Pelajar Yayasan Selangor Terima nasib buruk.

 



" Lebih daripada 450 pelajar Yayasan Selangor (YS) bakal menghadapi masa depan yang gelap ekoran keputusan pentadbiran sayap pendidikan negeri Darul Ehsan itu bakal menutup dua buah asrama terkemukanya di ibukota yang selama ini menjadi penyambung talian pendidikan di beberapa sekolah terkemuka termasuk Sekolah Menengah Victoria dan Sekolah Aminuddin Baki.
 
Langkah itu walaupun ditentang oleh wakil Kementerian Pengajian Tinggi dan Kementerian Pelajaran dalam mesyuarat Lembaga Pemegang Amanahnya, tetap dilaksanakan oleh YS dengan tidak lagi mengambil pelajar baharu tingkatan satu ke kedua-dua asrama pusat berkenaan pada awal tahun ini.
 
Malah, pihak pentadbiran bercadang menutup operasi kedua-dua asrama gah itu apabila sesi sekolah berakhir pada akhir tahun ini. Pelajar-pelajar sedia ada bakal dipindahkan ke asrama-asrama sekolah berkenaan yang pastinya tidak menjadi kenyataan kerana sekolah-sekolah tersebut juga menghadapi masalah kekurangan tempat di asrama masing-masing. "

Apa sudah jadi ni? kalau dah tutup tu mana mereka 450 pelajar nak pergi? Ni semua permainan apa lagi yang cuba dibuat dan dirancang? Nak halau Semua Melayu keluar dari Kuala Lumpur ke?

Yayasan Selangor dilihat seolah olah mempunyai agenda yang terseirat dalam hal ini dan kita minta agar pihak bertanggungjawap melihat apakah terdapat apa apa unsur perniagaan dalam hal ini kerana alasan yang diberikan oleh Yayasan Selangor adalah tidak munasabah sama sekali.
Kita akan Tetap Pertahankan Asrama Pusat berkenaan dan artikel lanjut akan menyusul....
p/s: yayasan Selangor ni d bawah pentadbiran PKR Selangor.

-------------------------------------------------------------------------------

Jom berjuang bersama rakan bloggers di Facebook!

Tunjukkan sokongan anda! Sila Like.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...