Kedah Ke KL - MctHeory

Kedah Ke KL - MctHeory


GEMPAR!! Tiket Syorga Pas DI JUAL!!

Posted: 18 Apr 2012 05:48 AM PDT



Kecoh di Felda Gugusan Besout hari ini apabila seorang guru (ustaz) yang mengajar di sebuah sekolah menengah di situ mengedarkan kupon kepada pelajar-pelajar sekolah untuk menghadiri majlis makan sate bersama Bob Lokman malam ini.

Seorang ibu menghantar sms mengadukan hal itu kepada saya, bagaimana anaknya menerima kupon daripada seorang ustaz yang amat dikenali pro-PAS. Selepas itu beberapa aduan dan mms saya terima dari penduduk di Besout menunjukkan bentuk kupon yang anak mereka terima.


Oh... nak kutip dana pilihanraya rupanya. Di kupon berkenaan jelas tertera harganya RM15 siap dengan nombor siri.

Kesemua ibubapa yang menghubungi saya menyatakan rasa kecewa dengan tindakan ustaz itu kerana cuba mengheret anak mereka dalam program politik partinya.

Tak salah PAS nak buat apa juga program bagi mengutip dana pilihanraya asalkan ada permit. Lagipun bukan perkara baru PAS mengutip wang daripada rakyat, khususnya pengikut mereka untuk tujuan dana politik. Asal ada program ceramah PAS, maka akan adalah tong yang beredar. Kalau di Kelantan, mereka sebutnya 'jahe'.

Tetapi apa yang tak kena di Felda Besout adalah kerana kupon itu diedarkan kepada pelajar sekolah. Ustaz yang mengedarkannya itu memang sudah lama dikesan membawa unsur-unsur dan fahaman politik ke dalam pagar sekolah.

Sekolah bukan medan untuk berpolitik. Jadi janganlah salahkan pihak jabatan atau pihak-pihak lain jika tindakan dikenakan ke atas ustaz berkenaan.

sumber SINI


McTheory:
Tu Tiket Syorga tu, bila derma kena simpan, nanti dah mati letak dalam kain kapan sekali. heh!

TERPANASS!! Perkara Yang Nurul Izzah Paling Risau, Selain Video Seksnya!!

Posted: 18 Apr 2012 02:12 AM PDT

Opss apa yang malu sangat tu Izzah?

Biasa la Izzah, bapa borek, anak rintik, bapa suka k*rek-k*rek anak suka tunjuk t*tek. Apa nak malu, dah memang keluarga korang spesis macam tu. Namun kes kali ni bukan pasal video seks sapa-sapa, tetapi mengenai kerisauan Nurul Izzah apabila melihat gelombang biru yang melanda di kawasannya.



Ini kawasan parlimen Nurul Izzah, kebanyakkan rumah di sini mengibarkan bendera Barisan Nasional. Menurut sekumpulan anak muda di kawasan itu, mereka tidak pernah berjumpa dengan Nurul izzah melainkan jika ada majlis. Kini menurut mereka, Barisan Nasional menjadi pilihan para penduduk dan serta merta menolak Pakatan yang hanya pandai menabur janji namun tidak pernah menunaikannya.

Biasa la Pakatan, memang pandai janji, nak tunaikannya tunggu la sampai kucing bertanduk kot. Nurul Izzah selalu komplen kerajaan pusat, rupanya dia sendiri pun tak pandai nak jaga parlimen. Macam mana orang yang gagal menjaga parlimen sendiri, boleh menegur orang lain untuk menjaga negara? Patutnya suruh dia balik jaga parlimennya elok-elok dulu, baru nak sibuk pasal hal lain.

Sumber gambar Mc kutip kat SINI



McTheory:
Sendiri pun bongok, lagi mau ajar orang ka?

TUDIAA!! Buah 'PEMATI' Untuk Hero Syiah Berdemo!! #mansuhPTPTN

Posted: 17 Apr 2012 11:12 PM PDT

Kad kawen sapa ni? macam budak syiah?
ehh.. betui la.. budak syiah yang berkawen..

Ni budak syiah yang aktif terlampau dalam demo mansuh PTPTN tu kan? Kononnya dia la hero mahasewel dalam acara demo-demo ni. Nak bayar PTPTN tak mampu, tapi boleh pulak buat majlis perkahwinan ye? Lagi satu, dia ni masih lagi belajar, dari mana dia dapat duit nak kahwin? Adakah budak syiah ni di taja oleh Anwar?




Lagi satu gambar yang patut kita lihat seperti dibawah:

Alamakk.. budak syiah ni tengah syok berpelukkan la semasa orang tengah solat. Kenapa dia tak join sekali solat sekali dengan peserta demo yang lain? Ops lupa pulak, syiah mana boleh bersolat dengan orang sunnah. Lagi satu, dua ekor yang dok berpeluk ni boleh muhrim ka? Belum kahwin dah boleh berpeluk-peluk ya? Depan orang pun boleh berpeluk, belakang apa tah lagi.

Senang rupanya nak peluk muslimah Pas ni ye.. nampak saja baik.. ehh.. lagi satu, boleh kah syiah kahwin dengan sunnah? sah kah?

Banyak betul persoalan nak kena jawab ni. Kalau tak boleh jawab, kita bagi Ustaz Fathul Bari tolong jawabkan..


Rasa-rasa dah faham ka siapa si mamat syiah beruk yang suka berdemo ni?

Kalau rasa tak berapa nak faham lagi, meh klik SINI meh..



McTheory:
Budak tu nak kawen, apa kata kita berdemo semasa kenduri kawen dia?

TUDIAA!! Kemaluan Kadiaq Mamak di DEDAHKAN!! #saveKedah

Posted: 17 Apr 2012 09:42 PM PDT



Kadiaq ni yang dok kutuk UMNO/BN kata macam-macam tu. Cara dia cakap, macam dia tu baik sangat. Apakah dia lupa bahawa dia salah seorang parasit dalam UMNO yang cuba merosak parti itu dari dalam. Kalau tak percaya, cuba anda lihat gambar Istana kat bawah tu. Agak-agaknya milik sapa?

Pintu gerbang.. pehh..

Istana siap ada tasik lagi.. hebat!!

Nak tau lagi cerita lawak bodoh yang si Kadiaq ni buat. Meh klik tang ni meh!!

McTheory:
Orang Kedah dah kenai sapa hang Kadiaq oi...

TERPANASS!! Kerajaan Pas Kedah 'Kaki Hutang' Tapi Tak Bayar!! #saveKedah

Posted: 17 Apr 2012 05:12 PM PDT



Nampaknya kerajaan Pas Kedah terus bermasalah apabila sidang dun semalam membongkarkan segalanya mengenai hutang KUIN yang belum diselesaikan.

Sebagai contoh, Kuin mempunyai tunggakan hutang sebanyak RM60,000 dengan salah sebuah klinik panelnya, menyebabkan kemudahan itu dibekukan sementara waktu.
"Kini kakitangan Kuin tidak dapat lagi menggunakan kemudahan itu dan terpaksa mengeluarkan duit sendiri ketika mendapatkan rawatan di klinik berkenaan. Kata Ketua Pembangkang Kedah Mahadir Khalid

"Kalau dengan jumlah kecil pun tidak dapat dibayar, apa tah lagi dengan hutang yang mencecah ratusan juta ringgit membabitkan pinjaman dengan Bank Islam untuk membiayai pembinaan kampus di Kuala Ketil," kata beliau selepas sidang Dun Kedah ditangguhkan bagi pesi pagi semalam

Menurutnya, beliau juga mempunyai bukti bahawa beberapa syarikat kini mengemukakan saman terhadap Kuin di mahkamah akibat kegagalan isntitusi pengajian itu menepati syarat perjanjian yang dipersetujui sebelum ini.

"Sebuah syarikat megemukakan saman untuk menuntut semula kos yang dikeluarkan bagi menyediakan 300 katil untuk penginapan pelajar Kuin pada tahun lalu.

"Semuanya sudah disediakan tetapi pelajarnya tidak datang," katanya.

Mahdzir yang juga Adun Pedu berkata, mengikut perkiraaan, Kerajaan Negeri perlu membayar RM44 juta setahun selama 15 tahun kepada Bank Islam untuk melunaskan hutang RM300 juta itu.

Selain itu, beliau mendakwa perbelanjaan untuk membayar gaji sesetengah pensyarah Kuin didapati terlalu tinggi kerana ada yang mencecah sehingga RM35,000 sebulan.

"Kita tahu sumber utama perolehan Kuin adalah dari yuran pengajian. Adakah mereka mampu mengekalkan perbelanjaan yang semakin meningkat dengan hanya bergantung kepada sumber seperti itu.

"Kita ingin mendapat penjelasan daripada Kerajaan Negeri mengenai kedudukan kewangan Kuin," katanya.

Di dalam sidang dun juga soalan berkaitan dengan KUIN ditanya, namun Azizan hanya jawab 'tak tahu' 'saya tak tahu' dan 'tak tahu' apa yang MB Kedah sekarang tahu pun, kita pun tak tahu. Adakah dia ni layak jadi MB? nanti PRU kita TOLONG bagi dia tahu!

P/s: nak baca pasal hutang KUIN lagi? meh klik kat SINI


McTheory:
Dia mana tau apa-apa, dia kan sakit tu... he he..

TUDIAA!! Kejam! Di Bogelkan dan Di SEBAT!!

Posted: 17 Apr 2012 02:56 PM PDT

sekadar hiasan


Ini dia sendiri yang nak bogel.. hehe..

-------------------------------------------------------------------------------

Jom berjuang bersama rakan bloggers di Facebook!

Tunjukkan sokongan anda! Sila Like.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...