PAPA GOMO

PAPA GOMO


"Main Bontot" - Terkedu Anwar Ibrahim Dek Kerana Nazri Aziz

Posted: 04 Mar 2012 05:00 AM PST






Aku ingatkan berani lah sangat si Anwar Ibrahim ni dengan pemimpin BN. Cakap bukan main bergegar satu dunia yang dia ni berani. Pundek lah lu Nuar berahim. Kote je besor tapi penakut.

Meh sini baca:

"Menteri di Jabatan Perdana Menteri Nazri Abdul Aziz hari ini mengelarkan ketua pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim sebagai "IBLIS" ekoran cubaan Anwar Ibrahim yang mengheret bekas Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohamad ke dalam kontroversi isu keselamatan Israel.

Untuk rekod Anwar Ibrahim sebelum ini menyatakan akan sokongan beliau kepada Keselamatan Israel dan mendapat kecaman dari pelbagai pihak. termasuk dari dalam negara dan juga negara negara Islam luar."


Tu kenyataan Nazri Aziz yang menyatakan Anwar Ibrahim adalah "IBLIS"

Bila para penyokongnya tanya kepada Anwar Ibrahim mengenai panggilan Nazri Aziz kepadanya maka Anwar Ibrahim menjawap:

"Saya kenal beliau - Tak perlu ulas"



Kah Kah Kah..... Kau penakut lah Nuar Berahim.

Gomo masih ingat satu ketika di Parlimen bila Nazri Aziz tegur Anwar Ibrahim dengan ayat:

"Main Bontot"

Anwar Ibrahim dengan muka kelat jalan terus kehadapan tampa membalas apa yang Nazri Aziz perli kepada Anwar Ibrahim. He he he

Sama lah juga sewaktu di Parlimen Gomo mengeyit mata kepada Anwar Ibrahim dalam satu sidang media. Anwar Ibrahim terus pandang ke tempat lain membuktikan Anwar Ibrahim ni penakut dan bukanlah seorang yang berani.


Psssttt... Nuar ohhh Nuar..... Siam Doll apa khabar? He he he


DAP ANTI ISLAM
PAS ITU MELAYU
UMNO ITU ISLAM

ANWAR AL-JUBURI HARUS BERTAUBAT

"Saya Nampak Shahrizat Gabra" - Najib Razak

Posted: 04 Mar 2012 02:11 AM PST




Datuk Seri Najib Razak berkata kerajaan akan turun mendekati badan-badan bukan kerajaan (NGO) yang peranannya pada masa kini diiktiraf semakin penting dalam memperjuangkan kepentingan masyarakat.

Perdana Menteri berkata kerajaan, yang menyedari NGO sebagai kuasa baru yang semakin meningkat berikutan ledakan maklumat dan era globalisasi, mahu menjadikan NGO sebagai rakan kongsi strategik dalam memperjuangkan kesejahteraan rakyat.

"NGO-NGO merupakan rakan di peringkat akar umbi yang mempunyai kepimpinan yang secara sukarela menghadiahkan masa dan tenaga mereka untuk mencapai objektif kumpulan masing-masing sama ada memperjuangkan soal hak wanita, OKU dan perlindungan kepada kanak-kanak atau apa jua kepentingan.

"Maka mereka ini merupakan sebahagian daripada masyarakat kita yang bertambah lebih penting hari ini daripada masa-masa yang lalu," katanya ketika merasmikan Program Kebajikan Rakyat 1Malaysia (Kar1sma) NGO bersama Perdana Menteri di Stadium Putra Bukit Jalil di Kuala Lumpur, hari ini.

Turut hadir ialah Menteri Pembangunan Wanita, Keluarga dan Masyarakat Datuk Seri Shahrizat Abdul Jalil.

Najib berkata: "Kita perlu membawa kerajaan lebih dekat lagi dengan NGO, kita perlu menentukan bahawa kita tidak menantikan mereka datang pada kita.

Kerja Kuat

"Kita menyemarakkan lagi program outreach kita dan kita memastikan bahawa apa juga keputusan kita dibuat untuk cara mempermudahkan apa jua pertolongan kepada golongan yang amat memerlukan pertolongan daripada kerajaan," katanya.
"Di Malaysia saya tekankan supaya kita bekerja kuat, sebab itu bila baru-baru ini bila pasukan bola sepak kita menang pingat emas Sukan SEA, ramai yang tweet saya bertanyakan ada cuti umum atau tidak.

"Saya kata kalau kita menang, kita patut kerja dengan lebih kuat lagi, itu hadiah kita," katanya, sambil meminta agar dasar itu tidak disamakan dengan negara berkebajikan kerana kedua-duanya mempunyai konotasi berlainan.

Najib berkata kerajaan juga komited untuk terus membela dan memajukan golongan Orang Kurang Upaya (OKU) tanpa melunturkan semangat mereka untuk berdikari.

Katanya komitmen kerajaan dalam membantu golongan berkenaan diterjemahkan menerusi pertambahan peruntukan kepada kementerian pimpinan Shahrizat daripada RM1.2 bilion kepada RM1.4 bilion tahun ini.

Dalam pada itu, Perdana Menteri berkata NGO dan golongan OKU perlu memahami bahawa kerajaan perlu mengembangkan ekonomi bagi membolehkan bantuan kerajaan diberikan kerana ia tidak seperti ibarat 'yang pipih datang melayang dan yang bulat datang bergolek'.

"Inilah pendekatan yang diamalkan kerajaan dan sebab itulah di samping perkasakan 'social safety net' kita juga kaitkan ia dengan urus tadbir ekonomi
dan pentadbiran negara yang ampuh, lebih mantap dan lebih berkesan lagi," katanya.

Shahrizat gabra sikit

Dalam pada itu Perdana Menteri turut merakamkan terima kasih atas mesej dan ikrar sokongan kepada kerajaan Barisan Nasional yang disampaikan oleh lebih 20 peserta, mewakili 1,627 NGO dan hampir 20,000 anggota pelbagai pertubuhan yang hadir pada majlis itu yang menyatakan akan memberikan sokongan kepada kepimpinan beliau serta Shahrizat.

"Mudah-mudahan dukungan yang diberikan akan mencapai matlamat dasar 'social safety net' dan program KAR1SMA akan berjaya sepenuhnya," katanya yang turut berjanji akan menyemak dan memberi pertimbangan atas segala permohonan yang dikemukan NGO sebelum itu.

Najib turut merakamkan penghargaan kepada Shahrizat yang berjaya mengumpulkan kehadiran NGO yang ramai, sekaligus menunaikan impiannya untuk bertemu secara bersemuka dengan golongan sepertimana yang dizahirkannya sebelum ini.

"Saya nak ucap tahniah pada Datuk Seri Shahrizat sebab saya tahu dia bekerja kuat untuk majlis ini.

"Dalam lif tadi saya nampak dia gabra sikit sebab takut sangat majlis ini tak dapat sambutan tapi alhamdulillah majlis ini amat berjaya," katanya – Bernama.


Psssttt... Lakukan terbaik demi kemenangan kita Barisan Nasional pada PRU 13 akan datang


DAP ANTI ISLAM
PAS ITU MELAYU
UMNO ITU ISLAM

ANWAR AL-JUBURI HARUS BERTAUBAT

-------------------------------------------------------------------------------

Jom berjuang bersama rakan bloggers di Facebook!

Tunjukkan sokongan anda! Sila Like.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...