Kedah Ke KL - MctHeory

Kedah Ke KL - MctHeory


HOT!! Najib Langgar Hak Asasi? Hak Asasi Kepala Bana Atok Mu Laa @MkiniBM!!

Posted: 09 Jun 2014 06:43 AM PDT


Pehh.. bila depa saman kita itu keadilan.. bila kita saman depa sebab fitnah, depa panggil itu hak asasi.

Woi Meloyakini.. kepala bapak hang hak asasi.. jenis kepala otak yahudi memang suka mengelak dan mengunakan alasan hak asasi.

Inilah portal rejim yahudi Malaysia, suka buat cerita fitnah dan huru hara!

HOT!! Misteri Babi di Halalkan! Kenapa Islam Haramkan Babi? #InfoIslam

Posted: 08 Jun 2014 08:32 PM PDT



Dari dulu lagi Mc dah diajar benda berkaitan dengan babi ni haram. Tak kisah la dari segi apa pun yang kaitan dengan babi, semuanya haram. Malah babi diciptakan Allah untuk memakan tahi sewaktu dizaman Nabi Nuh.

Bila tiba seorang Ulamak besar eropah yang memberi fatwa DNA babi tu halal, maka ramai yang terkeliru.

Agama Islam telah menerangkan bahawa babi berkait rapat dengan Iblis. Ini merupakan kepercayaan kuno yang tidak mustahil dan ada kebenarannya. Kita ambil petikan kisah Nabi Nuh sewaktu seluruh dunia ditenggelami banjir. Iblis turut berada dalam bahtera tersebut. Oleh kerana terlalu lama di atas bahtera, segala kotoran haiwan, manusia dan sampah-sarap bersepah di merata tempat. Akhirnya Nabi Nuh meminta pertolongan dari Allah SWT petunjuk cara membersihkannya, lalu Allah SWT menyuruh Nabi Nuh mengusap kepala seekor gajah dan terciptalah 'tikus' yang memakan segala kekotoran tersebut. Semasa kejadian itu, Iblis pun turut berbuat demikian lalu terciptalah BABI.

Allah SWT berfirman: "Diharamkan bagimu (memakan) bangkai, darah, daging babi, (daging haiwan) yang disembelih atas nama selain Allah, yang tercekik, yang terpukul, yang jatuh, yang ditanduk, dan diterkam binatang buas, kecuali yang sempat kamu menyembelihnya…" (QS: Al Maidah ayat 3).

Nabi SAW juga sudah memperingatkan bahwa tiap-tiap daging yang tumbuh dari yang haram, maka neraka adalah tempat yang patut baginya ! Dan Allah berfirman " dan (Allah) menghalalkan bagi mereka segala yang baik-baik" (QS. Al A'raf: 157) " Islam telah melarang makan babi bangkai darah dll. analisis kimia dari babi dan darah babi menunjukkan adanya kandungan yang tinggi dari uric acid, suatu kimia yang berbahaya bagi kesihatan manusia dan bersifat racun.

Dgn kata lain uric acid sampah dalam darah yang terbentuk akibat metabolisme tubuh yang tidak sempurna yang diakibatkan oleh kandungan purine dalam makanan.Dalam tubuh manusia, senyawa ini dikeluarkan sebagai kotoran, dan 98% dari uric acid dalam tubuh, dikeluarkan dari dalam darah oleh ginjal,dan dibuang keluar tubuh melalui air kencing.


Dr. Yoshihiro Kawaoka

Menurut kajian yang dijalankan oleh 12 Saintis yang diketuai oleh Dr. Yoshihiro Kawaoka dari Universiti Winconsin terhadap babi mendapati terdapat satu sistem di kerongkong babi yang membolehkan perbagaiVIRUS berkumpul di dalamnya dan ianya amat merbahaya kepada sistem badan manusia. Di akhir kajian tersebut, mereka telah mengistiharkan bahawa babi sebagai"MIXING VESSEL" atau "BAHTERA PENGUMPULAN PELBAGAI KUMAN"sebagaimana yang diterbitkan di dalam Journal of Virology, 1997.

Selain daripada itu, babi juga didapati tidak mempunyai leher untuk disembelih sebagaimana haiwan-haiwan lain. Apabila sesuatu binatang itu tidak disembelih, darah dan kuman dari dalam badan haiwan itu tidak dapat dikeluarkan. Menurut ajaran Islam, darah binatang adalah NAJIS. Kemungkinan faktor ini jugalah yang menyebabkan berkumpulnya VIRUS di leher babi sebagaimana pendapat Saintis tersebut.

Agama Islam telah menerangkan bahawa babi berkait rapat dengan Iblis. Ini merupakan kepercayaan kuno yang tidak mustahil dan ada kebenarannya. Kita ambil petikan kisah Nabi Nuh sewaktu seluruh dunia ditenggelami banjir. Iblis turut berada dalam bahtera tersebut. Oleh kerana terlalu lama di atas bahtera, segala kotoran haiwan, manusia dan sampah-sarap bersepah di merata tempat. Akhirnya Nabi Nuh meminta pertolongan dari Allah SWT untuk membersihkannya, lalu Allah SWT menyuruh Nabi Nuh mengusap kepala seekor gajah dan terciptalah tikus yang memakan segala kekotoran tersebut. Semasa kejadian itu, Iblis pun turut berbuat demikian lalu terciptalah BABI.

Koleksi penyelidikan Dr. Daniel S. Shapiro

Bukti kewujudan KUMAN dan VIRUS ini telah dirumuskan oleh Dr. Daniel S. Shapiro, Pengarah Clinical Microbiology Laboratories, Boston Medical Central, Massachusetts yang mengklasifikasikan jenis-jenis penyakit yang boleh dijangkiti dari babi seperti Anthrax, Ascaris suum, Botulism, Brucella suis, Cryptosporidiosis, Entamoebe polecki, Erysipelathrix shusiopathiae, Flayobacterium, Influenza, Leptopirosis, Pasteurella aerogenes, Pigbel, Rabies, Salmonella cholerae suis, Salmonellosis, Scabies, Streptococcus milleri, Swine vesicular disease, Taenea sollium danYersinia enterocoliticia.

Pada tahun 1997, Saintis telah menemui virus baru yang berpunca daripada kuman yang terdapat pada babi seperti Porcine torovirus, Porcine rotavirus (Variant 4F), PRRS (Porcine Reproduce and Respiratory Syndrome) dan H3N2 (Swine Flu-Virus).

Berdasarkan kepada faktor sejarah, penyerangan penyakit yang disebabkan oleh jangkitan babi bermula dengan Spanish Flu (1918), Asian Flu (1957), Hong Kong Flu (1968) dan Russian Flu (1997).

Rumusan yang boleh dibuat hasil daripada kajian mendapati VIRUS dari babi ini adalah canggih. Ia sentiasa berubah bentuk dan menyerang manusia dalam bentuk baru (mutasi), sekiranya manusia dapat mencari penawarnya. SAKSIKANLAH KLIP VIDEO yang menerangkan keburukan dan kemusnahan yang dibawa oleh BABI kepada manusia.

Jika bukti sains tak diterima.. kita guna logik akal saja la.

Kalau DNA babi diterima dan galetinnya halal, maka orang Islam boleh memakannya, betul? Tapi mahukah kita yang waras ni menerima DNA babi sebagai makanan kita, dan DNA babi tu sendiri masuk ke dalam badan, menjadi darah daging dan ia juga akan disebar dikeseluruh keturunan kita kelak. Mahu kah kita??

Tok nenek kita haramkan dan jijikkan babi untuk jaga keturunannya supaya keluar yg elok-elok. Bila tiba kat kita pulak, dicemarkan anak cucu kita dengan DNA babi.

Dengar apa Ustaz Kazim kata tentang DNA babi ni,



Ada akal fikirkanlah..

McTheory:
Haram tu.. haramlah.. banyak benda lain lagi boleh dimakan.. tak jejas hidup!

HOT!! Ustaz Kazim Sanggah Fatwa 'Babi Halal Di Makan' Apabila Sudah Di Proses!!

Posted: 08 Jun 2014 06:12 PM PDT


Fatwa yang dikeluarkan oleh ulama terkenal dunia, Dr Yusuf Al-Qaradawi yang mengatakan gelatin haiwan termasuk babi adalah halal untuk digunakan, termasuk di dalam produk makanan setelah ia ditransformasikan menjadi bahan yang lain mendapat sanggahan daripada pendakwah terkenal, Mohd Kazim Elias.

Mohd Kazim berkata, hukum melibatkan makanan haram dan halal merupakan isu yang besar dan tidak patut diperkecilkan oleh mana-mana pihak.

"Ni yang terbaru dia kata DNA babi halal dimakan, sebab dah diproses menjadi lain, dah pening kepala dah, dah keluar dah Facebook dah keluar dalam tulisan dia dah," katanya.

Menurutnya lagi, umat Islam harus berpegang teguh kepada ketetapan Islam yang digariskan oleh mazhab yang selama ini menjadi ikutan kepada Muslim di negara ini.

"Keempat-empat mazhab Islam berpegang teguh bahawa apa sahaja yang berkaitan dengan babi tidak boleh dimakan, setiap benda makanan haram yang masuk dalam badan akan jadi daging.

"Kalau makanan itu makanan haram, nerakalah tempatnya bagi kita, kalau makanan itu halal maka syurgalah tempatnya untuk kita," tambahnya.

Beliau dalam pada itu turut menjelaskan bahawa DNA yang terdapat dalam vaksin yang digunakan terhadap jemaah haji ialah DNA lembu, bukan DNA babi seperti yang didakwa sesetengah pihak.

"Kalau Majlis Fatwa Perak dapat tahu vaksin DNA babi disuntik ke dalam badan jemaah haji, sudah lama Majlis Fatwa Perak keluarkan hukum haram ke atas jemaah haji yang mahu ke Makkah," tegasnya.

Video penjelasan dari Ustaz Kazim boleh tengok dibawah,



McTheory:
Setuju dengan hujah dan pendapat Ustaz Kazim.
-------------------------------------------------------------------------------

Jom berjuang bersama rakan bloggers di Facebook!

Tunjukkan sokongan anda! Sila Like.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...