Kedah Ke KL - MctHeory

Kedah Ke KL - MctHeory


TUDIAA!! Abby Albody HENTAM Tok Him dan Perkasa Tak Berakhlak!!

Posted: 09 Jan 2013 07:17 AM PST


Janda Pas paling popular ni, tak sudah-sudah dengan kenyataan keras mencari pasal menghentam orang. Dia punya kenyataan, serupa dirinya tu bagus ya amat!! Apa punya orang da.. masuk Pas tu tak semestinya sudah jadi muslim yang baik. Makin sesat lagi ada la!

Abby-Abby, Mc nasihatkan Abby, kahwin la cepat, mungkin Abby tak dapat berfikir waras, sebab 'lama tak dapat' kot. Sebab tu beremosi dan jiwa kacau je tu. he he..

PANASS!! Azizan dan Pas Kedah Nak Tipu Rakyat Kedah Lagi! WAJIB BACA! #TukarKedah

Posted: 09 Jan 2013 04:50 AM PST

Lembu dengan tuan punya lembu, yang lembu tu belah kiri!!

Selama dua hari jugalah blogger dan cybertroopers Pas Kedah berfikir untuk melawan balik sijil penghargaan belanjawan defesit yang diberikan kepada MB Kedah Ustaz Azizan.

Mereka kata Pemuda BN tak pandai kira. Tapi sebenarnya, siapa yang menipu? Pernah dengar CYWAR? Permainan orang bijak membuli orang bodoh, dari luaran nampak orang bodoh tu menang, namun pada hakikat sebenarnya, si bodoh sedang membuka pekungnya sendiri.

Itulah yang terjadi pada Pas sekarang. Rasa diri hebat, belanjawan mereka mungkin yang terulung, tetapi sebenarnya penuh dengan tipu muslihat dan berlubang sana-sini.

 Kat bawah ni Mc senaraikan 5 sumber yang tak pasti, atau belum wujud yang dimasukkan kedalam pendapatan negeri Kedah.

Dey tambi! Benda yang tak wujud mana boleh masukkan, walaupun ia mungkin perancangan. Namun secara logiknya perancangan yang tak masuk akal, mana boleh kita senaraikan sebagai pendapatan kan?

Tak percaya bawa kat bawah ni,

1. Pendapatan sebanyak rm20 juta daripada penjualan air kepada P.Pinang. Walhal perkara ini belum pasti lagi kerana Lim Guan Eng dalam sidang DUN Pulau Pinang menegaskan yang kerajaan P.Pinang tidak akan membayar kepada Kedah satu sen pun.

2. Pendapatan daripada hasil premium tanah milik seorang korporat di Langkawi sebanyak rm20 juta. Padahal rundingan perkara ini belum lagi muktamad, sesuatu yang tak pasti!

3. Penjualan tanah di Bandar Baru Kulim milik SHAHPADU yang dirampas sebanyak rm30 juta. Perkara ini masih lagi dalam proses perundangan. Masih lagi menjadi angan-angan!

4. Pendapatan hasil premium tanah milik MAB di Jitra sebanyak rm30 juta. Perkara ini belum lagi pasti, kerana perundingan kerajaan pusat belum pun bermula dan muktamad. Benda tak runding dah bawa masuk plan?

5. Penjualan air mentah kepada SADA berjumlah rm30 juta. Ini juga belum pasti kerana menurut CEO SADA, SADA takkan membayar jumlah tersebut kerana terlalu tinggi, sekiranya SADA membayar jumlah tersebut, ianya akan menyebabkan SADA terpaksa menaikkan tarif air seterusnya membebankan pengguna iaitu rakyat Kedah.



Itu baru 5 sumber pendapatan yang tidak pasti. sebenarnya banyak lagi, tapi cukuplah dengan menjawab itu dulu. Mohon pencerahan daripada blogger Pas Kedah untuk menjawab 5 persoalan ini. Itu pun kalau ketua blogger Pas Kedah, Zukifli Yahaya ada teloq la. Kalau rasa diri macam pondan kat Limbung Kapai, hang tak payah jawab.

Selamatlah depa cuma jual tanah dengan jual air. Agaknya kalau tahun depan, kerajaan Pas lagi yang memerintah Kedah, Gunung Jerai pun depa senarai dalam perancangan nak jual kot. he he he..


McTheory:
Kita tengok, sama ada blogger terhebat Pas Kedah nak jawab ka dak? Kalau tak jawab memang pondan limbung kapai la..ha ha ha

PANAS!! Puak Jahanam Promote Tukar Bendera Malaysia!! #KL112

Posted: 09 Jan 2013 02:12 AM PST





Lihatlah banner promosi bendara puak jahanam Pakatan Haram digantung diempat tempat berbeza sekitar KL. Memang celaka puak Pakatan ni.

Mereka mengkhianati negara dan jalur gemilang dengan mempromosi bendera baru republik Malaysia, sang saka bangsa.

Tentunya pada hari kebangkitan rakyat bebal pada 12hb ini, mereka akan mempromosikan bendera republik Malaysia dan sekaligus melancarkan bendera jahaman republik ini.

Sampai bila kita harus melihat saja, permainan kurang ajar puak celaka ni? Rakyat Malaysia yang cintakan keamanan harus bersuara menentang puak jahilliah yang mahu merosakkan keamanan negara dengan pengkhianatan yang jelas dan terang!!

Sent by DiGi from my BlackBerry® Smartphone

PANASS!! Ustaz Kazim Minta Pas Hentikan Perbodoh Rakyat Dengan Isu Hudud!!

Posted: 09 Jan 2013 01:16 AM PST


Mc taknak cakap apa-apa, layan video Ustaz Kazim tu lagi bagus. Mc harap ada la ahli Pas yang tengok video ni. Buka minda, buka hati, kosongkan minda, buang sifat taksub, insyallah akan tahu kebenarannya!

HOT! #IsuAirSgor: Zuraida Mak Lampir Bantai SYABAS Tak Relevan Jaga Air Selangor!

Posted: 08 Jan 2013 11:45 PM PST

Sebelum ini Faekah Setpol MB dan kekasih gelapnya Khalid Gagap pernah cuba untuk mengkambing hitamkan Syabas. Namun tindakan dua orang skandal terbabit gagal kerana, Syabas membuktikan bahawa mereka boleh mengatasi masalah itu sendiri. Tanpa pertolongan dari Kerajaan Negeri Selangor.

Disebabkan kegagalan kedua-dua skandal tu, Kali ni Khalid mengarahkan Zuraida mak lampir, campur tangan dengan membuat tuduhan baru keatas Syabas, KETTHA dan beberapa agensi lain yang kononnya dikatakan, tidak membantu menyelesaikan masalah air yang berlaku di Lembah Kelang baru-baru ini.

Paling teruk, Zuraida menyalahkan Syabas 100% diatas masalah ini. Bercakap soal teknikal dan beberapa perkara lagi. Tidakkah Zuraida sedar bahawa Kerajaan Negeri Selangor juga mempunyai kepentingan didalam Syabas? Ini bermakna Kerajaan Negeri Selangor juga perlu bertanggung jawab keatas segala tindakan Syabas.

Kalau Zuraida kata Syabas gagal, ini bermakna Kerajaan Negeri Selangor juga gagal dalam tugasnya menjaga kepentingan Syabas. Kalau tidak buat apa syer 30% Kerajaan Negeri dalam Syabas kalau tidak memainkan peranan. Apa Suhaimi Kamaralzaman tidor ke masa board meeting Syabas?

Zuraida perlu membuat kajian terlebih dahulu, sebelum menghentam! Siapa Zuraida untuk mempertikaikan tugas Syabas dalam mengendalikan hal air di Lembah Kelang.




Apa tindakan Kerajaan Negeri Selangor dalam usaha memajukan Syabas? Pernahkah Kerajaan Negeri Selangor membantu Syabas? Kerajaan Negeri Selangor tidak pernah membantu Syabas walaupun dari segi teknikal, pengurusan ataupun kewangan. Apa yang mereka lakukan hanyalah mencari alasan atau sebab untuk menghentam Syabas jika sesuatu perkara terjadi.

Contohnya seperti gangguan air baru-baru ini. Apa tindakan dari Kerajaan Negeri Selangor? Tepuk tangan melihat Syabas bertungkus lumus menyelesaikan kemelut, kemudian hentam dalam media?

Kerajaan Negeri Selangor sebenarnya tidak membantu, malah menyusahkan lagi Syabas dalam usahanya untuk memajukan sistem air di Selangor. Sudahla CAPEX disekat, sehingga menganggu Syabas membaiki sistem perpaipan dan meng'upgrade'kan fasiliti kemudahan air seperti pertambahan rumah pam dan membeli jentera baru untuk penambahbaikan sistem pengedaran air ke kawasan pesat membangun.

Contohnya di Wangsa Maju yang baru-baru ini mengalami masalah rumah pam yang rosak. Rosak akibat pengunaan pam yang overload. Pam tersebut terpaksa bekerja keras untuk mencapai kadar kapasiti air yang diperlukan.

Wangsa Maju adalah kawasan sibuk, setiap tahun pertambahan penduduk dan industri akan meningkat. Kerajaan Negeri Selangor telah menyekat CAPEX sejak dari 2010. Ini bermakna Syabas disekat untuk majukan sistem air mereka selama hampir 3 tahun. Sebab itu Syabas tidak mampu untuk meningkatkan kemudahan rumah pam, kerana Kerajaan Negeri Selangor tidak membantu, malah menekan mereka dari segala sudut.

Contoh yang terbaik, isu Langat 2. Langat 2 adalah loji air untuk masa depan negeri Selangor dan Lembah Kelang. Kerajaan Negeri Selangor membantah keras bila Kerajaan Pusat mahu membina loji ini. Kenapa bantah, ada keburukkan ke?

Sebenarnya tak ada, tapi ia tidak mendatangkan sebarang keuntungan politik keatas Kerajaan Negeri Selangor, lalu mereka berkeras untuk menghalang projek tersebut.

Kalau dilihat penstrukturan semula air yang dimimpikan Khalid, manfaatnya untuk Kerajaan Khalid tetapi Langat 2 manfaat adalah untuk 6 juta rakyat Selangor. Nanti bila Langat 2 siap, bukanke Kerajaan Selangor jugak yang dapat aset.

Sedangkan pada hakikatnya Langat 2 amat penting untuk masa depan bekalan air di Selangor. Dijangkakan, jika Langat 2 tidak dibina, Selangor dan Lembah Kelang akan mengalami masalah air yang serius pada tahun 2014 dan bekalan air terawat Selangor akan kritikal pada tahun 2016.

Namun Kerajaan Negeri Selangor yang diketuai oleh Khalid Gagap hanya memandang 'enteng' perkara ini. Bagi dia, perkara air bukan perkara penting, yang penting hanyalah politik sempit mainannya untuk membuli Syabas.

Jadi Mc harap pembaca nampak siapa dalang dan syaitan disebalik semua ini. Khalid, Faekah, Xavier dan Zuraida mungkin pelakon utama. Namun tangan ghaib disebalik 'game' politik air Selangor, pasti dikuasai oleh Punahsehat Ekonomi Kerajaan Negeri Selangor, iaitu Anwar Ibrahim.

Biar Selangor kering takdak air, janji mereka boleh menang, dan jika masalah air timbul, mereka akan terus mengkambing hitamkan Syabas!


McTheory:
Itulah konspirasi bodoh yang akan menyusahkan rakyat Selangor kelak!!

PANASS!! Pas Lancar Satu Lagi Projek Membodohkan Kaum Cina di Kedah!! #TukarKedah

Posted: 08 Jan 2013 10:17 PM PST

Dr Lee


Azizan Razak, Menteri Besar Kedah dalam kenyataannya akan membangunkan tanah hutan menerusi kaedah usahasama antara syarikat milik kerajaan negeri ( GLC ) dengan persatuan-persatuan Sekolah Agama, Cina dan India.

Di sebalik tawaran berkenaan, masyarakat Cina Kedah melihat ianya merupakan satu tawaran yang mempunyai niat jahat untuk mempergunakan sekolah-sekolah cina sebagai alat perlindung bagi menjalankan aktiviti pembalakan di atas tanah yang hendak di berikan kepada persatuan sekolah Cina.

Setelah balak di ambil Kerajaan Negeri, tanah berkenaan di beri kepada persatuan sekolah Cina dengan bersyarat, hanya pertanian sahaja yang boleh di bangunkan persatuan berkenaan di atas tanah tersebut untuk mendapat sumber kewangan kepada sekolah-sekolah Cina.

Di sebalik pertanian yang perlu di bangunkan persatuan yang mendapat tanah kosong dari Kerajaan Negeri, persatuan perlu mengeluarkan kos sendiri untuk membangunkan pertanian di tanah yang di beri dengan kerjasama yang perlu di lakukan dengan syarikat kerajaan negeri (GLC) dan keuntungan dari hasil pertanian akan di bahagi kepada 45% keuntungan kepada persatuan, 55% keuntungan kepada syarikat kerajaan negeri (GLC).

Bagi masyarakat Cina sekiranya kerajaan negeri ikhlas mahu membantu sekolah-sekolah Cina, mengapa perlu meminta persatuan untuk melabur membangunkan tanah yang kosong sedangkan untung rugi pelaburan yang di lakukan belum tentu.

Masyarakat Cina Kedah melihat tindakan tawaran yang diberikan kerajaan negeri hanya untuk mendapatkan balak di tanah yang hendak berkenaan. - Media Kedah

Aiyooo... satu lagi projek TIBAI balak haram yang dihalalkan oleh Pas Kedah. Banyak betui projek macam ni Pas buat. Depa baik la konon, bukak tanah, tapi hakikat sebenarnya, depa dok terliuq tengok balak atas tanah tu.

Dah habis rembat balak, depa berlakon baik, kononnya nak bagi tanah untuk persatuan dan sekolah cina. Nampak sangat semua ini ada udang disebalik batu. Wahai Pas Kedah, berapa banyak balak lagi yang hangpa nak TIBAI? Tak cukup-cukup lagikah balak yang hangpa rembat selama ni?


Kalau balak habis, pokok moktan dengan temucut pun depa nak sapu kot? he he he..

McTheory:
Satu lagi projek TIBAI Balak Pas Kedah!

TUDIAA!! Bila Bangunan UMNO Seputeh Di Serang Oleh Puak Pelampau Pakatan Haram!! #KL112

Posted: 08 Jan 2013 07:36 PM PST



Semalam, Ketua Pergerakan Pemuda UMNO Seputeh, Saudara Razlan Rafii membuat laporan Polis mewakili Pusat Khidmat Masyarakat Seputeh. Beliau juga turut membuat laporan polis mewakili UMNO Bahagian Seputeh yang telah di conteng oleh pihak yang tidak bertanggungjawab di sepanjang dinding kawasan tersebut.






Jika sebelum ini, Pusat Khidmat Masyarakat ini pernah digemparkan dengan kegiatan biadap pendokong ABU yang menampalkan sticker² mereka pada banner ucapan Hari Raya kepimpinan Seputeh, maka hari ini tidak hairan mereka berani melakukan sekali lagi provokasi yang biadap ini. Rujuk sini.





Rakyat Tolak #KL112

Mc ambil cerita ni dari blog Riziqin. Memang tak sudah la puak pelampau Pakatan buat kerja bodoh menconteng dinding bangunan UMNO. Kalau jumpa puak tu, simbah cat satu badan saja. Tak pun rendam dalam cat selama 3 hari berturut-turut baru dia ada akai!


McTheory:
Sabar Bro Razlan, nanti kita pi sekeh depa!! he he..

PANASS!! Ustaz Kazim BIDAS Tun Dr Mahathir Sebab Hudud?

Posted: 08 Jan 2013 05:17 PM PST



Sebenarnya bukan bidas, Ustaz Kazim berjumpa dengan ayahanda Tun Dr Mahathir, untuk memastikan bahawa betulkah Tun Dr Mahathir menolak hudud! Sebelum kita menghentam atau mengkritik sesuatu pihak, kita perlu confirmkan terlebih dahulu. Ini tidak, main hentam saja.

Layan video ini untuk tahu kebenarannya. Kita tengok apa pulak puak Pakatan nak pusing pasal isu hudud lagi.
-------------------------------------------------------------------------------

Jom berjuang bersama rakan bloggers di Facebook!

Tunjukkan sokongan anda! Sila Like.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...