Apple Biru

Apple Biru


PANAS! Pembangkang Sokong Pengganas?

Posted: 28 Mar 2013 09:00 AM PDT


Pelik juga. Kerana mahu mencari salah utk menyalahkan pemerintah. Akhbar-akhbar pemimpin-pemimpin yang taksub kepada pembangkang sentiasa menganggap tindakan penceroboh itu betul. Kalau tidak betul pun mereka berusaha memperbetulkannya.

Hampir keseluruhan org melayu islam PEMBANGKANG seolah-olah menyokong penceroboh.

Apa motif anda sebenarnya? Persoalan saya. Kenapa tidak mempersoalkan sultan sulu tidak mahu menuntut kemerdekaan dari pemerintah filipina? Kenapa dan utk apa pula mereka bersusah-payah mempertaruhkan nyawa rakyatnya utk menuntut konon hak mereka sedangkan hak mereka sedia ada sendiri tidak dituntut?

Kemana hilangnya rasa kasih kpd tanah air tercinta? 
Tidak mustahil, jika Amareka yahudi menyerang negara, ANDALAH TALIBARUTNYA.

Usah ditanya apa jasa negara utk kamu,
Tapi tanyalah diri 
apakah jasa kamu utk Negara?

Credit to Facebook

Aloo Apek! Apasal Lu Silap Taip! Adeeh!!!

Posted: 28 Mar 2013 08:29 AM PDT


SEORANG rakan penulis yang pro pembangkang begitu prihatin dengan semua alasan kerajaan BN bila bercakap tentang keputusan yang besar dan penting.

Antara yang penulis ingat ialah bila kerajaan mengurangkan subsidi gula sebanyak RM 0.20 atas alasan nak mengurangkan penggunaan gula di kalangan rakyat, dia menyatakan itu alasan paling bodoh dia pernah dengar.

Tapi bila penulis minta dia tunjukkan seorang pun rakyat Malaysia ini yang jadi merempat kerana kenaikan harga gula tersebut, dia gagal dan mengubah topik cerita kepada yang lain.

Standard biasa pembangkang.

Bagaimanapun, penulis bukan nak tulis tentang kenaikan gula, tapi tentang cara dia menggelarkan alasan kenaikan tersebut sebagai alasan bodoh tanpa langsung berfikir panjang, seolah-olah jawapan itu memang sudah difikirkannya sepanjang malam.

Hari ini, sekarang ini, bila DAP, komponen pembangkang sendiri bagi begitu banyak alasan bodoh untuk tutup kesilapan sendiri, rakan penulis tadi tak berdecit sedikit pun.

Dan bukan dia seorang sahaja, yang lain pun macam itu juga.

Bayangkanlah berapa juta orang dalam dunia guna Excel untuk mudahkan urusan kerja mereka tanpa banyak komplen, tiba pada DAP, kira undi lebih sikit 1,800 orang perwakilan pun boleh tersilap.  Tak pasal budak cina nama Melayu yang duduk tempat ke 32, melompat naik ke kedudukan 20.

Siapa di kalangan pembangkang hari ini nak kata itu alasan bodoh?

Ingat kita perkara itu berhenti disitu saja, rupanya tidak.  Bila BN persoalkan kenaikan kos pembinaan terowong bawah laut (bertol) dan 3 lebuhraya baru  yang dicanang untuk dibina DAP di Pulau Pinang, Guan Eng beri alasan bodoh lagi, kali ini silap taip.

Isunya disini bukan cerita Excel atau salah taip, tapi nak menunjukkan  betapa angkuhnya parti ini sehingga bila dia beri alasan yang belum tentu budak tadika percaya pun, tidak ada di kalangan penyokong mereka yang berani mempersoalkan perkara tersebut.  

Jangan UMNO kang, cakap betul pun, diputar belit sehingga dia sendiri pun tak faham.

Keangkuhan sama menyaksikan pemimpin DAP ramai-ramai keluar dari kawasan selamat masing-masing di Perak untuk bertanding di Johor, terutama di kawasan yang mana populasi cina melebihi 40%.  Kononnya dengan berbuat demikian, mereka boleh tambah kerusi parlimen.  

Rakyat Johor terutamanya, patut ambil peluang ini untuk membersarakan pemimpin-pemimpin veteran pembangkang ini.  Biar kita tunjuk sikit akibat dari keangkuhan mereka dan bagaimana orang Melayu bersatu menolak parti perkauman tegar seperti DAP ini.

Mykmu.net

HOT NEWS FOTO! Tunjuk Ajar Ku Sifu! Pun Ada ek!!!

Posted: 28 Mar 2013 08:21 AM PDT


Penafian demi penafian. Saksi besi tak boleh dijadikan bukti, kata Nik Ajis. Biar la gambar yang berbicara. Adakah kita mahu anak bangsa mengikut jejak langkah mentor ini? Fikir-fikirkan dan nilaikan..



XCLUSIVE Ops Daulat : Polis Buru Pengganas Kiram III Mula Menyamar Jadi Orang Awam !!

Posted: 28 Mar 2013 08:11 AM PDT


Pasukan keselamatan negara akan meningkatkan lagi operasi bagi menghapuskan saki-baki kumpulan pengganas Kiram yang menyamar sebagai orang awam untuk melepaskan diri daripada ditangkap.

Panglima Angkatan Tentera, Jeneral Tan Sri Zulkifeli Mohd. Zain berkata, kumpulan pengganas berkenaan telah berpecah kepada kumpulan kecil dan cuba menyamar sebagai orang awam.

"Ops Daulat masih berterusan dan sebagaimana dalam tempoh empat hari ini, kita dalam usaha untuk membersihkan saki-baki pengganas dalam kawasan operasi.

"Mereka sekarang ini berpecah kepada kumpulan kecil dan cuba melarikan diri, saki-baki pengganas ini juga ada yang memakai pakaian awam dan senjata mereka telah disembunyikan," katanya kepada pemberita ketika ditemui di Pameran Udara dan Maritim Antarabangsa Langkawi (LIMA) 2013 di sini hari ini.

Berhubung pertempuran yang berlaku semalam, beliau berkata, sekumpulan pengganas telah dikesan dan pihaknya akan terus menjejaki mereka.

Semalam, sepucuk pistol, enam butir peluru dan sebilah parang dirampas pasukan keselamatan selepas berbalas tembakan dengan saki-baki pengganas Kiram di Sungai Bilis di Lahad Datu, Sabah.

Dalam kejadian pukul 7.30 pagi itu, tiga pengganas Kiram melarikan diri selepas melakukan serang hendap terhadap sepasukan anggota pasukan keselamatan yang menjalankan operasi pembersihan dan penggeledahan di kawasan itu.

Dalam pada itu, Zulkifeli berkata, beliau yakin kerajaan Sabah dan Majlis Keselamatan Negara (MKN) akan mengenal pasti kawasan baharu untuk penempatan sementara penduduk Kampung Tanduo, Lahad Datu yang kini masih lagi berada di pusat pemindahan sementara.

"Kita juga telah menghantar pasukan penilaian kerosakan ke Kampung Tanjung Batu untuk menilai kemusnahan harta benda, tanaman serta haiwan peliharaan penduduk kampung.

"Dalam masa terdekat ini juga, kita akan membawa orang kampung melihat rumah masing-masing," katanya.

HOT! Silap Mata Terbaik Anwar!!!

Posted: 28 Mar 2013 08:04 AM PDT


Ketua Pembangkang Anwar Ibrahim ini sangat terkenal dengan keupayaan untuk menukar "imej" dan "wajah" dalam banyak situasi. Apabila berhadapan dengan kumpulan Melayu, dia akan kata,"saya Melayu, Islam, takkan saya nak hancurkan Melayu."

Namun bila berjumpa dengan orang Cina dia kata lain pula,"Pakatan berjanji akan mengembalikan hak rakyat termasuk Cina, India, Melayu bila kita tawan Putrajaya." Hilang dah perjuangan Melayu Islam yang dia kata dekat orang Melayu.

Suatu ketika dahulu semasa mengetuai ABIM (Angkatan Belia Islam Malaysia) dia begitu bersungguh-sungguh memperjuangkan Islam, tapi sokong Lina Joy murtad. Paling yang tidak dapat dilupakan adalah ketika ditemubual akhbar Wall Street Journal mengenai mengiktiraf kedaulatan Israel sekiranya PR memerintah Malaysia.

Anwar dengan jelas mengatakan: "Some refuse to recognize the state of Israel," he said, "but I think our policy should be clear – protect the security [of Israel] but you must be as firm in protecting the legitimate interests of the Palestinians." (Dipetik WSJ)

("Sesetengah orang enggan mengiktiraf Israel,"katanya, "tetapi saya rasa polisi kita perlu jelas - melindungi keselamatan (Israel) tapi kamu mesti tegas dalam melindungi kepentingan rakyat Palestin.")

Namun bila ditanya Anwar kata dia tidak kata mempertahankan Israel, dasar talam dua muka. Pernah dulu dipaparkan muka Anwar kena tumbuk semasa di Penjara Sungai Buloh dengan lebam-lebam satu muka, dia kata kena suntikan HIV dan sebagainya, tapi sekarang sihat walafiat, siap boleh bejoget atas pentas ceramah.


Semakin hampir dengan PRU13, semakin galak Anwar bersandiwara dan bermuka-muka dengan orang ramai, semata-mata demi undi dan Putrajaya.

Ramai orang bertanya siapa Anwar Ibrahim yang sebenarnya? Apakah dia seorang pejuang Islam atau sememangnya seorang yang munafik? Atau apakah dia sememangnya seorang patriot yang cinta hanya pada negara yang sanggup mati memperjuangkan hak bangsanya?

Atau apakah dia sebenarnya seorang pengkhianat yang sanggup memperjudikan masa depan negara dan bangsa serta agama sehingga sanggup menjadi tali barut kuasa asing, semata-mata untuk merebut tempat di Putrajaya?

Pada hakikatnya, makhluk bernama Anwar ini sebenarnya memakai banyak topeng yang beraneka warna untuk disesuaikan dengan golongan masyarakat yang ingin mengenalinya dari dekat. Disebabkan terlalu banyak topeng yang digunakan maka akhirnya dengan kuasa Allah SWT, kini dia sendiri secara sedar atau tidak telah melondehkan semua tembelang yang dilakukannya itu.

Sumber

BREAKING NEWS! Rancangan Jahat PKR Didedah

Posted: 28 Mar 2013 07:53 AM PDT


Tu Dia! Teman pun tak pasti, apakah niat sebenar dan agenda yang ingin dilakukan oleh Pakatan Rakyat. Jika diperhatikan dokumen di atas, menunjukkan niat jahat untuk menghuru harakan proses Pilihanraya Umum yang Ke 13 nanti. Teman tak mahu mengulas panjang, cuma kome bacalah isi kandung dalam dokumen yang telah dibocorkan ini. 

TU DIA! ESSZONE Berjaya Halang Rancangan Anwar Cetus Keganasan di Sabah

Posted: 28 Mar 2013 07:45 AM PDT


Pewujudan Zon Selamat Sabah Timur (ESSZONE) yang diumumkan Perdana Menteri  pada 25 Mach lalu adalah satu langkah yang kena pada tempat dan masa bagi menangani pencerobohan pengganas Sulu yang dipercayai didalangi oleh pembangkang.

Kerajaan Barisan di bawah pimpinan Datuk Seri Najib Tun Razak berjaya mengekang serta mengalahkan usaha jahat pembangkang yang mahu memporak perandakan negara menjelang pembubaran parlimen dan Pilihan Raya Umum ke 13.

Walaupun keadaan agak getir pada peringkat awal tatkala pasukan keselamatan berdepan dengan gerombolan pengganas yang lengkap bersenjata, namun berkat kerjasama pasukan polis dan tentera melalui konsep Lautan Biru (Blue Ocean Strategy) yang menjadi asas kepada program transformasi Perdana Menteri, ancaman terhadap kedaulatan negara mampu di atasi dengan baik. 

Jika dahulu pembangkang menggunakan isu kehadiran ramai pendatang tanpa izin dan penduduk tanpa negara di bumi Sabah untuk menyerang kerajaan, kini mulut mereka sudah terkunci apabila tertubuhnya ESSZONE.

ESSZONE yang merangkumi 10 daerah di sepanjang 1,400 kilometer pesisir pantai timur Sabah meliputi Kudat, Kota Marudu, Pitas, Beluran, Sandakan, Kinabatangan, Lahad Datu, Kunak, Semporna dan Tawau mempunyai matlamat jangka pendek dan panjang.

Rasional menubuhkan ESSZONE  bukanlah mainan politik tetapi berpunca daripada insiden pencerobohan di Lahad Datu oleh pengganas Sulu yang mengorbankan dua komando polis serta pembunuhan kejam dan tidak berperikemanusiaan enam anggota.

Langkah kerajaan untuk memastikan pencerobohan pengganas Sulu tidak bertukar menjadi tragedi yang lebih ngeri boleh dilihat daripada tindakan untuk menambah sebanyak lima lagi batalion tentera dengan sokongan pihak polis.

Di samping itu lima lagi balai polis akan di bina di Sabah bagi memperkukuhkan keselamatan orang awam dan ketenteraman negeri.

ESSZONE akan berpusat di Lahad Datu sebagai 'central command' mengawal serta memantau 10 daerah di dalam kawalannya di sepanjang pantai timur Sabah. 

Objektif jangka pendek sudah menunjukkan hasil yang amat memberangsangkan walaupun dalam fasa awal melawan pengganas Sulu, negara bersedih kerana kehilangan 10 wira. 

Sehingga kini 65 musuh berjaya ditembak mati manakala 110 lagi individu ditahan mengikut Akta Kesalahan Keselamatan (Langkah-Langkah Khas) (Sosma) 2012 sementara 416 yang lain ditahan atas pelbagai kesalahan termasuk berada dalam zon larangan Operasi Daulat.

Agenda pembangkang untuk mencetus huru hara ketika negara di ambang pilihan raya dengan mendalangi mengguna isu tuntutan kesultanan Sulu nampaknya sudah dipatahkan dan peranan Ketua Pembangkang, Anwar Ibrahim sebagai bapa petualang dalam krisis keselamatan di Sabah akan ditelanjangkan tidak lama lagi.

Usaha pantas kerajaan menggembeleng aset ketenteraan serta keselamatan negara secara pantas dan efisien untuk memerangi pihak yang cuba menodai kadaulatan negara membuktikan kemampuan luar biasa pasukan polis dan tentera Malaysia.

Ketika Anwar mengadakan komplot sulit dengan sekutunya, Nur Misuari dari MILF, mungkin beliau terlupa memikirkan kekuatan dan kemampuan pasukan keselamatan Malaysia untuk melindungi negara daripada sebarang pencerobohan.

Anwar tidak lagi boleh berselindung dengan apa-apa alasan untuk membersihkan dirinya daripada isu pencerobohan pengganas Sulu kerana bukti pembabitan beliau seperti yang didedahkan oleh media asing seperti Reuters, Phillipine Daily Inquirer dan Manila Times sudah cukup jelas dan nyata.

Cubaan kroninya seperti Tian Chua juga yang menuduh UMNO yang mendalangi peristiwa berdarah di Sabah untuk mengalih pandangan rakyat juga tidak dipercayai lagi oleh rakyat.

Dakwaan jahat dan tidak masuk akal itu dibuat hanya untuk terus mengapi-apikan hati rakyat serta mempengaruhi minda rakyat supaya bangkit menentang kerajaan.

Kerjasama erta yang diberikan oleh rakyat tempatan termasuk mereka yang berketurunan Suku terhadap usaha pasukan keselamatan untuk membanteras pengganas Sulu membuktikan segala yang didakwa pembangkang adalah pembohongan semata-mata.

Kewujudan ESSZONE pada matlamat masa panjang pula akan memastikan kemajuan dan pembangunan negeri Sabah seperti mana yang dinikmati rakyat sekarang akan terus kekal.

Ia bertindak sebagai serampang dua mata - mengekang kemasukan pendatang asing serta kegiatan penyeludupan oleh kumpulan pendatang asing di samping memastikan keselamatan penduduk negeri Sabah terjamin.

ESSZONE bukannya satu tindakan kerajaan yang terburu-buru kerana model pelaksanaannya berdasarkan kepada Markas Keselamatan Kawasan Rajang atau RASCOM (Rejang Security Command) yang telah diimplementasi pada tahun 1970an di Sarawak bagi menangani ancaman komunis ketika itu.

Kejayaan RASCOM menghapuskan ancaman pengganas komunis di Sarawak berjaya membawa keamanan ang berkekalan hingga ke hari ini.

Keamanan ini seterusnya diterjemahkan kepada kemajuan serta pembangunan sosio-ekonomi yang pesat yang dinikmati oleh rakyat Sarawak keseluruhannya.

Penubuhan ESSZONE juga mampu meningkatkan tahap keselamatan negeri yang besar seperti Sabah seperti mana matlamat yang sama dicapai oleh RASCOM.

Selepas wujudnya ESSZONE, rakyat Sabah akan melihat dengan sendiri betapa perancangan dasar ekonomi itu akan melonjak dalam keadaan aspek keselamatan dan ketenteraman awam dapat dipulih serta dipertingkatkan.

Impian pembangkang untuk menjadikan Sabah sebagai batu loncatan untuk mereka menuju ke Putrajaya sudah berkubur dengan adanya ESSZONE.

Sumber

HOT NEWS! Azmin, Jamban, Sapu Bini Orang dan Cium Tiak! Keh

Posted: 28 Mar 2013 07:35 AM PDT


Alahai! Teman pun berkira-kira. Sorang demi sorang dalam PKR. Baik pemimpin mahupu nmacai! Tak akan lepas dengan skandal seks terutamanya yang menjijikkan. Dalam jamban hinggalah ke cium tiak!!!! Bini orang pun disapu! Cuba kome fikir-fikirkan lah..Ada ke patut ketiak pun di cium! Adeehh!!! Inikah pemimpin yang mahu memimpin negara? NO WAY Man!!!



Ada Gua Kesah! Adeeh!!!

Posted: 28 Mar 2013 07:18 AM PDT


Barisan Nasional (BN) Pasir Gudang tidak gentar jika veteran DAP Lim Kit Siang mahu bertanding di kerusi Dewan Undangan Negeri (DUN) Johor Jaya pada pilihan raya umum ke-13 ini.

Malah kata Pengerusinya Datuk Seri Mohamed Khaled Nordin, mereka mengalu-alukan Lim bertanding di situ jika penasihat DAP itu sanggup menerima malu ditolak pengundi kawasan Parlimen Pasir Gudang.

"BN Pasir Gudang akan jadikan keputusan Lim (bertanding di DUN Johor Jaya)sebagai pecaturan paling tidak tepat yang pernah dibuatnya," katanya kepada pemberita di sini, Khamis.

Beliau diminta mengulas mengenai desas-desus Lim sedang 'mengintai' kerusi DUN Johor Jaya yang terletak dalam kawasan Parlimen Pasir Gudang, selain bertanding di kerusi Parlimen Gelang Patah.

Kerusi DUN Johor Jaya disandang Tan Cher Puk daripada MCA yang mengatasi Md Nasir Ab Wahab (Parti Rakyat Malaysia) dengan majoriti 10,488 undi pada pilihan raya umum 2008.

Mengenai kenyataan Anggota Parlimen Ipoh Timur itu bahawa pakatan pembangkang yakin akan merampas kerusi Parlimen Gelang Patah, Johor Baharu dan Pasir Gudang, Mohamed Khaled berkata itu hanya 'cakap-cakap' bagi melemahkan semangat BN.

"Rakyat pun tahu siapa sebenarnya juara mereka dan kita mempunyai hubungan yang rapat dengan masyarakat berbanding pembangkang yang hanya pandai mengambil kesempatan," katanya.

Lim dalam ceramahnya di Taman Desa Harmoni di sini malam semalam, berkata pakatan pembangkang mampu menawan semua kerusi termasuk kerusi DUN di bawah ketiga-tiga kawasan parlimen itu. - BERNAMA

UPDATED : 'Imam Tua' Mati Ditembak Di Kampung Simunul

Posted: 28 Mar 2013 07:07 AM PDT


Seorang anggota militan Sulu ditembak mati setelah lelaki itu menyerang seorang anggota keselamatan dengan barong (sejenis parang) ketika pemeriksaan di sebuah rumah di Kampung Simunul, Semporna, Khamis.

Pesuruhjaya Polis Sabah Datuk Hamza Taib berkata anggota keselamatan itu ditetak lelaki berumur 60-an terbabit di depan dan belakang badannya ketika pasukan keselamatan menjalankan operasi bersepadu dan penggeledahan di kampung berkenaan pada 8.40 pagi.

"Walaupun ditetak, anggota pasukan keselamatan berjaya melepaskan tembakan. Tiada kecederaan serius dialami anggota kita.

"Siasatan mendapati lelaki itu merupakan pengawal dan pembantu kepada seorang penceroboh militan Sulu yang dikenali sebagai 'Imam Tua'," katanya pada sidang akhbat di Markas Operasi di Felda Sahabat 16, dekat sini Khamis.

Imam Tua adalah antara pengganas yang mati dalam pertempuran dengan pasukan keselamatan di perkampungan atas air itu 2 Mac lepas yang turut mengorbankan enam anggota polis.

Hamza berkata hasil pemeriksaan di rumah itu, pasukan keselamatan menahan dua wanita berusia 45 dan 30 tahun yang merupakan isteri dan anak perempuan penceroboh militan yang ditembak mati berkenaan.

Kedua-dua wanita yang tidak mempunyai dokumen pengenalan diri itu kini ditahan di bawah Akta Kesalahan Keselamatan (Langkah-Langkah Khas) 2012 (Sosma), katanya.

Beliau berkata turut ditahan dalam operasi itu ialah empat lelaki. Kesemua mereka ditahan mengikut akta-akta lain.

Hamza berkata sehingga kini pasukan keselamatan menembak mati 68 musuh manakala 121 individu ditahan untuk siasatan di bawah Sosma dan 443 ditangkap mengikut akta-akta lain.

Sementara itu, Hamza berkata ketua kampung dan ketua-ketua keluarga Kampung Tanjung Batu akan dibawa masuk bersama kumpulan penilaian terdiri daripada pegawai daerah dan Majlis Keselamatan Negara ke kampung itu esok bagi membuat taksiran kerosakan harta benda sebelum penduduk yang mempunyai dokumen dibenar pulang Sabtu ini.

Bagi yang tiada dokumen, mereka akan diletakkan di satu kawasan sementara, katanya. - BERNAMA

PKR Parti Anak Beranak! Menantu, Tok Nenek Tak Bawak Bertanding Ke?

Posted: 28 Mar 2013 07:03 AM PDT


Presiden Parti Keadilan Rakyat (PKR) Datin Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail pada Khamis membayangkan kemungkinan akan bertanding di kerusi dewan undangan negeri (DUN) pada pilihan raya umum ke-13 ini.

"Saya memang layak untuk bertanding di DUN, tapi perkara ini masih dalam perbincangan tidak formal," katanya kepada pemberita, di sini.

Dr Wan Azizah yang ditemui selepas penyampaian sumbangan kepada balu dan keluarga wira negara yang terkorban di Lahad Datu, ditanya mengenai desas-desus beliau akan bertanding di DUN pada pilihan raya umum kali ini.

Beliau yang dikaitkan dengan DUN Sementa dan satu kerusi DUN di Shah Alam juga hanya tersenyum ketika ditanya mengenai perkara itu.

Pada pilihan raya umum 2008, Dr Wan Azizah berjaya mempertahankan kerusi Parlimen Permatang Pauh dengan majoriti 13,388 undi, mengatasi calon Barisan Nasional Datuk Pirdaus Ismail.

Beliau bagaimanapun meletak jawatan pada 31 Julai 2008 bagi memberi laluan kepada suaminya Datuk Seri Anwar Ibrahim bertanding pada pilihan raya kecil kawasan itu.

Sementara itu pada sidang media berasingan, Menteri Besar Selangor Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim menafikan beliau menangguhkan pembubaran DUN Selangor Februari lepas kerana ditentang beberapa anggota exco dan pemimpin parti.

Sebaliknya kata beliau perkara itu merupakan strategi parti.

"Kita ada strategi A, B atau C, seperti juga yang berlaku di DUN Negeri Sembilan yang dibiarkan terbubar dengan sendirinya, ia sangat mengelirukan," katanya selepas merasmikan Sistem Aplikasi Pejabat Tanah dan Galian Selangor.

Abdul Khalid pada Selasa lepas mengumumkan DUN Selangor akan dibubarkan pada 22 April depan.

Beliau sebelum ini pernah mengumumkan untuk membubarkan DUN Selangor selepas sambutan Cap Goh Mei pada Februari lepas, - BERNAMA

PANAS! Bob Lokman Yang Dah Gila!

Posted: 28 Mar 2013 06:48 AM PDT


Bodoh dan Memalukan!!! Bukan untuk menghina, namun itulah hakikatnya apabila seorang artis yang sebelum ini telah membuat kenyataan terbuka untuk menyokong Pas merasakan dirinya lebih Islam berbanding orang lain. Hanya kerana parti yang dipilihnya kononnya memperjuangkan Islam, dia mengatakan seluruh rakyat Malaysia tidak sepenuhnya Islam.

"Bukan artis..saya kata seluruh Malaysia tak sepenuhnya Islam" katanya ketika ditanya mengenai kenyataannya yang mengatakan artis yang ada sekarang ini bukan semuanya Islam.

Malah bekas artis komedi itu turut mengatakan bahawa antara sebab dia dijemput untuk memberikan ceramah atas pentas politik pakatan pembangakang adalah kerana mempunyai kredibiliti untuk memancing undi. Dia mengatakan demikian ketika menjadi salah seorang ahli panel wacana 'Artis Masuk Politik: Kredibiliti atau Pancing Undi' semalam.

Lebih menampakkan kebodohan Bob Lokman atau nama sebenarnya Mohd Hakim Lokman apabila menegaskan sebagai seorang bekas selebriti tidak memerlukannya untuk bercakap banyak ataupun menunjukkan sikap yang pandai mengenai politik.

Mengikut rekod, bekas juri maharaja lawak ini juga pernah ditahan oleh Jabatan Agama Islam Selangor kerana memberikan kuliah agama tanpa permit yang dihadiri oleh 70 jemaah masjid pada 10 Oktober 2011.

Kuliah yang disampaikan selepas solat maghrib di Masjid Kg Sg Lui itu telah menyebabkan pelawak itu di tahan di bawah Seksyen 119 Enakmen Pentadbiran Agama Islam Negeri Selangor.

Lebih mengelikan hati apabila pelawak itu mempersoalkan tindakan JAIS yang menahannya setelah bertaubat dan mendekati Allah, yang sebelum ini telah bergelumang dalam arus keduniaan dalam dunia hiburan. Mungkin pelawak ini terlupa, pertuduhan yang dikenakan bukan disebabkan isu dia telah bertaubat, tapi isunya ialah percubaan pelawak itu menyampaikan kuliah agama .

Tapi isu itu tidak perlu untuk diperbesarkan, kerana bak kata Bob Lokman pakatan tidak memerlukan artis yang pandai untuk memperjuangkan politik namun dirasakan sebagai perjuangan Islam.

Mungkin atas pegangan atau ideologi yang cuba disebar-luaskan olehnya itulah, maka tidak hairan mengapa mana-mana artis di dalam pakatan pembangkang sering memperlihatkan tahap pemikiran yang sedemikian. Lebih malang lagi, mereka-mereka ini sering berkata 'sesedap mulut dan rasa' dengan melemparkan pelbagai tuduhan atas nama kononnya ia dituntut agama.

Di akhir kenyataannya, Bob Lokman turut mengakui bahawa dirinya dipergunakan oleh untuk memancing undi, maka atas sebab itu dia sering kali diletakkan sebagai penceramah yang terakhir. Kerana menurutnya orang ramai yang hadir hanya ingin mendengar apa yang ingin dikatakan oleh 'selebriti pakatan' itu.

Malah menurutnya, sekiranya dia diletakkan untuk berceramah awal, ramai yang akan balik sejurus selepas dia bercakap. Hebatnya bila pelawak mengaku sebagai pejuang Islam yang akhirnya bertukar menjadi 'pelawak Islam'.

Suara Generasi Baru

PANAS! Guan Eng Sahaut Cabaran Tanding di DUN Padang Kota!

Posted: 27 Mar 2013 11:30 PM PDT



Tu dia! Kasi lawan! Ada berani ke Guan Eng mahu menentang Teng Chang Yeow di Padang Kota? Tak pun dah kecut telur..Terbaru Ketua Menteri, Lim Guan Eng menyahut cabaran Pengerusi Barisan Nasional Pulau Pinang, Teng Chang Yeow untuk bertanding di kerusi Padang Kota.
Lim yang juga Setiausaha Agung DAP, berkata beliau akan bertanding menentang Teng di kerusi Dewan Undangan Negeri Padang Kota, di mana Teng bertanding dan menang selama tiga penggal sebelum beliau tewas kepada wakil DAP, Chow Kon Yeow pada 2008.

Sama-sama kita tunggu!..

AKSI LANCAP! Pemimpin PKR Kedah Muka Tak Malu!!!!

Posted: 27 Mar 2013 11:00 PM PDT


Rupanya pemimpin PKR ini adalah seorang Ahli Majlis bagi Sungai Petani. Seorang pembuat dasar bagi majlis tempatan malah seorang yang menjadi kepala dalam gerakan untuk memecat Yang Di Pertua Majlis Daerah Sungai Petani.

Beliau menjadi Ahli Majlis bagi kerusi kuota ahli politik memandangkan beliau adalah Ketua Cabang Pkr di sana.

Kalau rakyat Malaysia masih boleh terima pemimpin yang moralnya rendah dengan alasan bahawa ini masalah peribadi maka negara malaysia bakal hancur sebelum 2020. Apa yang ditanam dalam pemikiran ahli parti Pkr dan penyokong mereka adalah SELAGI MEREKA BERWIBAWA MEMIMPIN selagi itulah kita wajib sokong insan tersebut. Masalah peribadi samada beliau kaki liwat, lesbian atau dwiseks bukanlah isu besar atau syarat khas menjadi pemimpin. "Pemimpin yang mampu urus tadbir negara walupun beliau kaki liwat, kita tetap sokong.." ujar penyokong tegar Pkr.

MI mohon pembaca siasat sendiri siapakah Saharudin Hamid yang dikatakan pelaku aksi yang memalukan seluruh darah daging beliau. Sakit apakah beliau hingga sanggup hilang pertimbangan dan melakukan dosa besar di hadapan skrin komputer riba dengan beranggapan bahawa "wanita' yang menjadi sahabat Facebooknya itu adalah wanita sebenar.

MI difahamkan dari sumber bahawa perbualan lucah menerusi "inbox" itu tidak memakan masa yang lama. Ahli Majlis tersebut terus naik gila, terus ghairah dan terus lakukan onani depan kamera yang di pasang di komputer riba. Apakah tahap kewarasan beliau ?

Persoalan timbul, apakah beliau sudah lama melakukan kegiatan "internet seks" ? Patutlah selalu balik lewat malam kata salah seorang keluarga terdekat yang kesal dengan tahap moral seorang pemimpin parti dan sebagai Ahli Majlis.

Kita sama-sama tunggu dan lihat. Kiranya beliau masih memegang keseluruhan jawatan yang ada sekarang maka apa yang MI tulis di atas ada benarnya. Pemimpin yang ada nafsu luar tabi'i kalau mampu menjadi pemimpin maka kekalkan mereka. Nauzubillah.

Kesian Abby Abadi! Masih Meroyan Kat Twitter, Artis Lain Dah Buat Amal Jariah!

Posted: 27 Mar 2013 10:30 PM PDT


Alahai Abby! Ustazah segera PAS Abby Abadi masih lagi meroyan kat Twitter. Fitnah itu dan ini. Semua kerajaan tak betul! Dia sorang je betul! Jual body kat London pun pada Abby satu tindakan yang betul! Nik Ajis kata tak apa la kot! Artis-artis lain sibuk buat amal jariah bantu Palestin. Abby sibuk jual body! Masyyuukk!!!!

Menurut laporan, Seramai 26 orang anggota kumpulan Usrah Fitrah termasuk enam selebriti Malaysia berkunjung ke sini sempena program Kembara Sufi di Bumi Kinanah ke Mesir dan Palestin, yang tiba di sini semalam.

Antara selebriti yang terlibat adalah Heliza AF, Zoey Rahman, Siti Nordiana, Diana Amir, Yatt Hamzah dan penyampai radio IKIM FM, Sofian.

Rombongan yang diketuai Mohamad Sharudin Dawam, selaku penaung kumpulan usrah tersebut, memulakan kembara sufi itu sejak 25 Mac lalu dan akan berakhir pada 2 April ini. - UTUSAN

PANAS! Parti Anwar Incorporated, Nurul Nuha Sembunyi Kemaluan Bapa! Adeeh!!!

Posted: 27 Mar 2013 10:00 PM PDT


Parti Keadilan Rakyat (PKR) hampir rasmi menjadi Parti Anak Beranak Sendirian Berhad dengan desas desus kedengaran bahawa seorang lagi anak Anwar, iaitu Nurul Nuha akan bertanding di Permatang Pauh dalam PRU ke-13 nanti.  

Nama Nurul Nuha menjadi pilihan Anwar setelah mendapat laporan bahawa calon yang dikemukakan sebelum ini iaitu, Dr. Muhammad Nur Manuty, yang juga Pengerusi PKR Perak telah ditolak oleh pengundi di situ.  Pantas, Anwar meletakkan nama anaknya bagi memastikan pengaruh keluarganya kekal di kawasan tersebut.  

Bapa Anwar, Datuk Ibrahim Abd. Rahman juga merupakan ahli Parlimen di situ sebelum Anwar maka pencalonan Nurul Nuha mungkin dilihat sebagai bersifat sentimental atau mungkin juga peribadi bagi keluarga mereka.  

Kenapa Nurul Nuha yang masih muda dan tiada pengalaman yang dipilih?  Kenapa tidak letakkan Nurul Izzah sahaja sedangkan Izzah juga jenuh terbang merayau-rayau mencari kawasan kerana sudah ditolak di kawasan sendiri.  Namun, khabarnya terpaksa kekal kerana hanya itulah saja kawasan yang paling selamat baginya.  

Jawapan kenapa Nuha dan bukan Izzah adalah kerana hanya Nuha sahaja yang masih 'suci', yang mampu memulihkan imej bapa, ibu dan kakaknya yang sudah sebati dengan imej pengkhianat, pelakon dan peliwat.   

Nurul Izzah, diketahui sudah terlalu banyak menghiris hati orang Melayu dan orang Islam.  Kecenderungannya ke arah fahaman liberal amat ketara dan tindakannya mengulas perihal agama dan membenarkan pula umat Islam menukar agama merupakan satu kesilapan yang tidak dapat diperbaiki lagi.  Malah, keengganannya untuk meminta maaf atas keterlanjuran kata tetapi sebaliknya memilih untuk menipu dan memutar-belit kenyataan sendiri dalam usaha memperbaiki kesilapan tersebut telah menghancurkan terus imejnya di pihak yang bersetuju dengannya sebelum itu, dan juga di pihak yang menentangnya.  

Nurul Izzah juga telah berkali-kali menyerlahkan pengkhianatannya terhadap negara sendiri.  Bukan sekali beliau memburukkan Malaysia di luar negara dan bukan sekali beliau seolah-olah sengaja atau sememangnya bodoh dengan membuat kenyataan yang kurang tepat dan tidak wajar mengenai rahsia-rahsia pertahanan negara.   

Baru-baru ini ketika insiden Lahad Datu membawa rakyat Malaysia bersatu dan menyemarakkan semangat cintakan negara dan ketika kita berbangga dengan wira-wira kita, Nurul Izzah sekali lagi membuat kenyataan yang menunjukkan kepada dunia betapa beliau tidak berkongsi semangat dan sentimen yang sama dan tidak ada pengetahuan langsung mengenai pasukan keselamatan dan pertahanan negara.

Wan Azizah pula, hanyalah boneka buruk kerana nak dikatakan perhiasan pun sudah tidak boleh lagi.  Jika perhiasan tentulah Anwar bangga memakainya tetapi Wan Azizah hanya ditolak ke depan bila perlu sahaja.  Iaitu bagi menonjolkan imej Anwar sebagai suami dan bapa yang baik.  Selebihnya, Azizah langsung tiada suara, melainkan air mata dan senyum paksa semata-mata.  

Maka, kemunculan Nurul Nuha diharap sebagai memberi nafas baru kepada imej keluarga yang sudah punah ranah ini.  Sebagai orang baru, Nurul Nuha belum sempat berbuat silap atau tersalah cakap.   Tiada apa yang boleh dikorek atau diburukkan mengenai Nuha, maka sesiapa sahaja tandingannya di Permatang Pauh akan menghadapi kesukaran.  Bermodalkan legasi keluarga dan air mata ibu yang pasti akan turun membantu, tidak mustahil Nuha boleh menang.  

Satu-satunya 'setback' bagi Nuha ialah gambaran nepotisme yang amat jelas dalam parti PKR. Selain itu, oleh kerana belum mempunyai rekod, Nuha perlu meyakinkan rakyat Permatang Pauh bahawa beliau mampu bekerja dan bukan hanya berpolitik seperti bapa, ibu atau kakaknya.    

Apapun, jika pengundi Permatang Pauh sebelum ini menolak UMNO kerana termakan tuduhan PR bahawa UMNO mengamalkan nepotisime dan kronisme, maka adalah wajib bagi mereak untuk menolak PKR jika Nurul Nuha menjadi calon dalam PRU kali ini.

Sumber

MISTERI! Gambar Kapal Tentera AS dipotong di Laut Sulu

Posted: 27 Mar 2013 09:30 PM PDT


Kapal USS Guardian yang terlanggar terumbu karang di Laut Sulu masih lagi menjadi tanda tanya. Teknologi  ketenteraan US yang didakwa hebat dan yang tercanggih didunia gagal mengesan terumbu karang di lautan. Kejadian yang dianggap pelik itu bagai ada kaitan dengan Insiden Berdarah di Lahad Datu. Misteri masih belum terjawab.

Menurut laporan Agensi,

Badan depan sebuah kapal pembersih periuk api milik tentera Amerika Syarikat (AS), USS Guardian dipotong selepas ia terperangkap di Terumbu Tubbataha di Laut Sulu, lapor akhbar Philippine Daily Inquirer semalam.

Jurucakap Pasukan Pengawal Pantai Filipina, Leftenan Komander Armand Balilo berkata, sebuah pasukan berjaya melakukan operasi tersebut.

Badan kapal yang dipotong itu diletakkan di dalam sebuah tongkang kelmarin.

Menurutnya, pasukan penyelamat akan melakukan operasi memotong baki bahagian badan kapal itu.

Operasi memotong bahagian kapal sepanjang 68 meter itu bermula sejak 22 Februari lalu.

Bagaimanapun, operasi memotong itu terpaksa ditangguhkan kerana cuaca buruk.

Operasi memotong kapal itu dilakukan dengan menggunakan sebuah kren di atas sebuah kapal lain.

Kapal itu terkandas pada 17 Januari lalu selepas ia tersilap memasuki kawasan terumbu karang. - Agensi

UPDATED : Dalang Lahad Datu Harus Dihukum Mati!

Posted: 27 Mar 2013 09:00 PM PDT


Beberapa orang pengganas Sulu yang berjaya ditahan oleh pasukan keselamatan sudahpun dihadapkan ke mahkamah. Mereka ini bakal berdepan hukuman mati mahupun penjara seumur hidup.

Jika dibandingkan dengan kekejaman yang telah dilakukan oleh pengganas-pengganas Sulu ini terhadap anggota keselamatan yang telah terkorban ketika berjuang mempertahankan kedaulatan negara, bagi penulis hukuman yang bakal mereka terima tidaklah seberapa.

Seandainya negara Malaysia ini tidak mempunyai undang-undang, penulis percaya, pengganas-pengganas Sulu yang berjaya ditangkap hidup-hidup ini sudah pasti tidak bernyawa lagi. Penulis sangat pasti, ketika pasukan keselamatan berjaya mengesan mereka, bedilan senjata sahaja yang akan menyinggahi tubuh mereka.

Namun, dek kerana negara ini merupakan sebuah negara yang mengamalkan demokrasi dan memuliakan undang-undang, maka terselamatlah para pengganas Sulu yang tertangkap itu daripada bedilan senjata pasukan keselamatan.

Pengakuan salah seorang daripada pengganas yang berjaya ditahan bahawa sebenarnya dia telah diupah oleh seseorang untuk menjadi pengganas. Tetapi malangnya, menurut beliau pemberi upahnya tidak pula dikenali.

Penulis percaya dengan kehebatan pasukan keselamatan kita dalam mencari siapa sebenarnya dalang yang berada di belakang insiden pencerobohan Sabah oleh pengganas Sulu ini, apatah lagi saban hari semakin banyak petunjuk yang timbul, tidak lama lagi sudah pasti kes ini berjaya diselesaikan.

Apabila dalang sebenar di sebalik insiden pencerobohan Sabah ini yang telah mengorbankan serta mencederakan beberapa orang anggota keselamatan kita dapat dibuktikan kesalahannya, seeloknya jatuhkan hukuman yang setimpal dengan kesalahannya itu. Tiada bezanya dia dengan pengganas yang diupah untuk menjalankan kerja-kerja jahatnya.

Justeru, jika pengganas yang diupah itu dijatuhkan hukuman mati ataupun penjara seumur hidup, jatuhkan juga hukuman mati kepada dalangnya!

Suara Generasi Baru

BREAKING NEWS : Anwar Bersumpah Laknat?

Posted: 27 Mar 2013 08:48 PM PDT


Setelah puas menunggu, akhirnya penyokong Pas khususnya pencacai yang begitu menyanjungi makhluk bernama Anwar sudah boleh menarik nafas lega. Ini kerana menurut laporan yang dikeluarkan oleh portal pembangkang SuaraPakatanRakyat, makhluk yang dikatakan sebagai pemimpin Anugerah Tuhan itu telah bersetuju untuk bersumpah laknat.

Ia antara lainya bertujuan untuk membersihkan imejnya yang dikaitkan dengan kes Sodom aka Liwat dan skandal China Doll, sedikit masa dahulu. Malah pemimpin yang perasan kononnya dirinya layak untuk menjadi perdana menteri itu pernah beberapa kali dilihat 'hilang kawalan' apabila berdepan dengan wartawan yang mengajukan soalan berhubung isu terbabit.

Ditambah dengan beberapa fakta kes, ia semakin menyakinkan rakyat namun dimasa yang sama telah mengelirukan pencacainya yang merasakan ada sesuatu yang tidak kena apabila Anwar dilihat seolah-olah cuba mengalihkan tumpuan masyarakat dari membicarakan mengenai kes-kes tersebut.

Walaupun Anwar sebelum ini pernah berulang kali mengunakan nama Yusuf al-Qaradawi sebagai perisai kononnya ulama besar itu melarangnya dari berbuat demikian, namun perkembangan politik terkini yang tidak memihak kepadanya mungkin telah memaksanya untuk berbuat demikian.

Oleh yang demikian, Anwar merasakan kegagalannya untuk mengembalikan sokongan rakyat akan menyebabkan dirinya terdedah kepada risiko ditolak oleh pengundi Islam dan Melayu yang begitu memandang serius terhadap isu liwat dan zina. Lebih malang lagi, sekiranya calon-calon yang mewakili PKR turut menerima tempias ditolak rakyat. 

Tambahan pula apabila, beliau melihat sendiri bagaimana isu tersebut telah mula memberi kesan terhadap pengundinya khususnya di Permatang Pauh sehingga menyebabkan dirinya terpaksa melarikan diri untuk mencari kawasan baru yang lebih selamat.

Maka, hasil 'campur,tolak, bahagi, darab' akhirnya Anwar terpaksa mengambil jalan selamat agar keyakinan rakyat kembali memihak kepadanya sekaligus membuka kembali harapan untuk menjadi perdana menteri.

Malah ada segelitir pemerhati politik dan golongan akademik berpendapat, sekiranya Anwar benar-benar mengambil pendekatan untuk 'bersumpah laknat' bagi membersihkan dirinya, ia akan menyebabkan BN/Umno berdepan dengan tuduhan konspirasi. Sekaligus membuktikan apa yang didakwa oleh Anwar selama ini kononya dirinya telah difitnah ada asasnya.

Tambahan pula Anwar sendiri, sebelum ini mengakui tindakan untuk bersumpah boleh memberi kelebihan besar kepadanya dari segi moral pencacai dan rakyat. Selain pencacai antara yang bakal turut terkesan dengan sumpah tersebut sudah tentu isteri dan anaknya, yang selama ini terpaksa berhempas pulas menyakinkan diri mereka sendiri, bahawa Anwar tidak pernah melakukan perbuatan terkutuk itu. 

Namun persoalannya ialah, sekiranya benar Anwar ingin bermubahalah seperti yang didakwa portal tersebut, mengapa ia dilakukan setelah majoriti rakyat percaya dengan yakin bahawa Anwar terlibat dengan seks luar tabii dan China Doll?

Tidak ketinggalan ialah, mengapa ia dilakukan apabila majoriti golongan agama di dalam Pas mula menolaknya sebagai calon Perdana Menteri? Bukankah jelas, ia dilakukan semata-mata atas kepentingan politik peribadinya. Hanya setelah merasakan kerusi Putrajaya telah semakin jauh meninggalkan dirinya, baru Anwar ingin mengambil pendekatan menolak dakwaan yang dilemparkan.

Sedangkan secara logik akal, mereka yang benar-benar tidak bersalah akan segera membersihkan namanya dari terus dikaitkan dengan kesalahan moral. Tambahan pula ramai dikalangan pencacainya yang merasakan Anwar adalah merupakan calon yang terbaik dikalangan pemimpin yang ada.
.
Kesimpulanya sumpah laknat yang bakal dilakukan itu bukanlah untuk membersihkan namanya, tetapi dilakukan semata-mata untuk memastikan impiannya menjadi Perdana Menteri ke-7 tercapai.

Sumber

HOT! Muka Pelakon Terbaik Sepanjang Zaman!

Posted: 27 Mar 2013 08:42 PM PDT


Inilah wajah pelakon hebat pada abad ini! Boleh berupa-rupa dalam apa jugak bentuk! Boleh berubah apa keadaan waima cium tiak sekali pun!!Adeehh!!!.. Mempunyai cita-cita sanggup menggadai negara demi kepetingan peribadi. Pada yang lemah semangat, memang mudah percaya dengan kata-kata dan janji-janji manisnya. Sahabat dan rakan yang mengenalinya sudah meninggalkan beliau sekian lama. Yang baru mengenali, pastinya akan tertipu pujuk rayunya..Jaga-jaga belakang sendiri der!!!wekwekwek!!!

PRU 13 UPDATED 10.00 AM : Pengagihan Kerusi BN Dimuktamad Seiring Pembubaran Automatik DUN Negeri Sembilan

Posted: 27 Mar 2013 08:01 PM PDT


Datuk Seri Najib Tun Razak akan bertemu dengan pemimpin parti komponen Barisan Nasional (BN) pada Khamis dan ada pihak yang mengatakan ia merupakan perbincangan terakhir sebelum pembubaran Parlimen.
Pegawainya mengesahkan Perdana Menteri akan mengadakan pertemuan dengan pimpinan tertinggi BN di pejabatnya di Putrajaya bagi memuktamadkan pembahagian kerusi pilihan raya.
Mereka juga akan berbincang mengenai senarai akhir calon yang akan bertanding menggunakan simbol BN.
"Beliau juga akan berbincang siapa yang akan mengambil kerusi apa dan semua perkara akan dimuktamadkan (hari ini)," kata salah seorang daripada mereka.
Sumber berkenaan turut mengesahkan Najib akan tiba di Kuala Lumpur selepas menghabiskan beberapa hari di Pameran Antarabangsa Maritim dan Aeroangkasa Langkawi 2013 (LIMA2013) pada Selasa dan beliau akan terus menghadiri beberapa mesyuarat bersama beberapa pimpinan Umno.
Ada juga spekulasi mengatakan telah bertemu dengan pemimpin di peringkat bahagian yang 'bermasalah' di pejabatnya di Putrajaya selepas mesyuarat Kabinet.
Sumber berkenaan turut memberi bayangan bahawa ramai pemimpin veteran BN akan digugurkan.
"Akan ada ramai muka baru kali ini," katanya.
Parlimen terbubar secara automatik pada tengah malam 28 April bagi mengadakan pilihan raya umum diumumkan.
Dewan Undangan Negeri Sembilan sudah pun terbubar pada Rabu.
Selepas mesyuarat Kabinet pada Rabu, semua urusan perniagaan berjalan seperti biasa.
Beberapa sumber daripada Kabinet memaklumkan bahawa tiada gambar kenangan beramai-ramai diambil, yang merupakan tradisi era pemerintahan bekas Perdana Menteri, Tun Abdullah Ahmad Badawi sebelum Parlimen dibubarkan.
Menteri Kesihatan, Datuk Seri Liow Tiong Lai berkata pembubaran Parlimen dan DUN Negeri Sembilan tidak dibincangkan.
Beliau berkata Kabinet menumpukan kepada perbincangan mengenai Pelan Pembangunan Pendidikan dan keputusan Program Transformasi Kerajaan, dan Najib tidak menunjukkan tanda-tanda bila beliau mahu mengadakan pilihan raya.
"Mesyuarat Kabinet (semalam) berjalan seperti biasa dan topik yang dibincangkan tidak ada yang luar biasa. Kami tidak langsung membincangkan mengenai pembubaran," katanya.

BREAKING NEWS : PAS Tipu Bina 12 Masjid Di Kedah

Posted: 27 Mar 2013 07:06 PM PDT


Sekadar mengambil petikan kata-kata Presiden ABIM ketiga, Datuk Dr. Siddiq Fadzil yang menyatakan ulama perlu berani menegakkan kebenaran dalam apa jua keadaan tanpa mengira tempat dan masa. Malah menurut rakan baik Anwar Ibrahim itu, ulama bertanggungjawab menegakkan kebenaran dan keadilan dan tidak boleh berkompromi atau bersekongkol.

"Ulama harus berani dan bebaskan diri mereka untuk memberikan pendapat demi kebaikan semua," kata beliau di dalam satu program wacana yang bertajuk "Peranan Ulama, Menasihati Pemimpin" tidak lama dahulu. 

Namun baru-baru ini, Pas dikecam hebat oleh beberapa orang ulama di Kelantan  yang mengatakan bahawa mengundi Pas dalam pilihan raya akan datang adalah haram kerana telah lari dari perjuangan asal sehingga sanggup bekerjasama dengan DAP. Ini kerana umum mengetahui DAP sebagai sebuah parti 'ultra kiasu', mengunapakai pendekatan sekular sebagai teras perjuangan mereka yang jelas bertentangan dengan ajaran Islam.

Malah Karpal Singh sendiri suatu ketika dahulu pernah mengeluarkan kenyataan 'langkah mayatnya sekiranya Pas ingin menjalankan menubuhkan negara Islam di Malaysia". Lebih malang lagi, 'baiah' Karpal itu masih dipegang olehnya sampai kini sehingga menimbulkan keraguan di kalangan pengikut Pas berhubung kerjasama yang terjalin itu.

Terbaru kegagalan Pas untuk mempertahankan Islam terutamanya dalam isu berhubung penggunaan kalimah Allah oleh orang bukan Islam kerana terlalu tunduk dengan desakan DAP juga sukar untuk dimengertikan. Malah bukan itu sahaja, PAS sekarang ini, sudah sampai ke tahap sanggup berbohong demi meneruskan survival politik mereka.

PAS juga begitu bangga menyatakan, kononnya kerajaan negeri Kedah telah membina sebanyak 12 buah masjid sepanjang hampir lima tahun pemerintahan mereka seperti yang terkandung di dalam buku 'Sayangi Kedah Sejahtera'. 

Yang mana ia jelas merupakan satu penipuan yang maha besar di Kedah kerana pembinaan masjid itu telah ditanggung sepenuhnya oleh kerajaan persekutuan di bawah Unit Penyelarasan Pelaksanaan (ICU), Jabatan Perdana Menteri berjumlah RM24 juta. 

Bahkan kerajaan Barisan Nasional (BN) sebenarnya yang bertanggungjawab membina 22 masjid baru itu sejak 2008 dengan peruntukan keseluruhan hampir RM40 juta. 

Oleh yang demikian tindakan pemimpin PAS ini boleh diklasifikasikan sebagai munafik.

Kerajaan Kedah yang diterajui oleh pimpinan parti yang kononnya berasaskan Islam seharusnya berasa malu kerana gagal melaksanakan amanah yang telah diberikan oleh rakyat itu. 

Sebaliknya, BN yang sebelum ini tewas, terus dilihat tetap melaksanakan tanggungjawab terhadap rakyat Kedah dengan penuh ikhlas dan tanpa rasa kecil hati walaupun kalah dalam pilihanraya yang lalu. 

Apapun, rakyat Kedah kini sudah semakin sedar akan kesilapan yang telah mereka lakukan dan pasti akan bangkit dalam pilihan raya akan datang untuk menebus kembali kesilapan mereka.

Sumber

Adeehh! Jadi Pengganas Pun Kena Bayar Yuran!! Apa punya Bodoh!!

Posted: 27 Mar 2013 06:53 PM PDT


Jamalul Kiram III dan ketua gerombolan pengganas Sulu, Azzumuddie Kiram mengarahkan orang-orang kanan mereka ke Sabah untuk menawarkan keahlian sebagai askar pengganas Sulu kepada penduduk tempatan beberapa tahun sebelum pencerobohan berlaku.

Menurut sumber, borang keahlian tersebut telah diedar untuk diisi penduduk tempatan dan setiap ahli akan diberi sekeping kad sebagai bukti keahlian.

Setiap keahlian dikenakan caj sebanyak RM50.

"Wang tersebut telah digunakan oleh orang kanan Jamalul Kiram III untuk membuat kad keahlian kesultanan diraja Sulu, walhal kos asal kad itu tidak sampai RM5.

"Baki duit tersebut kemudiannya akan dihantar terus kepada Jamalul Kiram III sebagai perbelanjaan dia di Filipina," katanya semalam.

Kosmo

BREAKING NEWS! Datu Piah adalah Jeneral di Semporna

Posted: 27 Mar 2013 06:16 PM PDT


Anggota kanan pengganas Sulu yang menceroboh Sabah, Datu Piah merupakan antara seorang daripada 30 jeneral yang dihantar oleh ketua pengganas Sulu, Jamalul Kiram III untuk melakukan pencerobohan ke atas Sabah.

Menurut satu sumber, sebelum menceroboh Sabah, kumpulan pengganas tersebut telah mengatur strategi serangan mereka secara terancang.

"Datu Piah dibantu anak saudaranya, Datu Amirbahar Hushin Kiram untuk koordinasi pasukan pengganas di Simunul (Semporna), manakala Azzumuddie dibantu Komander Habib Musa A. Abdullah pula mengatur pergerakan di Kampung Tanduo, Lahad Datu," katanya.

Baki 28 lagi jeneral kumpulan pengganas itu dipercayai ditugaskan untuk mengerakkan rancangan jahat mereka di wilayah lain seperti Kunak, Tawau, Sandakan dan Kota Kinabalu.

Difahamkan, jeneral-jeneral pengganas tersebut merekrut ahli-ahli untuk menyertai kumpulan pengganas dalam kalangan penduduk Suluk yang tinggal di perkampungan atas air di negeri ini.

Kosmo

HOT NEWS : Kit Siang dan Anwar akan Bertanding di Sabah???

Posted: 27 Mar 2013 05:54 PM PDT


Tu dia! Cabaran kepada Kit Siang dan Anwar Ibrahim! Kalau rasa tu dah kuat sangat, bertanding la di Sabah! Rasanya ramai orang nak tengok sejauhmana hebatnya dan berdegar-degar cakap macam-macam. Itu pun kalau berani la! Itu pun kalau ada telor!kehkeh..

Laporan mStar,

Anggota Parlimen Silam Salleh Kalbi pada Rabu mencabar mana-mana pemimpin pembangkang termasuk Ketua Umum Parti Keadilan Rakyat (PKR) Datuk Seri Anwar Ibrahim dan Veteran DAP Lim Kit Siang untuk bertanding di Sabah pada pilihan raya umum (PRU) ke-13 akan datang.

Beliau berkata cabaran itu dibuat memandangkan terdapat pemimpin pembangkang sebelum ini mendakwa krisis pencerobohan di Kampung Tanduo di sini adalah sandiwara daripada kerajaan Barisan Nasional.

"Jika mereka berani, bertandinglah di sini. Rakyat Sabah tahu siapa yang memperjuangkan nasib mereka selama ini dan bukannya seperti pemimpin pembangkang yang turun padang hanya untuk meraih undi dan merayu simpati.

"Pengundi termasuk masyarakat Cina mahu pun yang bukan Islam sentiasa menyokong kepimpinan yang sedia ada ini. Atas dasar itu, saya mencabar pembangkang untuk bertanding di Sabah. Kita tengok sama ada mereka ini berani atau hebat ke tidak," katanya kepada Bernama di sini, Rabu.
-------------------------------------------------------------------------------

Jom berjuang bersama rakan bloggers di Facebook!

Tunjukkan sokongan anda! Sila Like.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...