PAPA GOMO

PAPA GOMO


Chapter 6 - Awas Najib Razak, Gandingan Suami Isteri Bukan Satu Omongan Kosong

Posted: 18 Apr 2012 07:16 PM PDT



Gambar diatas merupakan satu gambar propaganda dan sesi khas CIA dalam memastikan pengaruh Ang San Suu Kyi dapat membantu memenangkan suami dan anak Benazir Bhutto yang mati meninggal dunia. Ternyata pengaruh Ang San Suu Kyi yang diangkat oleh CIA sebagai tokoh Demokrasi berjaya sehingga suami Benazir Bhutto Asif Ali Zardari menang pilihanraya Pakistan dan menjadi Presiden negara itu. CIA berjaya di Pakistan.

Adik menggantikan Abang telah terbukti berkesan, Suami menggantikan Isteri juga terbukti berjaya dan sekarang ini hanya menunggu apakah Isteri menggantikan suami boleh menghasilkan kejayaan buat Amerika dalam agenda mereka menguasai negara negara lain terutama negara Islam.



Thaksin bekas Perdana Menteri Thailand berada diluar Thailand yang mana sekarang adik beliau seorang perempuan menjadi Perdana Menteri Thailand yang kita tahu hanyalah boneka kepada Thaksin semata mata.


Apakah anda masih ingat bagaimana Benazir Bhutto yang telah dibiayai oleh Amerika melalui CIA berhempas pulas untuk menjadi Presiden yang akhirnya dibunuh oleh CIA dan Mosaad? Selepas kematian Bezair Bhutto maka yang menjadi Presiden hasil dari simpati rakyat Pakistan adalah suami beliau iaitu Asif Ali Zardari.

Setiap negara ada acuannya dan di Malaysia tidak terkecuali apabila CIA menggunakan teknik yang sama iaitu jika Anwar Ibrahim sudah GAGAL menjadi pentadbir Malaysia maka tugas tersebut perlulah digalas oleh pihak lain yang juga merupakan proksi kepada Amerika dan Israel.



Dalam konteks ini nyawa Anwar Ibrahim masih lagi penting buat Amerika justeru itu sentimen simpati perlu dimainkan oleh Wan Azizah dalam menjayakan misi Amerika untuk menawan Malaysia sepertimana negara negara Islam lain yang sudah berjaya ditakluki Amerika.

Justeru itu penukaran Baton dari Anwar Ibrahim kepada Wan Azizah bagi merealisasikan impian Amerika untuk menakluki Malaysia akan dicapai pada Mei nanti. Pengumuman yang sepertimana Gomo nyatakan dalam Chapter 1 sebelum ini akan perletakkan jawatan Anwar Ibrahim sebagai ketua umum akan berlaku.

Wan Azizah sudah siap sedia, jentera pembangkang terutama dari PKR dalam menagih simpati rakyat dengan memainkan sentimen simpati akan dicanang begitu hebat menjelang PRU 13 nanti. Wan Azizah sudah sedia untuk menjadi BONEKA untuk kali yang sekiannya.

Hanya rakyat Malaysia mampu merubah apakah impian Amerika melalui CIA yang cuba menakluki Malaysia melalui pasangan suami isteri Anwar Ibrahim dan Wan Azizah akan Gagal ataupun sebaliknya. Sama sama kita nantikan PRU 13 yang Gomo rasa hanya tinggal sekitar sebulan dua ini.

Chapter 7 Jumaat Jam 10 Pagi
Chapter yang Panas dan Hangat nantikan Jumaat ini.



Psssttt.... Amerika melalui CIA tidak akan begitu mudah
membiarkan pelaburan mereka rugi sia sia.




DAP ANTI ISLAM
PAS ITU MELAYU
UMNO ITU ISLAM

ANWAR AL-JUBURI HARUS BERTAUBAT



Gelora Nafsu Nurul Izzah Digugat Ahli Parlimen Kota Belud

Posted: 18 Apr 2012 10:09 AM PDT






Setuju kenyataan Ahli Parlimen Kota Belud,
kalau ianya Fitnah kenapa tak saman Papa Gomo?
Si Kote Bengkok Anwar Ibrahim kenapa tak saman
sebaliknya arahkan anaknya si Nurul Izzah hentam Papa Gomo?

Serius cakap lah, Anwar Ibrahim tidak akan SAMAN Papa Gomo
sebab kalau dia saman memang dia sudah tempah
KUBUR ke NERAKA
la jawapnya. He he he

Dato Eskay pun sedang tunggu Anwar Ibrahim saman beliau,
China Doll pun sudah siap sedia untuk dibawa ke Mahkamah.
Anwar Berani ke nak saman?

Pundek lu lah Anwar Ibrahim Al Juburi

Psssttt... Terharu bila Tok Him kata macam tu, Terima kasih Tok Him MP Pasir Mas


DAP ANTI ISLAM
PAS ITU MELAYU
UMNO ITU ISLAM

ANWAR AL-JUBURI HARUS BERTAUBAT


Menteri Besar Selangor Tak Boleh Harap - Aduan Rakyat Ijok

Posted: 18 Apr 2012 06:00 AM PDT


"MB GAGAL"


"Menteri Besar tak boleh harap", demikian luah seorang penduduk Kampung Ijok ketika ditanya pendapat mengenai Menteri Besar Selangor, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim yang juga merupakan Ahli Dewan Undangan Negeri Ijok.

Haji Mohd Afandy bin Dahalan, 49 memberitahu sejak 2008, Khalid seolah-olah bersikap lepas tangan tentang kebajikan penduduk-penduduk Ijok. Menurutnya, Khalid selaku ADUN di kawasan tersebut menyerahkan segala tanggungjawab pentadbiran kepada wakil yang dilantiknya.



"Kita nampak MB memang tidak bertanggungjawab. Dia tak tahu apa-apa. Semua perkara diserahkan bulat-bulat kepada wakilnya," kata Afandy. Masalah pula timbul bila wakil-wakil yang dilantik pun lepas tangan sekali. Jadi kita lihat MB memang tidak menjaga orang Ijok," tambah beliau.

Menurutnya, sepanjang empat tahun menjadi wakil rakyat di Ijok langsung tiada sebarang pembangunan yang dibuat oleh Khalid yang boleh memberikan manfaat kepada penduduk-penduduk Ijok.

Tambah beliau, janji-janji yang dibuat ketika pilihanraya umum yang ke 12 lalu juga masih belum dilaksanakan oleh Khalid.

"Sudah empat tahun berlalu, tiada satu sumber ekonomi pun yang dibawa ke Ijok. Inikah pakar ekonomi? Janji nak berikan hak tanah pada masyarakat India, sampai hari ini masyarakat India di Ijok masih tak dapat menikmati apa yang dijanjikan itu," katanya.

Menurut beliau, situasi ketika ini lebih teruk jika dibandingkan dengan sewaktu Barisan Nasional berkuasa di mana katanya ketika itu kebajikan rakyatnya terjaga.

Beliau turut membandingkan pentadbiran Khalid dengan bekas Menteri Besar Selangor, Tan Sri Abu Hassan Omar di mana menurut Afandy walaupun hanya menjadi Menteri Besar selama dua tahun, tetapi banyak pembangunan yang dibawanya ke Kuala Selangor.

"Abu Hassan jadi MB hanya dua tahun, tapi pembangunan untuk Kuala Selangor naik. Ada stadium, perpustakaan dan banyak lagi. Tapi Khalid dalam tempoh empat tahun ni, langsung tiada pembangunan. Yang ada hanya rumah urut yang tumbuh macam cendawan di Kuala Selangor," katanya.



Seorang lagi penduduk Ijok, Zaini Korman, 61, Pesara, turut bersetuju dengan Afandy. Menurutnya, peruntukan untuk memperbaiki kerosakan pada kemudahan penduduk kampong juga sukar untuk diterima daripada pejabat Khalid.

"Selalunya bila orang kampong minta peruntukan, mesti tak dapat. Saya sendiri sebagai pengerusi surau, minta peruntukan untuk lampu jalan sampai sekarang tiada apa-apa tindakan daripada MB ataupun wakilnya.

"Jalan-jalan yang rosak, tidak dibetulkan. Kutipan sampah tidak teratur, tiada tindakan. Kebajikan kami penduduk di sini langsung tidak terjaga. Mujur wakil Barisan Nasional di sini banyak membantu. Tapi tak banyak yang dapat dibuat kerana yang ada kuasa di Selangor adalah Pakatan Rakyat," kata Zaini.

Tambah beliau, sebagai Menteri Besar yang datang dari DUN Ijok, sepatutnya penduduk Ijok mendapat sedikit kelebihan dari segi kemudahan tetapi sebaliknya berlaku apabila mereka seolah-olah dianak-tirikan.

"Rugi orang kampung pilih Khalid," tegas Zaini.

Sumber KL POS

Psssttt... Itulah Khalid Ibrahim ataupun dikenali dengan nama Khalid Gagap, Cakap pandai tapi kerja tak buat.


DAP ANTI ISLAM
PAS ITU MELAYU
UMNO ITU ISLAM

ANWAR AL-JUBURI HARUS BERTAUBAT


Politik Dendam Kerajaan DAP Selangor Memakan Diri Khalid Ibrahim

Posted: 18 Apr 2012 03:00 AM PDT



Tidak dapat disangkal bahawa mutakhir ini Timbalan Ketua Perhubungan UMNO Selangor, Dato Noh Omar agak lantang dan kerap menimbulkan isu-isu yang mengganggu gugat kerajaan negeri Selangor.

Kritikan Noh Omar telah menjadikan SELCAT — yang mahu dipersembahkan kerajaan negeri kepada rakyat sebagai contoh ketelusan, akauntabiliti dan pentadbiran baik — terdedah sebagai hanya wayang kulit atau mesin basuh baju untuk bersihkan pemimpin dan kakitangan pro PR yang tidak cekap, salahguna kuasa dan rasuah.

Banyak lagilah pendedahan Noh Omar mengenai rampasan tanah, penipuan akaun, lombong pasir, murtad, penderhakaan terhadap Sultan, dan banyak lagi yang lain-lain.

Sebagai kerajaan negeri yang mengaku diri mereka sebagai juara demokrasi sepatutnya menerima teguran dengan baik sesuai dengan semangat demokrasi. Setiap isu seharusnya dikaji dan jika sahih, ianya diperbetulkan.

Ini tidak.

Mereka lebih berusaha untuk cepat dan segera untuk berpropaganda dalam memutarbelit isu dari mengkaji dan menyiasat isu yang ditimbulkan. Kadang kala, putarbelit bukan setakat menutup malu tetapi untuk membolehkan program menyamun diteruskan.

Masaalah perlonbongan haram pasir masih berleluasan hingga unjuran pendapatan yang dijangka jauh dari pencapaian. Bersama penangkapan SPRM terhdap Kastam yang membantu penyeludupan pasir, ianya petunjuk jelas berlaku ketirisan besar.

Mereka ungkit kata bawah BN pendapatan pasir sikit. Betul tetapi yang tidak diberitahu adalah BN tidak pentingkan perlombongan pasir sebagai pendapatan negeri dan ianya dilakukan atas tanah private.

Terima kasih tidak diharap dari kerajaan yang terbangun dari budaya demostrasi, semangaat anti establishment, penentang institusi kenagaraan dan politik jalanan yang tidak beradab, bersopan dan bertamadun.

Namun begitu, akibat kelantangan Noh Omar, nampaknya satu sikap berdendam pula yang dilihat datang dari pihak kerjaan negeri.

Peribadi dan kekeluargaan Noh Omar dicungkil. Gambar Noh dan anak-anak bersama disatu Majlis untuk bersantai disebarkan seolah-olah Noh sedang bersama gundik atau call girl.

Usaha Noh untuk membina jeti dan rumah nelayan di atas tanah LKIM disabotaj. PBT diarah kacau projek tersebut. Gangster seramai 70 dihantar untuk mengugut Cina-Cina nelayan supaya akur dengan kehendak mereka dengan cara mahu diroboh kuil mereka.

Kini keluar pula fitnah bahawa UMNO Tg Karanag jual tanah hakmilik kerajaan negeri di media mereka. Apa masalahnya sini untuk sesuatu orang perseorangan atau NGO atau pun parti politik menjual atau membeli aset dalam urusan kegiatan atau pelaburan mereka?

UMNO Tg Karang mendapat tanah mengikut prosedur yang sama seperti orang lain. Apabila perlu, mereka membayar premium tanah. Tak tahu bab UMNO TG Karang jual tanah tersebut tetapi kalau ianya boleh dilakukan atas apa sebab dan keperluan Bahagian parti politik itu, apa salahnya.

Menurut Nasa Khan, AJK Lajnah Guaman PAS Pusat, sebahagian tanah kepunyaan UMNO Bahagian dan bukan kepunyaan kerajaan seperti dikatakan penuduh akan dijual dan wang itu akan diguna untuk bina bangunan untuk UMNO Tg Karang.

Adakah ada undang-undang yang dilanggar? Di Kota Baru pun, Nik Aziz tidak ada beri halangan, malah memberi tanah untuk UMNO Kota Baru bina bangunan sebelum dilelong oleh Dato Zaid Ibrahim.

Ini semua mungkin hanya permainan silap mata politik yang dibuat untuk membina persepsi buruk terhadap BN sebelum pilihanraya. Tuduhan yang belum pasti salah betulnya dijaja sana sini. Lepas pilihanraya, boleh dijangka ianya akan senyap dan sunyi begitu saja. Malahan laporan SPRM pun tiada dibuat.

Dari PAS sibuk membantu propaganda bodoh PKR dan menyampaikan dendam Menteri Besar Tan Sri Khalid Ibrahim dan pencacainya seperti Dato Teng Chiam Kim dan Ronnie Liu, lebih elok PAS siasat isu-isu tanah yang lebih melibatkan rakyat.

Oleh kerana PAS sudah diketepikan rakan politik mereka dalam Pakatan Rakyat di Selangor dan Pulau Pinang dan hanya layak pada kacamata DAP dan PKR untuk jaga adat dan sukan, eloklah mereka siasat apa rakan mereka lakukan dalam kerajaan.

Siasat apa terjadi terhadap tanah rakyat dan GLC negeri di TKPM, YBK, Yayasan Selangor, padang PKNS, dan lain-lain lagi menunggu masa untuk muncul. Ini lebih melibatkan rakyat.

Kata PAS tu parti kebajikan dan percaya kuasa rakyat. Kotakanlah kata-kata tu dan jangan jadi ejen dendam seorang yang susah nak bercakap dengan sempurna.

Sumber Sel13

GOMO: Serangan keatas Dato Seri Noh Omar akan terus dilakukan oleh pemimpin pembangkang kerana mereka tahu keupayaan Jentera Selangor dalam memenangkan BN pada PRU 13 nanti di Selangor.

Keadaan goyah yang dialami Kerajaan Pakatan Selangor semakin terasa bahangnya apabila jentera Selangor semakin efektif dalam menawan hati rakyat Selangor serta Kerajaan yang dipimpin Khalid Ibrahim waktu ini yang semakin tidak berfungsi akibat banyak keputusan hanya menyebelahi DAP dan Keroni keroni yang mana kesan buruk buat rakyat Selangor.

Psssttt... #Sayangi Selangor, Yakini BN


DAP ANTI ISLAM
PAS ITU MELAYU
UMNO ITU ISLAM

ANWAR AL-JUBURI HARUS BERTAUBAT


-------------------------------------------------------------------------------

Jom berjuang bersama rakan bloggers di Facebook!

Tunjukkan sokongan anda! Sila Like.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...