PAPA GOMO

PAPA GOMO


Kes Terpencil - Adik Perempuan Gua Tangkap Cintan Dengan Najib Razak

Posted: 16 Feb 2013 06:00 PM PST



Gua ada seorang adik perempuan, adik perempuan Gua duduk di JB bersama Mak dan Ayah Gua. Apa yang Gua nak cakap bukan sebab Gua nak carikan Jodoh untuk adik perempuan Gua ataupun nak Adik perempuan Gua Popular kat Blog Gua tetapi Gua nak sampaikan luahan Adik perempuan Gua semalam kat Gua.

Semalam Adik perempuan Gua telah menerima bantuan dari Kerajaan Malaysia BR1M sebanyak RM250. Bantuan wang tunai yang pertama kali beliau perolehi dari kerajaan selain dari bantuan Baucer buku sekolah dan bantuan bantuan lain. Cuma kali ni bantuan kerajaan ni agak berlainan sedikit kerana boleh ditukar kepada CASH!!!


Gua dengan adik beradik tak berapa sangat nak sembang bab politik tetapi bila adik Gua cakap dapat BR1M ni Gua rasa sebagai Abang Gua patut cakap kat Adik Gua untuk mengucapkan terima kasih kepada kerajaan terutama Dato' Sri Najib Tun Razak Perdana Menteri Malaysia. Bukan apa, kita yang dah dewasa ni kena sampaikan kepada anak anak muda akan apa yang dinikmati kesan dari pentadbiran yang mantap selama ini yang ditadbir oleh Barisan Nasional.

Tapi Gua agak ralat le sikit sebab Gua baru je bukak mulut kat adik Gua dia dah bagi penampor sedas kat Gua. Walaupun melalui talifon tetapi tamparan tu pada Gua agak memalukan Gua sebagai Abang lah. Huhuhu.

Papa Gomo : "Ni kau dah dapat RM 250 yang kerajaan bagi kira untonglah. Kena cakap terima kasih le  pada Kerajaan".

Adik Gua: "Pastikan Undi Barisan Nasional, Tahun akan datang dapat lagi dan silap silap Pak Jib bagi lebih lagi"

Papa Gomo: "Errrrr pandai pun kau"

So belum apa apa lagi Adik Gua dah tahu apa yang patut dia buat untuk menghargai kerajaan. Sebab adik Gua walaupun berumur 21 tahun dan akan mengundi buat pertama kali tahun ni dia sedar segala bantuan yang diberikan kerajaan Barisan Nasional.

Betul lah memang orang boleh kata Johor tu kubu Barisan Nasional. Tetapi bukan soal kubu BN or sebaliknya kerana rakyat yang mendapat manfaat dari bantuan kerajaan pastinya akan lebih bijak berbanding mereka yang dapat tetapi buat buat tak dapat dan mudah ditipu pakatan Pembangkang.

Apa pun terima kasih Najib Razak coz adik saya dapat RM250 tu, Mak saya pun dapat jugak dan terima kasih dengan BR1M ni yang sedikit sebanyak meringankan beban keluarga saya. Harap harap menang PRu 13 ni dapat le RM 1000 dan yang belum berkahwin dinaikkan kepada RM 500 pulak. Huhuhu.

So perbualan semalam dengan adik Gua melalui talifon akhirnya membuatkan Adik Gua terus letak talifon bila Adik Gua sebut apa yang aku dah janjikan.

Adik Gua : "Angah punya Janji Bila?"

Papa Gomo: " Janji apa?" (Gua buat buat lupa)

Adik Gua: "Janji nak bagi laptop lah"

Papa Gomo: "Errrr tu bukan Janji lah, tu Manifesto" (Gua mula cuak sebab adik gua mintak Macbook)

Adik Gua: " Janji Ditepati, K bye salam..."

Terus adik Gua letak talifon. Hahaha....Adoi nak taknak Gua kena belikan jugak adik Gua Macbook Pro. yelah takkan Gua tak tunaikan janji pulak kan bila dah berjanji? So kepada rakyat Malaysia yang mana telah berjanji or dijanjikan sila laksanakan Janji ataupun Tuntutan kepada yang berjanji itu.



Ingat.... " Janji Ditepati"

Psssttt... Ada sapa sapa nak tolak Macbook Pro murah murah?

Undi PKR Bawa Kehancuran Negara 
Undi PAS Bawa Pepecahan Umat Islam 
Undi DAP Bawa Penindasan Bangsa 
Undi BN Bawa Kemakmuran Agama, Bangsa Dan Negara.


Tunku Aziz Ingatkan PAS Kenyataan Karpal "Over My Dead Body" Tentang Hudud

Posted: 16 Feb 2013 05:47 AM PST






Bekas Timbalan Pengerusi DAP Tunku Abdul Aziz Tunku Ibrahim telah melabelkan hubungan DAP dan PAS sebagai tidak bersatu daripada dahulu. Tunku Aziz mengatakan, kedua-dua parti itu tidak pernah mendapat jalan penyelesaian kerana DAP dan PAS tidak dapat berkerja sama antara satu sama lain. Menurut Abdul Aziz, Karpal akan mengancam PAS apa bila timbul isu hukum Hudud dan mengatakan "Over My Dead Body" langkah mayatnya dahulu. Read More...

Psssttt.....PAS buat buat lupa sebab depa dah banyak jilat jubor DAP


Undi PKR Bawa Kehancuran Negara 
Undi PAS Bawa Pepecahan Umat Islam 
Undi DAP Bawa Penindasan Bangsa 
Undi BN Bawa Kemakmuran Agama, Bangsa Dan Negara.


-------------------------------------------------------------------------------

Jom berjuang bersama rakan bloggers di Facebook!

Tunjukkan sokongan anda! Sila Like.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...