House PK

House PK


CILI KASI TARUK! HADI ADA KELEBIHAN UNTUK JAMPI AIR WOOO!

Posted: 01 Feb 2013 12:00 AM PST

Ini adalah Hadi Awang, kelebihan dia adalah untuk membuat amanat yang dia tak jawab sampai dah masuk hari ke 40 hari ni. Dia pegang senapang tu petanda siapa tak ikut dia maka dia akan tembak.

Hadi ada satu kelebihan lagi, iaitu dia pandai meniup air jampi. Gambar diatas menunujukkan Hadi melawat Ustaz Taib di hospital. Agak-agak korang la apa dia jampikan tu?

A) Taib cepat sembuh dan teruskan menolong Hadi dengan amanat sesat dia?

B) Taib tak boleh bukak mulut nanti masa Taib jadi saksi pasal kemaksiatan Anwar yang bakal dibongkar di mahkamah?

C) Hadi sendiri pun tak tau apa dia nak jampi? Sebabnya dalam isu Kalimah Allah, Ustaz Taib lebih konsisten berbanding Hadi!

Mana pilihan korang atau korang nak tambah CILI lagi?

AGU? APA BENDA AGU TU?

Posted: 31 Jan 2013 10:57 PM PST

AGU? Artis Ganti Ulamak? Inilah jadinya pada parti yang megimarahkan artis dan memecat ulamak! PAS oh PAS! Korang pasti akan ranap!

PANAS BERAPI! BETUL KE PROTON NAK TINGKATKAN KUALITI?

Posted: 31 Jan 2013 04:13 AM PST


TEKNOLOGI terkini dan rekabentuk canggih pastinya menjanjikan kualiti terbaik daripada jenama Nasional, Proton.

Dalam pasaran sekarang, pembeli dipujuk oleh banyak pembuat dan penjual motokar dengan semuanya menjanjikan spesifikasi tinggi, rekabentuk terkini dan citarasa unggul di samping perkhidmatan selepas jualan yang tiada tolok tandingannya.

Hakikatnya, persaingan yang sengit menawarkan puluhan pilihan dalam setiap segmen pasaran dan hanya model yang terbaik mampu mendominasi pasaran tambahan pula jika perbezaan harga antara produk semakin mengecil.

Proton sedar bahawa kualiti merupakan masalah yang membelenggu jenama tersebut sejak sekian lama.

Persepsi atau realiti? Yang pastinya sebahagian besar pasaran meletakkan Proton sebagai jenama yang dibeli atas dasar harga dan bukan atas dasar keinginan.

Sekiranya mereka gagal meningkatkan kualiti dalam masa terdekat, jenama Proton mungkin terus berada di tangga atau tempat tercorot dari segi kedudukan dalam minda pembeli.

Ini akan menghalang syarikat kereta nasional ini daripada meletakkan premium terhadap hasil kejuruteraan tempatan.

Dengan kilang kereta terbaik mengeluarkan kenderaan yang hampir sempurna setiap kali, Proton wajib mengejar tahap kualiti global yang meletakkan tahap kecacatan 0.1 bagi setiap kereta ataupun satu kecacatan dalam setiap sepuluh kereta yang dihasilkan.

Baca seterusnya di Perak Today

FUYOH! KIA RIO SERBA BARU DILANCARKAN TADI - MESTI TENGOK!

Posted: 31 Jan 2013 01:40 AM PST



Model terkini Kia telah memenangi pelbagai anugerah dan bakal mencabar takhta segmen 'B' di Malaysia dengan spesifikasi tinggi dan tawaran harga yang amat menarik.
RM73,888 untuk Model 1.4EX
RM79,888 untuk Model 1.4SX
Enjin 4-silinder CVVT
6-Airbag
Sistem audio Arkamsys
Sunroof untuk varian 1.4SX

Segmen B, iaitu segmen kereta kompak kini lebih menarik dengan kemasukan Kia Rio yang telah memenangi pelbagai anugerah rekabentuk di seluruh dunia termasuklah Red Dot Award di Jerman.

Rekabentuk yang terhasil di bawah tunjuk ajar Peter Schreyer bakal menjadi aspek tarikan utama kereta yang dilengkapi dengan pelbagai peralatan yang sebelum ini tidak boleh didapati dalam segmen kompetitif ini.

Yang paling menarik, Naza Kia telah berjaya menghasilkan satu pakej yang padat dengan spesifikasi tinggi tetapi masih mengekalkan harga yang mampu menggugat semua pesaing lain.

Strategi agresif Kia ini jelas menunjukkan bahawa syarikat serius menjadi antara tiga pembuat kereta terbesar di dunia dalam tempoh lima tahun akan datang.

Syarikat itu kini berada di tempat ke enam dengan jualan 2.7 juta unit pada tahun 2012.

Bagi menarik minat pembeli dan memberikan 'Wow Factor' kepada model Rio, syarikat telah melengkapkan model terbaru ini dengan pelbagai peralatan termasuk 6 Airbag, sistem Audio Arkamsys dan juga sunroof.

Peralatan utama ini menunjukkan bahawa pihak pengeluar mahu pembeli menilai Rio serba baru sebagai satu kereta yang melambangkan gaya hidup aktif, muda dan juga eksklusif.

Baca seterusnya secara eksklusif di Perak Today
-------------------------------------------------------------------------------

Jom berjuang bersama rakan bloggers di Facebook!

Tunjukkan sokongan anda! Sila Like.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...