Kedah Ke KL - MctHeory

Kedah Ke KL - MctHeory


PANASS!! Zul Noordin Bongkar Kisah Skandal APCO!!

Posted: 24 Feb 2013 07:17 AM PST



Lawak tengok geng Anwarinas yang dibuli oleh YB Zul Noordin. Depa nak pusing pasal APCO, akhirnya diri sendiri pun terperangkap.

Lagi satu pasal Menteri tak tahu nak jelaskan isu APCO, he he.. Mc pun taktau nak kata apa.. sabar sajalah..

PANASS!! Lepas Nik Aziz Kata 'Haiwan' Hadi Awang Pula Kata Penerima BR1M BODOH!!

Posted: 24 Feb 2013 04:37 AM PST

Apa nak jadi dengan Pas ni? Nik Aziz kata penerima BR1M sebagai haiwan, Hadi Awang pula kata penerima BR1M sebenarnya bodoh!

Wow! sesedap hati korang kata kami rakyat Malaysia ni bodoh. Tahukah Pas, rakyat Malaysia yang menerima BR1M ni gaji RM3000 kebawah. Maknanya bukan golongan yang kaya-raya.

Walaupun kehidupan tak kaya macam Hadi, namun rakyat Malaysia penerima BR1M ni tak bodoh dan ada maruah diri, sampai orang boleh panggil binatang!
Ada ka patut, Hadi Awang menyifatkan penerima Bantuan Rakyat 1Malaysia (BR1M) sebagai 'bodoh'.
Hadi Awang berkata bantuan tunai oleh kerajaan itu tidak akan mendatangkan keuntungan kepada rakyat namun hanya sebagai alat untuk BN memancing undi menjelang pilihan raya.
"Bantuan tunai itu adalah idea yang bodoh dan rakyat yang menerimanya sama bodoh," kata beliau pada majlis sambutan Tahun Baru Cina anjuran Dewan Himpunan Penyokong PAS (DHPP) di Jalan Putra, malam semalam.
Kenyataan Hadi itu disifatkan sebagai sokongan terhadap kata-kata Mursyidul Am PAS Nik Aziz Nik Mat baru-baru ini yang menganggap penerima BR1M sebagai 'lembu dan ayam'.
Pasal politik, habis semua rakyat Malaysia kena maki. Pemimpin Pas memang tertekan hingga sanggup gelarkan rakyat Malaysia sebagai haiwan dan memaki bodoh. Pemimpin Islam apa macam ni? Pernahkah Rasulullah SAW gelarkan musuh atau rakannya dengan panggilan yang tak elok dan menyakitkan hati?
Pimpinan Ulamak konon, kalau benar Ulamak, mereka ini berwajah baik dan mengamalkan gaya hidup Islam. Tapi puak Pas ni, tak macam tu, hidup mereka hanya penuh dengki dan iris hati. Penuh curiga dan menyakitkan hati sesiapa saja!

Islam apa macam tu? Taktaulah kalau syiah memang hidup untuk menyakitkan hati orang saja kerjanya!

McTheory:
Yang haiwan dan bodoh tu, cuma ahli Pas saja!!

PANASS!! Skandal Liwat Pemimpin PKR Kedah?

Posted: 24 Feb 2013 01:17 AM PST


Semalam cerita ni dah heboh gila. Mc pun masih menyiasat mengenai hal ini. Pada yang tahu cerita ni boleh rujuk kat blog tu KLIK SINI

Kata mereka gambar tu memang individu yang sebenar, hmm.. siapa agaknya ya? Apakah PKR dan LIWAT tak dapat dipisahkan?

PANASS!! Kisah HANGAT Di Lubuk Tupah Kembali? #TukarKedah

Posted: 23 Feb 2013 10:17 PM PST


Anda ingat dengan TUPAH? Atau lebih dikenali sebagai Lubuk Tupah. Tupah ni dulu, merupakan satu pusat peranginan yang agak terkenal di Kedah. Namun selepas Kerajaan Pas Kedah mengambil alih tampuk pemerintahan. Air terjun Tupah terus tidak lagi popular. Kenapa ya? Ikuti pembongkaran Eksklusif dari Pisau Kedah.

Kelmarin semasa Pisau Kedah berada di Tanjung Dawai, Pisau Kedah di maklumkan tentang keadaan pencemaran yang sedang melanda sungai kawasan Pusat Perkelahan Tupah yang di katakan agak teruk setelah kerajaan negeri membangunkan projek perlombongan bijih besi di kawasan berkenaan.

Dalam perjalanan balik dari Tanjung Dawai, untuk mendapat kepastian Pisau Kedah singgah sebentar di pusat perkelahan tersebut untuk memantau keadaan sebenar apakah seperti yang di maklumkan kepada Pisau Kedah.

Ternyata apa yang di maklumkan kepada Pisau Kedah adalah benar, keadaan sungai pusat perkelahan tersebut memang menyedihkan dan menyakitkan hati mata melihat keadaan sungai yang dulunya bersih dan selalu di kunjungi orang ramai yang hendak berkelah tapi kini sudah bertukar wajah setelah kerajaan negeri membangunkan projek perlombongan bijih besi.




Lihatlah keadaan air sungai yang bertukar menjadi seperti air karat dan dasarnya di penuhi tanah merah batu-batu sungai yang dahulunya bersih, kini bertukar menjadi batu karat akibat aktiviti pengambilan bijih besi. 

Bertapa kejamnya kerajaan negeri terhadap alam semula jadi hanya di sebabkan mahukan keuntungan segera dengan hasil bijih besi, kerajaan negeri sudah tidak perduli akan kesan terhadap sungai yang berhampiran yang menjadi kawasan rekreasi orang ramai.





Yang lebih menyedihkan apabila terdapat beberapa kawasan di penuhi dengan tumpokan sisa tumpahan minyak dari jentera berat yang di gunakan di kawasan perlombogan mengalir ke dalam sungai.




Yang Pastinya kawasan Pusat Perkelahan Tupah tersebut langsung tidak di pantau dan di selengara oleh Pihak Berkuasa Tempatan MPSP (K)..


Kenapa Kerajaan Pas Kedah membiarkan pusat peranginan jadi seperti itu? Nak salah sapa tu? UMNO juga ka?

McTheory:
Pas Kedah hanya nampak duit MASYUKK!! Lain Lingkup pun takpa!

GEMPAR!! Lagi Ugutan Bunuh Terhadap PM @NajibRazak

Posted: 23 Feb 2013 07:17 PM PST




Semalam terkejut Mc apabila dihubungi oleh blogger Keris7Lok, kata beliau ada ugutan bunuh terhadap Perdana Menteri yang amat kita sayangi.

 Ya Allah! Apa masalahnya ni sampai perlu ugut PM? Ini negara demokrasi! Jika ada apa-apa ubahlah diatas kertas undi. Bukan dengan perangai macam ini. Semalam lebih kurang pukul 12 tengahari sebuah balai polis telah menerima sepucuk surat melalui pos.

Daripada surat bersaiz A4 itu ada tertulis :

""URGENT

Please Protect PM,

Dr T** M*** KU** (NCSM) & buddy group got planning to kill him after 22th feb 2013.""


Namun begitu kesahihan surat tersebut masih disiasat memandangkan ini bukan kali pertama YAB Perdana Menteri menerima ugutan sebegitu. Cuma kita sebagai rakyat Malaysia berdoa agar keselamatan beliau sentiasa dilindungi oleh Allah.

Kita tunggu dan lihat sahaja apa yang bakal berlaku. Mc percaya kepada pihak polis dan pihak keselamatan yang akan menyiasat serta memastikan sekirang wujud sebarang rancangan untuk berbuat demikian akan dipatahkan dengan segera.
McTheory:
Kejadian ugut ni bukan pertama kali!

PANASS!! Alkisah Ahli Pas Kuala Kedah WAJIB Sedekah RM100 Duit BR1M Pada Parti Pas!! #TukarKedah

Posted: 23 Feb 2013 04:37 PM PST





Kelakar la Pas sekarang ni. Dia pun pemimpin tak bagi ambil BR1M siap kutuk macam-macam. Habis semua penerima BR1M dipanggil HAIWAN. Tapi Pas kawasan boleh pula keluar arahan nak 'POW' duit BR1M ahli Pas kawasan depa. he he he..

Cerita yang blog Medan Tempur bawak ni, memang pelik!

Pas Kola Kedah kantoi !! Penyokong kuat dedah RM100 dari wang BR1M perlu dimasukkan dalam tabung parti..Kesian pak lebai hijau berkarat dibinatangkan diperlembukan dan diperAyamkan oleh pemimpin Pas Kola Kedah..

Kerajaan BN beri wang Bantuan Rakyat 1 Malaysia untuk kegunaan menampung perbelanjaan tapi Pas ambik kesempatan dari penyokongnya untuk didermakan kedalam tabung Pas.. Pelik betui, pemimpin Pas Kola Kedah semuanya kaya raya rumah banglo 2-3 buah , kereta sampai 3-4 biji, duit banyak, semuanya ada bisness sendiri tapi penyokong kena keluarkan duit untuk depa..

Yang nak bertanding jadi wakil rakyat pun depa, yang nak jatuhkan Azizan pun puak puak ni jugak..

Tak cukup lagikah duit duit yang dikutip dalam ceramah sampai nak kena cekau duit BR1M rakyat?? Bukan sikit depa mintak, sampai RM100 pulak tu..

McTheory:
Pemimpin POW ahli pulak.. dah la susah, bertambah susahh!!
-------------------------------------------------------------------------------

Jom berjuang bersama rakan bloggers di Facebook!

Tunjukkan sokongan anda! Sila Like.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...