak difikir lgok la kan dari apa yang telah aku ceritakan tadi, maka apa jadi? Cuma dalam hal ini aku tengok penyokong kerajaan agak rasional dan penyokong pakatan sangat melampau seolah-olah mahu menutup penglibatan mana-mana pemimin pakatan dalam hal ini. Logik tak?

Berbalik pada isah Ahmad Jauhari, aku memang sangat simpati pada beliau, tetapi kalau nak jadi gentleman take full responsbility and resign. Tapi perlu ke? Adakah dengan perletakan jawatan dia akan dapat semula kapal tu? Atau kita kena pertanggungjawabkan CEO kerana salah pilih pilot? Persoalannya betul ke pilot tu bersalah?

So ada baiknya kena tunggu hingga kita jumpa kotak hitam atau kalau tak jumpa rahsia ini akan terpendam di dalam Lautan Hindi selamanya....
-------------------------------------------------------------------------------

Jom berjuang bersama rakan bloggers di Facebook!

Tunjukkan sokongan anda! Sila Like.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...