House PK

House PK


DARI JAKARTA-PART 2

Posted: 20 Jun 2014 05:30 PM PDT



Malam tadi malam pertama aku di Jakarta aku meluangkan masa menonton siaran TV Indonesia. Hampir semua TV siar tentang PEMILU.

Selama ini Anwar al jub kata TV di indon jauh lebih baik amalkan demokrasi berbanding TV Malaysia yang tidak adil dalam kempen piliahnraya. Takdenya.Sepanjang aku lihat malam tadi aku perhati banyak stesen TV condong kepada Jokowi dan Jusuf Kalla.

Malam tadi aku sempat tonton live dialog Jokowi dan Jusuf Kalla. Mereka berdua ini bisnesman. Banyak yang mereka bincangkan. Hal perikanan,penternak,pesawah,subsidi minyak,sampailah ke hal mafia.Maslah subsidi minyak disini sama juga macam kat Malaysia.

Aku perhatikan Jokowi kurang ummphhh menyampaikan ucapan.Dia pandai bercakap pasal ekonomi. Jusuf Kalla punya ucapan memukau.Dia pandai berlakon dan boleh tarik perhatian pengundi.Ala-ala Anwar al jub gitu. Jokowi pula aku perhatikan ala-ala Najib.



Hari ini aku nak keluar jalan-jalan.Nanti aku kongsikan gamabr dengan korang semua.

DARI JAKARTA-PART 1

Posted: 20 Jun 2014 04:57 AM PDT

Untuk pengetahuan korang semua aku dah sampai Jakarta petang tadi.Aku datang sini untuk melihat kempen pemilihan presiden Indonesia. Aku datang sini nak flight MAS tau.Ini kali pertama aku naik MAS selepas kes MH370. Servis MAS masih superb wa cakap lu.I love U MAS.

Aku akan cuba kongsi dengan korang semua apa yang boleh aku kongsi dari Jakarta.





-------------------------------------------------------------------------------

Jom berjuang bersama rakan bloggers di Facebook!

Tunjukkan sokongan anda! Sila Like.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...