BADUT RAKYAT

BADUT RAKYAT


HOT NEWS !!! #PRK KUALA BESUT !!! PAS DAN PKR ANGGAP DAP NYANYUK !!!

Posted: 03 Jul 2013 08:30 AM PDT


Pilihanraya Kecil Kuala Besut membawa makna yang agak besar bagi kedua-dua pihak BN dan PR.Ini kerana kerusi di situ kini berada di kedudukan 17-15 dengan memihak kepada BN.Walaupun BN mempunyai kelebihan melalui kerusi Speaker tetapi jika kemenangan berada di pihak PAS,maka kedua-dua parti akan mempunyai kekuatan yang 'sama banyak'.Keadaan ini pasti menepati impian rakyat yang ingin melihat UMNO-PAS berkongsi kuasa.Malangnya,keadaan sebeginilah yang cuba dielakkan oleh DAP.Maka,tidak hairanlah Lim Guan Eng pantas membuat kenyataan mencadangkan agar PAS memboikot sahaja PRK tersebut.Namun,saranannya bertentangan dengan PKR yang nampaknya begitu beria-ia dengan PRK ini,malah menyuarakan hasrat untuk meletakkan calon dari parti itu dengan mengenepikan PAS.selepas itu PKR akhirnya bersetuju PRK kali ini milik PAS.

Alasan Guan Eng pula adalah kerana SPR tidak telus dan sistem dakwat kekal perlu dikaji semula.Justeru,tiada jaminan terhadap kewibawaan proses pilihanraya kecil Besut dan keputusannya nanti perlu dipersoalkan.Dari satu sudut,alasan Guan Eng ada asasnya.Namun,alasan tersebut hanya membuktikan hipokrasi Guan Eng kerana beliau sendiri telah pun mengangkat sumpah menerima keputusan PRU-13 yang dikendalikan oleh SPR yang sama,dengan sistem dakwat yang sama.saya pasti yang PAS dan PKR tidak akan sama sekali memboikot peluang PR untuk menambah kerusi biar sistem apa pun yang digunakan dalam PRK Kuala Besut.Hidup mati PAS dan PKR selama ini juga semata-mata kerana pilihanraya.Mana mungkin mereka memboikot pilihanraya ??? Kerana itu PKR langsung tidak mengulas saranan DAP,manakala PAS menyatakan yang saranan tersebut perlu diperbincangkan di peringkat PR.Bagi PAS dan PKR,DAP tentu sudah nyanyuk untuk mencadangkan sedemikian.Mentang-mentanglah DAP tidak terlibat kerana Kuala Besut merupakan kawasan majoriti Melayu.Sekiranya kawasan tersebut adalah kawasan DAP atau majoriti Cina,saya pasti Guan Eng akan membuat kenyataan berbeza.Apa nak dikata,itulah sikap Guan Eng dan DAP iaitu hipokrit dan hanya pentingkan diri.Jika hidup mati PAS dan PKR adalah untuk pilihanraya,hidup mati DAP pula hanyalah untuk kepentingan kaum Cina semata-mata.

RENUNG-RENUNGKAN

HOT NEWS !!! TABUNG HAJI MILIK UMNO ??? KENAPA CEMBURU SANGAT ABDUL AZEEZ JADI PENGERUSI TABUNG HAJI ??? VIDEO INSIDE !!!

Posted: 03 Jul 2013 05:00 AM PDT


sedapnya mulut MP parit buntar ni.sesuka hati kata Tabung Haji milik UMNO.apa pun tahniah kepada Datuk azeez d atas lantikan sebagai Pengerusi Lembaga Tabung Haji.bagi saya tabung haji melakukan pilihan yang tepat dengan memilih datuk azeez sebagai Pengerusi Lembaga Tabung Haji beliau seorang yang berwawasan dan mempunyai visi yang luas dalam bidang perniagaan serta pembangunan sosioekonomi komuniti sejagat.semoga datuk azeez dapat menjalankan tanggunjawab dan amanah yg d berikan dengan cemerlang

LIHAT VIDEO DI BAWAH


KEPADA MP PARIT BUNTAR !!!




PEMIMPIN PR BOLEH PULAK POLITIK 24 JAM YEKKK ???



LIHAT DULU APA YANG DATUK AZEEZ BUAT SEBELUM KRITIK !!!



RENUNG-RENUNGKAN

HOT NEWS !!! KAUM CINA DAH PANDAI AJAR RAKYAT MALAYSIA MENIPU !!! PATUT KER AJAR TAKTIK KOTOR ??? VIDEO INSIDE !!!

Posted: 03 Jul 2013 02:03 AM PDT


KAUM CINA DAH MENGAJAR YANG BUKAN-BUKAN KEPADA SEMUA RAKYAT MALAYSIA SIAP MASUKKAN VIDEO DALAM YOUTUBE !!! 

APA CERITA NI ??? 

NAK TAU APA YANG MEREKA AJAR ??? 

LIHAT VIDEO DI BAWAH


RENUNG-RENUNGKAN

HOT NEWS !!! #PRU13 !!! ISU DAKWAT KEKAL !!! SHAHIDAN KASSIM MEMBELASAH PR KAW-KAW !!!

Posted: 02 Jul 2013 10:00 PM PDT


Kisah pengundi hantu telah pun senyap,begitu juga kisah 'blackout' ketika pengiraan undi. Laman-laman sosial puak PR yang sebelum ini begitu giat mencanang,menyebar dan menghentam SPR atas dua isu ini kini berpura-pura pekak apabila ditanya kenapa tiada laporan polis berkenaan dua tuduhan tersebut.Satu-satunya isu yang belum senyap dan terus dicanang bagi 'mengenakan' SPR ialah isu dakwat kekal dan hari ini,akhbar-akhbar perdana melaporkan bahawa SPR akan disiasat oleh SPRM mengenai isu ini.Kita sambut berita ini dengan tangan terbuka kerana semua pihak perlu meletakkan titik noktah kepada semua kegilaan tuduh menuduh ini.SPR tidak wajar dijadikan satu-satunya kambing hitam sedangkan mereka sejak awal lagi menolak penggunaan sistem dakwat kekal ini atas alasan tiada kredibiliti.Namun,pihak pembangkang terus mendesak penggunaannya sehingga membawa kepada beberapa siri demonstrasi jalanan yang berakhir dengan keganasan.Kerajaan akhirnya akur kepada desakan pembangkang dengan harapan ia akan membawa Malaysia kembali tenang dan aman. 

Bagaimanapun,apa yang ditakuti oleh SPR iaitu dakwat kekal bakal membawa masalah terbukti berasas apabila banyak aduan mengenai sifatnya yang 'tidak kekal' diterima.Sehubungan dengan itu,SPR tidak semena-mena telah dipertanggungjawabkan pula.Pembangkang benar-benar menjadikan SPR sebagai 'punching bag' dalam isu ini.Anwar Ibrahim,Lim Kit Siang,Lim Guan Eng,Mat Sabu semuanya secara terang-terangan menuduh SPR menipu. Namun, dengan perkembangan terbaru ini,kita semua berpeluang untuk mendapat kisah sebenar tentang siapa yang menipu dan siapa yang tertipu.Siasatan pastinya akan membongkar segala-galanya termasuk siapa pembekal dakwat kepada SPR dan dari mana mereka mendapat bahan-bahan untuk membuat dakwat tersebut,siapa yang menyediakan khidmat pembotolan atau kotak, malah pengangkutan yang digunakan untuk menghantarnya.

Selain itu,setiap seorang terlibat seperti petugas yang mengendalikan dakwat serta agen-agen parti yang menjadi pemerhati juga akan dikenalpasti dan disoal.Menjawab isu ini bagi pihak kerajaan,Menteri di Jabatan Perdana Menteri,Datuk Seri Shahidan Kassim telah menjelaskan bahawa dakwat kekal berkenaan telah diuji sebelum pilihanraya dan kredibilitinya adalah menepati piawaian.Beliau juga menjelaskan bahawa bahan kimia yang digunakan dalam dakwat kekal berkenaan telah digantikan dengan pewarna makanan dan tahap ketahanannya bergantung kepada individu serta usaha yang dilakukan oleh setiap individu untuk menghilangkan kesannya.Perlu difahamkan bahawa SPR adalah sebagai pelanggan dan bukan pembekal dakwat.Sekiranya bekalan tidak menepati kualiti yang ditawarkan pada awalnya,ia merupakan satu penipuan di pihak pembekal dan bukan SPR.Ini juga membawa makna pembangkang telah memfitnah SPR.Jika ini berlaku,maka SPR tentunya punya hak untuk membersihkan nama mereka dengan mengambil tindakan sewajarnya terhadap pembangkang berdasarkan hasil siasatan tersebut.

RENUNG-RENUNGKAN

HOT NEWS !!! KAUM CINA MINTA HENTIKAN HIMPUNAN #BLACKOUT505 !!!

Posted: 02 Jul 2013 07:30 PM PDT


Selaras dengan angkat sumpah Ketua Pembangkang di Parlimen,akhbar China Press 20hb Jun lalu turut meminta pembangkang menghentikan siri himpunan hitam.Himpunan hitam, iaitu 'Black505' atau sebelum itu diberi nama 'Blackout' pada mulanya dijuarai oleh kaum Cina. Dalam beberapa siri awal himpunan tersebut, lebih 90% peserta merupakan dari kaum mereka yang terkinja-kinja menjaja cerita penipuan SPR melalui kejadian 'blackout' ketika proses pengundian dalam PRU-13 lalu.Sempena dengan itu juga hampir 70% dari kaum Cina menghitamkan gambar profil di laman sosial mereka. Saban hari pula ada saja himpunan-himpunan kecil anak-anak muda Cina memakai baju hitam di sekitar Kuala Lumpur dan Selangor bagi meneruskan momentum himpunan tersebut.PAS,pada awalnya pula menolak himpunan tersebut dan membuat kenyataan enggan terlibat dalam sebarang anarki. Namun, di kemuncak himpunan hitam iaitu pada Sabtu lepas,kaum Cina memilih untuk bersantai bersama keluarga di rumah dan membiarkan segelintir Melayu PKR dan PAS menyelesaikan apa yang telah dimulakan mereka. 

Akibat penarikan diri kaum Cina itu,maka himpunan yang dirancang menjadi yang paling hebat hanya menampilkan lebih kurang 9,500 orang.Itupun sebahagian besar dari mereka mengadu bosan.Mungkin telah meramalkan bahawa himpunan kemuncak itu tidak akan berjaya,maka China Press terlebih dahulu mengambil sikap seolah-olah kaum Cina tidak terlibat langsung dengan himpunan hitam.Malah akhbar itu mempersoalkan pula tindakan Tun Mahathir membangkitkan soal nisbah kaum dalam siri-siri awal himpunan hitam – konon merupakan sesuatu yang tidak relevan. Akhbar Sin Chew pada 21 Jun pula terus menyalahkan UMNO kerana 'tidak dapat menerima kenapa kaum Cina menyokong pembangkang' dan 'tidak dapat menyelami pemikiran orang muda'.Kita ingin bertanya Sin Chew, 'orang muda' yang mana? Yang berhimpun dalam siri himpunan Blackout yang membenci Melayu, menghina Raja-raja tetapi berlindung di sebalik tuduhan SPR penipu, atau yang berhimpun dalam himpunan Black505 berguling bergolek dan cuba merempuh parlimen ??? 

Jika pemikiran orang-orang muda ini yang Sin Chew ingin kita selami,maka kita akan menghadapi kesukaran kerana mereka tidak tahu berfikir.Jika mereka tahu berfikir tentu sekali mereka tidak akan melaungkan undi popular di dalam negara yang menggunakan sistem majoriti kerusi. Dan tentu sekali mereka tidak akan menjerit demokrasi telah mati bagi menafikan keputusan demokrasi. Negara pasti hancur jika cakap sampah-sarap ini dijadikan rujukan. Apapun, jika dilihat dari tajuk kedua-dua artikel di akhbar Cina ini, iaitu mendesak agar himpunan hitam dihentikan serta menyeru kepada perubahan,tampak seolah-olah niatnya murni sekali.Namun,setelah membaca kedua-dua artikel tersebut,apa yang jelas hanyalah sikap hipokrit dan pentingkan diri selain kiasu dan enggan mengaku salah. Kaum Cina nampaknya sedang berusaha menutup hakikat bahawa mereka mengundi pada PRU-13 lalu adalah atas dasar perkauman.

Di samping itu akhbar tersebut juga cuba mendesak semua pihak menerima bahawa sikap perkauman mereka adalah wajar.Di masa yang sama juga,mereka terus menerus mempertikai semangat membela bangsa Melayu yang dipegang oleh UMNO.Kaum Cina tidak dapat lagi mempertahankan hujah konon mereka mengundi atas dasar kredibiliti, ketelusan dan kepertanggungjawaban kerana parti yang mereka undi iaitu DAP, sudah terbukti sebagai langsung tidak mempunyai semua ciri-ciri itu sehinggakan pemilihan parti sendiri juga dijalankan dengan cara yang begitu kotor lagi samseng.Hari ini,rata-rata bekas pemimpin DAP bangun membongkar dan mendedahkan sikap DAP itu.Maka,secara automatic parti DAP, akhbar-akhbar Cina dan masyarakat Cina yang menolak BN sudah tidak layak lagi bercakap tentang apa-apa jua nilai-nilai murni.Berdasarkan hakikat ini, kita ingin menyeru akhbar-akhbar Cina agar membuang keangkuhan dan hipokrasi.Tulislah dengan niat untuk memperbaiki keadaan bukan untuk kepentingan kaum sendiri. Belajarlah merendah diri sedikit kerana keangkuhan hanya melambangkan kebodohan.Sesungguhnya,hanya mereka yang bodoh yang tidak sedar bahawa mereka telah kalah, terkantoi, terdedah dan ingin terus menipu.Nasihat saya,cukup-cukuplah menipu diri sendiri.Apa salahnya berganding bahu dengan kerajaan menyatukan semua rakyat. Lagipun, seluruh dunia boleh menjadi saksi bahawa kaum Cina tidak pernah ditindas di negara ini.Jika ini tidak benar,tentulah akhbar Sin Chew dan China Press tidak akan wujud sama sekali

RENUNG-RENUNGKAN

HOT NEWS !!! NURUL IZZAH BONGKAK !!! PR TIDAK AKAN LETAK CALON UTK PRK KUALA BESUT !!!

Posted: 02 Jul 2013 05:30 PM PDT


Dalam Dewan Rakyat,anak Anwar Ibrahim dan juga Ahli Parlimen Lembah Pantai,si Nurul Izzah telah menegaskan bahawa pilihanraya Kuala Besut tidak boleh diadakan selagi kepimpinan SPR tidak ditukar. Katanya : "(Pilihan raya kecil) Kuala Besut hanya dilaksanakan bila ada pimpinan SPR (Suruhanjaya Pilihan Raya) yang baru dan credible (wibawa).Nak teruskan dengan dakwat yang sama,dengan pimpinan (SPR) yang sama ??? Pada saya ini tak boleh diterima pakai,"

Namun,siapa yang akan mendengar cakap penipu tegar seperti Nurul Izzah.PRK Kuala Besut tetap akan diadakan dalam masa 60 hari dari tarikh kerusi tersebut dikosongkan tanpa ada pertukaran dalam kepimpinan SPR.Justeru,mengambil kata-kata Nurul Izzah di atas,PR tidak harus bertanding sebagai menegaskan bantahan terhadap SPR.Jika tidak,ia akan menyerlahkan satu lagi hipokrasi yang paling jelek di pihak PR.Jika keturunan Anwar Ibrahim ini waras dan bermaruah,tentu Nurul Izzah akan diam sahaja setelah terkantoi tidak dapat membuktikan berlaku penipuan dalam PRU-13 yang lalu.Tahukah Nurul Izzah bahawa cerita PR tentang 40,000 pengundi hantu warga Bangladesh adalah satu penipuan paling bodoh dan kelakar ??? Mereka ini pula dikatakan datang dengan penerbangan dari Sabah.Bayangkan,tidak mungkin tiada siapa yang dapat mengesan 40,000 Bangladesh tiba dari Sabah ??? 

Lebih kelakar lagi apabila tiada seorang pun dari mereka dapat dibawa ke hadapan untuk membuktikan SPR menipu sedangkan Anwar mengaku mempunyai bukti dan butiran terperinci ketibaan mereka di Malaysia. Itu belum lagi gambar-gambar dan cerita yang disebarkan mengenai kotak undi yang konon dilarikan, disembunyikan dan dibuang oleh SPR.Ini termasuklah terjatuh dari helikopter yang jatuhnya elok berdiri tersusun rapi di tengah-tengah padang,tanpa koyak dan tanpa terusik.Pun begitu,tiada satu pun kawasan di mana agen PR membuat aduan bilangan pengundi dengan kertas undi tidak sepadan.Malah cerita 'blackout' juga senyap begitu sahaja sehinggakan himpunan yang dinamakan 'blackout' terpaksa ditukar nama kepada 'black' di acara kemuncak akibat telah terbukti tiada 'blackout'.Lihatlah, betapa buruknya sifat mereka yang tetap menuduh berlaku 'blackout' walaupun pemimpin DAP,sekutu mereka sendiri telah menafikan ianya berlaku.Pengerusi SPR mungkin dipersoal tentang dakwat kekal idaman PR yang tidak kekal dalam beberapa kes, tetapi ini masih tidak membuktikan terjadinya penipuan selagi tiada bukti terjadinya undi dua kali atau tidak dibenarkan mengundi langsung. 

Apakah Nurul Izzah terlalu bengap untuk memahami bahawa Himpunan Black505 telah tidak mendapat sambutan kerana rakyat sudah tahu bahawa PR menipu ??? Oleh itu atas dasar apa Nurul Izzah ingin mempersoalkan kredibiliti kepimpinan SPR sehingga menafikan peranannya dalam PRK Kuala Besut ?? Sebenarnya,orang yang perlu dipersoalkan kredibilitinya ialah Nurul Izzah dan bapanya serta seluruh pemimpin PR.Tidakkah Nurul Izzah terfikir,apa jenis orang yang membantah keputusan PRU tetapi menerima jawatan di Dewan Rakyat ??? Apa jenis manusia yang berhimpun menolak keputusan tetapi terhegeh-hegeh dan tersengeh-sengeh mengangkat sumpah ??? Atau lebih tepat,apa jenis haiwan yang menyuruh haiwan lain merusuh berkhemah dan berguling-guling menentang kerajaan sedang dia sendiri menjamu selera bergelak ketawa dengan pemimpin kerajaan ??? "Professional and nothing personal"?? Bullsh*t !!! Dan kali ini pula,orang atau haiwan yang sama menyatakan keengganan untuk menyertai PRK Kuala Besut jika kehendaknya tidak dituruti iaitu Pengerusi SPR tidak meletakkan jawatan.Sekali lagi diulang bahawa Pengerusi SPR tidak akan dan tidak perlu meletakkan jawatan hanya kerana beberapa ekor haiwan menipu menyatakan yang beliau menipu.Justeru,sekiranya PR tidak dapat menerima kepimpinan SPR,PR wajib memulaukan PRK ini.

RENUNG-RENUNGKAN
-------------------------------------------------------------------------------

Jom berjuang bersama rakan bloggers di Facebook!

Tunjukkan sokongan anda! Sila Like.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...