House PK

House PK


PANAS BERAPI! KENAPA PAKATAN SANGAT TAKUT DENGAN GABUNGAN TUN M DAN NAJIB?

Posted: 02 Feb 2013 12:23 AM PST

Kalau korang perasan sejak kebelakangan inim Pakatan sudah mula menyerang Tun M seolah-olah beliau masih lagi berkuasa adanya. Tak cukup dengan itu ada sesetengah pihak yang nak meREFORMkan UMNO kononnya melaga-lagakan Pm dan TPM. Depa cuba semua jenis la untuk nak lemahkan pihak pimpinan. Tapi ternyata semuanya tak menjadi.

Ikuti kisah yang aku petik dari Perak Today mengenai Strategi Lagakan Tun M dan Najib, bukti Pakatan Ketakutan:

Walaupun puak pembangkang berterusan menghentam mantan Perdana Menteri, Tun Mahathir Mohamad (Tun M) namun, mereka tidak dapat menafikan yang 'aura' beliau begitu kuat dan masih menghantui mereka, dan juga musuh-musuhnya.

Biarpun beliau sudah bersara dan hanya menjadi pemerhati kepada perjalanan politik negara sambil sekali sekala memberi pandangan dan pendapat, namun pandangan beliau tetap dianggap sebagai pemantauan dan pendapat beliau dituduh sebagai arahan.

Tun Mahathir adalah seorang yang berterus-terang dan rasanya tiada seorang pun yang mengenalinya secara langsung atau sekadar melalui media, yang dapat menafikannya. Apabila beliau merasakan masa sudah tiba bagi Tun Abdullah berundur, beliau menyatakannya tanpa selindung-selindung. Ini kerana beliau yang kita kenali, tidak terikat kepada budaya Melayu iaitu 'pukul anak sindir menantu' kerana beliau percaya kepada pentingnya berkata benar biarpun pahit.

Menyedari 'aura' Tun M mampu mempengaruhi perjalanan politik Malaysia, maka pembangkang cuba menukar 'aura' itu agar memberi keuntungan kepada mereka. Oleh itu, dalam pada mereka meneruskan kutukan dan cacian terhadap Tun M, mereka cuba membayangkan yang Tun M turut bersetuju dengan mereka berkenaan 'kelemahan' kerajaan BN dan Perdana Menteri. Harapan mereka agar aura Tun M akan dapat mempengaruhi rakyat untuk turut melihat kelemahan kerajaan BN.

Maka, dari situlah timbulnya kisah kononnya Tun M bersekongkol dengan Tan Sri Muhyiddin untuk menjatuhkan Dato' Seri Najib yang digebangkan di Malaysia Chronicle.

Dan semalam, timbul pula kisah kononnya Tun M 'menyuruh' Dato' Seri Najib meletak jawatan jika BN gagal menang besar dalam PRU kali ini. Penjelasan Tun M bahawa perletakan jawatan apabila gagal mencapai sasaran merupakan amalan biasa sejak dari zaman Tunku Abdul Rahman iaitu bergantung kepada kehendak ahli, telah 'diperkecilkan' di dalam laporan media pembangkang. Dalam kenyataan yang sama juga, Tun M ada mengakui bahawa Dato' Seri Najib mewarisi BN dalam keadaan lemah, tetapi pihak pembangkang telah membayangkan seolah-olah beliau berkata yang kerajaan Najib lemah.

Bayangan-bayangan dan kisah-kisah seperti ini dimainkan dengan giat di portal-portal pembangkang terutama yang berbahasa Inggeris di mana sasaran pembacanya ialah mereka-mereka yang lebih rasional. Ianya kelihatan semakin rancak apabila PRU semakin dekat.

Apa yang sebenarnya berlaku ialah Tun M memberi sokongan tidak berbelah bahagi kepada kerajaan pimpinan Dato' Seri Najib. Beliau juga telah menyatakan bahawa beliau akan turun membantu secara sukarela sekiranya didapati ada keperluan untuk berbuat demikian.

Dan seperti yang kita tahu, jika Tun M merasakan yang Dato' Seri Najib tidak layak maka beliau pasti tidak akan teragak-agak untuk menyatakannya secara terus-terang dan tidak akan sekali-kali berselindung di sebalik bahasa-bahasa manis sekadar untuk menyedapkan hati sesiapa kerana itulah sifat beliau, dan rakyat semua sudah memakluminya.

Dan inilah yang amat ditakuti oleh PR iaitu Tun M memberi sepenuh sokongan kepada Dato' Seri Najib dan BN. Sedangkan, apa yang dapat dilihat kini ialah aura Dato' Seri Najib seorang sahaja sudah cukup untuk menenggelamkan Anwar Ibrahim, Lim Kit Siang dan Hadi Awang. Sekiranya Tun M pula menambah lagi sinaran aura di belakang Dato' Seri Najib, apalah daya pembangkang untuk melawan BN nanti.

Justeru, percubaan melaga-lagakan kedua-dua tokoh ini terus dilakukan walaupun setakat ini kelihatannya langsung tidak berjaya. Ini bukan sahaja kerana rakyat sudah mengenali sikap Tun M yang akan berterus terang tetapi lebih-lebih lagi ialah kerana rakyat juga sudah mula mengenali dan menyayangi Dato' Seri Najib.

Oleh itu, pembangkang tidak perlulah bersusah payah menjatuhkan maruah sendiri dengan cuba meraih sokongan melalui aura Tun M. Nampak sangat, para pemimpin pembangkang tidak punya ketokohan sendiri untuk menambat hati rakyat agar meyakini dan menyayangi mereka, sehinggakan terpaksa menumpang ketokohan musuh ketat mereka pula.

KUNYIT HANGIT! ANWAR CUKUP SUKA BILA USTAZ NASHA DIPECAT! MESTI BACA

Posted: 01 Feb 2013 07:00 PM PST

Nampaknya, Anwar cukup berpuas hati dengan tindakan yang diambil Pas terhadap Nasharuddin Mat Isa. Inilah yang Anwar harapkan sekian lama. Walaupun pada peringkat Majlis Syura, dan bukan Pas proper – Anwar tetap mahukan tindakan diambil kepada Nasha.

Blog ini pernah nyatakan beberapa kali, Anwar memang mahu Pas ambil tindakan tegas terhadap mantan Timbalan Presiden Pas ini. Pada Anwar, kesemuanya berasaskan kepada pengurusan masalah. Kalau ianya berlaku sekarang, lebih mudah untuk PR mengurus isu Nasha. Bak kata Azmin Ali pun, Ustaz Nasha tidak ada pengaruh dalam Pas. Kalau dia dipecat sekalipun, dia hanya mampu membawa batang tubuhnya seorang diri sahaja.

Apa yang lebih Anwar mahukan agar Pas membuat keputusan tegas untuk tidak meletakkan Nasha sebagai calon. Kalau menurut laporan Malaysiakini, perkara sama juga telah diambil tindakan oleh Nik Aziz.

Mesej sms ringkas Anwar kepada beberapa pimpinan Pas di atas adalah contoh bahawa kesemuanya disusun di Tropicana dan bukan Taman Melewar/Chow Kit. PR sudah memulakan konsolidasi isu di Tropicana. Apa sahaja yang boleh membebankan PR, perlu dicantas awal.

Anwar juga mengingatkan inner circle, bahawa ini bukannya masa nak melayan isu yang dibawa oleh UMNO/BN. Semua fokus dan tumpuan mestilah dihalakan kepada menyusun senarai calon yang tepat untuk memberi kemenangan kepada PKR/PR. Isu Nasha, walaupun adalah isu dalaman PAS, masih boleh memberi masalah kepada PR.

Tindakan Pas kepada Nasha memang Anwar puas hati. Sekarang, Nasha tidak akan lagi mengganggu kredibiliti Mat Sabu yang menjadi tonggak pemikiran PKR di dalam PAS. Tanpa Nasha di dalam Majlis Syura dan senarai calon – Abang Mat akan dibantu untuk menjadi lebih utuh di dalam Pas.

Sumber: Gelagat Anwar

FUYOH! AZMIN ALI SI DAYUS SANGAT POPULAR DI INDONESIA!

Posted: 01 Feb 2013 04:00 PM PST

Hairan juga ya...kata si FLYING KICK pasal isu Azmin ni, apa yang dia herankan sangat tu? Meh kita baca tentang kebabian Azmin Ali si dayus yang menggadai isteri kat Anwar Ibrahim ni...

Selalunya sebarang berita tentang Malaysia, khususnya Najib Abdul Razak yang disiarkan oleh media-media di Indonesia, cukup mendapat perhatian daripada para pecacai Pakatan Rakyat. Bahkan masa siaran berita antara media-media di Indonesia dengan para pecacai Pakatan Rakyat di Malaysia, hampir serentak, seolah-olah berita tersebut datangnya dari satu sumber.

Tentu anda masih ingat, bagaimana Timbalan Presiden Parti Keadilan Rakyat, Azmin Ali cuba menyalahkan Utusan Malaysia dan blog-blog pro-UMNO-BN kerana menyiarkan gambar-gambar yang memperlihatkan gelagat seorang lelaki yang mirip sepertinya, sedang melakukan seks oral di dalam jamban.

Menurut Azmin Ali, gambar-gambar itu semua adalah FITNAH semata-mata. Bahkan dia seperti juga Anwar Ibrahim yang menafikan satu klip video yang memperlihatkan Anwar Ibrahim menoron seorang pelacur China, telah menyatakan bahawa gambar-gambar tersebut telah di'super-impose'kan oleh UMNO.

Lawaknya, tajuk yang digunakan oleh media Indonesia tersebut jauh lebih menghina berbanding tajuk-tajuk yang digunakan oleh media-media di sebelah sini.

'DEPUTI PARTAI TERNAMA TERTANGKAP KAMERA LAKUKAN ORAL SEKS'



Kenapa pulak para pecacai Pakatan Rakyat atau lebih tepat lagi penjilat lurah jubur Anwar Ibrahim dan kekasihnya, Azmin Ali tidak menyuburkan berita tersebut sambil mengapi-apikan Azmin Ali agar mengambil tindakan terhadap TRIBUNNEWS.COM walhal berita seperti itu sudah tentu akan menjatuhkan maruah Azmin Ali dan keseluruhan penyokong PKR.

Adakah kerana beranggapan, ianya disiarkan di Indonesia maka tidak perlulah dipanjang-panjangkan kerana bimbang, banyak pula berita-berita tentang Azmin Ali dan Anwar Ibrahim di Indonesia, didedahkan oleh media-media di negara seberang itu? Kenapa Azmin Ali tidak teringin memberi amaran atau mengambil tindakan menyaman media dari Indonesia itu?

Azmin Ali terlibat dalam skandal seks yang amat memalukan. Kalau Anwar Ibrahim, gerak gerinya tertangkap dek kamerai sedang menghayun di atas katil, sedangkan Azmin Ali pula, imejnya tertangkap dek kamera ketika berada dalam jamban!

Memang taraf jamban sungguh ler pemimpin PKR nih!!!

PANASNYA NURAKA! NIK AZIZ DAN DOUBLE STANDARD PAS!

Posted: 01 Feb 2013 11:48 AM PST

Sama-sama Islam kata kapir, sama kapir kata brotherhood! Oh Nicky harami, lu memang sesat lagi menyesatkan la!

PANAS BERAPI! ZAHIDA RAFIK DAN NEELOFA BEREBUT SHAFIE AFDAL?

Posted: 01 Feb 2013 06:24 AM PST

Ini muka Amenomamakworld! Gambar sekadar hiasan untuk diludah! Khaaiik Ptuuihh
Untuk cerita penuh, KLIK SINI

CILI KASI TARUK! BEZANYA ANTARA PM DAN PM WANNA BE BUT COULD'NT BE!

Posted: 01 Feb 2013 03:53 AM PST

Kat atas ni gambar PM bersantai dengan rakyat. Walau dilahirkan didaslam keluarga yang bersada sebab ayah Perdana Menteri masa tu tpi Pm kita takde masalah untuk duduk bersila dan lepak dengan rakyat.

Kat bawah ni pulak, gambar PM want to be but couldnt be, si anwar belakang mari yang telah menyerahkan sumbangan cek kepada orang Hamas, namun aku diberitahu duit tu bukan si jubs ni yang kumpul pun, yang kumpulkan dana tua dalah sebuah NGO, alih-alih si peliwat ni hijack majlis orang macam dia biasa buat sebelum ini.

Dah la si Anwar ni tumpang majlis orang pastu dia punya pencacai upahan boleh kata pulak yang si Afdlin ni yang nak bersama Anwar untuk serah derma! Waduh! Waduh! Pak Juburi, apa benda la kau ni. Makin lama makin bangsat je aku tengok kau ni...kesian...kah kah kah.

Oh ya, kisah penuh majlis yang Anwar hijack ni boleh dibaca KAT SINI

RAJA ARIF ANJING ANWAR?

Posted: 01 Feb 2013 11:55 AM PST

DIKEMAS KINI (7.30 PM):
Aku dapat tahu pihak JPM sedang menyiasat kemungkinan ada unsur sabotaj sehingga berlaku "kesilapan" yang sangat tidak wajar dilakukan oleh Metro Ahad hari ini. Ini kerana difahamkan "kesilapan" tersebut hanya melibatkan Metro Ahad edisi Lembah Klang, sedangkan bagi edisi-edisi utara, selatan, pantai Timur serta Sabah dan Sarawak tidak wujud kesilapan tersebut.

Seorang rakan di dalam industri surat khabar negara memaklumkan aku biasanya untuk muka surat hiburan lebih-lebih lagi edisi Ahad dicetak lebih awal (sehari atau dua hari) berbanding muka surat utama. Jadi, kesilapan seperti itu sepatutnya tidak berlaku atau boleh dikesan sebelum surat khabar masuk pasaran.

Entahlah....


POS ASAL:
"KAMI SAMA-SAMA SUKA DAN ROZITA BALAS CINTA SAYA ~ NAJIB RAZAK"

Mampus... memang mampus..! Itulah gamaknya maki hamun Ketua Pengarang Metro kepada mereka yang bertanggungjawab terhadap kesilapan tersebut. Perghhh... bukan kecik-kecik anak buat silap, kesilapan yang boleh menggoncangkan Seri Perdana beb!

Aku duk hitung-hitung sekarang ini nasib KP Metro dan juga editor hiburan Metro Ahad sedang berada di hujung tanduk. Silap perkara lain tak apa, tapi bila kaitkan Najib dengan Che Ta yang juga janda meletup, mau tidak ada orang lain yang meletup-letup!


Pergh... KP Metro & Editor hiburan Metro Ahad bolehlah cari kotak!

Hahahaha.       

Sent from my iPad
-------------------------------------------------------------------------------

Jom berjuang bersama rakan bloggers di Facebook!

Tunjukkan sokongan anda! Sila Like.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...