Kedah Ke KL - MctHeory

Kedah Ke KL - MctHeory


PANASS!! Layakkah Husam Musa di Putrajaya? @Tunfaisal #TolakPR

Posted: 29 Apr 2013 07:26 AM PDT



Sebelum ni Husam Jamnapari sibuk ajak ayahanda Tun M berdebat. Tapi siapa Husam, nak ajak Tun M untuk berdebat. Setaraf ke Husam dengan Tun M? Kali ni UMNO Putrajaya bawa si Kickdafella untuk menyahut debat Husam tu.

Agak-agak berani ke tak si Husam nak sambut cabaran berdebat tu?

Kalau tak berani, kirim salam sajalah. Sebab jasa Tun M di Putrajaya lebih besar dari jasa Husam di Kelantan. Bak langit dan bumi. Projek projek mega idea bodoh Husam sampai sekarang tak terbina. Semuanya batu asas saja.. So untuk kuburkan Husam di Putrajaya nanti, elok kita hadiahkan batu nisan kepada dia sebagai simbolik kejayaan Husam selama ini yang suka bina batu asas.

Dibawah ni adalah antara projek projek angan angan mat jenin ni buat di Kelantan dimana satu pun tak siap.. modal Pas untuk tiru rakyat Kelantan cukup mudah. Berangan nak bina projek projek mega yang nampak Gah boleh menandingi projek mega di Macau..Tapi macam biasalah, berangan saja lebih.. Buat tak pernah pun..

Bayangkan projek jambatan PalekBang ke Kg Cina dari tahun 1996 hingga tahun 2013 masih utuh dengan batu asasnya. Batu asas, berdiri tanpa sebarang pembangunan dijalankan dan batu asas tu sekarang ni akan bertukar menjadi batu nesan kepada parti Pas buat selama lamanya di Kelantan..Kalau tak caya tengok gambar gambar dibawah ni..














McTheory:
Orang macam ni nak datang jaga Putrajaya? pehh.. minta dijauhkanlahh..

PANASS!! Exco Pas Kedah Kata Roboh Madrasah Salihiah Tu Satu Kejayaan?!! #TukarKedah #SaveKedah

Posted: 29 Apr 2013 05:37 AM PDT

Ini la muka Exco munafik tu..

Mc sangat tertarik dengan kata-kata si Exco munafik Amiruddin, berkenaan dengan kenyataan TPM  tentang 'E tolak' terhadap kerajaan negeri Kedah kerana gagal dalam segala-galanya termasuk menarik pelaburan luar.

Muhyiddin pada 23 April lalu dalam majlis yang turut dihadiri Mukhriz berkata, terdapat sedikit sahaja pencapaian Pakatan sepanjang mentadbir Kedah, malah kad laporan mereka tidak membanggakan.

Muhyiddin memberi markah "E tolak" kepada Pakatan yang didakwa gagal menunaikan janji, antaranya membantu petani, menyediakan kemudahan pendidikan, agama dan kemudahan sosial serta membawa pelaburan dan menyediakan peluang pekerjaan.

Disebabkan itu exco yang paling terasa adalah Amiruddin. Kerana dia bertanggung jawab untuk membawa masuk pelaburan dari luar.

Dalam pada itu, si Amiruddin juga memberikan contoh, usaha kerajaan negeri menyelesaikan pembinaan Kompleks Tunku Yaakob yang didakwanya gagal diselesaikan oleh kerajaan BN selama 30 tahun sekalipun bertukar ganti menteri besar.

Katanya, ekoran ketelusan dalam pentadbiran negeri, semua rundingan dibuat "di atas meja", dan kerajaan negeri membantu pemaju, maka bangunan tersebut dapat disiapkan.

Sebelum itu katanya, pemaju yang sama mengemukakan cadangan tetapi mengundur diri kerana didakwa berdepan dengan "terlalu banyak kos dan pintu tol".

"Zaman kita, (pemaju) masuk kertas cadangan dan kita bantu dia. Selesai Kompleks Tunku Yaakob. BN tak dak pasai projek selesai. No way. Tak ada jalan," katanya lagi.

Amiruddin juga menceritakan rekod kejayaan kerajaan negeri meningkat hasil balak dan kutipan zakat di negeri itu serta menyelesaikan isu perobohan Madrasah Salihiah untuk didirikan sebuah kompleks selepas mendapat persetujuan Jawatankuasa Fatwa Kedah. sumber kenyataan ni Mc ambil dari SINI.

Kita ketepikan soal dia tuduh BN buat urusan 'atas' atau 'bawah' meja. Sebab itu tak penting berbanding urusan merobohkan madrasah dan surau Salihiah. Sebab Kerajaan BN Kedah yang terdahulu, boleh kutip kenyataan Amiruddin ni dan saman dia atas tuduhan tersebut.

Dalam kenyataan Amiruddin kat atas yang Mc besarkan tu, dia seolah-olah berbangga Pas Kedah dapat menyelesaikan masalah Kompleks Tunku Yaakub. Apa yang boleh dibanggakan dengan kerajaan Pas Kedah merobohkan bangunan buruk dan Madrasah Salihiah?

Amiruddin bangga dapat merobohkan Madrasah Salihiah yang berumur 102 tahun tu? Sedangkan Pas Kedah dapat mengelakkan perobohan Madrasah terbabit jika mengubah plan bangunan. Tapi mereka tak berbuat demikian. Mereka lebih suka merobohkan Madrasah diatas tanah wakaf yang mereka anggap tak penting.

Apakah ini contoh terbaik sebuah Kerajaan Negeri yang kononnya berteraskan pentadbiran Islam?


Kemudian, si Exco munafik ni pula BANGGA dapat merobohkan Madrasah? Apa nak jadi dengan dunia zaman sekarang ni? Sama-sama kita umat Islam di Kedah berdoa, untuk selamatkan Kedah daripada Rejim Zionis Pas Kedah!!


McTheory:
Dah macam Israel, bangga nak robohkan Baitulmuqadis..

TERBAIKK!! Video KIt Siang Kena Halau Dengan Orang Johor!! #TolakPR

Posted: 29 Apr 2013 01:14 AM PDT


Video kat bawah ni memang menarik untuk kita tengok! Kit Siang di halau oleh orang ramai di Johor, ketika turun padang untuk menyebarkan virusnya.


McTheory:
Balik! Balik! Balik! Balik!.. ha ha ha..

PANASS!! Amiruddin Exco Pas Paling Gagal! #TukarKedah #SaveKedah

Posted: 28 Apr 2013 10:18 PM PDT


Kerajaan PAS Kedah mengakui gagal menarik pelaburan dalam sektor pembuatan yang menurun dengan drastik pada 2012 berbanding tahun sebelumnya.

Bagaimanapun, Menteri Besarnya, Azizan Abdul Razak enggan memberitahu jumlah pelaburan sektor pembuatan yang direkodkan pada 2012. Pengerusi Jawatankuasa Industri, Pelaburan, Sains dan Teknologi negeri, Amiruddin Hamzah, pula kata kemasukan pelaburan yang perlahan menyebabkan negeri itu berada di kedudukan kesembilan berbanding kelima pada 2011 dalam sektor pelaburan pembuatan.

Ujar beliau,biasanya Kedah berada di tangga keempat, kelima atau keenam, tetapi untuk 2012 Kedah jatuh ke tangga kesembilan disebabkan pelaburan yang lembap dalam sektor pembuatan.

Ulas beliau lagi, penurunan pelaburan dalam sektor itu berlaku di semua bahagian di Kedah termasuk Taman Teknologi Tinggi Kulim, katanya pada sidang media.

Kedah kehilangan RM1.5 Billion lagi pelaburan apabila STX Corp membuat keputusan melabur di Senai Hi-Tech Park, di Senai Johor.

Industri berbentuk Fabrikasi Wafer dan Solar sepatutnya melabur di Kulim, yang dulunya di terajui bekas CEOnya, Dato' Ahmad Shukri kerana Kulim memang direkabentuk sebagai hab kepada pelaburan mikroelektronik, fabrikasi wafer dan solar.

Namun akibat dari pentadbiran yang tidak cekap dan tiada pengalaman dan kronisma, rakyat Kedah kehilangan lagi pelaburan yang besar. Tidak perlulah lagi dinyatakan berapa besar kerugian dari segi peluang pekerjaan, perniagaan, cukai dan lain-lain kepada negeri dan rakyat Kedah.

Dato' Shukri adalah bekas CEO yang telah disisihkan secara tidak beretika dua tahun lalu bagi memberi laluan kepada anak saudara Ustaz Azizan memimpin Taman Teknologi Tinggi Kulim.

Sebelum ini pun, Kulim telah kehilangan pelaburan juga dalam skala billion RM dalam industri yang sama kepada Senai Hi-Tech Park yang diterajui oleh Ahmad Shukri.

Perbandingan dimana Taman Teknologi Tinggi Kulim yang telah dilengkapkan dengan infrastruktur moden dan berkualiti tinggi, sementara Senai Hi-Tech Park yang masih mentah dan masih belum beroperasi sepenuhnya menimbulkan pertanyaan bagaimana Senai boleh menang dalam perebutan menarik pelabur adalah umpama ular lidi menelan naga.

Apakah kerana pelabur luar tidak yakin akan Kerajaan Negeri Kedah?

Apa pula Kerajaan Negeri Kedah buat untuk yakinkan pelabur? Kalau diteruskan macam ni, Kulim Hi-Tech akan bankrup. Peluang pekerjaan akan tertutup. Inilah yang akan terjadi bila Kerajaan Negeri dan Exco yang dilantik tak pandai nak buat kerja!

Betul tak Amiruddin? he he..



McTheory:
Kalau bagi lagi 5 tahun, bungkuih la Kedah!

HANGAT NIH!! Second Upload Ustaz Pas 'Tomoi'kan Pelajar Sekolah!! #TukarKedah #SaveKedah

Posted: 28 Apr 2013 07:34 PM PDT


Ini posting kali kedua, sebab video upload yang pertama telah 'serang' oleh pencacai Pakatan hingga di remove dari You Tube. Pui!! Penakut!

Memakai lebai atau serban, tidak menjaminkan akhlak seseorang tu baik. Contohnya macam seorang cikgu Pas ni. Mc tak tuduh, tak fitnah, tapi ini yang anda pembaca boleh saksikan sendiri.

Di Baling, jika di sebut Sekolah Agama Yayasan Khairah Kampung Pisang, Kupang. Sememang cukup terkenal kerana di situ merupakan sekolah yang di kuasai sepenuhnya oleh tenaga pengajar yang sememangnya penyokong tegar PAS.

Kalau ikut puak Pas ni dikatakan kuat beragama, beriman dan perjuangkan Islam. Tapi kenapa sejak akhir-akhir ini tingkahlaku puak ni semakin teruk dan tidak waras. Apakah Islam gagal mendidik mereka menjadi manusia yang sempurna? Atau Ajaran Islam yang mereka amal dan pegang selama ini, songsang berbanding kita umat Islam yang lain?

Tengok dulu video kat bawah ni dulu, nanti Mc ulas lain,

Ini upload kali kedua.. 


Kata orang yang beri video ni, itu baru sikit, 'tomoi' Ustaz Man ni pada pelajarnya. Ada yang lebih teruk lagi.

Bila disiasat latar belakang Ustaz Man ni, dia merupakan orang kuat Johari Abdullah, Calon PAS DUN Kupang. Johari atau lebih dikenali sebagai Cikgu Joe ni la, musuh ketat Taib Azamuddin (Bekas Ahli Parlimen Baling)

Ustaz Man ni merupakan Ahli Majlis dalam Majlis Daerah Baling yang telah dilantik oleh Kerajaan Negeri pentadbiran PAS. Kiranya selain menjadi cikgu pondok, dia ni Ahli Majlis. Tapi ahli majlis apa bertindak serupa tak waras macam tu?

Mc rasa puak Pas ni dah dihasut dengan Islam ciptaan Pas sendiri. Mereka boleh memaki hamun, memfitnah, memukul, merogol, berzina, berkhalwat, makan duit derma dan menyeleweng duit umat Islam yang lain tanpa rasa bersalah.

Malah dosa-dosa mereka boleh diampun dan disucikan oleh Nik Aziz (bertindak serupa paderi) yang boleh mengampunkan dosa umat Islam yang lain.

Nik Aziz (juga pernah menjadi tuhan) apabila mengkafirkan UMNO dan mengeluarkan kenyataan 'sembahyang orang UMNO' tidak dapat pahala. Sebab tu Mc kata, Islam yang Pas bawa ni lain dari Islam yang kita belajar.

Jika kita umat Islam yang lain patuh, ikut perintah Allah dan Rasulnya, umat Pas pula patuh pada pimpinan Pas dan Nik Aziznya. Sebab tu Islam Pas, agak lain dan unik pada kita semua.

Diatas sebab demikian, Mc rasa Islam Pas telah tersesat jauh, kita patut 'mengIslamkan' semula puak Pas ni mengikut ajaran Nabi Muhammad SAW.

Kalau tak ia akan jadi macam video kat atas tu. Pukul orang ikut suka hati!! Celaka punya puak Pas!


McTheory:
Lepas ni, Ustaz Man tu jumpa Nik Aziz.. mesti settle punya la..

PANASS!! Calon PKR Rembat Duit Tabung Derma? #TukarKedah #SaveKedah

Posted: 28 Apr 2013 05:37 PM PDT



Pagi ni kita sarapan pagi dengan cerita calon PKR Bakar Bata yang rembat duit tabung derma. Cerita ni dibawa oleh Medan Tempur. Tak sangka budak gemuk Anwar ni, pun kaki sapu tabung derma?

Masih ingatkah lagi ceramah Anwar di Padang KUIN Taman Wira Mergong baru baru ni?? Rupanya ada satu cerita tak elok bakal calon Pkr Dun Bakar Bata ni buat. Ceramah tu dianjurkan oleh Pkr Bakar Bata dimana ada semua jawatankuasa jawatankuasa yang terlibat dalam program ceramah tu.. So tiap tiap jawatankuasa ada peranan masing masing.

Yang seronok, mesti jawatankuasa pegang bahagian kutip derma sebab masyuk..Biasalah tiap tiap kali ceramah pakatan ni, acara wajib no 1 perlu buat adalah kutip derma.. So depa kutip la derma orang ramai yang hadir ni..Kutipan pun memberansangkan jugakla..Nak dijadikan cerita, lepas selesai program pada malam tu duit duit kutipan mestilah diserahkan kepada jawatankuasa program berkenaan untuk masuk ke dalam akaun parti.

Tapi sayangnya, si Eekmal ni rembat semua duit derma pada malam tu kat dia..Bukan setakat tu saja, duit sewa padang pun Eekmal ni tak bayar..Dah la duit ceramah dia sapu, duit padang pun tak boleh nak bayar..bukannya mahal pun Rm100 saja..Apa lagi, hanginlah geng geng tu..

Maknanya si Eekmal guna ceramah Anwar di Padang Insaniah ni sebab nak kutip derma buat belanja kempen la ni kan? Aku tak kisah apa cerita nak jadi pasal Pkr ni.Lantakla bukan parti Aku pun.. Tapi disebabkan dia rembat duit derma untuk kegunaan dia tu yang tak leh terima.. Amanah orang guna untuk kempen peribadi.



Patutpun ramai geng geng Pkr tak suka si Eekmal ni..Kalau tak caya ce hangpa tengok jentera yang duk kempen si Eekmal di bakaq bata, jentera PKR ka jentera Pemuda Pas?? Kalau tak caya pi tanya Pak Tam KP Pas Aloq Staq hat juling tu.. Kawan duk hangin ja satu badan sebab dia keja teruk, Pkr letak si Eekmal ni..

Eekmal balik mai Aloq Staq ujung tahun 2012(tahun lepas) lepas dia behenti keja sebagai Pegawai Media Anwar di KL.. Masa dia habis banyak di KL.Bukan di Aloq Staq..Kawasan Dun Bakaq Bata pun dia tak tawaf habis lagi. Tu pun jangan nak jadi wakil rakyat..muahaha


McTheory:
Calon PKR memang tangkap muat saja ka? Patut la Hadi Awang marah..
-------------------------------------------------------------------------------

Jom berjuang bersama rakan bloggers di Facebook!

Tunjukkan sokongan anda! Sila Like.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...