PAPA GOMO

PAPA GOMO


Realitinya - "Shahrizat Jalil Mesti Dikorbankan Demi PRU 13"

Posted: 11 Mar 2012 07:00 PM PDT


Yb Senator Datuk Seri Shahrizat Jalil

Pelbagai reakis diterima berhubung kenyataan D.S.Shahrizat Jalil semalam yang mengumumkan beliau akan meletakkan jawatan sebaik sahaja tempoh senator nya berakhir pada 8 April 2012 ini. Ada yang kata beliau memang patut meletakkan jawatan dan ada yang kata beliau tidak patut meletakkan jawatan.

Gomo? Gomo seorang yang bersifat terbuka dalam pekara ini dan Gomo rasa ada baikkanya Gomo mengulas mengenai apa yang berlaku dalam isu Shahrizat Jalil ini.


Kehebatan Malaysiakini portal pembangkang dalam
mengenakan Shahrizat Jalil

Umum mengetahui bahawa Shahrizat Jalil tidak terlibat dalam NFCorp walaupun suaminya pemilik kepada NFCorp. Pembangkang merekayasakan fitnah dengan Malaysiakini sebagai mediuam dengan mengkaitkan Shahrizat dengan NFCorp dan ianya memberikan impak kerana Shahrizat Jalil adalah menteri dan juga ketua wanita UMNO.

Ditambah dengan beberapa kepimpinan UMNO yang menokok tambah dan mencurahkan minyak maka pandangan rakyat dan ahli UMNO ke atas Shahrizat Jalil menutup ruang buat dirinya dalam membersihkan dirinya dari apa yang didakwa pembangkang. Maka sebab itu Shahrizat Jalil bercuti selama 3 minggu tempoh hari dan membiarkan pihak PDRM dan juga SPRM menyiasat secara total sama ada beliau bersalah ataupun tidak.


Watak utama penfitnah yang disaman Shahrizat Jalil

Tidak cukup dengan itu demi membersihkan namanya Shahrizat Jalil menyaman Rafizi Ramli dan Zuraidah dari parti PKR ekoran fitnah yang dilemparkan dengan mengaitkan namanya dalam isu NFCorp. Pendek kata segala galanya telah Shahrizat Jalil lakukan kerana beliau yakin beliau tidak bersalah dan menjadi mangsa fitnah pihak pembangkang.

Mungkin prestasi BN waktu ini menjadi keutamaan yang mana sokongan buat Barisan Nasional semakin meningkat dan pengaruh Perdana Menteri Najib Razak ke atas rakyat juga baik menjadikan isu NFCorp dan juga Shahrizat Jalil perlu dibersihkan dalam menghadapi pilihanraya ke 13 kelak.


PM & TPM

Gomo difahamkan bahawa memang ada perbincangan diantara Najib Razak, Muhyiddin Yassin dan juga Shahrizat Jalil berhubung perletakkan jawatan Menteri Pembangunan Wanita dan Keluarga yang disandang oleh Shahrizat Jalil. Mungkin hasil dari perbincangan itu memaksa Shahrizat Jalil meletakkan jawatan bagi membersihkan imej Kerajaan dan juga memastikan tidak ada isu yang akan terus dibangkitkan menjelang Pilihanraya ke 13 nanti.

Pada pandangan Gomo apa yang dilakukan oleh Shahrizat Jalil adalah satu keputusan yang terbaik memandangkan beliau sanggup berkorban demi parti UMNO dan Barisan Nasional dalam memastikan BN menang 2/3 pada Pilihanraya ke 13 kelak.

Beliau sememangnya tidak bersalah namun inilah dunia politik yang mana mengheret sesiapa sahaja untuk dikorbankan demi kepentingan semua pihak. Gomo mengucapkan syabas dan rasa bangga kerana Shahrizat Jalil komited dalam membantu BN menang PRU 13 nanti.

Pihak pembangkang menyatakan kerana mereka lah Shahrizat Jalil melepaskan jawatan Menteri yang disandang dan pada pendapat Gomo ianya tepat kerana hasil dari mainan pembangkang dalam menfitnah Shahrizat Jalil mereka berjaya membuatkan kepimpinan UMNO kurang selesa dengan isu yang melanda Shahrizat Jalil.

Taktik serangan bersiri dan secara berterusan membuatkan pimpinan UMNO meluat dengan isu tersebut didalam keadaan mood yang baik buat BN untuk menang 2/3 PRU 13 ini. "Shahrizat Jalil mesti dikorbankan".

Keputusan sudah diberikan oleh Shahrizat Jalil dan jawapan yang pasti adalah dari mulut Perdana Menteri sendiri iaitu Najib Razak memadangkan yang berkuasa melantik menteri ini adalah Najib Razak dan ianya terpulang kepada kebijaksanaan beliau untuk apa yang berlaku seterusnya.

Disini sebenarnya kita dapat lihat moral kepimpinan kerajaan BN yang telus dan akur dengan pandangan umum. Satu contoh yang baik buat rakyat melihat jurang perbedaan kepimpinan BN dan juga parti pembangkang.



Lihat sahaja Ketua Pembangkang Dato Seri Anwar Ibrahim yang sudah terbukti melanggan pelacur dengan video yang telah disahkan 99% tulen dan asli masih belum melepaskan sebarang jawatan. Sudah terbukti bersalah tetapi masih lagi menggilakan jawatan yang ada.


Exco Kerajaan Selangor terbukti mengalami masaalah moral
Dilindungi oleh Kerajaan Negeri dan juga PKR

Begitu juga dengan Elizebeth Wong yang sudah terbukti beraksi lucah dengan gambar bogelnya tersebar masih lagi mendiami kerusi empuk EXCo kerajaan negeri Selangor.


Badrul Amin Penasihat Ugama Islam MB Khalid Ibrahim
Yang ditangkap Khalwat
Tidak diambil tindakan lanjut oleh Kerajaan Negeri dan PKR

Badrul Amin yang ditangkap Khalwat tempoh hari juga masih lagi menjawat jawatan Penasihat Ugama Islam MB Selangor sedangkan beliau sendiri telah mengakui beliau berkhalwat dengan isteri orang. Dimana moral kepimpinan Pakatan dalam hal ini?

Suhaimi Adun Sri Muda dna juga Khalid Ibrahim pula masih berdolak dalih berhubung penyelewengan wang yang dikaut hasil pengorekkan pasir Selangor dan sampai ke saat ini tidak ada sebarang tindakan diambil oleh MB berhubung penyelewengan yang berlaku. Dimana Moral mereka?

Nik Aziz MB Kelantan yang melantik menantunya sebagai boss besar dalam syarikat kerajaan negeri juga masih duduk dikerusi empuk walaupun jelas telah menggunapakai kuasa sebagai MB dalam lantikkan menantunya itu. Belum lagi dikira dengan sponsor ke Haji yang Nik Aziz terima dari syarikat yang berkepentingan dalam projek di negeri Kelantan. Nik Aziz masih lagi disanjung hebat oleh ahli PAS semalaysia.


Salahgunakuasa Nga Kor Meng DAP
Ditutup Pemimpin Mereka DAP

DAP juga begitu apabila melepaskan dan menyatakan Nga Kor Meng tidak bersalah walaupun telah terbukti dokumen yang ada mengesahkan syarikat isteri Nga yang memperolehi tender hasil salahgunakuasa Nga sewaktu beliau menjawat jawatan EXCO kerajaan negeri Perak. telus kah mereka ini dalam menjadi parti yang Bersih?

Banyak sebenarnya yang berlaku dan ini semua perbandingan yang jelas dan postif untuk rakyat Malaysia menilai apa yang berlaku serta tindakan yang diambil oleh kerajaan BN dan pakatan Pembangkang.

Akhir kata dari Gomo ini semua melibatkan semangat parti itu sendiri. PAS tetap menyokong ahlinya walaupun telah terbukti bersalah. PKR tetap menyokong Eli Wong, Anwar Ibrahim, Badrul Amin walaupun telah terbukti bersalah. DAP tetap menyokong pemimpin mereka walaupun terbukti bersalah. Tetapi tidak dengan UMNO kerana pemimpin UMNO lebih suka menokok tambah cerita fitnah pembangkang itu menjadiakan ianya lebih sedap diulas oleh masyarakat.



Kerana Shahrizat Jalil isteri kepada pemilik NFCorp maka beliau diserang. Jika Shahrizat Jalil bukan isteri kepada Datuk Seri Salleh pemilik NFCorp sudah pasti tidak ada yang menjadi buah mulut pembangkang dan juga ajli UMNO itu sendiri.

Pada pengiraan Gomo ada 3 korban politik demi PRU 13. Lain hari le Gomo ulas siapa penama penama yang dikorbankan demi PRU 13.


Psssttt.... Apalagi kita yang takat Blogger ni? Lebih senang untuk dikorbankan pemimpin.....


DAP ANTI ISLAM
PAS ITU MELAYU
UMNO ITU ISLAM

ANWAR AL-JUBURI HARUS BERTAUBAT

Video Ucapan Shahrizat Jalil Melepaskan Jawatan Menteri

Posted: 11 Mar 2012 06:01 AM PDT


Menteri Pembangunan Wanita Keluarga Dan Masyarakat
Datuk Seri Shahrizat Jalil



kenyataan Ketua Penerangan UMNO Dato Ahmad Maslan berhubung kenyataan D.S.Shahrizat Jalil berhubung pengumuman ini:

DS Shahrizat telah mendahulukan kepentingan pandangan umum daripada kepentingan jawatan rasmi beliau sebagai Menteri.

Walau kes NFC masih disiasat, namun tentu dia mahu persepsi rakyat diperbetulkan dlm isu berkaitan..Ini adalah suatu pengorbanan yg wajar dihargai oleh semua pihak.

Beliau masih tetap diperlukan khidmatnya sbg Ketua Wanita UMNO & BN kerana ramai akui kegigihan & usaha beliau memimpin wanita sejak memegang jawatan itu..

Jawatan Menteri juga adalah hak lantikan Perdana Menteri termasuk utk sambungan penggal sebagai Senator.Oleh itu terserah kepada kebijaksanaan pucuk pimpinan tentang jawatan Kabinet itu.

Pembangkang juga tidak wajar membuat kesimpulan yg mengelirukan dgn perletakan jawatan itu seperti menuduh ianya sebagai tanda Shahrizat bersalah.

Kes suami beliau belum dibawa ke mana-mana mahkamah lagi. Kita ada prosedur perundangan dan seseorang itu adalah tidak bersalah sehinggalah dibuktikan bersalah..innocent until proven guilty.

Namun, Shahrizat tentunya telah mengkaji kesan tindakan beliau meletakkan jawatan bagi memudahkan penyiasatan seterusnya dilakukan. SPRM yg telah membuat penyiasatan wajar segera umumkan samada wujud atau tidak penglibatan yg melanggari mana2 peraturan.

Jika Shahrizat didapati tidak bersalah, pengumuman mengenainya wajar dibuat segera bagi jernihkan suasana.


D Ahmad b Maslan..Ketua Penerangan UMNO.

Apa sekalipun yang berlaku Kak Jat diperlukan oleh akar umbi wanita UMNO dalam memastikan UMNO/BN menang pada Pilaihanraya ke 13 yang akan datang. Korban politik memang biasa berlaku dan dengan pengunduran Kak Jat ini memastikan reputasi BN lebih baik dan mematikan modal pembangkang menjelang pilihanraya kelak.

Apa pun Kak Jat akan menang saman selepas ini ke atas Rafizi Ramli dan juga Zuraidah Mak Lampir. Saman RM100 juta akan fitnah mereka ke atas Kak Jat akan membersihkan nama Shahrizat selapas ini.


Psssttt.... Buat Shahrizat semoga terus bersabar dan yakinlah setiap yang berlaku ada hikmahnya.


DAP ANTI ISLAM
PAS ITU MELAYU
UMNO ITU ISLAM

ANWAR AL-JUBURI HARUS BERTAUBAT


BREAKING NEWS - Shahrizat Letak Jawatan Menteri

Posted: 11 Mar 2012 06:17 AM PDT






Menteri Pembangunan Wanita, Keluarga dan Masyarakat Datuk Seri Shahrizat Abdul Jalil akan meletakkan jawatan dalam kabinet apabila jawatannya sebagai senator tamat pada April.

Bagaimanapun, beliau akan kekal memegang jawatan Ketua Wanita Umno.


Laporan penuh menyusul.....

Psssttt....Shahrizat mangsa politik kotor puak pakatan Pembangkang dan segelintir pimpinan Umno Bangang


DAP ANTI ISLAM
PAS ITU MELAYU
UMNO ITU ISLAM

ANWAR AL-JUBURI HARUS BERTAUBAT

Wartawan Akhbar Cina Berang Dengan MB Pahang Yang Gelarkannya "BODOH"

Posted: 10 Mar 2012 10:30 PM PST

Wartawan Sin Chew Yang Bodoh?

Biadap dan memang kurang ajar itulah yang Gomo boleh labelkan ke atas wartawan Sin Chew Jit Poh akhbar berbahasa cina mengenai provokasi melampau yang dicetuskan beliau sewaktu program Menteri Besar Pahang semalam.

Wartawan Akhbar Cina Sin Chew Jit Poh yang sebelum ini mengeluarkan berita menyatakan MB Pahang akan membuang sisa lynas di Sg Lembing semalam sekali lagi membuat provokasi dengan bertanyakan soalan mengenai sisa buangan Lynas.Soalan tersebut ditanya berulang ulang kali kepada Menteri Besar Pahang dan ianya mengundang rasa kurang senang MB dan juga hadirin yang hadir pada waktu itu.

Ekoran provokasi melampau wartawan akhbar Cina Sin Chew itu , MB Pahang telah bertindak melabelkan wartawan tersebut sebagai "BODOH" kerana tidak faham bahasa dengan penerangan yang MB berikan sebelum ini.

Atas kerana gelaran "BODOH" yang Pak Long Nan berikan kepada wartawan Akhbar Cina Sin Chew itu maka serangan dilakukan oleh Blogger dan portal pembangkang ke atas MB Pahang.

Gomo setuju dengan gelaran yang Pak Long Nan MB Pahang berikan kepada wartawan Cina Sin Chew iaitu "BODOH". Sudah terbukti yang wartawan Cina Sin Chew itu amat bodoh dan tidak berotak wartawan mereka pula yang bertanya soalan kepada MB Pahang sedangkan akhbar mereka yang merekayasa cerita MB akan membuang sisa Lynas ke Sg Lembing.

Umum mengetahui isu LYNAS di pahang mendapat tentangan majoritinya dari bangsa Cina. Dan agenda penentangan mengenai Lynas ini dibantu oleh akhbar akhbar berbahasa cina serta NGO cina. Mereka akan spin dan rekayasa apa sahaja cerita berkaitan Lynas dan seterusnya akan memburuk burukkan pemimpin BN di Pahang. Dan inilah yang berlaku waktu ini dimana serangan oleh Akhbar Cina ke atas MB Pahang semakin menjadi jadi.

Ini lah satu taktik JAHAT yang dilakukan Cina Cina Bangsat KOMUNIS. Mereka akan cuba melakukan provokasi melampau dengan menyebarkan cerita yang tidak sepatutnya dan kemudian disorong lagi dengan soalan yang Bodoh agar yang menjadi mangsa kelak adalah rakyat yang akan termakan dengan hasutan mereka.

Setakat kalau kena panggil "BODOH" tu biasalah, apa yang wartawan Cina Sin Chew tu nak marah marah? Dah memang lu Bodoh serupa BABI memang patutlah.


Tahniah MB Pahang Pak Long Nan atas tindakan tegas dalam mematikan wartawan yang BODOH dari terus melakukan Provokasi. Biar orang kata Pak Long Nan samseng tetapi pada kami dan juga rakyat Pahang melihat Pak Long Nan terbukti ada telor dan berani serta lantang dalam menjalankan tugas selaku Menteri Besar Pahang. Kalau banding dengan Khalid Ibrahim MB Selangor jauh panggang dari api..huhuhu

Steady Pak Long Nan


VIDEO Menteri Besar Mengamok Dengan Pemberita KLIK DISINI

Psssttt... Memang layak pun wartawan CIna tu digelarkan BODOH


DAP ANTI ISLAM
PAS ITU MELAYU
UMNO ITU ISLAM

ANWAR AL-JUBURI HARUS BERTAUBAT



-------------------------------------------------------------------------------

Jom berjuang bersama rakan bloggers di Facebook!

Tunjukkan sokongan anda! Sila Like.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...