Kedah Ke KL - MctHeory

Kedah Ke KL - MctHeory


TUDIAA!! Azwan Ali Pondan Tua Nak Bertanding Lawan PM di Pekan?

Posted: 05 Feb 2013 07:26 AM PST


Kenapa Mc nak muntah hijau? Cubalah baca di bawah, teruk betul. Pondan ni mabuk ka apa taktau masa dia tweet tu. Macam tak berapa nak waras saja pun.




Tak agak-agak dan tak berfikir kot. Boleh pula si pondan tua ni nak bertanding kat parlimen Pekan. Rasanya dia teringin nak jadi calon PKR kot. Saja nak pancing PKR ambil dia untuk jadi calon PRU kot. Tapi kalau nak bertanding pun agak-agak la. Parlimen Pekan bukan sebarang tempat, takut nanti kalah tinggal seluar dalam saja kot. Tu pun kalau ada seluar dalam la. he he..

Senang cerita, kita tak payah layan la si pondan tua yang hampir gila ni. Mak sendiri pun dia pernah kutuk dan hina, apa la sangat benda pelik lain ye?

McTheory:
Nak lawan PM? Rumah dia  ada cermin dak?

TUDIAA!! Jutawan Bekas POLIS Dah Berangan Nak Jadi Menteri?

Posted: 05 Feb 2013 04:37 AM PST


Sejak masuk Pas ni Fauzi Shaari dah berangan untuk menjadi Menteri kalau Pakatan menang PRU. Sebagai bekas pengarah yang paling bermasalah di Bukit Aman, Fauzi yakin ketenteraman awam akan terjamin sekiranya Pakatan Rakyat membentuk kerajaan persekutuan selepas pilihan raya umum akan datang.

Beliau yang kini merupakan ahli PAS memberi alasan peralihan kuasa daripada BN kepada Pakatan Rakyat selepas pilihan raya umum tahun 2008 juga berlaku secara aman.

NONE
"Saya nak nyatakan tidak ada kerisauan daripada segi ketenteraman awam. Peralihan kuasa akan berlaku secara aman dan damai," katanya sewaktu berucap dalam satu program bersama pemimpin tertinggi PAS di Ampang pagi ini.

Katanya, keadaan sama dapat dilihat ketika peralihan kuasa berlaku di Kelantan, Kedah, Pulau Pinang, Selangor dan Perak sebelum ini.

"Jadi Alhamdulillah, seperti yang di Perak itu selamat saya perhatikan (peralihan kuasanya)," katanya yang kini turut giat berceramah di pentas PAS.

Belia berkata demikian sewaktu membangkitkan isu mengenai kemungkinan yang akan berlaku jika Pakatan menguasai Putrajaya.

Tambahnya lagi, peralihan kuasa di Selangor juga berjalan dengan lancar walaupun polis pada masa itu meningkatkan langkah keselamatan kerana bimbang berlaku perkara di luar jangkaan.

"Kalau saya sendiri, sewaktu di Selangor saya tengok berjalan dengan baik dan dengan aman.

Kata-kata Fauzi amat berbeza dengan pendapat pengamal politik di Malaysia. Kebanyakannya ramalkan, perang antara kaum serta kekecohan di setiap negeri.

Biasa la bekas polis ni memang pandai cakap, sebab masa dulu pun dia yang paling banyak buat masalah. Logiknya macam nilah, bekas pengarah jabatan boleh buat banglo besar, harga juta-juta. Sedangkan Bekas Ketua Polis Negara Musa Hassan pun tinggal dirumah Semi-D dua tingkat.

Kalau tak percaya boleh tengok banglo bekas polis ni kat bawah dan baca ceritanya sekali!

Kisah banglo Fauzi yang dibeli semasa dalam polis lagi klik SINI 


McTheory:
Orang dah berangan nak jadi Menteri.. boleh buat rumah besar lagi!

PANASS!! ADUN KANTOI Simpan Gambar Kemaluan 'Perempuan' Dalam Handphone!!

Posted: 05 Feb 2013 12:18 AM PST


Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Paka, Mohd Ariffin bin Abdullah, terkantoi dengan isteri keduanya. Apabila isterinya menjumpai gambar kemaluan perempuan yang tersimpan didalam handphonenya.

Gambar kemaluan yang dipercayai isteri ketiga ADUN tersebut dikirim melalui MMS oleh seorang individu bernama Saidatulnisa.

Menurut isteri keduanya, Mastura Othman, 46, beliau 'tidak kisah' kalau suaminya berkahwin lagi, namun mestilah bertanggungjawab dan memelihara maruah beliau dan anak-anaknya.

Katanya, beliau mula mengesyaki Ariffin bernikah buat kali ketiga dengan Saidatulnisa Aminuddin, pada bulan Jun tahun lalu, apabila terjumpa gambar 'kemaluan seorang perempuan' dalam telefon tangan milik Ariffin.

"Rahsia terbongkar apabila saya buka telefon suami saya, saya terjumpa gambar kemaluan perempuan, yang dihantar oleh Saidatulnisa, jadi saya tanya suami saya.....siapa perempuan itu?

"Saya desak dia....berkali-kali....akhirnya saya sendiri yang sebut (tanya) apakah dia itu isteri you? (dan dia mengangguk) saya 'check' nombor pengirim dan yang angkat adalah perempuan, nombor telefon Saidatulnisa,"jelasnya.

Nama kata ADUN, tapi tindakannya macam orang tak waras!!


McTheory:
Rasanya ini tahun terakhir dia jadi ADUN kot..

PANASS!! Video Pergaduhan Samseng Mazlan Aliman dan Penduduk Kampung!! #IsuFelda

Posted: 04 Feb 2013 10:17 PM PST


HULU SELANGOR: Kedamaian Felda Sungai Tengi, Kuala Kubu Baru malam tadi terganggu bila satu kekecohan berlaku di program anjuran PAS Selangor di Dataran Felda Sungai Tengi yang melibatkan penduduk kampung, Unit Amal dan penyokong PAS.

Penduduk membantah kehadiran pemimpin pembangkang, Mazlan Aliman yang dikatakan cuba datang untuk menghasut peneroka membenci kerajaan. Menurut kenyataan salah seorang wakil penduduk, ceramah yang diadakan itu tidak mempunyai permit, malah majlis perhimpunan awam yang melibatkan aktiviti makan malam di situ turut tidak dimaklumkan kepada pihak polis. Ini membuatkan perhimpunan tersebut melanggar syarat Akta Perhimpunan Awam.

Kain rentang yang mengutuk kehadiran Mazlan Aliman ke Felda Sungai Tengi kelihatan banyak terpasang di tepi-tepi jalan sekitar perkampungan itu menandakan ketidaksenangan hati penduduk bila Mazlan Aliman dijemput berceramah di kawasan Felda mereka.

Manakala hampir 200 orang penduduk berkumpul di laluan masuk utama ke Felda Sungai Tengi bagi menghalang kehadiran Mazlan Aliman. Setiap kereta yang melalui jalan tersebut diperiksa bagi memastikan pengerusi ANAK itu tidak memasuki desa Felda tersebut.

Namun Mazlan Aliman diberitakan hadir di majlis ceramah malam tadi melalui laluan alternatif kira-kira jam 10 malam. Kekecohan mula berlaku bila Mazlan Aliman memulakan ucapan. Unit Amal dan penyokong PAS dikatakan merempuhan penduduk yang berkumpul di tepi dataran sambil melaungkan amaran supaya Mazlan Aliman menghentikan ucapan dan keluar dari Felda Sungai Tengi.

Mazlan Aliman menghentikan ucapan dan majlis tersebut disambung dengan tayangan video ceramah. - Media Putrajaya

Video pergaduhan tengok dibawah,

PANASS!! Mazlan Aliman Bawa Samseng Masuk Kampung? #IsuFelda

Posted: 04 Feb 2013 07:15 PM PST


Kecoh, apabila penduduk felda Sungai Tengi membantah kehadiran Mazlan Aliman datang berceramah di felda mereka. Mazlan pula membawa samseng bersamanya, kononnya hanya untuk menjaga keselamatan.

Akibat dari tindakan ganas samseng Mazlan Aliman, kekecohan telah berlaku. Gambar dan cerita Mc ambil dari blog Harapan Esok.




Kehadiran Mazlan Aliman yang tidak disenangi penduduk Felda Sg Tengi telah mencetuskan kekecohan apabila unit amal PAS mendesak sehingga tercetusnya kekecohan dengan penduduk Felda di sini untuk mempertahankan Mazlan Aliman..

Kira-kira 100 penduduk Felda di sini menyampaikan mesej tidak puas hati dan menyuruh Mazlan Aliman balik dari Felda tersebut...

Keengganan Mazlan Aliman berundur pada awalnya menyebabkan Unit Amal PAS terpaksa mempertahankannya daripada pulang..

Walau bagaimanapun ceramah Mazlan Aliman di Sg Tengi dibatalkan selepas kekecohan berlaku...

Pihak penganjur cuba merasuah penduduk di sini dengan jamuan sate agar tidak terus menyeru Mazlan Aliman pulang..

Namun penduduk kampung bersatu hati membantah dan mengusir Mazlan dari terus berceramah.

Diberitahu, Mazlan pulang lebih awal, kononnya atas soal keselamatan. Sedangkan dia lari, bila kena halau!

McTheory:
Orang kampung bukannya bodoh, nak percaya si Mazlan 'anak' haram tuu..

PANASS!! Bila Pegawai Khas Exco Negeri Kedah Di UGUT!!

Posted: 04 Feb 2013 04:37 PM PST




Maklumat ni Mc ambil dari blog Pisau Kedah. Terdapat maklumat dari pihak dalam PKR menyatakan Pegawai Khas Adun Bukit Selambau, S Manikumar (PKR) K Suppiah telah membuat laporan Polis di IPD Kuala Muda baru-baru ini kerana telah diserang dan di ugut oleh salah seorang pemimpin PKR .

Pemimpin PKR tersebut adalah K. Vasanthakumar. Kejadian itu berlaku ketika Pegawai Khas Manikumar sedang makan di sebuah gerai di Jalan Sekerat, Sungai Petani.

Di katakan punca berlaku serangan tersebut adalah ketidak puasan hati Vasanthakumar terhadap Manikumar yang di khabarkan telah berjumpa dengan bekas calon MIC PRK Bukit Selambau, S Ganesan dan Presiden Parti Makkal Sakti Malaysia, R.S Thanenthiran semasa sambutan Thaipusam baru-baru ini di Sungai Petani

Punca Pegawai Khas Manikumar di serang, bukannya hanya kerana perjumpaan berkenaan tetapi di sebabkan isu ingin jadi calon di kawasan DUN Bukit Selambau.




Siapa K Vasanthakumar ??
K Vasanthakumar, ahli PKR Jerai merupakan individu yang sebelum ini di katakan bakal mengantikan Manikumar untuk bertanding di kawasan DUN Bukit Selambau pada PRU 13 setelah Manikumar sebelum ini pernah membuat pengakuan tidak akan bertanding lagi di DUN Bukit Selambau pada PRU akan datang.

Namun pengakuan yang di lakukan Manikumar hanyalah omong kosong saja apabila baru-baru ini dia membuat pengakuan kepada penyokong PKR akan bertanding lagi di kawasan DUN Bukit Selambau pada PRU akan datang.

Di Sebabkan pengakuan itu, K Vasanthakumar merasakan kurang senang dengan tindakan yang di ambil Manikumar sehingga pernah berlaku peristiwa bertikam lidah di antara kumpulan masing-masing sehingga la sampai kemuncaknya apabila K Vasanthakumar menyerang pegawai peribadi Manikumar dan mengugut akan mencederakan pegawai khas Manikumar dan akan mendedahkan penipuan Manikumar terhadap Kerajaan Negeri sekiranya terpaksa.

Tertanya-tanya juga apakah benar Manikumar menipu Kerajaan Negeri seperti yang di perkatakan K Vasanthakumar atau K Vasanthakumar berniat memburuk imej Manikumar ?

Yang pastinya kini telah berlaku perpecahan dari kalangan penyokong PKR di bukit Selambau. Sehinggakan segelintir penyokong PKR dah bosan dengan PKR.


McTheory:
Boleh tahan gak puak tu rebut calon, siap ugut-ugut tuu..
-------------------------------------------------------------------------------

Jom berjuang bersama rakan bloggers di Facebook!

Tunjukkan sokongan anda! Sila Like.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...