Kedah Ke KL - MctHeory

Kedah Ke KL - MctHeory


TUDIAA!! Kisah Sedih Pak Hamid Pondok Usang Penyokong Pakatan Haram?!!

Posted: 27 Feb 2013 07:17 AM PST

DALAM kita sibuk meneraju ke arus pemodenan dan masa bergerak pantas mengejar kekayaan, kadang kala kita terlupa kepada insan yang masih memerlukan. Rupanya masih ramai lagi insan malang di bumi Malaysia ini yang masih memerlukan keprihatinan insan yang lebih rezekinya.
Bukan hendak mencari salah sesiapa tetapi itulah hakikat yang perlu ditelan saat ini. Sepertinya kita semua lupa tentang nasib golongan tidak berumah ini. Sepertinya kita leka dengan kehidupan dunia penuh politik.
Untuk makluman, dari maklumat yang disampaikan oleh sahabat di Sabak Bernam, individu yang bernama Pak Hamid (kalau tak silap) telah lama menjadikan pondok kecil ini sebagai rumah untuk berteduhnya. Dengan hanya bekerja sebagai pencari barangan terbuang, beliau hidup tanpa meminta belas ihsan orang lain.
Pak Hamid Orang Pakatan

Jangan salah sangka dengan rumah Pak Hamid yang penuh kiri dan kanan digantung bendera pakatan seperti PAS dan PKR. Beliau bukan ahli mana-mana parti politik. Dan beliau lebih mementingkan cara mencari makan dengan cara yang halal dari berpolitik untuk memfitnah dan menipu bangsanya sendiri.
Bendera-bendera tersebut adalah hasil sumbangan pemimpin parti pakatan di situ. Baru-baru ini, pakatan Sabak Bernam ada mengadakan satu himpunan anak muda Sabak Bernam yang bertempat berhampiran rumah Pak Hamid. 

Himpunan tersebut telah meninggalkan sampah sarap yang menjadi sumber rezeki Pak Hamid. Dan bendera-bendera tersebut dikutip sebagai membuat langsir atau dinding untuk rumah nya dari terkena panas dan hujan. Pak Hamid bukan jenis orang partisan. Jangan tuduh Pak Hamid begitu.
Program anjuran pakatan yang diadakan berhampiran rumah Pak Hamid dikatakan mendapat sambutan yang agak meriah dengan kehadiran lebih kurang 200 orang anak muda. Tapi sayang, apabila mereka tidak peka langsung dengan kewujudan rumah usang Pak Hamid.
Tiada bantuan atau sumbangan sedikit pun kepada Pak Hamid. Inikah sikap puak pakatan? Hairan dengan slogan negara berkebajikan namun apabila ada yang susah dihadapan mata langsung tidak dihiraukan.
Mana pemimpin tempatan. Mana Aziz Bari? Mana Badrul Amin? Mana Sallehin Mukhyi? Mana Wahid Rais? *Senyap.

PANASS!! Oit Mahasewel Nak Berpolitik Boleh Tapi Berhemah la, Jangan Jadi 'Haiwan'!! @Tunfaisal

Posted: 27 Feb 2013 05:41 AM PST


Mahasewel tu panggilan pada mahasiswa yang berpolitik tak guna otak. Pada mahasiswa yang bijak dan terpelajar, jangan terasa.

Transformasi politik yang dibawa kerajaan, antara lain meminda Akta Universiti dan Kolej Universiti (Auku) telah meningkatkan kuasa politik mahasiswa menjelang Pilihan Raya Umum Ke-13 (PRU13), kata bekas aktivis mahasiswa, Tun Faisal Ismail Aziz hari ini.

Beliau berkata demikian pada Wacana Sinar Siri 17: Kuasa Politik Mahasiswa di sini.

Menurutnya, dengan pindaan yang dibuat menggambarkan keterbukaan kerajaan untuk memberi kesamarataan dalam sistem demokrasi kepada rakyat termasuk mahasiswa.

Beliau berkata, mahasiswa pada masa kini bebas untuk berpolitik secara terbuka, sekali gus mendapat peluang untuk menjadi calon pada pilihan raya umum ini.

Namun, Tun Faisal berkata, kebebasan yang diberikan perlu diiringi dengan panduan supaya tidak menimbulkan sebarang perkara tidak diingini.

"... kita bagi ruang untuk mereka bebas berpolitik, tapi perlu ada juga yang menjadi panduannya.

"Kita bagi kepercayaan kepada pelajar, ini menjadi medan terbuka kepada mahasiswa untuk memberi sokongan secara terbuka dan menjadi calon PRU13," katanya.

Pada 19 April tahun lepas, Dewan Rakyat meluluskan Rang Undang-Undang Universiti dan Kolej Universiti (Pindaan) 2012, yang membenarkan penuntut universiti terbabit dalam politik dan memegang jawatan dalam persatuan serta pertubuhan di luar kampus.

Mengulas lanjut, Tun Faisal yang juga pengasas media Umno berkata, tranformasi politik membabitkan pindaan Auku tidak menghalang kebebasan berpolitik, tetapi memberi panduan dan mengelakkan sifat partisan di kalangan pengajar serta mahasiswa di institut pengajian tinggi.


Tun Faisal juga berkata, parti politik boleh mengambil kesempatan terhadap mahasiswa untuk menjadikan mereka sebagai tonggak dalam pergerakkan parti pada PRU13.

"... transformasi tak menghalang pelajar berpolitik, tapi kita tak mahu ada budaya partisan dalam kampus termasuk pensyarah dan mahasiswa.

"Keterbukaan atau kebebasan ini juga akan memberi peluang kepada parti politik menjadikan mahasiswa sebagai tonggak utama mereka pada pilihan raya kali ini," katanya.

Selain Tun Faisal, barisan panel terdiri daripada Timbalan Presiden Majlis Belia Malaysia, Muammar Ghadafi; Pengarah Komunikasi PKR, Nik Nazmi Nik Ahmad; penganalisis politik, Prof Dr Azmi Hassan dan Presiden Gabungan Mahasiswa Islam (Gamis), Azan Safar.

Bagi pendapat Mc senang saja, mahasiswa nak berpolitik boleh, tetapi haruslah berpolitik cara baik. Bukannya politik kotor yang menyesatkan.

Contohnya seperti Adam Adli yang panjat pagar UPSI, baring dan demo tengah jalan, masuk PWTC turunkan bendera PM, ada mahasiswa yang londeh seluar tunjuk punggung, apakah itu berhemah? Perkara macam tu yang perlu kita kawal.

Kalau setakat nak masuk PKR atau PAS, nak demo cara aman dan mengikut undang-undang. Rasanya takdak masalah kot. Contohnya macam HKR tempohari, berapa ramai mahasewel yang berhimpun, ada kena undang-undang ke?

Itu maksud Tun Faisal, pada pencacai yang lembab, sila faham ok.

Lagi satu, pesanan pada Sinar Harian, lain kali nak buat wacana, pastikan Moderator tu jangan yang berat sebelah. Patutnya dia tenangkan keadaan, tapi dia pula yang lebih-lebih. Selamat kasut tak terbang ke kepala dia semalam! heh..


McTheory:
Nik Nazmi rilek, moderator yang mengelabah bewak!

TUDIAA!! Pas Kedah Terjebak Kontroversi Tebang Balak di Wang Perah!! #TukarKedah

Posted: 27 Feb 2013 04:39 AM PST


Belum pun reda isu pembalakan berhampiran Tasik Pedu di Padang Terap dan Gunung Inas di Baling, kini satu lagi kawasan seluas 925 hektar di Wang Perah dalam daerah Kubang Pasu ditebang licin, kata Pengerusi Majlis Tindakan Persekutuan Negeri Kedah Datuk Mohd Johari Baharom.

Beliau mendakwa operasi penebangan balak membabitkan seluas 145 hektar dalam kompartmen tujuh di Wang Perah dikesan bermula awal tahun ini manakala penebangan seluas 780 hektar lagi dalam kompartmen lapan telah diluluskan oleh kerajaan negeri.

Mohd Johari mendakwa tanah 145 hektar itu dipecah kepada 63 lot dan diberi kepada pegawai-pegawai tinggi kerajaan Kedah manakala 780 hektar lagi hutan dalam kompartmen lapan telah diluluskan kepada pegawai-pegawai tadbir negeri Kedah (KCS).

"Saya tidak pertikai kerajaan negeri hendak beri tanah itu kepada siapapun asalkan ia di kawasan sesuai, tidak menjejaskan ekosistem dan mencemarkan alam sekitar tetapi pemberian tanah ini nampak macam ada mainan politik.

"Pemberian tanah adalah hak kerajaan negeri namun kepentingan penduduk berhampiran mesti diambil kira walaupun ia bukan kawasan tadahan air," kata Mohd Johari kepada pemberita semasa meninjau kawasan pembalakan di Wang Perah, dekat sini, hari ini.

Beliau yang juga anggota Parlimen Kubang Pasu dan Timbalan Menteri Pertanian dan Industri Asas Tani menyifatkan kerajaan Pas Kedah tidak bertanggungjawab dalam meluluskan kawasan pembalakan.

Beliau berkata garis panduan Kementerian Sumber Asli dan Alam Sekitar pembalakan membabitkan kawasan melebihi 50 hektar perlu mendapat kelulusan kesan terhadap alam sekitar (EIA).

"Saya difahamkan kawasan yang telah ditebang licin ini tidak langsung ada laporan EIA. Kalau dirujuk pun kepada kementerian pasti laporan yang dikemukakan tidak betul.

"Bila musim hujan pasti akan berlaku hakisan tanah yang teruk dan tanah yang dihakis memasuki Sungai Kecil dan Sungai Temin. Keadaan ini akan menyebabkan sumber air kedua-dua sungai itu terjejas.

"Akibatnya loji air Bukit Temin dan Jeragan serta bekalan air yang diperoleh dari kedua-dua sungai itu untuk pertanian kepada lebih 10 kampung juga terjejas," katanya.

Mohd Johari berkata beliau akan membuat surat bantahan rasmi kepada Menteri Besar Kedah Datuk Seri Azizan Abdul Razak serta meminta Kementerian Sumber Asli dan Alam Sekitar lebih efisien dalam mengambil tindakan.

Sementara itu Pengerusi Jawatankuasa Keselamatan dan Kemajuan Kampung Persekutuan (JKKKP) Wang Perah, Abu Bakar Saleh, 43, berkata penduduk kampung sangat sedih kerana kerajaan negeri membelakangkan kepentingan mereka.

"Kerajaan negeri sewajarnya menilai kerosakan akibat penerokaan kawasan ini.

Kebun dan dusun kami di sini tentu akan terjejas dalam masa beberapa tahun sahaja," katanya dan memberitahu akan mendesak menteri besar mengarahkan aktiviti pembalakan di Wang Perah dihentikan segera.

Che Tom Musa, 62, pula meminta kerajaan Pas Kedah tidak terlalu rakus meneroka kawasan balak.

"Kami penduduk asal di sini tidak langsung dipandang. Sepatutnya kalau nak bagi tanah bagilah kepada kami dan penduduk-penduduk kampung yang tinggal di sini," katanya.


Ini antara isu pembalakkan di Bukit Perangin Kubang Pasu yang didedahkan oleh Datuk Johari beberapa hari lepas.. Memang benar hutan hutan di sini sedang ditarah tapi Azizan sampai ke sudah duk putar belit cerita pembalakkan ni dari zaman BN lagi..Kalau benar pembalakkan disini dari zaman BN..Kenapa tanah tanah di sini masih merah?? 5 tahun takkan tak tumbuh seinci rumpun??

Walhal kalau dilihat, aktiviti penebangan hutan disini hanya baru dilakukan..Cuba dengar apa yang dijawab oleh Azizan tentang isu pembalakkan ni pada minit ke 5:46 ..Di sini Azizan sendiri mengaku permohonan ini dari zaman BN tetapi diluluskan selepas 2 tahun Pas mentadbir negeri Kedah..Apa maksudnya ?? Kalau Azizan sedar pembalakkan ini boleh memberi kesan kepada alam sekitar kenapa tak batalkan saja semua permohonan?? Kenapa perlu luluskan juga. - Medan Tempur


McTheory:
Balak lagi? Tak serik-serik laa..

PANASS!! Penyebar SMS Palsu Fitnah BN Selangor Di KESAN!!

Posted: 27 Feb 2013 01:17 AM PST





Ini antara butir butir peribadi individu yang didakwa menyebarkan SMS palsu menyamar sebagai BN Selangor.. Kalau tengok no ic tu, budak ni baru 18 tahun...Sekarang ini terpulang kepada BN Selangor untuk ambil tindakkan macamana..

Tapi yang jelas sms ni bukannya dari BN Selangor sebaliknya dari individu yang tak bertanggungjawab.

Medan Tempur

TUDIAA!! Leman Tak Lawak Nasihatkan Nabil dan Salleh Yaakub?

Posted: 26 Feb 2013 10:17 PM PST


Lawak seh dengan Leman Raja Tak Lawak bakal calon Pas parlimen Padang Terap tu, merangkap Ayahanda Panglima tanpa pedang, sekali ketis, dah jatuh terlentang! he he.. Ada ka patut Leman nasihatkan Nabil dan Salleh Yaakub? Leman tu sapa? Kalau nak dibandingkan dengan Salleh dan Nabil? Jauh panggang dari api.

Leman nasihatkan Salleh dan Nabil supaya mengkaji dulu buku jingga sebelum buat lawak. Cehh.. ni Mc nak tanya hang Leman, hang ada baca buku dulu ka sebelum buat kat fitnah UMNO/BN?

Oit Leman, dalam setiap ceramah hang, segala percakapan yang keluar dari mulut hang tu, penuh dengan isi sampah! Langsung takdak isu dan hanya menyakitkan hati. Kerja hang buat lawak fitnah UMNO/BN, kutuk peribadi pemimpin.

Berbeza dengan video Nabil dan Salleh ni. Mereka ni tak 'khusus' kan pada sesiapa. Mereka hanya buat parody buku jingga. Tapi disebabkan lawak mereka tu sinikal yang tajam, maka cai-cai Pakatan termasuklah Leman ni terasa!

Mesej dari Leman Tak Lawak!

Saya minta sahabat sy saudara nabil raja lawak dan otai lawak negara saudara saleh yaakob,meneliti dan membaca dahulu isi buku jingga dan fakta jelas dlm pentadbiran negara sblum membuat satu lawak politik,kerana jika tiada isi dan fakta ,lawak yg anda lakukan itu hanyalah ibarat diperbodohkan oleh UMNO..

Saya tidak kisah anda ingin menyokong mana2 parti tp biar berfakta kerana anda berdua pelawak yg hebat dimalaysia.kita boleh merapu tapi jangan sampai merapu2 hingga menjadi najis dimasa akan datang.. Gunakanlah lawak anda untuk membina rakyat dlm negara..baca dulu fakta sblum membuat lawak untk rakyat malaysia. - Leman


McTheory:
Piirahh mampuih Leman, balik jual minyak urut batang hang tu lagi baguih la!

PANASS!! Akhirnya Ketua Pemberontak KUIN Bersuara Kecam Azizan dan Jamil!! #TukarKedah

Posted: 26 Feb 2013 07:36 PM PST

Muhammad Azki Hafizi Ibrahim, Penolong Pendaftar Kanan KUIN
 
Satu perkhabaran yang tidak berapa baik kepada Menteri Besar Kedah yang DIKTATOR, Azizan Razak dan Rektor KUIN kesayangannya Jamil Osman yang sering bertindak zalim terhadap kakitangan KUIN, bahawa Kakitangan KUIN yang di tindas tetap akan bertegas menegakan kebenaran dan hak mereka sebagai kakitangan KUIN walaupun di fitnah Azizan Razak dengan pelbagai tuduhan.

Sehingga kini Azizan Razak masih enggan meminta maaf kepada kakitangan KUIN yang di tuduhnya sebagai ejen UMNO sedangkan apa yang di lakukan mereka bukannya membabitkan politik PAS atau UMNO. Apa yang di lakukan mereka hanyalah menuntut hak mereka sebagai pekerja kepada majikan.


Mewakili lebih dari 400 kakitangan Kolej Universiti Insaniah ( KUIN ), Muhammad Azki Hafizi Ibrahim, Penolong Pendaftar Kanan KUIN pada hari ini dalam sidang akhbarnya tetap bertegas bahawa kakitangan KUIN akan menuntut hak mereka setelah di tindas sejak sekian lama oleh pentadbiran KUIN dan Menteri Besar Kedah.

"Kita sebenarnya sudah sampai ke kemuncak untuk menegakkan kebenaran dalam memperjuangkan hak-hak kami yang di nafikan oleh Kolej Universiti Insaniah khususnya Rektor Insaniah, Datu Jamil Osman dan juga Pengurusi Lembaga Pengarah KUIN iaitu Azizan Razak" katanya.

Menurut Muhammad Azki , "Mereka gagal menguruskan kebajikan dan mereka gagal menguruskan Kolej Universiti Insaniah dengan baik"

"Punca Utama KUIN mengalami krisis yang teramat teruk dan amat parah ini adalah disebabkan sama ada dia merupakan pengurusan, kewangan, korupsi, penyelewengan adalah disebabkan kepimpinan tertinggi KUIN yang di terajui oleh Datuk Jamil Osman sebagai Rektor dan Datuk seri Azizan Razak sebagai Menteri Besar dan merupakan Pengerusi KUIN, mereka gagal melaksanakan kepimpinan Islam secara telus dengan Sidiq, Amanah, Fatonah dan Tabligh " katanya lagi.

Beliau mengharapkan Datuk Jamil Osman serta Azizan Razak dalam menjadi pemimpin supaya bertakwa kepada Allah S.W.T. Dan dengan bertakwa kepada Allah S.W.T menyelamatkan KUIN daripada kancah kemusnahan sebuah institut pengajian tinggi Islam.- Pisau Kedah

 Mc kenal dengan Azki ni, dia ni PAS TOTOK! Kalau kerat tangan dia tu, mau keluar darah hijau. Malah Azki juga pernah jadi jeneral kempen Nizar Bekas MB Perak PR semasa PRK Bukit Gantang dahulu. Apabila Azizan Razak tuduh kakitangan KUIN ni agent UMNO, Azki diantara orang yang paling sedih dengan kenyataan tersebut.

Ternyata apa yang Azki perjuangkan hanyalah untuk membersihkan nama KUIN, pentadbiran KUIN yang katanya ditadbir oleh Pas, tapi teruk! Sebagai ahli Pas seumur hidup yang sayangkan parti, Azki tak mahu Pas tercalar imejnya dengan kisah ngeri kakitangan KUIN ini.

Mc faham dengan perasaan Azki ni, kami serupa dalam perjuangan, walaupun berlainan parti. Siapa sanggup melihat parti yang kita sayang ada anasir buruk yang merosakan?


McTheory:

Tapi Pas lagi teruk sebenarnya.. hehe

GEMPAR!! Kisah Ceramah Pas Mengunakan ILMU GHAIB!! #TukarKedah

Posted: 26 Feb 2013 04:36 PM PST



Cerita yang Mc ambil dari blog Aloq Staq Blog ni agak menarik dan unik, kerana belum pernah lagi Mc dengar kejadian seperti ini. Tengok banner ceramah Pas ni betul-betul. Ceramah gerak gempur PRU ke 13 yang dibuat oleh Pas Kubang Pasu.


Ini kisah orang Pas yang tertipu dengan banner tu. Bayangkan, orang tu siap bawa family untuk pergi dengar ceramah, lepas tu sanggup tunggu 1 jam. Tapi akhirnya apa pun takdak. Kosong! Untuk lebih lanjut boleh baca cerita kat bawah tu.

Kata pengirim email tersebut, beliau dengan besar harapan telah pergi sekeluarga ke kawasan lapang Taman Tunku Maheran Jitra seperti yang dimaklumkan dalam poster ceramah tersebut, tetapi malangnya beliau sekeluarga telah menunggu sehingga jam 10.45 mlm (melepasi lebih 1 jam dari waktu asal yang dihebahkan dalam poster), yang ada hanyalah padang yang lapang itu semata-mata dengan beberapa bendera PAS yang dipacakkan dengan buluh di sekeliling padang tersebut, bersama beberapa hadirin lain yang turut menunggu, malangnya tidak ada ceramah seperti yang Pakatan Rakyat Kubang Pasu janjikan tu.

Seperti gambar kat bawah tu..




 Apa yang peliknya, kalau tak jadi pun, kenapa tak ada sebarang notis penarikan balik mahupun pengumuman pembatalan, ceramah yang tak jadi itu dibiarkan begitu sahaja dan seolah-olah memperbodohkan penyokong-penyokong PR yang bersusah payah datang untuk meramaikan majlis. Semuanya pulang dengan sia-sia sahaja!

Apa dah jadi PAS dan Pakatan Rakyat Kubang Pasu? Kata ini Ceramah Gerak Gempur PRU13? Belum sempat menggempur, dah menggelupor ke, sampai korang tak jadi buat ceramah malam ni !

Apa hal beb?? Macamana nak menang pilihanraya di kerusi Kubang Pasu ni? Atau Pas memang dah tahu, Kubang Pasu kubu kuat UMNO yang tak dapat ditumbangkan?

Lagi satu, kalaupun ceramah tu tak jadi dibuat atas apa sebab sekalipun, hebahkan lah kepada ahli-ahli supaya mereka tak dipermainkan datang jauh-jauh dengan keluarga bagai, tetapi yang ada hanya padang kosong saja .

Sekurang-kurangnya, adakanlah seorang dua orang urusetia menunggu di tempat 'ceramah tak jadi' tersebut untuk memaklumkan kepada sekalian hadirin yang hadir malam ni bahawa ceramah malam ini tidak dapat dijalankan (mungkin) disebabkan Pakatan Rakyat Kubang Pasu dahpun dapat merasai BN akan menang lagi di Kubang Pasu, maka mereka tak perlu bersusah payah berceramah nak gempur BN pun ! HAHA !!

Tengok Pakatan, ceramah politik pun tipu! Belum lagi manifesto? Ahh ya, betul la.. manifesto bukan janji kata mereka!! he he..

McTheory:
Kalau ceramah pun sanggup tipu, puak ni memang dah teruk gila dah..
-------------------------------------------------------------------------------

Jom berjuang bersama rakan bloggers di Facebook!

Tunjukkan sokongan anda! Sila Like.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...