Kedah Ke KL - MctHeory

Kedah Ke KL - MctHeory


PANASS! Azmin Ali Terduduk Bila Kena Perli 'Kempunan Nak Jadi MB Selangor' #GelagatParlimen

Posted: 27 Jun 2013 08:18 AM PDT


Video untuk layan masa senang dan rilek-rilek, perangai ahli parlimen ketika bersidang. Paling kesian tengok Azmin, terduduk tak terkata bila kena sindir kempunan nak jadi MB Selangor. he he he.. kesian bang min kita. he he he..

GEMPAR!! Dengki Dengan Melayu dan Islam, Dap Mahu Tutup Pasar Ramadhan! #DapAntiIslam

Posted: 27 Jun 2013 05:37 AM PDT


Serius kenyataan Tony Pua ni kurang ajar. Lu sapa nak tutup pasar ramadhan, lu ingat lu orang dah berkuasa ke?

Disebabkan perangai perut busuk dan rasis teramat, Tony Pua berhasrat mahu menutup Pasar Ramadhan!

Baca berita bawah ni,

KUALA LUMPUR: Sikap perkauman DAP semakin terserlah hari ini apabila Ketua Publisiti parti itu, Tony Pua mencadangkan pasar Ramadan juga ditutup kerana didakwanya akan menyebabkan kesesakan lalu lintas.

Katanya, jika benar alasan kerajaan negeri bahawa keputusan untuk menutup pasar malam pelancong Jonker Walk di Kota Melaka kerana mahu mengurangkan kesesakan lalu lintas yang melampau, maka tindakan yang sama perlu diambil ke atas Pasar Ramadan.

"Saya rasakan kalau-kalau satu pasar malam mahupun pasar tani ataupun pasar Ramadan akan menyebabkan kesesakan lalu lintas, maka semua pasar-pasar, semua pasar tani di Melaka atau mana-mana negeri perlu dibatalkan secara langsung.

"Kenapa tutup saja di Jonker Walk? Saya rasa semua tindakan yang diambil oleh kerajaan negeri ini adalah tindakan politik yang langsung tidak mengambil kira keperluan rakyat di Malaysia. Ia hanya mengambil kepentingan politik Umno," katanya kepada pemberita di lobi Parlimen di sini, hari ini.

Beliau selain itu turut menggesa penutupan Jonker Walk itu dibatalkan dengan serta merta.

Kemelut itu timbul apabila akhbar berbahasa Cina Kwong Wah Daily hari Isnin lalu melaporkan Ketua Menteri Melaka Datuk Idris Haron sebagai berkata, mesyuarat anggota exco pada 12 Jun lalu memutuskan menutup pasar malam berkenaan demi memenuhi hasrat rakyat.

Bagaimanapun Idris telah menafikan laporan itu. Katanya, keputusan yang diambil pada mesyuarat exco itu adalah untuk membuka semula jalan raya yang ditutup kerana kerajaan negeri menerima banyak rungutan daripada pengguna berhubung kesesakan teruk di sekitar laluan masuk ke bandar raya Melaka berhampiran Jonker Walk setiap hujung minggu.

"Ada pengguna mendakwa untuk sampai ke bandar raya Melaka dari Plaza Tol Ayer Keroh memakan masa sehingga empat jam," katanya.

Perkara itu bertambah kusut apabila sebuah portal mesra pembangkang memetik ADUN Kesidang, Chin Choong Seong bahawa penutupan Jonker Walk adalah 'pembalasan' kepada pengundi Cina yang menyokong pembangkang dalam Pilihan Raya Umum ke-13. - antarapos

KM Melaka tutup Jonker Walk sebab ia semak! Kotor dan menyusahkan. Korang berhasrat tutup Pasar Ramadhan tu atas sebab apa? Teringin nak mampus? Kalau berani tutup la.. Suruh Guan Eng tutup Pasar Ramadhan di Penang kalau berani, lepas tu dia tau langit tinggi ke rendah!

 McTheory:
Siapa yang rasis gila sekarang ni?

HOT INFO! Ahli Parlimen Dap Cakap Melayu Macam Budak Darjah Satu!! #GelagatParlimen

Posted: 27 Jun 2013 01:17 AM PDT


Dah la cakap tak macam orang Malaysia, bahasa Melayu pun lintang pukang. Ni umur berapa ni? 40 tahun? 40 tahun lahir kat Malaysia pun cakap Melayu macam budak sekolah rendah saja pun. Macam mana boleh dilantik jadi Ahli Parlimen ni? Orang yang undi dia ni buta ka tuli?

Paling menarik, tegur orang pasal peraturan mesyuarat, tapi diri sendiri pun tak betul. Siap ambil alih tugas yang Dipertua pulak tu. kah kah kah.. kesian tengok badut-badut Pakatan Haram ni. Nak tunjuk lagak dan terer, tapi jadi macam badut la pulak!

McTheory:
Ahli parlimen low class betul..

TUDIAA!! @MahfuzOmar Ajar @MukhrizMahathir Tentang Air Empangan Pedu? #HanyaDiKedah

Posted: 26 Jun 2013 08:25 PM PDT


 Sejak bila Mahfuz Omar 'pandai' bimbang pasal Air di Kedah? Biar betul? Macam tak logik saja cerita ni. he he he.. lawak la pulak rasanya.

Kita baca dulu, apa Mahfuz komen pasal air di Kedah,

Kata Mahfuz, ini adalah satu keadaan yang cukup membimbangkan, walaupun tahap takungan air di Empangan Pedu masih tinggi, tetapi tahap takungan air yang bakal disalurkan ke empangan terlalu rendah, sehubungan itu beliau mengutarakan beberapa persoalan.

1. Kerajaan Kedah semestinya memaklumkan perkara sebenar ini kepada rakyat, bagi membolehkan rakyat dapat membuat persediaan awal menghadapi sebarang kemungkinan mengenai masalah gangguan bekalan air.

2. Kerajaan Kedah jangan menyembunyikan perkara sebenar di sebalik krisis air ini kerana Empangan Pedu adalah empangan air terbesar di Kedah dan air dari sini adalah untuk keperluan minum dan juga pertanian Kedah.

3. Jangan tunggu sehingga tahap menjadi terlalu kritikal barulah kerajaan mahu bertindak.

4. Mewartakan segera kawasan-kawasan tadahan air seperti yang diarahkan oleh Kerajaan Pusat selepas tindakan menghentikan projek Heli-Havesting di Ulu Muda.

Katanya lagi, keadaan ini amat merisaukan para petani yang berkemungkinan besar tidak akan mengerjakan sawah mereka bagi musim kedua 2005 bermula September ini, memandangkan bagi musim pertama enam bulan lalu telah berlaku pindaan jadual tarikh menanam padi.

Bila Mc baca apa Mahfuz kata, barulah Mc tahu betapa prihatinnya Mahfuz dengan bekalan air orang Kedah selama ni. Tapi Mc pelik la, dimana Mahfuz sewaktu orang Baling derita minum air selut akibat pembalakan mengila sewaktu zaman Pas Kedah dulu?

Tak percaya tengok video bawah ni,


Boleh Mahfuz tolong komen bila tengok video kat atas ni?

McTheory:
Cakap tak serupa bikin.. pirahhh..

TUDIAA!! Adun BN Meninggal, Berita Gembira Buat Anwar Ibrahim? #TolakPR

Posted: 26 Jun 2013 07:16 PM PDT



Rasanya orang tua atas ni dah tak berapa nak betul otaknya. Orang meninggal dikatakan berita gembira? Ada masalah otak ka apa dia ni? Bukan nak ucap takziah atau simpati kepada keluarga Allahyarham, tapi terus keluarkan statement 'berita gembira'?

Nampak sangat Anwar ni hanya kejar kuasa dan pentingkan kerusi?

Inilah moral pemimpin tertinggi dalam Pakatan Haram..

Kalau pemimpin tertinggi perangai macam ni, macam mana pula perangai orang bawahannya? Tak dapat dinafikan, orang bawahannya lagi laaa teruk!

Paling menarik bila Mc diberitakan, Pas Kuala Besut dah get ready nak menang! ha ha ha.. gilo la puak ni..

Rasanya kalau PR kalah di Kuala Besut lepas ni, jangan pula Anwar dan konconya turun buat 'Blackout Versi Kuala Besut' pulak ha ha ha..

Layan orang gila ni, sekali dengan kita jadi gila..


McTheory:
Orang BN, sedekah Al-Fatihah kepada Allahyarham sebelum kita berjuang lagi di PRK! Al-Fatihah!
-------------------------------------------------------------------------------

Jom berjuang bersama rakan bloggers di Facebook!

Tunjukkan sokongan anda! Sila Like.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...