PISAU.NET

PISAU.NET


Bar Council Hanya Bela Penjenayah !

Posted: 03 Oct 2012 06:00 AM PDT

Kelmarin di hadapan Bar Council,beberapa NGO(PBK dan Perkasa) telah menghantar memorandum bantahan terhadap sikap pilih kasih Bar Council dalam isu anggota PDRM yang ditembak semasa bertugas memerangi jenayah.

Semua orang tahu dan sedar,apabila penjenayah ditembak mati pasti pihak pakatan haprak,barisan peguam dan juga Bar Council akan mengadakan sidang akhbar dan mendesak agar diadakan siasatan seolah penjenayah dianaiya dan diangkat sebagai hero.

Sebaliknya jika anggota polis ditembak penjenayah,puak haprak ini akan membisu diam seribu bahasa.Satu lagi contoh apabila anggota polis diserang dan dicederakan ketika himpunan ganas Bersih 3.0 baru baru ini. Tidak ada seekor pun peguam haprak yang tampil kedepan..


Bar Council tak lebih kepada alat haprak pakatan menghalalkan cara demi merosakkan institusi PDRM demi meruntuhkan negara.

Pisau kata "Pernah dengar Bar Council bela orang melayu?"

The Tokong Saga,Perpecahan Pakatan Pulau Pinang.

Posted: 02 Oct 2012 11:00 PM PDT

Kerajaan regim DAP Pulau Pinang sekarang ini mempunyai krisis besar sepertimana yang disebut oleh Dr Mansor didalam rakaman sulit mesyuarat PKR negeri.

 
Cocky,Arrogant dan Tokong,3 gelaran ini yang disebut oleh Dr Mansor memperkuatkan lagi hujah Pengerusi DAP Negeri Pulau Pinang Chow Kon Yeow bahawa sokongan PKR kepada regim DAP cukup goyah.

Chow yang mengetuai kem yang berasingan dengan Lim Guan Eng cenderung untuk mendapatkan lebih banyak kerusi daripada PKR untuk bertanding semasa PRU13 nanti.Menurut sumber DAP bertambah menguatkan lagi alasan Chow apabila tersebarnya rakaman Dr Mansor ke pengetahuan umum,Beliau berasakan sokongan PKR terhadap DAP Pulau Pinang sudah tidak boleh diharapkan lagi apabila keikhlasan dan kejujuran PKR amat diragui.


Bertambah memeritkan apabila Cabang cabang PKR di seluruh negeri kebanyakkannya tidak menyokong Dr Mansor kerana kepimpinan dan pengurusan beliau amat lemah.


Secara terang terangan dihadapan ahli DAP Chow dengan sombongnya menyebut bahawa DAP benar benar tidak memerlukan PKR untuk mempertahankan Pulau Pinang.Katanya DAP boleh berdiri dengan sendiri tanpa memerlukan PKR atau pun PAS.


Agak menarik apabila sekarang ini pertembungan kem Chow Kon Yeow dan Lim Guan Eng semakin panas dalam masa yang sama PKR negeri berantakan sesama sendiri.


Pada masa yang sama pemimpin PKR yang pro kepada Dr Mansor menyedari perancangan DAP,malah sumber dari dalam menyatakan PKR menantikan saat yang sesuai untuk bertindak balas keatas DAP. Kalangan pemimpin PKR negeri begitu menyampah dan meluat melihat keangkuhan pemimpin DAP tempatan.


Didalam PAS,situasi yang sama turut dirasai oleh para pemimpin PAS negeri kerana mereka melihat DAP kali ini bertindak seolah PAS dan PKR tidak wujud dan mengancam kepentingan PAS apabila DAP  bercadang meletakkan calon melayu sedangkan PAS dan PKR turut sama mempunyai calon melayu. Maka PKR dan PAS melihat jika PRU13 pakatan menang,kesemua jawatan exco negeri bakal dikuasai sepenuhnya oleh DAP.



Manakala perkembangan didalam PKR pula,kalangan pemimpin dan ahli PKR berasa amat marah,terhina dan tidak berpuas hati apabila melihat cara Lim Guan Eng dan DAP melayan Dr Mansor didalam kes kebocoran rakaman mesyuarat mereka.


Dr Mansor dilihat keseorangan didalam isu ini ,mereka yang menyokong Dr Mansor berasakan kaum Cina terutamanya Lim Guan Eng dan kumpulannya langsung tidak menghormati pemimpin PKR.


Pisau kata " kata pemimpin DAP negeri semalam yang pasti mereka akan ajar PKR"

Dokumen Hot! Adun DAP Curi Tanah TOL Bantuan Dari Tokong DAP?

Posted: 02 Oct 2012 06:00 PM PDT

Kerajaan regim DAP dibawah Cocky Arrogant Tokong yang terkenal anti kurapsi dikenali ramai kononnya sebuah kerajaan yang mengamalkan berjimat cermat .


Nampak gayanya ada benar kata kata tokong Guan Eng, apabila beberapa lot tanah telah diberi pelepasan agar tidak dibayar premium tanah,malah dibenarkan tukar status daripada hak milik sementara kepada kekal.


CAT = Curi Angkat Tanah

Kerajaan tokong Guan Eng mengamalkan teknik mencuri tanah secara berhemah,pada mulanya tanah diambil atas status TOL secara percuma,kemudian sebagai pemegang portfolio tanah Guan Eng akan meluluskan tanah TOL kepada hak milik kekal selama lamanya.


Ini bukti bagaimana YB Phee Boon Pooh mendapat tanah TOL secara percuma yang kemudian ditukar kepada pemilikan kekal. Tanah Percuma beb! Sumpah takde kat mana mana negeri lain selain negeri dibawah lembayung Tokong Guan Eng. Kepada penyokong pakatan..inilah untungnya menjadi penyembah tokong DAP...
Pisau kata " tanah free untuk penyembah tokong Guan Eng"

Cik P Habis Jutaan Ringgit Demi Guan Eng,Kenapa?

Posted: 02 Oct 2012 02:30 PM PDT

Cik P menghabiskan jutaan ringgit semata mata nak kutip sewa banglow RM5ribu daripada Guan Eng... 

Kenapa murah hati sangat? sehingga sekarang sejak di sewa iaitu  RM5ribu x 12 x 4 = RM240,000.

Kenapa begitu bermurah hati sanggup menanggung kos ubahsuai rumah yang tinggi dan  beri Guan Eng sewa dirumah banglow Jalan Pinghorn? :klik sini

Pisau kata "Phee curi tanah ka?"




-------------------------------------------------------------------------------

Jom berjuang bersama rakan bloggers di Facebook!

Tunjukkan sokongan anda! Sila Like.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...