BADUT RAKYAT

BADUT RAKYAT


KANTOI !!! PERHIMPUNAN HARAM #HIMPUNANTURUN !!! PENIPUAN #HARAKAHDAILY KEPADA RAKYAT MALAYSIA DIDEDAHKAN !!!

Posted: 03 Jan 2014 07:30 AM PST


Walaupun memegang status sebagai lidah rasmi sebuah pertubuhan politik yang kononnya memperjuangkan Islam,itu tidak bermakna mereka bebas untuk menipu pembaca dengan laporan yang boleh dikategorikan sebagai laporan sampah.Ini kerana demi untuk menunjukkan kononnya himpunan turun yang diadakan di Dataran Merdeka malam tahun baru yang lalu mendapat sokongan,mereka sanggup menipu para pembaca fanatik untuk percaya dengan laporan berita yang disampaikan.Isu ini berhubung gambar yang dimuatnaik oleh portal Harakah Daily yang kononnya melaporkan lintas langsung perkara yang berlaku semasa himpunan turun.Dengan menggunakan gambar tersebut,mereka mendakwa seramai 500,000 peserta demonstrasi telah berhimpun di Dataran sambil menyifatkan ia satu kejayaan besar terhadap program anak muda.Namun apabila diselidiki,ternyata gambar tersebut adalah PALSU !!!!

Ini kerana gambar tersebut memaparkan kehadiran mereka yang hadir untuk program Gema Takbir Ambang 2014 bersama Azhar Idrus di Pulau Pinang.Ia berdasarkan kepada laporan media dan blog pembangkang yang melaporkan mengenai program tersebut.Sudah mereka cuba menipu dengan melaporkan gambar yang salah,mereka juga dengan sengaja memberikan maklumat palsu tentang jumlah kehadiran.Menurut pemerhatian,pemantauan dan analisa yang dilakukan bermula jam 6.00 petang anggaran kehadiran pada malam itu hanya sekitar 5,000 – 6,000 orang sahaja.Ia termasuklah mereka yang hadir bagi mengikuti acara sambutan pada malam itu seperti konsert dan persembahan bunga api.Tidak cukup dengan itu,Harakah turut mendakwa himpunan yang diadakan itu telah diakhiri dengan nyanyian lagu negaraku sebagai satu simbolik kononnya mereka yang hadir benar-benar cintakan negara.Sedangkan secara realitinya,perkara tersebut langsung tidak berlaku sama sekali.Malah menurut anggota keselamatan yang bertugas seperti polis dan penguat kuasa DBKL,para wartawan,pemerhati bebas dan sebagainya turut mengakui langsung tiada sebarang nyanyian lagu negaraku yang berkumandang.  

"Saya dan beberapa petugas (media) yang lain telah diarahkan untuk memantau kawasan padang,tempat di mana Chegu Bard dan beberapa wakil kumpulan pelajar berucap.Namun  bermula dari jam 11.30 malam (masa ketika konsert dihentikan,ekoran balingan botol air dan beberapa objek keras) sehinggalah jam 1.20 pagi (ketika, para peserta demo, mula bersurai) langsung tidak kedengaran nyanyian lagu negaraku dari kumpulan tersebut.Saya merasakan ia hanyalah merupakan laporan yang sengaja diada-adakan",menurut salah seorang wartawan yang ditemui.Memang tidak dinafikan,mereka ada menyanyikan beberapa buah lagu,namun kesemua lagu tersebut adalah merupakan lagu gubahan sendiri yang mengutuk,menghina,mengecam perdana menteri dan isterinya

Kesimpulannya,ini bukanlah kali pertama mereka menggunakan pendekatan seperti itu.Malah dalam beberapa siri demonstrasi jalanan yang diadakan mereka turut dilihat dengan sengaja memberikan angka yang besar berhubung jumlah kehadiran.Sungguh mengecewakan.Ini kerana sebagai sebuah portal yang kononnya ingin memperjuangkan keadilan,telus dan bebas mereka secara diam-diam menipu pembaca setia dengan laporan-laporan sampah.Malah pendekatan ini juga turut digunakan oleh jentera parti itu dalam siri kempen ketika pilihan raya kecil Dun Sungai Limau tidak lama dahulu.Mereka dengan sengaja telah mengubah beberapa keping gambar bagi menipu pengundi.

APA KATA ANDA ???

RENUNG-RENUNGKAN

KANTOI !!!! #ANWARIBRAHIM ADA JAMBU BARU ??? WAJIB LIHAT !!!

Posted: 03 Jan 2014 04:00 AM PST


lihat gambar di atas.tahu tak apa yang mat jambu tu kata ??? "Tq temankan saya semalam".lain macam jerr ayat tu ??? sebelum ni dah kantoi berkenaan twitter anwar ibrahim dikesan menyukai kelab Gay.kali ni gambar diatas pulak.



siap salahkan UMNO hack akaun.habis tu yang kat atas tu kena hack jugak kerr ??? Berbalik pada gambar di atas,kemana Anwar Ibrahim temankan budak tu dan siapa dia ??? Apa kena mengena dia dengan Anwar ???

APA KATA ANDA ???

RENUNG-RENUNGKAN

KURANG AJAR !!! KALIMAH ALLAH !!! ADUN BUKAN ISLAM CABAR #ENAKMEN1988 !!!

Posted: 03 Jan 2014 01:00 AM PST


Tiga Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Selangor bakal mengemukakan permintaan untuk meminda Enakmen Agama Bukan Islam Selangor (Kawalan Penyebaran Kepada Umat Islam) sebagai respon tindakan Jabatan Agama Islam Selangor (JAIS) menyerbu persatuan Bible semalam.ADUN Damansara Utama Yeo Bee Yin berkata, enkamen bertujuan mengawal penyebaran agama bukan Islam terhadap bukan Islam perlu dipinda dan ianya bertentangan dengan Perlembagaan Persekutuan yang membenarkan mana-mana pihak untuk percaya, mengamal dan menguruskan agamanya.

"Ia sepatutnya tidak digunakan untuk menyekat sesiapa yang mahu mengamalkan ajaran agama masing-masing dalam bahasa yang mereka pilih," katanya kepada pemberita baru-baru ini. 

Yeo membuat keputusan tersebut bersama ADUN Bukit Gasing Rajiv Rishyakaran dan ADUN Kampung Tunku Lau Weng Seng.Ketiga-tiga ADUN tersebut menyifatkan tindakan JAIS sebagai kasar dan sub-seksyen dibawah enakmen tersebut perlu dikaji semula.

ANDA NAK LAGI ???


UNTUK SELANJUTNYA

APA KATA ANDA ???

RENUNG-RENUNGKAN

HOT NEWS !!! PERHIMPUNAN HARAM !!! PUAK PR NAK SOLAT ATAU MENUNJUK-NUNJUK ???

Posted: 03 Jan 2014 12:28 AM PST


RIAK DALAM SOLAT !!! 


Ketahuilah bahawa riak ini sebagai contoh adalah usaha oleh dirimu sendiri untuk mencari kedudukan di hati orang lain agar dihormati,disegani dan dipuji serta dipuja yang bertujuan untuk menampakkan dirinya kepada orang lain agar diketahui kehebatannya, kebaikannya,perjuangannya dan amalnya.Betapa ramai manusia binasa dengan nafsu rasa ingin dipuja ini.Mereka lupa bahawa apa yang mereka ada itu adalah kerana izin ALLAH SWT.Jika ALLAH mengatakan TIDAK.Maka tiada satu pun pada mereka.

Mereka gemar melakukan perbuatan-perbuatan amal seperti solat dan sebagainya ini adalah semata-mata kerana riak iaitu ingin mendapatkan pujian semata-mata.Riak adalah mengharapkan keduniaan semata-mata dan bagi menjaga status dirinya dengan melakukan amal-amal kebaikan untuk mendapat pujian.Antara contoh-contoh riyak adalah : 

1- Melakukan amal soleh dan berakhlak mulia semata-mata mahu mendapat pujian dari masyarakat. 
2- Memakai pakaian yang zuhud padahal dirinya bukan orang yang zuhud dalam hatinya. 
3- Berpura-pura benci kepada keduniaan padahal ia menyesal jika terlepas melakukan perkara yang menguntungkan. 
4- Melakukan amal solat dan sedekah jika dilihat orang. 

Nabi Muhammad Saw berkata : Aku tidak bertanggung jawab kepada orang-orang yang bersifat Riya' 

Nabi Muhammad Saw berkata dalam hadisnya yang mulia : 

Siapa orang yang berpuasa hanya ingin di lihat orang maka itu adalah Riya', Siapa orang yang solat hanya ingin di lihat orang maka itu adalah Riya', Siapa orang yang bersedekah hanya ingin di lihat orang maka itu adalah Riya'.( Hadis Riwayat Al Imam Ahmad )


Sepertimana firman Allah Ta'ala; 

Maka weil (satu lembah di dalam neraka jahannam disediakan) bagi orang-orang yang sembahyang tetapi lalai iaitu mereka yang riyak (menunjuk-nunjuk).-Surah Al-Mauun Ayat 4 Jika bagi mereka yang sembahyang pun masih lagi dijanjikan neraka weil jika dia lalai daripada mengingat Allah apatahlagi bagi mereka yang meninggalkan sembahyang.Sembahyang dan ibadah yang banyak dilakukan oleh seseorang itu kalau tidak dapat dihayati maka rasa kehambaan pada seseorang itu tidak akan lahir. Rasa bertuhan tidak akan timbul. 

Maka ibadah yang semacam ini bukan sahaja tidak dapat melahirkan orang yang merendah diri dan berkasih sayang tetapi akan lahir daripada sembahyang dan ibadahnya yang banyak itu sifat-sifat sombong dan riyak, sum'ah dan ingin dipuji, rasa diri bersih dan tidak takut dengan Tuhan. Oleh itu sembahyang dan ibadah yang sepatutnya menghubungkan diri seseorang hamba dengan Khaliqnya atau Tuhan, sebaliknya telah menjadi hijab seseorang hamba itu dengan Tuhannya. Dosa seperti inilah biasanya seseorang itu mati tidak berampun kerana dia tidak tahu atau tidak merasa membuat dosa. Akhirnya manusia itu mati di dalam suasana su'ul khatimah kerana dia rasa dia membuat baik bukan membuat dosa dan derhaka.Rupanya dia membuat dosa di atas saluran yang baik. Membuat dosa dan derhaka di dalam berbuat taat. Lahirnya nampak taat tapi batinnya derhaka.Mereka bersembahyang dan beribadah bukan untuk memusnahkan mazmumah tapi dengan ibadah itulah dia menyuburkan mazmumah. 

Cara yang terbaik semestinya merahsiakan amalan baik kita agar ia terpelihara dari sifat riyak kerana ia akan menjadikan amalan baik kita sia-sia, serta turut menjatuhkan kita ke dalam golongan yang syirik. Biar Allah saja mengetahuinya kerana niat kita beribadah hanya untuk mencari keredhaanNya. Firman Allah Taala, mafhumnya:"Barangsiapa yang menghendaki keuntungan di akhirat akan Kami tambah keuntungan itu baginya dan barangsiapa yang menghendaki keuntungan di dunia Kami berikan kepadanya sebahagian dari keuntungan dunia dan tidak ada baginya suatu bahagian pun di akhirat." Surah As Syuura : Ayat 20

ANDA NAK LAGI ???


UNTUK SELANJUTNYA 

APA KATA ANDA ???

RENUNG-RENUNGKAN

EKSKLUSIF !!! VIDEO PENUH MB TERENGGANU DS #AHMADSAID MEMBANTU MANGSA KEMALANGAN DIDEDAHKAN !!!

Posted: 02 Jan 2014 06:00 PM PST


Menteri Besar,Datuk Seri Ahmad Said semalam sempat membantu mangsa kemalangan di Kemaman.Kejadian kira-kira 3.15 petang semalam berlaku ketika beliau dalam perjalanan pulang selepas menghadiri majlis pemberian dana bakti remaja di Dewan Sivik,Seri Bandi.Menteri Besar turut membantu orang ramai mengeluarkan mangsa kemalangan yang tersepit di dalam kemalangan berkenaan.

LIHAT VIDEO DI BAWAH


APA KATA ANDA ???

RENUNG-RENUNGKAN
-------------------------------------------------------------------------------

Jom berjuang bersama rakan bloggers di Facebook!

Tunjukkan sokongan anda! Sila Like.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...