House PK

House PK


CILI KASI TARUK! BILA LAGI BANGSA CINA AKAN PANDAI BERBAHASA KEBANGSAAN?

Posted: 23 Sep 2013 06:30 PM PDT

Kaedah menyebarkan maklumat merupakan kaedah terbaik bagi mengabsahkan tujuan serta taktik bagi mendapatkan sesuatu. Di Malaysia, penyebaran maklumat biasanya sedikit terhad kerana kongkongan bahasa.

Biarpun Bahasa Kebangsaan adalah Bahasa Melayu, namun rata-rata kebanyakan yang bukan berbangsa Melayu-Bumiputera, khususnya masyarakat Cina, terlalu kurang berbahasa Melayu. Malah ada sesetengahnya yang LANGSUNG TIDAK FAHAM BAHASA sekalipun mereka menjawat jawatan sebagai AHLI PARLIMEN atau ADUN. Dan kalaupun mereka boleh bertutur, pertuturan mereka hanya sehala.

Atau dalam bahasa yang lebih mudah, mereka sahaja yang faham apa yang mereka tuturkan, sedangkan orang yang mendengar pula, walau sehebat mana pun penguasaan Bahasa Kebangsaan, akan mengambil masa untuk memahami apa yang cuba disampaikan oleh golongan berkenaan.

Contoh terbaik ialah apabila Ahli-Ahli Parlimen dan ADUN DAP berucap di Parlimen dan DUN. Punyalah susah nak faham bahasa yang mereka tuturkan seperti susahnya kita cuba memahami orang putih yang baru belajar bercakap Bahasa Melayu seminggu lepas.

Dek kerana kongkongan bahasa itulah, kebanyakan maklumat yang disalurkan terutama oleh media-media cetak berbahasa Cina lebih cenderung untuk menipu, memutarbelitkan sejarah dan pada masa yang sama, cuba menafikan fakta penting negara ini iaitu kaum Cina adalah pendatang dan mereka hanya menjadi warganegara menerusi kaedah JUS SOLI yang diperkenalkan oleh British yang enggan menerima mereka sebagai RAKYAT GREAT BRITAIN.

Kematian Setiausaha Agung Parti Komunis Malaya, Ong Boon Hwa atau lebih dikenali sebagai Chin Peng, 90, mendedahkan perangai hodoh puak-puak berkenaan. Mereka bersatu hati, tidak kiralah dari kalangan yang berada dalam komponen Barisan Nasional, apatah lagi DAP dan PKR, untuk mendesak agar mayat atau abu mayat Chin Peng 'dibenarkan bawa pulang' ke negara ini.

Baca seterusnya disini...

ALHAMDULILLAH! TABUNG HAJI MEMANG PRIHATIN!

Posted: 23 Sep 2013 03:20 PM PDT

Keprihatinan pengurusan Tabung Haji (TH) menziarahi dan memberi sumbangan kepada keluarga jemaah kedua yang meninggal dunia akibat serangan jantung di Tanah Suci dilihat mampu mengurangkan kesedihan dan beban yang ditanggung keluarga.

Pengerusinya, Datuk Abdul Azeez Abdul Rahim hari ini berkesempatan melawat keluarga Allahyarham Hashim Abdul Latif yang meninggal ketika berada di Tanah Suci, kelmarin.

Menurut Abdul Azeez, Allahyarham sempat melaksanakan ibadat umrah tetapi mengalami kesukaran untuk bernafas sebelum dikatakan jatuh di bilik mandi dan kemudiannya dilaporkan meninggal dunia pada 21 September lalu di Klinik Maktab Rehab Al Janadriyah, kira-kira jam 12.10 pagi waktu Mekah.

"Allahyarham meninggalkan seorang isteri dan lima orang anak yang mana isterinya turut serta bersama-sama di sana. Isteri Allahyarham akan sentiasa dipantau serta diberi bimbingan kaunseling supaya dapat meneruskan ibadat haji.

Baca seterusnya di Perak Today

CILI KASI TARUK! TOLONG JANGAN MALUKAN DIRI SENDIRI DENGAN PUBLISITI MURAHAN OK!

Posted: 23 Sep 2013 08:09 AM PDT

Apa ke halnya dengan Azwandin ni? Semua tahu Anwar Botox Bontot tu takde dalam negara tapi si Azwan and the gang demi nak cari publisiti murahan punya hal buat benda tak masuk akal, meh baca tulisan Flying pasal isu ni..


Ingatkan bila dah bagitahu bahawa Anwar Ibrahim dan Wan Azizah tidak ada di rumah hari ini kerana makan angin di Jerman dan negara Eropah yang lain, rancangan nak serahkan memorandum yang diinisiatifkan oleh Jaringan Melayu Malaysia (JMM) akan dibatalkan ler sebab ianya jelas kelihatan perbuatan bodoh apabila menyerang Anwar Ibrahim di rumahnya pada ketika dia sendiri tidak ada di rumah.

Rupa-rupanya RANCANGAN BANGANG TAHAP MEGA itu diteruskan juga. Konon-kononnya nak tunjuklah yang tindakan tersebut TERSANGAT HEBAT dan perlu dihormati.

Baca seterusnya di blog Flying Kick

SPRM OH SPRM! APA YANG SEDANG BERLAKU NI SEBENARNYA?

Posted: 23 Sep 2013 02:54 AM PDT

Apa yang sedang terjadi dengan SPRM sekarang ni? Kalau tidak masakan blogger Malay Rights boleh tulis sebegini dalam blog beliau, KLIK SINI

Itu tandanya blogger tersebut dah betul-betul marah dengan SPRM. Tapi bila aku baca apa yang ditulis oleh The Unspinners kat SINI, lain pulak ceritanya. Ada betul jugak apa yang The Unspinners tuliskan itu.

Kat negara kita ni bukan kira siapa benar siapa tak benar, bukan kira siapa salah siapa betul, yang menjadi masalah kat negara kita ni ialah GOSIP PANAS! Asal ada keluar kisah tak baik je, terus rakyat Malaysia jatuhkan hukuman kata bend ayang belum terbukti tu betul..

Susah jugak kan macam ni? Apakah kita rakyat Malaysia ni makin cerdik atau kita ni makin sakit sebenarnya? Kena persepsi selalu dijadikan bend ayang betul? Persepsi belum tentu benar, ianya cuma persepsi...

Apa pandangan korang pasal SPRM ni? Adakah mereka ni masih boleh diharap atau sudah tiada harapan lagi/

POSTER-POSTER MENARIK MUKHRIZ MAHATHIR UNTUK DIKONGSI BERSAMA! #MM4VP

Posted: 23 Sep 2013 01:18 AM PDT




-------------------------------------------------------------------------------

Jom berjuang bersama rakan bloggers di Facebook!

Tunjukkan sokongan anda! Sila Like.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...