Menolak Keganasan Terhadap Wanita

  Having trouble viewing email ? view email in browser 
 







Connect with me


 
Hi tuanhamba,
 
Menolak Keganasan Terhadap Wanita
Wanita memainkan peranan penting dalam membentuk generasi baru yang mampu menyumbang kepada negara.
 
Ahad lalu merupakan Hari Antarabangsa Menangani Keganasan Terhadap Wanita seperti yang ditetapkan oleh Pertubuhan Bangsa-Bangsa Bersatu (PBB). Malaysia mempunyai rekod yang baik dalam menangani serta menjaga  hak setiap wanita. Bagaimanapun, masih banyak lagi perkara yang boleh kita lakukan untuk mencegah keganasan terhadap wanita.
 
Sebagai pemangku Menteri Pembangunan Wanita, Keluarga dan Masyarakat yang juga merangkap sebagai Perdana Menteri, saya sangat mengambil berat mengenai masalah ini dan akan mengambil pelbagai langkah yang perlu agar keganasan terhadap golongan wanita ini ditolak sepenuhnya.

Usaha ini bagaimamanapun tidak mungkin boleh berjaya tanpa sebarang bantuan daripada anda semua.  Untuk itu, saya menyeru kepada anda supaya memastikan agar setiap wanita yang anda sayangi sentiasa dilindungi.

Terbitan Sebelum Ini

Sebelum ini, saya ada menulis mengenai keganasan terhadap wanita di blog saya di sini.

Perkembangan Terkini

Menghadiri Himpunan Wanita Muda Negara 2012 di Dewan Tun Razak 1, Pusat Dagangan Dunia Putra (PWTC), Ahad lalu
Pada 25 November lalu, saya menghadiri Himpunan Wanita Muda Negara 2012 di PWTC. Sebagai Menteri Pembangunan Wanita, Keluarga dan Masyarakat saya amat mengambil berat mengenai setiap permasalahan dan keluhan mereka, sekali gus menjadikan dunia sebagai tempat yang lebih baik untuk kaum wanita.

Rakaman Video

Menerima jersi baharu Harimau Malaya daripada Ketua Pasukan negara, Safiq Rahim ketika saya meninjau sesi latihan mereka di Wisma FAM pada 21 November lalu.]
Anda boleh menonton video tinjauan saya di Wisma FAM di sini:

Anda juga boleh menonton lain-lain video di rangkaian YouTube saya

Ikuti saya di Facebook  dan Twitter serta lawati laman web saya, 1Malaysia.com.my. Saya akan terus menyalurkan segala maklumat terkini mengenai negara ini kepada anda dari semasa ke semasa. Diharapkan anda semua dapat meneruskan sokongan kepada saya sebagai Perdana Menteri agar kita dapat bersama-sama membawa negara ini ke peringkat yang lebih tinggi.
 

Najib Razak


Copyright © 2012 1Malaysia.com.my, All rights reserved.

-------------------------------------------------------------------------------

Jom berjuang bersama rakan bloggers di Facebook!

Tunjukkan sokongan anda! Sila Like.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...